زمان استفاده از کود اوره برای درخت چه وقت است؟

یکی از کودهای آلی که می توان از آن برای درختان استفاده نموده و شاهد نتایج بسیار مطلوبی بود، کود اوره می باشد زیرا این نوع کود می تواند به خوبی نیتروژن لازم برای درختان را تامین سازد.

با بهره گیری از یکی از انواع بهترین کود محرک رشد یعنی کود اوره می توان سبب رشد بهتر درخت گشت به همین دلیل خوب است که از زمان استفاده از کود اوره برای درختان مطلع بود تا بتوان با استفاده در زمان مناسب، عملکرد درختان را بیش از پیش بهبود بخشید.

در ادامه به متداول ترین سوالات در خصوص زمان و مصرف کود اوره برای انواع درختان اشاره می کنیم.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

زمان استفاده از کود اوره برای درختان میوه ( تقویت شاخ و برگ)

همانطور که بیان نمودیم یکی از کودهای شیمیایی که می تواند بر رشد بهتر درختان تاثیر بسیاری داشته باشد و مهم ترین عناصر درختان اعم از نیتروژن، فسفر و پتاسیم را تامین سازد نیز کود اوره می باشد.

جالب توجه است که زمان استفاده از کود اوره برای درختان میوه نیز فصل بهار می باشد زیرا در فصل بهار شاخ و برگ درختان بیشتر و سریع تر رشد می کنند.

پیش از کاشت بذر یا نهال هم می توان با مشورت متخصصین مربوطه به استفاده از کود اوره پرداخت زیرا این مساله کمک می کند میزان نیتروژن اولیه که لازم است نیز به خوبی تامین گردد.

البته این نکته برای کوددهی درختان میوه الزامی است که می توان پس از برداشت محصول از کود اوره استفاده نمود.این نیز کمک می کند درخت میوه برای فصل رشد بعدی به خوبی آماده شود.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

کود اوره برای چی خوبه؟

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که کود اوره برای چی خوبه؟ به همین سبب قصد داریم به برخی کاربردهای این نوع کود اشاره کنیم.

از کود اوره علاوه بر افزودنی خوراک دام ها می توان در کشاورزی هم استفاده نمود. این کود می تواند میزان نیتروژن مورد نیاز گیاهان را با استفاده درست در زمان مناسب به خوبی تامین سازد که این امر نتیجه ای برابر با سرسبزی گیاهان و رشد کردن شکوفه های درخت را در بر دارد.

مهم ترین عنصری که این کود تامین می کند در وهله اول نیتروژن می باشد و در ادامه می تواند سایر عناصر مثل پتاسیم و فسفر و..را هم برای درختان مهیا سازد.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

بهترین زمان استفاده از کود اوره برای تقویت ریشه ها

باید بیان داریم افرادی که قصد دارند شاخ و برگ های درختانشان تقویت شده و رشد کنند نیز باید از کود اوره در فصل بهار استفاده کنند ولیکن به منظور تقویت ریشه درختان لازم است که از این کود در فصل پاییز استفاده شود.

لذا در ادامه به بهترین زمان استفاده از کود اوره برای هر نوع درختی اشاره می کنیم تا بتوانید با کسب اطلاعات مناسب و بهره مندی از تخصص کارشناسان به کوددهی مناسب درختان بپردازید.

میزان مصرف کود اوره برای هر درخت چقدر است؟

بسیار مهم است که توجه نمایید، میزان مصرف این نوع کود برای درختان به عوامل متعددی وابسته می باشد که اعم از:

  • سن درخت
  • نوع درخت
  • وضعیت، جنس و نوع خاک
  • میزان اندازه درخت
  • میزان وضعیت رشد درخت
  • و..

بنابراین توصیه می شود پیش از آنکه در مناسب ترین زمان استفاده از کود اوره برای درختان را آغاز نمایید، ابتدا میزان مصرف آن را از سوی کارشناسان مربوطه از جمله ایران سان لایت جویا شوید تا با استفاده از کود به میزان مناسب بتوانید نیازهای درخت را تامین نموده و سبب رشد بیشتر و بهتر شدن عملکرد درخت شوید.

کود اوره برای درخت هلو مناسب است؟

از جمله بهترین انواع کود برای درخت هلو، کود اوره می باشد زیرا این کود می تواند مهم ترین عناصر مورد نیاز درخت را به خوبی تامین سازد فرضا تامین نیتروژن، پتاسیم، فسفر، کلسیم و..

شاید با خود بگویید کود اوره شیمیایی است به همین دلیلی برای درختان خطرآفرین نیست؟ باید بگوییم خیر این کود خطری برای درخت ایجاد نمی کند بلکه سبب می گردد خاک درخت هلو تقویت شده و درخت نیز به خوبی رشد کند.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته چه وقت است؟

یکی از بهترین زمان ها برای استفاده از این کود برای درخت پسته، زمانی است که این درخت در حال فعالیت می باشد به همین سبب بهترین زمان برای بهره گیری از این کود، فصول بهار و تابستان می باشد تا بتوان شاهد رشد مناسب درخت پسته بود.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت سیب

در فصول بهار و پاییز می توان از این نوع کود برای درخت سیب استفاده نمود..مهم است بدانیم که درخت سیب در فصل بهار از ذخایر اوره در خاک استفاده کرده و برگ های جدیدی را ایجاد می نماید و در فصل پاییز جوانه های درخت سیب پس از ریزش به کمک کود اوره مجددا رشد می کنند.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

کود اوره برای درخت انگور

زمان مصرف کود اوره برای انگور با توجه به در نظر داشتن شرایط محیط و آب و هوا نیز متغیر می باشد. ولیکن می توان از این کود در فصل بهار برای درخت انگور استفاده نمود خصوصا پیش از زمانی که درخت شروع به فعالیت رشدی می کند.

البته در همه مناطق شروع فعالیت رشدی درخت انگور در بازه زمانی بهار نبوده و ممکن است در سایر فصول مثل اواخر زمستان و یا اوایل بهار که فعالیت رشدی گیاه ادامه دارد نیز نیاز به کوددهی درخت باشد.

به طور کل می توان از کود اوره در فصل مناسب خود، برای درخت انگور استفاده نمود و شاهد رشد سریع تر و همچنین افزایش شاخ و برگ های درخت بود.

میزان مصرف کود اوره برای درختان جوان چقدر است؟

بسیار مهم است که برای کوددهی به درختان جوان، حتما کود را در بازه های زمانی مختلف به درختان داد تا در طول سال درخت از این کود به خوبی بهره مند شود.

می توان حدودا 100 تا 250 گرم کود اوره را برای درختان جوان مورد استفاده قرار داد ولیکن باز هم تاکید می کنیم در این راستا حتما از کارشناسان مربوطه مشورت گیرید.

میزان مصرف کود اوره برای درختان بالغ

نیاز است که برای این درختان در طول سال نیم تا یک کیلو کود اوره استفاده شود. البته نباید تمامی این میزان را یکجا استفاده نمود و در هر بازه های زمانی مختلف در سال کود را به درخت اضافه نمود.

به مراتب درختان بالغ تر بیش از درختان جوان به کوددهی نیاز دارند بنابراین خوب است با توجه به این نکته رسیدگی به درختان بالغ با کوددهی بیشتر انجام گیرد.

تاکید می کنیم که:

برای نتایج بهتر کوددهی حتما به نیاز درخت توجه کرده و سپس با توجه به میزان نیاز درخت از میزان کود مناسب استفاده نمایید، بنابراین توصیه می کنیم علاوه بر اهمیت به زمان استفاده از کود اوره برای درختان، از کارشناسان مربوطه مشورت گرفته و پس از دریافت اطلاعات مناسب به کوددهی درختان بپردازید.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

زمان استفاده از کود اوره برای درخت گردو

مناسب ترین زمان برای استفاده از این کود برای درختان گردو در فصل زمستان و در اوایل اسفند ماه می باشد ولیکن به طور کل بهترین زمان استفاده از این کود برای تمامی گیاهان از جمله درخت گردو، وقتی است که درخت به این نوع کود خصوصا عنصر نیتروژن نیاز دارد.

کود اوره برای درخت پرتقال خوب است یا خیر؟

از آنجا که کود اوره دارای 46 درصد نیتروژن می باشد یکی از انتخاب های مطلوب برای درخت پرتقال می باشد. لازم به ذکر است که به ازای هر درخت بالغ پرتقال نیز می توان از کود اوره به میزان حدودی 1300 گرم استفاده نمود..

البته این نیز باید با مشورت متخصصین مربوطه بوده و بدون مشورت گیری از ایشان از این میزان کود برای درخت استفاده نکرد زیرا باید با توجه به میزان نیاز درخت به کوددهی آن پرداخت. در غیر این صورت ممکن است عملکرد درخت کاهش پیدا کرده و محصولات هم به سبب این امر دچار آسیب شوند.

بنابراین خوب است که زمان استفاده از کود اوره برای این نوع درخت را دانسته و در بازه های زمانی مناسب به کوددهی درخت پرداخت.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت

میزان مصرف کود اوره برای گلدان چقدر است؟

اضافه نمودن کود اوره برای گلدان ها نیاز به دقت بسیاری دارد فرضا مهم است پیش از استفاده از کود اوره حتما این کود به طور کامل در آب حل شده باشد.

شاید این سوال پیش آید که علاوه بر درختان، مقدار مصرف کود اوره برای گلدان چقدر است؟ باید بیان داریم خوب است که برای هر گلدان حدودا 1 گرم کود اوره استفاده گردد البته این نیز به ازای هر لیتر آب می باشد..البته نیاز گیاهان آپارتمانی و گلدانی با توجه به نوع آن ها متفاوت می باشد. بنابراین باید با توجه به نوع گیاهان با مشورت کارشناسان از میزان کود مناسب برای گیاهان استفاده شود.

می توان جهت تهیه کود اوره برای درختان و گیاهان خود با ایران سان لایت تماس گرفته یا از طریق سایت اقدام کنید.

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله تمامی محصولاتی که از ایران سان لایت تهیه می کند همگی دارای ضمانت نامه اصالت و کیفیت محصول می باشند.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

نه تنها تهران بلکه می توان از تمام نقاط کشور جهت تهیه محصولات ایران سان لایت به سایت مراجعه نموده یا با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

بهترین کود که عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم را تامین می کند چیست؟

علاوه بر کود اوره که می تواند مهم ترین عنصر یعنی نیتروژن را تامین سازد، می توان با مشورت از کارشناسان مربوطه از کود سه بیست که تمامی عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم را به یک میزان تامین می سازد استفاده نمود.
مهم است که از کارشناسان مشورت گرفت زیرا ممکن است درختان تنها به نیتروژن بالایی نیاز داشته باشند که در این صورت استفاده از کود اوره می تواند به خوبی این نیاز را تامین سازد.

3.2/5 - (38 امتیاز)

9 دیدگاه در “زمان استفاده از کود اوره برای درخت

  1. مجید گفت:

    سلام کود اوره را با آب آبیاری ، چالکود یا محلول پاشی در اختیار درخت بگذاریم ؟

    1. سیامک زم گفت:

      درود
      قبل از ابیاری وباران یا هم زمان

    2. محمح گفت:

      بله

    3. علی گفت:

      کدومش خوبه با آبیاری. چالکود یا محلول پاشی

      1. مهدی گفت:

        سلام البته ک چالکود و پاشش در آب بهتر است
        یه وقت محلول پاشی نکنی درخت رو نابود کنی

  2. ایرج حسن پور گفت:

    مطلب خوب بود ولی جامع نبود اینکه کود اوره با دیگر کود های تقویتی که باغداران در زمان های ممکن به درختان میوه می‌دهند ترکیب شود آسیب رسان هستد یا خیر

  3. خلیل گفت:

    اوره در پاییز باعث میشه درخت دیر به خواب بره و خوب نیست

  4. سیامک زم گفت:

    درود
    قبل از ابیاری وباران یا هم زمان

  5. اسماعیل شولی گفت:

    سلام، مقدار موردنیاز نخل خرما به کود اوره وزمان استفاد روهم بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *