درک عبارت ” گلهایی که نیاز به نور ندارند ” برای ما که در گوشه ذهنمان گل و گیاه با نور پیوند خورده‌اند شاید سخت باشد اما امروزه بازار گلهایی که نیاز به نور ندارند گرم است چرا که در همه آپارتمان‌ها نور کافی وجود ندارد؟نمی‌توان تاثیر بی‌نظیر گل و گیاه بر روح و روان انسان را نادیده گرفت همچنین یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی گل و گیاه‌ها هستند.

طبق مطالعات کاربخش و همکاران(2016)فرد با تماشا کردن گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیبای آن می‌تواند حالت روحی نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعی و سلامت روانی بازگردد. همچنین بارتون و همکاران(2010) طبق تحقیقاتشان نشان دادند که زندگی بین گیاهان عزت نفس و خلق  را بهبود می‌بخشد.

معرفی گلهایی که نیاز به نور ندارند (گل آپارتمانی)

معرفی گلهایی که نیاز به نور ندارند (گل آپارتمانی)

گل‌هایی که احتیاج به نور طبیعی ندارند یا گلهایی که با نور کم رشد می‌کنند گل‌های آپارتمانی نام دارند. گل‌های آپارتمانی از شریط نگهداری آسانی برخورداند و شما نسبت به سایر گل‌ها، وقت کمی را صرف نگهداری و رسیدگی به گل‌های آپاتمانی خواهید کرد.

نوع مقاوم گلهایی که نیاز به نور ندارند

نوع مقاوم گلهایی که نیاز به نور ندارند

اگر شما هم ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنید یا اهل سفر هستید و به دنبال  نوع مقاوم گلهایی که نیاز به نور ندارند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم از گل‌های آپارتمانی مقاوم استفاده کنید.گل‌های آپارتمانی مقاوم، به نگهداری کمی احتیاج دارند و تنها با آبیاری هفتگی می‌توان شاهد رشدشان بود.

انواع گلهایی که نیاز به نور ندارند

انواع گلهایی که نیاز به نور ندارند

سانسوریا:

اگر کمی با گل و گیاه آشنایی داشته باشید نام سانسوریا به گوشتان رسیده. از بهترین گل‌های آپارتمانی مقاوم محسوب می‌شود. سانسوریا در هنگام شب نیز دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن متصاعد می‌کند ازین جهت برای استفاده در اتاق خواب پیشنهاد می‌شود.

سانسوریا

پتوس

پتوس گیاهی مقاوم با برگ‌هاز زیبا و رونده است که با شرایط سخت سازگار است. از ویژگی‌های گل پتوس می‌توان به قابلیت نگهداری آن در آب بدون نیاز به خاک اشاره کرد.

پتوس

گیاه بامبو

گیاه بامبو ظاهری متفاوت و زیبا دارد. اگر به اصول فنگشویی معتقد هستید،گیاه بامبو گیاهی موثر در نظریه فنگ شویی است. بر اساس این نظریه، گیاهان با جذب انرژی مثبت موجود در کائنات، خوشبختی و سعادت را برایمان به ارمغان می‌آورند. برای داشتن فضایی پر انرژی و مثبت در محیط خانه و کار گیاه بامبو پیشنهاد می‌شود. بامبو گیاه مقاومی است و نور غیر مستقیم و تعویض هفتگی آب گلدان در رشد بهتر این گیاه و زیبا ماندن برگ‌ها نقش موثری دارد.

بامبو

گیاه آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا به خواص دارویی، خوراکی و پزشکی‌اش مشهور است اما گیاه آلوئه‌ورا در پاکسازی هوای اتاق و اکسیژن سازی نقش مهمی دارد. با خرید نوع ژل‌دار آلوئه‌ورا می‌توانید برای ماسک صورت نیز از آن استفاده کنید.

گیاه آلوئه‌ورا

لیندا

از بین گلهایی که نیاز به نور ندارند، گیاه لیندا گیاهی زیبا با تنه چوبی است که به پیاز لیندا شهرت دارد. گیاه لیندا با برگ‌های باریک و افشانش جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی شما خواهد داد. این گیاه در نور متوسط هم رشد می‌کند اما با دریافت نور زیاد می‌تواند شاهد رشد و شادابی بیشتری در آن بود.

لیندا

کاکتوس

از میان گلهایی که نیاز به نور ندارند، کاکتوس احتیاجی به معرفی ندارد، ما به خاطر تصویری که از کاکتوس در انیمیشن‌ها در مناطق بیابانی دیده‌ایم از کودکی به این آگاه بوده‌ایم که کاکتوس گیاهی مقاوم است در برابر کم آبی و تا حدودی نور.

کاکتوس

گیاهان آپارتمانی گلدار

اگر علاوه بر سبزی و طراوت دست دارید گیاهان آپارتمانی‌تان رنگ و لعابی به دکوراسیونتان بدهند می‌تواند از گیاهان آپارتمانی گلدار استفاده کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاه ارکیده

ارکیده نامی آشناست اما اکیده مناسب آپارتمان گیاه ارکیده فالانوپسیس می‌باشد. این گیاه به افراد شاغل پیشنهاد می‌شود زیارا شرایط نگهداری آسانی دارد اما نکته‌ی نگهداری از گیاه ارکیده توجه به ریشه‌های هوازی آن است که لازم است در ظرفی شفاف کاشه شود.

گل آنتوریوم

گل‌های قلبی شکل زیبایی که با نور متوسط و روشن و حتی نور کم نیز رشد می‌کنند. برای گل دادن بهتر است در معرض نور بیشتری قرارش دهید در غیر این صورت می‌توانید فقط شاخ و برگ‌هایش را داشته باشد که همان هم به تنهایی جذابیت خاص خودشان را دارند. نکته‌ی مهم نگداری از گل آنتوریم دور نگه داشتن آن از دسترس کودکان است زیرا جویدن آن توسط کودکان ممکن است باعث بروز بیماری شود.

بنفشه آفریقایی

از متنوع ترین گل‌های آپارتمانی بنفشه‌ی آفریقایی می‌باشد که تنوع مدل شاخ و برگ و شکوفه‌های آن به صد نوع می‌رسد. برای نگهداری از بنفشه‌ی آفریقایی آشپزخانه یا هر جایی که نورگیر باشد بهتر است. نکته‌ی آبدهی این گل زیبا نپاچیدن آب روی گلبرگ‌هایش است زیرا سبب نمایان شدن لکه‌های قهوه‌ای روی آن می‌شود.

دوزنگوله‌ای

گیاه گلدار ابوتیلون داروینی یا گل شجر الملوک از نام‌های دیگر این گل زیباست. شکوفه‌ای این گل قرمز، صورتی، زرد یا نارنجی هستند. این گیاه نیز از لحاظ شاخ و برگ و شکوفه متنوع است. نکته‌ی مهم در مورد این گیاه این است که به نور و گرما و آبدهی منظم احتیاج دارد. پس اگر ساعات مختلفی را بیرون از منزل سپری می‌کنید از این گل استفاده نکنید.

گل یاس

عطر بی‌نظیر گل‌های یاس آن را محبوب ساخته است از آنجایی که این گیاه به نور و رطوبت فراوانی احتیاج دارد استفاده از آن در خان‌های کم نور توصیح نمی‌شود. علاوه بر فضای داخلی در فضای خارجی نیز می‌توانید از این گل‌ها استفاده کنید.

نوع ارزان گلهایی که نیاز به نور ندارند

اگر تا به اینجای مقاله با ما همراه بوده باشید و از قیمت گل‌ و گیاه‌های ذکر شده مطلع باشید شاید از استفاده‌ی گل و گیاه‌های آپارتمانی منصرف شده باشید اما خبر خوب این است گلهایی که نیاز به نور ندارند را با قیمت پایین هم می‌توان تهیه کرد. گل‌های آپارتمانی ارزان به شما کمک می‌کنند با هزینه کم دکوراسیون داخلی‌تان را زیباتر و پویاتر کنید. گل‌های آپارتمانی ارزان زیادی وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

گیاه سانسوریا

همانطور که قبلا در دسته بندی گل‌های آپارتمانی مقاوم گیاه سانسوریا را قرار دادیم حال در دسته بند گیاه آپارتمانی ارزان قرارش می‌دهیم. گیاه سانسوریا از قیمت مناسبی برخوردار است. با وجود دو ویژگی ارازنی و مقاومت گیاه سانسوریا حتما پیشنهاد می‌کنیم یک گلدان از گیاه سانسوریا در منزل یا محل کارتان داشته باشید.

پتوس مرمری

گیاه پتوس به دلیل ارزان بودن در بیشتر خانه‌ها پیدا می‌شود ازین جهت گیاهی آشناست.گیاه پتوس ارزان قیمت گزینه‌ای مناسب، بصرفه و زیباست برای ایجاد تغییر و نشاط در دکوراسیون داخلی منازل و محل کار.

گیاه قاشقی ابلق

گیاه آپارتمانی قاشقی ابلق ارزان از جمله گل‌های آپارتمانی جذاب است که تا کنون 400 نوع از آن شناسایی شده است. گیاه قاشقی ابلق گیاهی گرمسیر است و شرایط نگهداری دشواری ندارد. از گیاه قاشقی ابلق توقع رشد زیاد نباید داشت زیرا این گیاه در بهترین حالت تا 25 سانتی متر رشد خواهد کردو در کل نرخ رشد پایینی نسبت به سایر گل‌های آپارتمانی دارد.

گیاه بنجامین

درخت بنجامبن ار از آن دسته گل‌های آپارتمانی است که در محیط باز تا ارتفاع 5 متر هم قد می‌کشداما در فضای بسته خانه و محل کار ارتفاع کمتری دارد. درخت بنجامین قیمت مناسب و ظاهری جذاب با برگ‌هاس سبز چرمی‌اش دارد که جلوه‌ی دکوراسیون شما را چندین برابر می‌کند. اگر به جای گلدان های کوچک و رنگارنگ به درخت علاقه دارید، درخت بنجامین انتخاب خوبی برای شماست.

 

3.4/5 - (39 امتیاز)

8 دیدگاه در “گلهایی که نیاز به نور ندارند

  1. ارمیا گفت:

    با سلام
    زاموفیلیا معروفترین گیاه سایه دوست هست که حتی توی کمد هم رشد میکنه
    جالبه این گیاه رو توی امارتون نیاوردید
    و در عوض کاکتوس ها که بیشترین نیاز نوری دارند رو اوردید

    1. Eli گفت:

      افرین کاملا با نظر شما موافقم

  2. سعید گفت:

    اطلاعاتشون ضعیف بود بیشتر گلهایی که معرفی کردند نیاز به نور با شدت بالا دارند

  3. taymaz گفت:

    درخت بنجامین احتیاج نور زیادی داره اگر نور غیر مستقیم زیادی میخواد در سایه زیاد بمونه برگ های بنجامین شروع به ریزش میکنه البته نوع سبز نور کمتری نیاز داره نسبت به نوع ابلق

  4. تهمینه گفت:

    دوستان اگه توجه کرده باشید مطلب در مورد گلهای ارزان قیمت آپارتمانیه زاموفیلیا جز گلهای گرون قیمته

  5. محمد گفت:

    از جمله گیاهانی که یادتون رفت اسمش بیارید که نیاز اصلا به آفتاب نداره گیاه گل آفتاب گردان هست🤥 این گیاه آفتاب گردان همینجور که از اسمش پیداست باعث برگرداندن آفتاب به پشت کوه شده ، لذا با برگرداندن آفتاب شب میشه و همه جا تاریک میشه ونیازی به آفتاب نداره اصلا 🤥
    خب اگه نیلز داشت چرا اسمش گذاشتن آفتاب گردان!!؟؟؟ گل شب بو هم گمونم چون اسم شب روشه نیازی به آفتاب نداشته باشه! انشاالله که معلومات من بکارتون اومده باشه! من تخصص بالایی در گل و گیاه دارم از دانشگاه سانفرانسیسکو و دانشگاه آزاد از اسلام😉😁👋😍

    1. اسکل گفت:

      داداش باریکلا دست مریزاد من که اینا رو دیدم اصلا شام گرد شد سواد اسلامیه دیگه چه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *