اکثر افرادی که قصد نگهداری از گیاهان آپارتمانی را دارند عموما نگران نحوه نوردهی به گل های خود می باشند، اینکه گیاهان از میزان نور مناسبی بهره مند شده و به سبب نور کم دچار آسیب نشوند و..به همین سبب ممکن است این سوال برایشان ایجاد گردد که آیا می توان با استفاده از لامپی مخصوص نور مورد نیاز گیاهان را تامین نمود؟ و اینکه چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ و..

در ادامه قصد داریم به بهترین نوع لامپ برای رشد گیاه اشاره کنیم.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ چرا؟

لازم به ذکر است که در عصر امروز با پیشرفت تکنولوژی می توان حتی از داخل خانه، در طول شب و هر زمان که گیاهان آپارتمانی نیاز داشتند از لامپ رشد گیاه برای تامین نور گل ها و گیاهان استفاده نمود.

لامپ رشد گیاه که به آن چراغ رشد گیاه هم می گویند، به مانند نور خورشید، نوری مصنوعی تولید می کند که در فرایند فتوسنتز و رشد مطلوب گیاهان نیز تاثیر بسزایی دارد.

این لامپ را می توان در هر محیطی اعم از گلخانه و حتی خانه ها و..استفاده نمود.

لامپ رشد گیاه دارای انواع متعددی است به همین سبب ممکن است این ابهام ایجاد شود که چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

متاسفانه برخی افراد تصور می کنند لامپ رشد گیاه با لامپ های معمولی تفاوتی ندارد در حالی که این لامپ ها کاملا با هم متفاوت بوده و به همین دلیل است که در پاسخ به سوال چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ همیشه لامپ رشد گیاه توصیه می شود.

حال چرا باید به جای لامپ های معمولی از لامپ رشد گیاه استفاده نمود؟ مهم ترین تفاوت لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی در این است که لامپ های معمولی دارای طیف های نوری نیستند..

در حالی که لامپ رشد گیاه، دارای نور آبی و قرمز بوده و به سبب اینکه باعث ایجاد نور فرابنفش می شوند، نور لامپ رشد گیاه به مانند نور طبیعی خورشید برای گیاهان می گردد.

از دیگر تفاوت های لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی در این است که، طول موج لامپ های رشد بیشتر از لامپ های معمولی بوده و به همین سبب در پاسخ به سوال چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ لامپ رشد گیاه پیشنهاد می شود.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

مزایای لامپ رشد گیاه چیست؟

در راستای سوال چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ بیان نمودیم که چراغ ها یا لامپ های رشد گیاه گزینه بسیار مناسبی هستند، حال شاید با خود بگویید چرا از لامپ رشد گیاه برای گیاهان خصوصا گیاهان آپارتمانی استفاده می شود؟ در این بخش قصد داریم به برخی از این مزایا اشاره کنیم.

1.افزایش رشد گیاه

می دانیم که لامپ رشد گیاه، می تواند میزان نور مورد نیاز گیاهان را به خوبی تامین کند، به همین سبب گیاهان می توانند به خوبی رشد کنند.

2.حفظ سلامتی گیاه

زمانی که نور مناسب برای گیاهان به خوبی تامین شود، گیاه سالم و سلامت بوده و کمتر در معرض آسیب ناشی از کم نوری قرار می گیرد زیرا در هر زمان می تواند از نور لامپ رشد گیاه بهره مند شود.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

3.مصرف بهینه

چراغ های رشد گیاه از فناوری فلورسنت و LED استفاده می کنند، به همین سبب میزان مصرف انرژی به صرفه بوده و در مصرف آن صرفه جویی می شود.

4.پروش سبزیجات

از این جهت در پاسخ به سوال چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ به لامپ های رشد گیاه اشاره می کنیم که این لامپ ها کمک می کنند علاوه بر تاثیر بر رشد گیاهان نیز بتوان حتی در فضاهای بسته به پرورش سبزیجات و گیاه دارویی پرداخت.

و..

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

انواع لامپ رشد گیاه

جالب توجه است که لامپ های رشد گیاه دارای انواع متعددی هستند که قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.

1.لامپ فلورسنت

میزان بازدهی نور آن بالا بوده و به آسانی می توان آن را نصب نمود. همچنین پخش نور این نوع لامپ رشد متوازن بوده و می توان از آن برای گیاهان استفاده نمود، به طور کل این نوع لامپ دارای مزایای بسیاری می باشد..

ولیکن لازم به ذکر است لامپ فلورسنت دارای گرمای بسیار زیادی بوده و ممکن است سبب خشک شدن گیاه و سایر آسیب ها برای آن گردد. این لامپ در ابعاد متعددی قابل تهیه است که توصیه می کنیم پیش از تهیه حتما با کارشناسان ایران سان لایت مشورت کنید.

2.لامپ LED

لامپ LED برای گیاهان از آنجا که مصرف انرژی کمی داشته و طول عمر بالایی دارد می تواند به خوبی برای رشد گیاهان نقش موثری داشته باشد.

3.لامپ هالوژن

این نوع لامپ رشد گیاه میزان انرژی زیادی را مصرف می کند و به همین سبب کمتر از این نوع لامپ برای رشد گیاهان استفاده می شود.

4.لامپ MH

در پاسخ به سوال چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ باید بیان داریم اگر گیاهان در مراحل اولیه رشد هستند خوب است که از این نوع لامپ که دارای پخش نور آبی است استفاده نمود، زیرا می توان با این لامپ رشد گیاه سبب تقویت آن ها شد.

5.لامپ HPS

زمانی که رشد گیاهان در حال اتمام بوده و در زمان گل دهی نیز می توان از این لامپ رشد گیاه استفاده نمود.

به طور کل، توصیه می شود پیش از تهیه و استفاده از لامپ رشد گیاه، حتما با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نموده و پس از کسب اطلاعات لازم به تهیه و استفاده از لامپ رشد گیاه بپردازید.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

چه لامپی برای رشد گیاهان تهیه کنیم؟

پاسخ به این سوال که چه لامپی برای رشد گیاهان مناسب است؟ وابسته به نوع گیاه، میزان رشد گیاه و..می باشد.

باید بدانیم گیاه مورد نظر در چه مرحله ای از رشد قرار داشته و به چه میزان نوری نیاز دارد؟ چه طیف نوری برای رشد بهتر گیاه با توجه به مرحله رشد مناسب و بهتر است؟

بنابراین..

پاسخ به این سوال وابسته به عواملی است که توصیه می شود حتما با کارشناسان ایران سان لایت در خصوص آن صحبت و مشورت گردد ولیکن به طور کل استفاده از لامپ های LED رشد گیاه به سبب عمر طولانی، طیف نوری بالا و کم مصرف بودن و..نسبت به سایر انواع لامپ های رشد گیاه بیشتر می باشد خصوصا زمانی که از گیاهان آپارتمانی نگهداری شود.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است

نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه

شاید این سوال ایجاد گردد که چگونه باید از لامپ رشد گیاه استفاده نمود؟

  • مهم است که به چندین نکته در خصوص نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه اهمیت داد، یکی از آنها میزان فاصله نور لامپ با گیاهان می باشد.
  • باید دقت نمود که میزان فاصله لامپ از گیاه نباید به حدی باشد که سبب گردد نور حتی به بخش یا نقاط خاصی از گیاه تابیده و این نیز باعث خشکی گیاه و محروم شدن سایر بخش های آن گردد، همچنین اگر فاصله چراغ از گیاه زیاد باشد نور کافی برای گیاه تامین نمی شود.
  • لامپ رشد گیاه باید به درستی نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد.
  • تنها در مواقع لازم از لامپ رشد گیاه استفاده شود.
  • برای رشد بهتر گیاه از لامپی که دارای تمامی طیف های نوری است استفاده شود.
  • و..

در اشاره به چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟ اشاره شد که لامپ های رشد گیاه گزینه مناسبی هستند ولیکن اگر نتوان به درستی از آن استفاده نمود ممکن است سبب آسیب رسی به گیاهان گردد، بنابراین توصیه می شود جهت خرید و کسب اطلاعات لازم با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل شود.

چه لامپی برای رشد گیاه مناسب است؟

می توانید برای تهیه انواع لامپ های رشد گیاه بر روی تصویر مربوطه کلیک نمایید

آیا لامپ رشد گیاه برای پرورش محصولات مناسب است؟

بله از آنجایی که این لامپ ها می توانند نور لازم برای گیاهان و سبزیجات را فراهم کنند برای پرورش محصولات حتی در فضای بسته نقش موثری دارند، لذا می توانید برای تهیه و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نمایید

آیا ایران سان لایت ارسال به سراسر کشور دارد؟

بله می توانید از هر نقطه ایران از ایران سان لایت تجهیزات مورد نظر خود را تهیه کنید کافیست به سایت رجوع کرده و به صورت آنلاین جهت خرید اقدام نمایید.

چه میزان از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟

با توجه به میزان نیاز گیاهان برای بهره مندی از نور می توان از لامپ رشد گیاه استفاده نمود.

3.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *