روش های رشد انفجاری شامادورا

یکی از گیاهانی که می توانید با تهیه آن ها به زیباتر شدن منزلتان اضافه کنید نگهداری از نخل شامادورا می باشد.

هر یک از افرادی که از این نخل نگهداری می کنند علاقه دارند شاهد رشد انفجاری شامادورا باشند ولی در اغلب مواقع با رشد نکردن این نخل مواجه می گردند.

به همین سبب قصد داریم در ادامه به موثرترین روش های رشد انفجاری شامادورا اشاره کنیم.

می توان جهت تهیه انواع کود ارگانیک و کود برای رشد سریع ریشه گیاهان خصوصا گیاه شامادورا به سایت ایران سان لایت رجوع کرد.

رشد انفجاری شامادورا

چرا نخل شامادورا رشد نمی کند؟

دلایل متعددی باعث می شود که نخل شامادورا دیگر رشد نکند که قصد داریم در این بخش به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کنیم.

1.نامناسب بودن دما

نکته مهمی که وجود دارد این است که دمای محیط تاثیر بسیاری بر رشد انفجاری شامادورا دارد. دمای مناسب برای گیاه شامادورا حداقل 18 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد.

در صورتی که میزان دمای محیط مطبوع نباشد گیاه شامادورا رشد نمی کند ولیکن به سبب مقاومتی که این گیاه دارد می تواند تا 12 درجه سانتی گراد افت دما را در اواخر پاییز و اوایل فصل زمستان تحمل کند ولی این روند نباید بیش از حد و به طور مکرر اتفاق افتد.

2.عدم آبیاری مناسب

بسیار مهم است که برای مشاهده رشد انفجاری شامادورا، میزان آبیاری گیاه به درستی انجام گیرد، آبیاری گیاه باید با آب گرم که دمای آن حدودا 30 درجه سانتی گراد می باشد انجام گیرد. باید از آبیاری کم یا بیش از حد شامادورا اجتناب ورزید زیرا این امر سلامت گیاه را به خطر می اندازد.

فرضا زمانی که خاک گیاه خیس بوده یا آب در زیر گلدانی باقی بماند یعنی بیش از حد به آبیاری نخل شامادورا پرداخته اید.

حائز اهمیت است که به هیچ عنوان نباید با آب سرد به آبیاری شامادورا پرداخت زیرا این امر سبب رشد نکردن نخل می گردد.

3.عوض نکردن گلدان

برای رشد انفجاری شامادورا نیاز است که در بازه های زمانی معین به عوض کردن گلدان پرداخت.

فرضا نیاز است که هر 3 تا 5 سال نیز یک بار به تعویض گلدان پرداخته و بدین سبب از متوقف شدن رشد نخل شامادورا جلوگیری نمود.

بهترین زمان تعویض گلدان چه وقت است؟ زمانی که ریشه های شامادورا از گلدان زهکشی شده بیرون زده و قابل مشاهده بود لازم است به تعویض گلدان پرداخت.

بسیار مهم است پیش از عوض کردن گلدان حتما از متخصصین مربوطه مشورت بگیرید زیرا ممکن است با تعویض ناگهانی گلدان باعث شوید شامادورا دچار شوک شود و این شوک می تواند به مراتب سبب پژمرده شدن نخل و در انتها حتی از بین رفتن آن گردد.

می توان در فصل بهار به تعویض گلدان پرداخته و یا پس از تهیه نخل نیز؛ آن را در گلدانی بزرگتر قرار دهید اما میزان بزرگی گلدان نباید بیش از حد باشد.

میزان اندازه گلدان باید با اندازه نخل شامادورا در تناسب باشد در غیر این صورت گیاه نمی تواند به اندازه کافی رشد کند.

رشد انفجاری شامادورا

4.مناسب نبودن نور

یکی از راه های موثر در رشد انفجاری شامادورا نیز تابش نور به میزان مناسب می باشد. لازم است که نخل شامادورا به صورت غیر مستقیم از نور بهره مند گردد چرا که تابش نور به صورت مستقیم و حتی بیش از حد نیز می تواند باعث سوختگی برگ های شامادورا گردد.

شاید با خود بگویید پس زمانی که تابش نور به نخل کم باشد چه اتفاقی برای شامادورا می افتد؟ در این زمان دیگر نخل شامادورا رشد نخواهد کرد.

از آنجا که اغلب نخل شامادورا را در منزل خود نگهداری می کنند باید بیان داریم که لازم است در فصل تابستان حداقل 7 و حداکثر 10 ساعت نخل شامادورا در نور غیر مستقیم قرار گیرد.

این نکته هم حائز اهمیت است که فیلتر یا سایه ای که بر روی نخل قرار می گیرد و مانع تابش مستقیم نور به گیاه می گردد نباید به طور کامل بر روی گیاه قرار گیرد چرا که لازم است نور مناسب برای گیاه به خوبی تامین گردد.

توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات دقیق تر حتما با ایران سان لایت تماس حاصل نموده و از کارشناسان راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

رشد انفجاری شامادورا

کود مناسب شامادورا

شاید این سوال ایجاد شود که بهتر است از چه نوع کودی برای گیاه استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد رشد انفجاری شامادورا باشیم؟

یکی از مناسب ترین کودها برای کوددهی نخل شامادورا نیز هیومیک اسید می باشد که می تواند تاثیر بسیاری بر میزان رشد این گیاه داشته باشد.

هیومیک اسید از جمله کودهای طبیعی است که تاثیر بسیاری بر تقویت شدن خاک گیاه شامادورا دارد.

این کود علاوه بر تقویت خاک گیاه، سبب می گردد بافت خاک به خوبی اصلاح گردد بدین نحو شامادورا تغذیه مناسب تری خواهد داشت.

علاوه بر هیومیک اسید می توان از انواع کودها برای شامادورا استفاده نمود که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت به صورت تلفنی صحبت کنید.

این نکته در خصوص خاک نخل شامادورا حائز اهمیت است که خوب است از خاک هایی که قابلیت زهکشی دارند استفاده کنید بدین سبب مواد غذایی مورد نیاز گیاه به خوبی با آب و هوا به ریشه نخل شامادورا می رسند.

رشد انفجاری شامادورا

می توان جهت تهیه انواع هیومیک اسید بر روی تصویر کلیک نمود

بهترین زمان کوددهی به شامادورا

بسیار مهم است زمانی که شامادورا نیاز دارد به کوددهی آن پرداخت. لازم به ذکر است که باید هر 40 روز به کوددهی نخل شامادورا بپردازید بدین نحو خاک می تواند به خوبی از مواد غذایی مورد نیاز خود بهره مند گردد. خوب است که برای کسب اطلاعات دقیق تر از کارشناسان ایران سان لایت مشورت بگیرید.

رشد انفجاری شامادوا

این مهم است که شرایط لازم برای رشد هر گیاه به خوبی با توجه به نیازهای آن برقرار گردد. پیشتر به نکات لازم برای افزایش رشد نخل شامادورا اشاره کردیم که لازم است توجه بسیاری به آن ها داشته باشید.

تهیه کود با کیفیت برای رشد بهتر شامادورا بسیار مناسب بوده و لازم است کود لازم را در کیفیتی مناسب تهیه نمود..

بنابراین می توان بدین جهت برای تهیه انواع کودهای مناسب برای رشد انفجاری شامادورا از طریق سایت ایران سان لایت اقدام نموده و برای کسب اطلاعات تخصصی درباره نحوه نگهداری از شامادورا و سایر نکات لازم با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله کیفیت تمامی محصولات ایران سان لایت تضمین شده می باشند.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

می توان از سراسر ایران به تهیه محصولات ایران سان لایت پرداخت.

هزینه کود هیومیک اسید چقدر است؟

می توان با کلیک بر روی لینک قرار داده شده در بین مطالب از میزان هزینه انواع کودهای هیومیک اسید مطلع گردید.

3.6/5 - (23 امتیاز)

1 دیدگاه در “رشد انفجاری شامادورا

  1. فرهاد گفت:

    من نه گیاه شناسم نه گیاه پزشک ولی از روی کنجکاوی خیلی کود بازی میکنم گیاه مورد علاقه من شامادورا هست تجربه من میگه اصلا از هیومیک اسید استفاده کنید ابتدا از کود انفجاری ریشه به مدت ۳ ماه استفاده کنید ویتامین سی و جلبک دریایی هر دو هفته یکبار و آبپاشی روی برگها ،بعد ۵ ماه اگه داخل آپارتمان هست حتما بوخور سرد استفاده کنید در ضمن کولر گازی سم این نوع گیاهه ..ازتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *