لامپ یو وی برای گیاه

همانطور که ممکن است بدانید یکی از مهم ترین فاکتور های رشد استفاده از نور مناسب برای گیاهان می باشد و از این روست که اگر از نور مناسب در محیط پرورش گل و گیاه برخوردار نیستید باید تجهیزات مخصوص برای تامین نور انجام دهید که یکی از انتخاب های مناسب و حتی مناسب پیش روی شما بدون شک لامپ یو وی برای گیاه می باشد.

ما در این مطلب همراه شمایید تا در خصوص لامپ یو وی برای گیاه و تمامی ویژگی های آن اطلاعات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهیم و البته مزایا و مضرات آن برای انسان را نیز برسی کنیم.

لامپ یو وی برای گیاه چیست ؟

همانطور که می دانید در نور خورشید اشعه یو وی یا امواج فرا بنفش وجود دارد و این اشعه در رشد و به وجود آمدن انواع گونه های گیاهی تاثیر زیادی دارد. اما این نور تا از خورشید به زمین برسد و از لایه اوزون عبور کند از شدت آن کم می شود و به میزان مناسبی به گیاهان می رسد. از این رو وقتی اقدام به ساخت لامپی می شود که بیشترین شباهت را با نور خورشید داشته باشد لامپ یو وی ساخته می شود که میزان اشعه آن نسبت به نیاز گیاهان تنظیم و به گیاهان میرسد. میزان اشعه فرابنفش موجود در لامپ یو وی برای گیاه چیست ؟

نور لامپ یو وی که برای چشم غیر مسلح نیز قابل دیدن است 10 تا 400 نانومتر است که دقیقا مطابق با نیاز گیاهان می باشد.

لامپ یو وی برای گیاه

خوب است بدانید که نور یو وی که از طیف های رنگی کند.

چرا به لامپ یو وی برای گیاهان نیاز داریم ؟

نوری که از خورشید به گیاهان می تابد نور سفید می باشد که هفت طیف رنگی را درون خود جای داده است که هر کدام از این طیف های رنگی به قسمتی از رشد گیاهان را به عهده می گیرد.

  1. طیف رنگی قرمز که به گیاه برای برای گل دهی کمک می کند.
  2. نور آبی که به کلروفیل سازی و سبز بودن گیاه کمک می کند.
  3. سایر طیف های رنگی که به فرآیند فتوسنتز کمک میکند.

لامپ UV برای گیاه این طیف های رنگی را بسته به اسپکتروم مورد نیاز گیاه در خود جای داده است و می تواند همانند نور خورشید رشد گیاه تسریع و بهبود بخشد.

مزایا استفاده از لامپ یو وی برای گیاه چیست ؟

شاید تصور کنید که اگر نور کامل خورشید را در محیط رشد و گلخانه پرورش گیاه داشته باشید دیگر نیاز به نور یو وی و تجهیزات آن ندارید اما ما در این قسمت از این مطلب نظر شما را تغییر می دهیم و برسی می کنیم که چرا تمامی گلخانه ها و مراکز حرفه ای رشد گیاه در دنیا از لامپ UV برای گیاهان استفاده می کنند :

  1. کنترل میزان نور : ممکن است در منطقه ای که زندگی می کنید نور مناسب برای پرورش گونه گیاهی مد نظر شما وجود نداشته باشد اما با شما با لامپ یو وی برای گیاهان می توانید به طور اختصاصی نور را مخصوص نوع و گونه خاص مد نظر خود تنظیم کنید.
  2. کنترل زمان دریافت نور  : همانطور که می دانید شدت نور خورشید در طول سال دستخوش دچار تغییر می شود و همین می تواند روند پرورش حرفه ای گل و گیاه را دچار مشکل و خلل کند. بدون شک استفاده از این تجهیزات می تواند امکان پرورش گیاهان را حتی در طول شب و در هر فصل از شبانه روز را به طور منظم امکان پذیر کنید.
  3. تشابه سازی کامل نور خورشید : ممکن است تصور کنید که لامپ UV برای گیاهان مانند نور خورشید نمی باشد اما باید بدانید که حتی نور خورشید گاها می تواند با شدتی که دارد موجب سوختن برگ گیاه شود اما لامپ یو وی مخصوص گیاهان دقیقا متناسب با نیاز گیاهان تابیده می شود و بدون شک هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمی شود.
  4. امکان پرورش انواع گیاهان به کمک لامپ یو وی برای گیاه : در آخر اگر نور خورشید محیط برای پرورش گونه های خاص گیاهان مناسب نیست بدون شک لامپ یو وی برای گیاه می تواند مشکل شما را به سادگی حل کند حتی در یک بستر با جدا کردن گیاهان از هم و قرار دادن چند لامپ انواع بسیار گوناگونی از گیاهان را تولید نمایید.

لامپ یو وی برای گیاه

مضرات لامپ یو وی برای انسان

بدون شک یکی از دغدغه هایی که برای ما وجود دارد خطرات و مضرات لامپ یو وی برای سلامت و پوست انسان می باشد. با وجود اینکه میزان اشعه ماورا بنفش پس از عبور از لایه اوزون کم می شود اما همین نور افتاب نیز در صورتی که شدید باشد مشکلات زیادی مانند سوختگی ایجاد می کند و از این روست که در اینجا مضرات لامپ UV برای گیاه را برای شما که قصد استفاده از آن دارید را برسی کنیم :

  1. مضرات کوتاه مدت یو وی : قرار گیری طولانی شما در معرض لامپ یو وی می تواند مواردی همچون آلرژی ، خارش پوستی ، ایجاد جوش و کهیر و سوختگی و تغییر رنگ پوست شود.
  2. مضرات میان مدت یو وی : ایجاد تورم های پوستی
  3. مضرات بلند مدت یو وی : پیر شدگی زودرس پوست ، کاهش قدرت دید ملموس ترین مضرات قرار گرفتن در معرض این نور می باشد. باید در نظر داشته باشید که گفته می شود تابش طولانی مدت این نور به پوست می تواند موجب سرطان پوست شود. همچنین نگاه مستقیم به این نور باعث بیماری های قرنیه و آب مروارید می شود.

چگونه مضرات لامپ یو وی برای انسان را کاهش دهیم ؟

جلوگیری از بیماری های ناشی از لامپ یو وی برای گیاهان آسان است. کافیست زمانی که این دستگاه ها را روشن می کند وارد فضای تابش نور نشوید. همچنین شما می توانید در صورتی که نیاز به ورود به فضای گلخانه را دارید از لباس و کاوری استفاده کنید که کل سطح پوست را می پوشاند و از عینک های مخصوص نیز استفاده کنید تا به سادگی از این بیماری ها جلوگیری کنید.

ساخت لامپ یو وی برای گیاهان در خانه

آیا امکان ساخت لامپ یو وی برای گیاه در خانه وجود دارد ؟ باید گفت که تنها نور یو وی که شما می تواند در خانه  آن را داشته باشید نور خورشید است و امکان ساختن این نور در خانه وجود ندارد. ساخت این نور کاملا تخصصی می باشد و نیاز به تکنولوژی ساخت دارد. از این روست که برند های بزرگ جهانی تنها امکان ساخت این تجهیزات را دارند.

لامپ یو وی برای گیاه

هزینه و قیمت لامپ یو وی برای گیاهان

ممکن است قیمت خرید لامپ یو وی برای گیاه یکی از مهم ترین دغدغه های شما باشد اما باید بدانید اولا برند های زیادی این محصولات را تولید می کنند دوما که قیمت آن ها را متفاوت از هم می کند. دوما که ظرفیت و بعد نوری انواع تجهیزات و خرید لامپ UV متفاوت می باشد که موجب می شود رنج قیمتی این محصولات متفاوت از هم باشد.

اما نگران نباشید چرا که ما با گروه ایران سان لایت در خدمات شماییم تا انواع لامپ یو وی برای گیاهان را در اختیار شما قرار دهیم. کافیست رو بروی لینک رو به رو کلیک کنید و انواع لامپ رشد گیاه و تجهیزات یو وی را مشاهده و حتی به صورت انلاین اقدام به خریداری آن کنید : پروژکتور رشد گیاه

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

آیا لامپ یو وی برای گیاه برای انسان ضرر دارد ؟

شما می توانید راه های جلوگیری از آسیب رساندن لامپ یو وی برای گیاه را در این صفحه مشاهده کنید.

از کجا لامپ یو وی برای گیاه خریداری کنیم ؟

در این صفحه بهترین لامپ یو وی برای گیاه را خریداری کنیم و قیمت روز آن را نیز استعلام بگیرید.

آیا لامپ یو وی برای گیاه ضروری است ؟

اگر می خواهید به پرورش حرفه ای گیاهان بپردازید لامپ یو وی برای گیاهان بدون شک مناسب شما می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *