اگر قصد دارید در گلخانه خود به کشت و پرورش توت فرنگی بپردازید توصیه می کنیم حتما از مشاوره گلخانه توت فرنگی توسط کارشناسان مربوطه بهره مند گردید تا بتوانید این فرایند را به خوبی پیش ببرید.

اهمیت مشاوره گلخانه توت فرنگی

می دانیم که یکی از میوه هایی که محبوبیت زیادی دارد توت فرنگی می باشد چرا که خاصیت بسیاری داشته و به همین سبب می تواند گزینه خوبی برای کشت در گلخانه ها به صورت هیدروپونیک و..باشد.

گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک

امروزه افراد زیادی پس از بهره مندی از مشاوره گلخانه هیدروپونیک از روش کشت هیدروپونیک به جای روش سنتی استفاده می کنند لذا می توان توت فرنگی را هم با استفاده از این روش در گلخانه ها نیز پرورش داد.

در روش کشت هیدروپونیک می توان بدون نیاز به خاک و با مصرف بهینه آب به پرورش توت فرنگی پرداخت، این نکته در مشاوره گلخانه توت فرنگی هیدروپونیکی حائز اهمیت است که لازم است برای بهره وری و کسب نتیجه بهتر نیز از تجهیزات هیدروپونیکی مناسب نیز استفاده نمود.

در ادامه به برخی نکات کشت هیدروپونیک توت فرنگی هم اشاره می کنیم.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

نکات مشاوره گلخانه توت فرنگی هیدروپونیکی و سنتی

مهم است که برای کشت توت فرنگی با روش هیدروپونیک و سنتی به شرایط لازم ذیل توجه نموده و حتما با کارشناسان مشورت کرد.

  • لازم است که حتما از کودهای کامل و مناسب با کیفیت بالا استفاده شود
  • حتما به رطوبت محیط اهمیت داده و میزان رطوبتی که برای کشت توت فرنگی لازم است فراهم گردد
  • حتما بستر کشت توت فرنگی باید مناسب باشد که در ادامه به این مساله بیشتر اشاره می کنیم
  • از آنجا که گیاه توت فرنگی حساس است در صورت عدم وجود شرایط مناسب نیز نمی تواند به خوبی رشد کند زیرا این گیاه در آب و هوای معتدل و مدیترانه ای رشد مناسبی دارد ولی بهترین محیط برای رشد گیاه محیط های نسبتا گرم است زیرا این میوه از جمله میوه های فصل گرم می باشد.
  • و..

در ادامه به برخی از دیگر نکات مهم در کشت توت فرنگی اشاره می کنیم ولیکن توصیه می شود حتما از کارشناسان مربوطه نکات مهم پیش از راه اندازی گلخانه توت فرنگی را جویا شد.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

1.خاک مناسب برای کشت توت فرنگی

از دیگر نکات مهم مشاوره گلخانه توت فرنگی این است که میزان بازدهی رشد گیاه توت فرنگی در خاک های رسی و شنی که نرم هستند می باشد زیرا بدین صورت میزان رشد توت فرنگی بیشتر می گردد.

2.بهترین زمان کشت توت فرنگی

اگر قصد کاشت بهاره توت فرنگی را دارید خوب است زمانی که خاک گیاه خشک شد به کاشت آن بپردازید این نیز عموما در اسفند یا فروردین اتفاق می افتد زیرا کاشت توت فرنگی نباید به ماه های گرم سال یعنی تابستان نزدیک شده و نیاز است پیش از آن کاشت انجام شده باشد.

علاوه بر بهار نیز می توان به کاشت پاییزه توت فرنگی پرداخت ولیکن به سبب سرمای زمستان، نمی توان شاهد دیده شدن گل ها تا بهار بود.

3.نور مورد نیاز کشت هیدروپونیکی توت فرنگی

در گلخانه توت فرنگی با روش هیدروپونیک نیز نباید اهمیت نور را فراموش نمود، گیاه توت فرنگی حداقل 10 و حداکثر 12 ساعت به نور نیاز دارد بنابراین اگر در گلخانه تان میزان نور کافی وجود ندارد توصیه می کنیم حتما به تهیه لامپ رشد گیاه بپردازید، برای این امر کافیست با ایران سان لایت تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره گلخانه توت فرنگی به تهیه لامپ رشد گیاه بپردازید.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

می توانید حهت تهیه انواع لامپ رشد گیاه بر روی تصویر مربوطه کلیک نمایید

4.نحوه کشت توت فرنگی

زمان کاشت توت فرنگی نیز لازم است که خاک مرطوب بوده و بدون هیچ درنگی پس از کاشت توت فرنگی بتوان به آبیاری پرداخت.

از نکات مهم کاشت توت فرنگی این است که پیش از کاشت گیاه باید برگ هایی که پیر هستند و همچنین ریشه ها را از یکدیگر جدا نمود. ( جدا کردن ریشه های رونده گیاه سبب می گردد میوه دهی گیاه توت فرنگی بهتر عمل کند ) این نکته مهم است که بدانیم، اگر قصد کشت توت فرنگی با استفاده از بذر کشت را دارید در این روش به طور معمول ریشه رونده ای وجود ندارد.

همچنین همانطور که اشاره کردیم توت فرنگی نباید در خاک خشک کشت شود زیرا سبب از بین رفتن توت فرنگی ها می گردد پس به این نکته توجه داشته باشید.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

5.رطوبت گلخانه توت فرنگی هیدروپونیکی

این نکته مهم است که بدانیم اگر میزان رطوبت گلخانه برای توت فرنگی مناسب نبوده و کمتر از حد لازم باشد نیز میزان کیفیت این میوه به هنگام رشد محصول افت می کند.

همچنین اگر رطوبت گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی بسیار بیشتر از نیاز این گیاه باشد می تواند باعث شود گیاه با بیماری های قارچی رو به رو شود.

می توانید از رطوبت سنج و دما سنج در گلخانه استفاده کنید تا میزان رطوبت حال حاضر را سنجیده و در نهایت در صورت نیاز به اصلاح و تغییرات دمایی به این امر بپردازید.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

6.گلخانه توت فرنگی بستر کشت

از جمله مناسب ترین بسترهای کشت هیدروپونیکی برای پرورش توت فرنگی نیز پشم سنگ و کوکوپیت می باشد، مهم است که برای پرورش توت فرنگی حتما از بستر کشت با کیفیت بالا استفاده نمود.

در خصوص نوع ارتفاع کشت مناسب برای توت فرنگی باید بیان داریم، توت فرنگی می تواند در بسترهای برآمده و حتی صاف رشد خوبی داشته باشد لذا بستر کشت برآمده می تواند سبب گردد برداشت توت فرنگی راحت بوده و خاک زهکشی سختی نداشته باشد.

7.میزان آبیاری گیاه

روش های متعددی برای آبیاری گیاهان وجود دارد که می توان با استفاده از آبیاری قطره ای به آبیاری گیاه توت فرنگی پرداخت.

لذا توصیه می کنیم حتما جهت کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه آبیاری اصولی از مشاوره گلخانه توت فرنگی بهره مند گشت تا بتوان با روش های پرورش مناسب این گیاه آشنا شده و بازدهی بالای این گیاه در رشد را مشاهده نمود.

8.خاکپوش های مناسب برای کشت توت فرنگی

می توان از خاکپوش های پلاستیکی و کاهی برای گیاه توت فرنگی استفاده نمود.

از نکات اجرای خاکپوش ها در مشاوره گلخانه هیدروپونیک این است که با وجود خاکپوش ها گیاه در برابر سرما مقاوم بوده و در صورتی که نوسانات خاک کاهش یابند نیز ریشه گیاه دچار شکستگی می گردد بنابراین خاکپوش کمک می کند احتمال شکستگی ریشه گیاه توت فرنگی کمتر گردد.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

9.کیفیت آب در کشت توت فرنگی

توصیه می شود در کشت هیدروپونیکی حتما از فیلتر استفاده کنید تا قرارگیری مستقیم ریشه های گیاه در آب، گیاه دچار آسیب نگردد زیرا با استفاده از فیلتر می توان احتمال بروز آسیب ناشی از ناخالصی های آب لوله کشی را کاهش داد.

توصیه می کنیم نکات مهم در خصوص کیفیت مناسب برای آب و سطوح pH را جویا شده و با آگاهی کامل به کشت این گیاه با روش هیدروپونیک بپردازید.

نکات مهم دیگری هم در خصوص کشت هیدروپونیکی توت فرنگی اعم از میزان مواد مغذی توت فرنگی، نحوه کنترل علف های هرز، گرده افشانی و..وجود دارد که می توان با کارشناسان حرفه ای در زمینه مشاوره گلخانه توت فرنگی اطلاعات لازم در این زمینه ها را به خوبی جویا شد.

مزایای رشد توت فرنگی با کشت هیدروپونیک

یکی از مزیت های کشت توت فرنگی با این روش این است که اگر فضای کمی برای کشت توت فرنگی دارید نیاز به نگرانی نخواهید داشت زیرا در روش هیدروپونیک می توان در محیط های کوچک هم به کشت گیاهان و میوه ها پرداخت.

برداشت توت فرنگی در گلخانه هیدروپونیک بسیار راحت تر می باشد.

معایب گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی

پیش از راه اندازی گلخانه نیز لازم است حتما از مشاوره گلخانه هیدروپونیک بهره مند کشت زیرا باید از برخی مسائل مطلع بود.

با تمام مزایایی که این روش برای کشت توت فرنگی دارد نیز کشت هیدروپونیکی توت فرنگی با معایبی سر و کار دارد:

میزان هزینه راه اندازی گلخانه هیدروپونیک برای کشت توت فرنگی می تواند تا حدی زیاد باشد اما باید در نظر داشت در گذر زمان به سبب بازدهی بالا با کشت صحیح و اصولی می توان با این روش میزان کشت توت فرنگی را افزایش داد.

ممکن است محصول دادن توت فرنگی در این روش کمتر از روش سنتی و کشت در خاک باشد اما می توانید با بهره مندی از مشاوره کشت توت فرنگی با کارشناسان مربوطه برای جبران این مساله راه حل های مناسبی اتخاذ کنید.

تجهیزات کشت توت فرنگی

بسیار مهم است که جهت راه اندازی گلخانه توت فرنگی چه با روش سنتی و یا هیدروپونیکی نیز باید از تجهیزات مناسب با کیفیت بالا استفاده نمود.

به همین سبب کافیست پس از بهره مندی از مشاوره گلخانه توت فرنگی و روش کشت گیاه، به تهیه تجهیزات گلخانه ای بپردازید.بدین جهت کافیست با ایران سان لایت تماس حاصل نمایید.

مشاوره گلخانه توت فرنگی

جهت تهیه انواع تجهیزات گلخانه کلیک نمایید

مشاوره گلخانه توت فرنگی

برای تهیه بهترین تجهیزات هیدروپونیک و ایروپونیک بر روی تصویر کلیک نمایید

راه اندازی گلخانه کشت توت فرنگی هزینه زیادی می طلبد؟

میزان هزینه کشت توت فرنگی وابسته به روش کشت است، فرضا راه اندازی گلخانه هیدروپونیکی توت فرنگی نیز هزینه بیشتری نسبت به روش سنتی می طلبد.

تهیه لامپ رشد گیاه برای گلخانه الزامی است؟

در صورتی که میزان نور لازم برای توت فرنگی به خوبی تامین نمی شود نیاز است که از لامپ رشد گیاه برای تامین این نیاز استفاده نمود. بنابراین تهیه لامپ رشد گیاه را جدی گرفته و می توانید از سایت ایران سان لایت به تهیه آنلاین آن بپردازید.

آیا کشت توت فرنگی سود دارد؟

در صورتی که بتوانید روش کشت این گیاه را به خوبی اجرا کرده و پیاده سازی کنید می توانید بازدهی خوبی را از میوه دهی این گیاه مشاهده کرده و به همین سبب سود خوبی به مرور زمان خواهید داشت.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *