یکی از اتفاقاتی که برای درختان انار پیش می آید نیز جوانه زنی کم و ریزش گلهای درخت انار می باشد..

بنابراین لازم است از بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار استفاده نمود تا میزان ریزش گلهای درخت انار نیز به مرور زمان کاهش یابد.

در ادامه به این مساله بیشتر اشاره می کنیم.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار چیست؟

طبیعتا باغداران زیادی هستند که به سبب ریزش گل های درختانشان دچار نگرانی و ناراحتی می شوند، گاهی حتی نمی دانند علت بروز این اتفاق چه بوده و باید از چه نوع کودی برای جلوگیری از ریزش گل انار یا سایر درختانشان استفاده کنند.

بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار نیز کودی است که بتواند مهم ترین مواد مغذی، عناصر و نیازهای گیاه انار را به خوبی تامین سازد.. از جمله این عناصر عبارتند از: روی، آمینو اسید، بور، پتاسیم، فسفر و..

به کودهایی که می توانند این نیازها در گل ها و درختان میوه را تامین سازند نیز کود فروت ست می گویند که این نوع کود باعث می شود میوه به خوبی تشکیل شود.

می توانید جهت تهیه انواع کود ارگانیک به سایت ایران سان لایت رجوع کنید.

چرا کود فروت ست برای درخت انار مناسب است؟

این نوع کود جلوگیری از ریزش گل انار، سبب می گردد میزان مقاومت درخت افزایش یابد. همچنین کود فروت ست باعث می شود میزان جوانه زنی و گلدهی درخت انار افزایش یابد.

این کود بدین دلیل برای جلوگیری از ریزش گل انار مناسب است که علاوه بر کاهش احتمال ریزش گل انار، باعث جلوگیری از باردهی نامنظم درخت انار می گردد.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

بهترین نوع کود فروت ست برای درخت انار

بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار نیز کود فروت ست ویسپو می باشد.

این نوع کود، دارای ترکیباتی اعم از روی، نیتروژن و بور است که سبب بهبود وضعیت گلدهی درخت انار شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

کود فروت ست ویسپو دارای مزایایی است که می تواند در استفاده برای درخت انار مناسب باشد البته خوب است پیش از هر اقدام، با متخصصین مربوطه صحبت نمود؛ بدین جهت کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل گردد.

از جمله برخی مزایای کود فروت ست ویسپو عبارتند از:

  • میزان جوانه زنی درخت انار با کود فروت ست بهبود می یابد
  • میزان کیفیت میوه ها افزایش پیدا می کنند
  • گل ها و میوه ها دچار ریزش زودرس نمی شوند
  • و..

به طور کل این کود جلوگیری از ریزش گل انار، بهترین انتخابی است که می توان برای بهبود وضعیت گلدهی و کاهش ریزش درخت انار داشت.

در صورتی که قصد تهیه کود فروت ست را دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید، می توانید بر روی تصویر ذیل کلیک نمایید.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

علت ریزش گل و میوه درخت انار چیست؟

به کود فروت ست که بهترین کود جلوگیری از ریزش گل و میوه درخت انار است اشاره کردیم که می تواند از جمله بهترین کودها برای کاهش و از بین رفتن ریزش های گل و میوه درخت انار باشد.

حال لازم است علاوه بر اینکه از بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار استفاده نمودیم نیز دریابیم که علت ریزش گل و میوه درخت انار چیست؟ و چرا گل و میوه درختان حتی درخت انار دچار ریزش می شوند؟

از جمله برخی دلایلی که می توانند باعث ریزش گل و میوه درختان شوند عبارتند از:

  • کمبود عناصر مورد نیاز
  • استفاده زیاد از کودهای دامی نپوسیده
  • بیش از حد فشرده بودن خاک
  • عدم آبیاری صحیح و مناسب
  • و..

در صورتی که این موارد به خوبی اجرایی نشوند نیز می توان میزان احتمال ریزش گل و میوه درخت را زیاد دانست. بنابراین خوب است در پرورش درخت انار بسیار دقت نمود. چه بسا حتی اگر به بهترین شکل ممکن از درختان مراقب شود اما میزان کافی و مناسب کوددهی برای درخت انجام نگیرد یا میزان نور کافی یا آبدهی مناسبی نداشته باشند میزان احتمال گلدهی مناسب درخت کاهش می یابد.

بنابراین لازم است به بهترین نحو از کود جلوگیری از ریزش گل انار استفاده کرده و به سایر عوامل مهم و موثر در بهبود وضعیت گلدهی درخت انار هم توجه داشت.

به طور کل در صورتی که نتوان به خوبی از گیاه و درخت انار مراقبت نمود، فرضا جز عواملی که به آن ها اشاره شد، عواملی مثل استفاده بیش از حد از آفت کش، کوددهی نامناسب، در صورتی که وزش باد از سمت مخالف درخت انار باشد و..میزان احتمال ریزش گل ها و عدم تبدیل شدن گل انار به میوه افزایش می یابد.

بنابراین توصیه می کنیم برای اینکه بتوانید شاهد میوه های باکیفیت از درخت انار باشید، از کارشناسان ایران سان لایت اطلاعات لازم برای نحوه کوددهی، میزان استفاده از کود فروت ست و..را جویا شده و از نظر تامین کود مناسب خاطرجمع گردید و با رعایت سایر موارد از ریزش گل ها جلوگیری کنید.

بهترین کود برای درخت انار | تقویت گلدهی

در راستای استفاده از کود جلوگیری از ریزش گل انار نیز لازم است از دیگر کودهای مناسب برای افزایش میزان گلدهی درخت انار نیز بهره گرفت که یکی از مناسب ترین آن ها کود سه بیست می باشد.

در صورتی که قصد آماده سازی درخت انار برای گلدهی را دارید می توانید از کود سه بیست استفاده کنید که می تواند مهم ترین عناصر مورد نیاز درخت انار از جمله نیتروژن، پتاسیم و فسفر را تامین سازند.  لذا برای گلدهی گیاه و درخت انار نیاز دارد که به خوبی از نظر مواد غذایی تامین شود بنابراین به این مساله توجه کنید.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

چگونه جوانه زنی گیاه انار را افزایش دهیم؟

از دیگر دغدغه ها علاوه بر استفاده از کود جلوگیری از ریزش گل انار نیز این است که چگونه می توان میزان جوانه زنی گیاه انار را به خوبی تقویت نمود؟

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم بسیار مناسب است که میزان عناصر مورد نیاز گیاه انار به خوبی تامین شوند تا درخت بتواند گلدهی مناسبی داشته باشد..همچنین مهم است که این عناصر در زمان مناسب و به میزان کافی برای درخت تامین شود.

کود فروت ست بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار، سبب می گردد میزان انرژی درخت به خوبی تامین شده و گلدهی و جوانه زنی گیاه افزایش یابد.

اگر بین استفاده از کود فروت ست و کود سه بیست برای درخت انار تردید دارید توصیه می کنیم با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نموده و پس از مشاوره تخصصی با ایشان، به تهیه کود فروت ست یا کود سه بیست بپردازید.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

می توانید جهت تهیه کود 20 20 20 بر روی تصویر مربوطه کلیک نمایید

جلوگیری از سال آوری با کود فروت ست

چرا کود فروت ست بهترین کود جلوگیری از ریزش گل انار و تقویت گلدهی و جوانه زنی آن است؟ زیرا مزایای متعددی برای درختان دارد که سبب می گردد بتوان با اطمینان از نتیجه بخشی آن، از کود فروت ست استفاده نمود.

کود فروت سبب جلوگیری از سال آوری درخت انار می گردد.  به طور کل استفاده از کود جلوگیری از ریزش گل درختان سبب می گردد گیاه به خوبی به مرور زمان تبدیل به میوه شده و محصولات کیفیت مناسبی داشته باشند.

حال منظور از سال آوری چیست؟ علاوه بر درخت انار، سایر درختان هم ممکن است در یک سال میوه بسیاری داده ولیکن در سال بعد میزان میوه دهی آن کاهش یابد. از آنجا که کود فروت ست باعث می شود عناصر مورد نیاز گیاه انار به خوبی تامین گردد میزان سال آوری درخت کاهش می باید زیرا مهم ترین علت این اتفاق، کمبود مواد مغذی و مورد نیاز درختان است.

کود جلوگیری از ریزش گل انار

تهیه کوهای رشد گیاه و درخت از ایران سان لایت

می توانید جهت تهیه کود فروت ست و کسب اطلاع از سایر کودها برای جلوگیری از ریزش گل انار با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نمایید.

ترکیبات کود فروت ست چیست؟

این کود از عناصری اعم از بور، روی، فسفر، ازت و..تشکیل شده است.

آیا ایران سان لایت ارسال به سراسر کشور دارد؟

بله افراد می توانند از سراسر ایران به تهیه کودهای مورد نیاز برای جلوگیری از ریزش گل انار بپردازند.

آیا اگر گرده افشانی به درستی انجام نشود گیاه ریزش می کند؟

بله گرده افشانی نادرست بر این امر تاثیرگذار است، در صورتی که گرده افشانی به درستی پیش نرود گل انار نمی تواند رشد کرده و بدین سبب فرایند میوه دهی به خوبی انجام نمی گیرد، این نیز به مرور باعث ریزش گیاه می شود. می توانید سایر عوامل موثر بر این امر را در مطالب ارائه شده مطالعه نمایید.

3.5/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه در “کود جلوگیری از ریزش گل انار

  1. مسعود گفت:

    کود یونی ست شرکت گل سم هم بسیار فوق‌العاده جواب داده است

  2. حسین گفت:

    امروز ۲۳ اردیبهشت ،،دقیقا سه هفته قبل فروتست رو به صورت محلول پاشی به درخت انجام دادم وهمینطور ۵ روز قبل تقویتی رو به صورت محلول پاشی انجام دادم که هر ۱۵ روز میشه تقویتی رو انجام داد .با چه فاصله زمانی میتونم فورست رو محلولپاشی انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *