اگر قصد دارید به کشت گلخانه ای بپردازید طبیعتا نیاز به مشاوره گلخانه هیدروپونیک خواهید داشت تا بتوانید به دور از بروز هرگونه اشتباه به کشت گلخانه ای بپردازید.

مسلما می دانید که راه اندازی و کشت گلخانه هیدروپونیک نیازمند دانش و مهارت لازم می باشد بنابراین مهم است با اطلاعات مناسب به کشت گلخانه ای پرداخته و از سیستم و تجهیزات هیدروپونیک مناسب استفاده کنید.

در صورتی که قصد خرید یا کسب اطلاع از تجهیزات مورد نیاز هیدروپونیک و به طور دریافت مشاوره گلخانه هیدروپونیک را دارید می توانید با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نمایید.

اهمیت مشاوره گلخانه هیدروپونیک

راه اندازی گلخانه هیدروپونیک نیز از جمله روش های جدیدی است که در آن به جای بهره گیری از خاک نیز از پرلیت، کوکوپیت و..استفاده می گردد.

از آنجایی که از طریق آب، مواد مغذی مورد نیاز برای گیاهان فراهم می گردد می توان مدیریت بهتری بر روی کشت هیدروپونیک اعمال نمود فرضا از جمله مزایای راه اندازی گلخانه هیدروپونیک، کاهش میزان مصرف آب و..می باشد.

لذا بهره مندی از مشاوره کشت گلخانه هیدروپونیک می تواند کمک شایانی به پیشبرد کشت گلخانه ای به صورت اصولی و درست کند.

مشاوره گلخانه هیدروپونیک

چرا از مشاوره گلخانه هیدروپونیک کمک بگیریم؟

شاید این سوال پیش آید که خدمات مشاوره گلخانه هیدروپونیک چگونه بوده و مشاور مربوطه چه کمکی در این امر خواهد نمود؟

جالب توجه است که مشاور حرفه ای و کاربلد در این زمینه کمک می کند با برنامه ریزی مناسب و اصولی به کنترل کشت گلخانه ای پرداخت به قولی علاوه بر کم شدن میزان مصرف آب، میزان هزینه های مصرفی آب هم کاهش یافته و میزان بهره وری کشاورزان در کشت گلخانه ای افزایش یابد زیرا با بهره وری زیاد در کشت می توان به نتایج خوبی هم دست یافت.

همچنین در مشاوره گلخانه ای نیز مشاور کمک می کند راه ها و آسیب های احتمالی که باعث بروز اشکال در روند کشت گلخانه ای می شوند نیز رفع گردد.

حتی اگر قصد شروع و راه اندازی گلخانه هیدروپونیک را داشته باشید مشاوره گلخانه هیدروپونیک کمک می کند که چگونه شروع کرده و از چه تجهیزاتی هم استفاده نمایید.

مشاور در ارائه اطلاعات مناسب نیز سبب می گردد با یادگیری و پیشبرد اصول صحیح کشت گلخانه هیدروپونیک، میزان آفت زدگی گیاهان کاهش یافته و در زمان مناسب به برداشت محصولات و..پرداخت.

مشاوره گلخانه هیدروپونیک

مزایای راه اندازی گلخانه هیدروپونیک چیست؟

در این بخش به برخی از مزایای راه اندازی گلخانه هیدروپونیک با کمک مشاور مربوطه را ارائه می دهیم. لازم به ذکر است این مزایا در صورتی قابل مشاهده هستند که بتوان با اصول مناسب به کشت گلخانه ای با روش هیدروپونیک پرداخت.

1.استفاده بهینه تر از منابع کشت

با راه اندازی گلخانه هیدروپونیک می توان از مواد غذایی و آب به میزان نیاز و مناسب استفاده نمود که این نیز در نهایت تا حد چشم گیری در کاهش هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود.

2.افزایش فضای مورد نیاز

با پیاده سازی اصول درست و تخصصی کشت گلخانه هیدروپونیک می توان به خوبی از فضای موجود استفاده نمود زیرا می توان میزان محصولات بیشتری را در فضای موجود حتی اگر فضای خیلی بزرگی هم نباشد تامین نمود.

3.جلوگیری از صدمه دیدن گیاهان

یکی دیگر از مزایای راه اندازی گخانه هیدروپونیکی نیز این است که از بروز آسیب گیاهان در برابر برف و باران و..جلوگیری می گردد.

4.امکان بهره گیری از فناوری های روز

امروزه فناوری های روز کمک بسیاری به پیشبرد مراحل کشت می کنند، به همین سبب مشاوره گلخانه هیدروپونیک کمک می کند از این فناوری ها استفاده نمود و به صورت نیمه اتوماتیک نیز فرایند کشت را پیش برد. این نیز تاثیر زیادی در صرفه جویی مالی و زمانی می گذارد.

5.عدم محدودیت زمانی در کشت هیدروپونیکی

می توان با بهره مندی از مشاوره گلخانه هیدروپونیک و اجرای روش های اصولی نیز با استفاده از روش هیدروپونیک در تمامی فصول به کشت محصولات و گیاهان پرداخت چرا که در این کشت دیگر دغدغه شرایط آب و هوایی وجود ندارد.

زمانی که از مشاورین مربوطه برای کشت با روش هیدروپونیک مشورت گرفته می شود می توان به خوبی در هر فصل فرضا زمستان به کشت گیاهان و محصولات پرداخت.

6.رشد بهتر گیاهان

همانطور که اشاره نمودیم در صورتی که اصول کشت گلخانه ای با روش هیدروپونیک به درستی اجرا شود نیز می توان شاهد افزایش میزان بازدهی کشت بود.

7.مدیریت و کنترل بهتر در گلخانه

زمانی که از روش هیدروپونیک در کشت گلخانه ای استفاده می شود می توان کنترل بهتری بر کشت محصولات داشت زیرا می توان به صورت دستی میزان نور و رطوبت مورد نیاز محصولات و گیاهان و..را تامین نمود.

از دیگر مزایای روش هیدروپونیک عبارتند از:

  • کاهش آفات
  • بیشتر شدن کیفیت محصولات
  • فراهم بودن شرایط کاشت محصول در منطقه ای کم آب
  • کنترل میزان ارزش غذایی که در گلخانه کشت می شوند
  • و..

هزینه ساخت گلخانه هیدروپونیک

شاید یکی از سوالاتی که قصد دارید از مشاوره گلخانه هیدروپونیک بپرسید این است که میزان هزینه ساخت گلخانه هیدروپونیک چقدر است؟

لازم به ذکر است که میزان هزینه ای که برای ساخت این گلخانه صرف می شود نیز وابستگی زیادی به نوع و کیفیت تجهیزات موجود در گلخانه، میزان فضای موجود برای راه اندازی، نوع محصولات و گیاهان، نوع بستر کشت، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، هزینه های مبنی بر احداث و ساخت و..دارد.

بنابراین نمی توان هزینه ثابتی را برای ساخت این نوع گلخانه تعیین نمود ولیکن می توانید با توجه به بودجه ای که دارید با بهره گیری از مشاوره گلخانه هیدروپونیک از کارشناسان ایران سان لایت به تهیه تجهیزات و سیستم های مورد نیاز برای کشت گلخانه هیدروپونیکی بپردازید.

مشاوره گلخانه هیدروپونیک

می توانید برای مشاهده تمامی تجهیزات و خرید آنلاین بر روی تصویر کلیک نمایید

نکات مشاوره ای گلخانه هیدروپونیک

  • 1.بیان کردیم که در روش هیدروپونیک نیز میزان مصرف آب کاهش می یابد بنابراین در این روش نباید بیش از حد لازم از آب استفاده نمود و آبیاری گیاهان باید به حد تعادل و مناسب انجام بگیرد.
  • 2.لازم به ذکر است که از بسترهای متعددی می توان در کشت گلخانه ای به جای خاک استفاده نمود اما مهارت و دانش لازم بر پیشبرد هر یک از این بسترها بسیار مهم  و ضروری می باشد همچنین نوع کیفیت و مناسب بودن این بسترها برای کشت هیدروپونیک حرف اول را می زند. بنابراین توجه به کیفیت بستر بسیار مهم می باشد فرضا از جمله بهترین این بسترها عبارتند از:
  • پیت ماس
  • پرلیت
  • راکول
  • ورمی کولیت
  • فیبر نارگیل

و..در ادامه به نکات بیشتری در خصوص تهیه مواد در کشت گلخانه ای اشاره می کنیم.

  • 3.در کشت گلخانه ای با روش هیدروپونیک هم به مانند سایر روش های پرورش گیاهان و محصولات نیز لازم است گیاهان از میزان نور مناسبی بهره مند گردند و تنها بهره مندی از آب کافی برای پرورش محصول کافی نیست..

در صورتی که گلخانه هیدروپونیک شما در نقطه ای است که میزان نور مناسب برای گیاهان فراهم نمی گردد لازم است که حتما از لامپ رشد گیاه استفاده کنید..

البته نیاز هر گیاه به نور با توجه به نوع آن متفاوت است و مسلما شما به عنوان یک گلخانه دار، کشاورز و..کاملا بر این مساله واقف هستید بنابراین مهم است برای گیاهانی که به نور زیادی نیاز دارند از لامپ رشد گیاه استفاده کنید..

می توانید برای تهیه لامپ رشد گیاه در انواع مختلف به سایت ایران سان لایت سر زده و به تهیه این لامپ بپردازید.. می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر و دریافت مشاوره گلخانه هیدروپونیک نیز با مشاورین ایران سان لایت صحبت نمایید.

مشاوره گلخانه هیدروپونیک

می توانید برای تهیه و مشاهده تمامی پروژکتورها بر روی تصویر کلیک نمایید

از آنجا که در کشت هیدروپونیک استفاده بهینه و تامین آب کافی برای گیاهان بسیار حیاتی است توصیه می کنیم از موادی استفاده کنید که می توانند به خوبی آب را در خود نگه دارند.

از موادی استفاده کنید که احتمال بروز چسبندگی در آن ها کم باشد و دچار فشردگی نشوند زیرا در این صورت جریان مناسب آب برای گیاهان از کنترل خارج شده و می تواند به آن ها صدمه وارد کند.

تجهیزات لازم برای کشت هیدروپونیکی

می توانید تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این روش کشت را از ایران سان لایت تهیه کنید، کافیست برای خرید از طریق سایت اقدام کرده یا برای دریافت مشاوره با شماره درج شده در صفحه سایت تماس گیرید.

چرا از روش هیدروپونیک برای کشت استفاده کنیم؟

این روش مزایای زیادی دارد که به آن ها در بطن متن اشاره کردیم ولیکن مهم ترین مزیت این روش این است که می توان به صورت بهینه از آب استفاده کرده و هزینه های آبیاری را کاهش داد.

گیاهان مناسب کشت هیدروپونیک چه هستند؟

از جمله بهترین گیاهان برای این کشت عبارتند از: توت فرنگی، فلفل دلمه ای، کاهو، گیاهان دارویی و..می باشند.

آیا در کشت هیدروپونیک نور مهم است؟

نور اهمیت زیادی در رشد گیاهان و محصولات در گلخانه هیدروپونیکی دارد بنابراین اگر نور زیادی به گیاهان در گلخانه نمی تاپد مهم است برای گیاهانی که به نور زیادی نیاز دارند از لامپ رشد گیاه استفاده نمود که می توان جهت تهیه از سایت ایران سان لایت اقدام کرد.

Rate this post

2 دیدگاه در “مشاوره گلخانه هیدروپونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *