آیا گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان وجود دارند؟ آیا کسانی که خانه شان از نور کمی برخوردار است هم می‌توانند از گل نگهداری کنند؟ انواع گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان کدامند؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به گل های آپارتمانی مقاوم به نور کم و ارزان مقاله زیر را مطالعه نمایید.

گل های آپارتمانی مقاوم و سایه دوست

دز ذهن ما نور و گیاهان پیوند خورده اند اما شاید عبارت گلهای سایه دوست را شما هم شنیده باشید. گل های مقاوم و سایه وست در واقع گلهایی هستند که نیازی به تابش مستقیم نور خورشید ندارند و در سایه و نور کم به حیاتشان ادامه میدهند. در نتیجه منظور از گلهای مقاوم گاهی مقاوم به نور ک هستند که به گلهای آپارتمانی و سایه دوست نیز شهرت دارند. اما گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان دسته ای از گلها هستند که علاوه بر نیاز به نور کم برای خریداری‌شان احتیاجی نیست هزینه زیادی بکنید و باز هزینای مناسب و گاها کم می‌توانید گلهای زیبایی را در محل کار یا منزلتان داشته باشید و هر روز از دیدنشان انرژی بگیرید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان می‌شوند شما با گلهایی رو به رو هستید که احتیاج کمی به نور دارند نه گلهایی که هیچ احتیاجی به نور ندارند. پس محلی که برای قرار دادن گلهایتان انتخاب می‌نمایید باید از حداقل نور برخوردار باشند تا گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان بتوانند به حیاتشان ادامه دهند. در واقع هر قدر نوری که شما گیاه را در معرض آن قرار  می‌دهید بیشتر باشد رنگ گیاه تیره تر شده و شاداب تر خواهد بود. در نزدیکی پنجره جای مناسبی برای گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان است.

مزایا گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

مزایا گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

  • شرایط نگهداری آسان
  • قیمت پایین

معمولا نگهداری از گل کار همگان نبوده و برخی خود را در این کار بسیار ناتوان می‌بینند. برخی از موردم که علاقه زیادی هم ب گل و گیاه دارند به خاطر اینکه منزلشان از نور کمی برخوردار است از هیچ گلدانی نگهداری نمی کنند و برخی از قیمت بالای گل و گیاه های مورد علاقه شان گله می‌کنند و موارد دیگری را در اولویت مخارجشان به جای گل و گلدان قرار میدهند.

ولی گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان این امکان را به شما می‌دهند که حتی اگر منزل، محل کار یا اتاق شما از نور سیار کمی هم برخوردار بود باز هم شما بتوانید از گلدان های زیبایی در دکوراسیونتان استفاده کنید و از تماشایشان احساس سرزندگی کنید همچین اگر نمی‌خواهید بابت گل و گیاه هزینه زیادی بپردازید میتوانید از این گلها استفاده کنید و با قیمتی کم طبیعت را به خانه تان بیاورید.

بهترین گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

تا به ینجا با مشخصات و ویژگی های گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان آشنا شدید و در ادامه با بهترین گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان آشنا خواهید شد تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید گلهای آپارتمانی نمایید.

پتوس گل آپارتمانی مقاوم

پتوس Pothos

گلهایی به رنگ سبز روشن و زرد یا سبز و سفید اولین چیزی است که از گیاه پتوس به عنوان گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان خواهید دید. سریع الرشد بون و رونده بودن گلهای پتوس باعث شده تا طرفداران بیاری داشته باشند. بعید است شما در منزل کسانی که به پرورش گل و گیاه و نگهداری گلدان علاقه دارند یکی از انواع گلهای پتوس مانند پتوس نئون، پتوس سبز، طلایی و ارتشی را رویت نکنید.

کشور مبدا: آسیا و آمریکای مرکزی

روش نگهداری: گیاه پتوس را می‌توانید در معرض نور متوسط و نزدیکی پنجره شمالی نگهداری نمایید. پتوس به عنوان یکی از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان این مزیت را دارد که اگر تا یک هفته آن را آبیاری ننمایید پژمرده می‌شود اما به محض آبیاری آن دوباره شادابی سابق خود را بدست می‌آورد.

آگلونما گلی مقاوم و ارزان

آگلونما Aglaonema

گل آگلونمای علاو بر اینکه جز گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان است دارای خاصیت تصفیه هواست. آگلونما می‌تواند مواد شیمیایی و آلودگی هوای موجود در هوا محیط اطرافش را جذب نموده و با آزاد سازی اکسیژن هوا را تصفیه کند. این گل را به احتمال زیاد در اتاق خواب ها مشاهده نمایید زیرا تنفس در هوای تصفیه شده کیفیت خواب را بالا می‌برد.

کشور مبدا: چین و فیلیپین

روش نگهداری: گیاه آگلونما همیشه در صدر گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان قرار دارد زیرا احتیاج کمی به نور و آبیاری داشته و می‌توان گفت گیاهی سخت جان است. البته آگلونما به رطوبت احتیاج دارد و اگر بتوانید این نیازش را تامین نمایید عمر و میزان شادابی گلتان افزایش خواهد یافت.

برگ عبایی گلی مقاوم و ارزان

برگ عبایی Aspidistra

احتمالا نام گل فولادی به گوش شما خورده باشد جالب است بدانید که این لقب گل برگ عبایی است که از جمله گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان است. برگ عبایی از خانواده سوسنی ها و برگ های بلند و کشیده‌اش از ریزوم ها به وجود آمده اند. این گیاه دارای برگ هایی سبز رنگ به طول حداقل 40 الی 50 سانتی متر می‌باشد.

کشور مبدأ: چین و ژاپن

روش نگهداری: برگ عبایی به عنوان یکی از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان رشد بالایی داشته و به تعویض گلدان احتیاجی ندارد همچنین به خشکی و تغییرات دما زود عادت نموده و در کل می‌توان گفت نگهداری اش بسیار آسان است.

سانسوریا گلی مقاوم و ارزان

سانسوریا Sansevieria

اگر شما هم در آپارتمانتان از نور کمی برخورداری هستید اصلا نگران  نباشید زیرا گل زیبایی با نام سانسوریا به عنوان یکی از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان می‌تواند به با وجود این شرایط می‌تواند یکی از گلدان های محبوب شما در منزلتان باشد. از دیگر ویژگی های این گل مقاوم و جذاب می‌توان به تصفیه هوا و اکسیژن سازی اش اشاره نمود که مزیت خوبی برای گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان به حساب می‌آید. جالب است بدانید که حدود 60 گونه سانسوریا وجود دارد که اکثر آنها نیز در ایران وجود داشته و قابل پرورش هستند.

کشور مبدأ: نیجریه و کونگو

روش نگهداری: گیاه سانسوریا از جمله گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان که می‌توانید آن را به خاطر مقاومت بالا و عمر طولانی که دارد بدون در نظر گرفتن نیاز های نوری‌اش می‌توانید در هر نقطه ای از منزل و محل کارتان که دوست داشتید قرار دهید و از تماشای سبزی و سرزندگی اش لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری از سانسوریا مقاله زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

How to Care for Sansevieria

شفلرا Schefflera arboricola

شفلرا Schefflera arboricola

حکوب شفلر گیاه شناسی سرشناس بود که گل شفلرا نیز به پاس افتخارات و عملکرد مورش به نام او نامگذاری شد. شفلرا نیز از جمله گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان است که می‌تواند در شرایط مختلف محیطی مانند کم نوری و حتی تهویه معمولی محل کار و منزلتان به حیاتش ادامه دهد. این گیاه رشد خوبی داشته اما نکته ای که در مورد آن وجود دارد این است که اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی دارید بهتر است شفلرا در دسترس آنها قرار نگیرد زیرا این گیاه برگ های سمی دارد که نباید به دهان آغشته شود.

کشور مبدأ: استرالیا و جزایر اقیانوس آرام

روش نگهداری: گل شفلرا به عنوان گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان بسیار مقاوم بوده و در انواع محیط ها می‌تواند به حیاطی ادامه دهد اما این مورد را در نظر داشته باشید که شفلرا گل و شکوفه نمی‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری گل شفلرا مقاله زیر می‌تواند برایتان مناسب باشد.

How to Grow & Care for Schefflera

دیفن باخیا

 دیفن باخیا (Dieffenbachia)

برخی گیاهان سایه دوست هستند و با نور مصنوعی نیز می‌توانند به حیاطشان ادامه دهند؛ گیاه دیفن باخیا نیز از آن دسته از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان است. این گیاه نیز دارای خاصیت تصفیه کنندگی هوا می‌باشد و می‌تواند محیط اطرافش را از آلودگی های شیمیایی و هوایی پاک کند. دیفن باخیا ارتفاعی بلند دارد با برگ های طرح‌دار که این ویژگی های ظاهری اش سبب جلوه ای خاص در دکوراسیون شما خواهد شد.

کشور مبدأ: مکزیک و آمریکای جنوبی

روش نگهداری: نام دیگر گیاه دیفن باخیا عصای بی عقلی است زیرا در صورت خورده شدنش به خاطر شیره سمی که در خود دارد، ممکن است فرد قدرت تکلم خود را از دست بدهد. جهت اطلاع از نحوه رشد و کاشت گل دیفن باخیا این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

How to Plant and Grow Dieffenbachia

 

3.5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *