برای رشد گل چی خوبه؟ چرا؟

از آنجا که افراد زیادی به دنبال رشد سریع گیاهان خود هستند قصد داریم در ادامه این مطالب به انواع کودها و روش های نگهداری از گیاهان خصوصا گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم و به این موضوع بپردازیم که برای رشد گل چی خوبه؟

می دانیم که گیاهان نیازهای متعددی دارند که با اهمیت و رعایت نکات مهم نگهداری آن ها می توان شاهد رشد بیشتر گیاهان بود..بنابراین در ادامه به برخی از مهم ترین ترفندها و نکات مهم پرورش گیاهان اشاره می کنیم که بسیار مفید و پر اهمیت هستند.

خوب است با شناخت بهترین کود محرک رشد گیاهان نیز به رشد بهتر آن ها کمک نمود، همچنین می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت نیز تماس حاصل نمود.

برای رشد گل چی خوبه

روش های رشد سریع گیاهان

در این بخش قصد داریم به برخی راه های موثر بر رشد سریع گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم زیرا برخی افراد با وجود نگهداری مناسب نیز از عدم رشد گیاهان خود گله مندی می کنند به همین سبب با  ارائه برخی از روش های موثر بر رشد گیاهان نیز قصد داریم از توقف رشد گیاهان جلوگیری کنیم.

1.جلوگیری از خشک شدن خاک گلدان

یکی از نکات مهمی که اغلب افراد به هنگام نگهداری از گیاهان به آنها اشاره داشته اند نیز این است که خاک گلدان پس از آب دادن نیز در سریع ترین زمان دچار خشکی می گردد.

خشک شدن خاک گیاه می توان سبب کند شدن روند رشد گیاه گردد به همین سبب می توان اسنفج خیسی را در کف گلدان قرار داده و روی آن خاک ریخته و گلدان را پر نمود.

شاید با خود بگویید اسفنج چه کاری می تواند برای عدم خشک شدن خاک در گلدان کند ولیکن جالب است که بدانید اسفنج منبع مناسبی برای ذخیره کردن آب در گلدان می باشد.

مهم است که بدانید:

اگر قصد دارید این روش را برای گیاهان آپارتمانی پیاده نمایید نیز خاک گلدان های آپارتمانی در بازه زمانی طولانی که به طور معمول بیش از 6 ماه می باشد کیفیت اولیه خود را از دست داده و تنها راه ممکن جهت بهبود وضعیت خاک نیز تعویض آن می باشد چرا که در غیر این صورت با از دست رفتن کیفیت خاک، خاک به مرور پوک می شود.

بنابراین توصیه می گردد در بازه های زمانی مناسب برای گیاهان با توجه به نوع آن ها به تعویض خاک پرداخت.

لذا در پاسخ به سوال برای رشد گل چی خوبه؟ نیز باید توجه داشت که نوع و کیفیت خاک بسیار مهم بوده و نیاز است توجه بسیاری به خاک مورد نیاز گیاه داشت.

2.نور مناسب گیاه

در راستای اشاره به اینکه برای رشد گل چی خوبه؟ نیز باید بیان داریم برخی گیاهان به نور مستقیم خورشید و برخی به تابش غیر مستقیم نور نیاز دارند بنابراین مهم است با توجه به نوع گیاهان این مساله را جدی گرفت.

چه بسا برخی نگرانی این را دارند که در تابستان تابش نور به صورت مستقیم بر روی گیاهان می تواند سبب آسیب رسی به آن ها گردد بنابراین می توان برای کاهش احتمال بروز این مساله و برطرف کردن آن، مقداری خاک را با آب ترکیب و بر روی شیشه خانه ریخت.

3.اهمیت به گیاهان پیش از رفتن به مسافرت

بسیار مهم است که پیش از رفتن به سفر گیاهان را به خوبی آبیاری نمود. نیاز است که گیاهان را بدون وجود زیر گلدانی داخل سینک ظرفشویی و یا حتی وان حمام بر روی حوله ای بزرگ قرار داد.

در این امر مهم است که سوراخ هایی که در کف گلدان قرار دارد با حوله ای نمدار در تماس باشد. نیاز است که شیر آب را به نوعی باز گذاشت که به صورت آرام چکه کند تا حوله بتواند در طول سفر نم دار بماند.

به فشار آب دقت کافی داشته و سعی کنید میزان شدت آب بسیار کم باشد زیرا نیاز است که شیر آب را باز گذاشت زیرا بدین نحو ریشه گیاهان به خوبی از طریق حوله نم دار و سوراخی که در کف گلدان قرار دارد و با حوله در تماس است نیز آب را جذب می کنند.

برای رشد گل چی خوبه

4.بهره گیری از لامپ رشد گیاه

در اشاره به سوال برای رشد گل چی خوبه؟ باید بگوییم لامپ رشد گیاه می تواند به خوبی سبب رشد بهتر گیاهان در هر نوع شوند خصوصا گیاهان آپارتمانی و گیاهانی که نیاز است در فصل زمستان در خانه نگهداری شوند.

نور از طریق لامپ رشد گیاهان بدون انتشار اشعه ای مضر به گیاهان تابیده می شود.اگر نمی دانید لامپ رشد گیاه چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین می توان جهت تهیه انواع لامپ رشد گیاه به صورت آنلاین از طریق سایت ایران سان لایت اقدام نمود.

5.استفاده از ماوس پد

می توان جهت جلوگیری از خراشیدن کفپوش یا میزی که گلدان بر روی آن قرار دارد از پد ماوس های قدیمی در زیر گلدان ها استفاده نمود. در صورتی که گلدان شما بزرگ می باشد نیاز است که پد ماوس های بیشتری استفاده نمایید.

برای رشد گل چی خوبه

6.تعویض به موقع گلدان

بهترین زمان جهت تعویض گلدان پیش از آغاز دوره جدید برای رشد کردن می باشد…اگر گیاهان شما آپارتمانی هستند شروع دوره رشد گیاهان نیز برای برخی از این گیاهان بهار می باشد.

از جمله علائمی که نشان می دهد باید گلدان را به موقع تعویض نمود:

  • خاک گلدان خیلی زود خشک می شود
  • ایجاد برگچه های جدید کوچک تر از برگ های اصلی گیاه
  • به هنگام آبیاری نیز آب سریعا خارج شده و به داخل خاک نفوذ می کند
  • خارج شدن ریشه ها از زیر گلدان
  • تنیدن ریشه ها در یکدیگر
  • و..

7.استفاده از دستگاه بخار برای گیاه

در پاسخ به سوال برای رشد گیاه چی خوبه؟ نیز می توان به دستگاه بخار اشاره نمود. می توان دستگاه بخار را بدون داروی بخور نیز در داخل گلخانه قرار داد زیرا این امر تاثیر بسیار مطلوبی بر مرطوب بودن گلدان ها خواهد داشت.

نیاز است که در فصل زمستان نیز گلدان ها در جایی قرار گیرند که باد کولر بتواند به خوبی آنها را خنک نماید.

8.قرص ال دی

این نوع قرص با وجود اینکه قرص ضد باروری می باشد با این وجود برای رشد سریع تر گیاهان موثر می باشد.

شاید سوال پیش آید که چرا این نوع قرص برای رشد بهتر گیاهان مناسب می باشد؟ زیرا این قرص حاوی هورمون های پروژسترون و استروژن می باشد که این نیز می تواند کمک بسیار خوبی برای رشد بهتر گیاهان باشد.

نحوه استفاده از این قرص بدین شکل است که نیاز است 1 یا 2 عدد قرص را در 1.5 لیتر آب حل نموده و سپس آن را به گلدان ها داد..می توان جهت تقویت گیاهان نیز هر دو الی سه ماه یکبار از این قرص برای گیاهان استفاده نمود که تاثیر بسیاری بر روی رشد گیاهان خواهد داشت.

9.آبیاری به اندازه گیاهان

هر یک از گیاهان با توجه به ویژگی ها و نیازهایشان به آب در میزان های متفاوت نیاز دارند. نیاز است بیان داریم آب بیش از حد و یا کم آبی برای تمامی گیاهان مضر می باشد. بنابراین با توجه به نوع گیاهان خود میزان آب مورد نیاز گیاه را از متخصصین مربوطه جویا شوید.

10.بهره گیری از کودهای مناسب رشد گیاه

بسیار مهم است که از کودهایی استفاده گردد که می توانند به خوبی عناصر مورد نیاز گیاه اعم از پتاسیم، فسفر و نیتروژن و..را تامین کنند.

اینکه برای رشد گل چی خوبه ؟ و باید از چه نوع کودی استفاده نمود وابسته به نوع گیاه و نظر تخصصی کارشناسان من جمله کارشناسان ایران سان لایت می باشد لذا برخی کودهای مناسب شیمیایی و خانگی برای رشد گیاه عبارتند از:

  1. کود گروتک مانستر گرو پرو
  2. کود خانگی تفاله قهوه
  3. کود فیدینگ شورت فلاورینگ
  4. خرده چوب از کودهای خانگی چوب
  5. کود فیدینگ بایو گرو
  6. دمنوش علف هرز
  7. کود آتامی کال مگ
  8. آب برنج برای گیاهان آپارتمانی
  9. خاکستر برای گیاهان آپارتمانی
  10. کود ادونس سنسی گرو کوکو A&B

و..لذا کودهای شیمیایی که معرفی هستند می توانند بر رشد سریع گیاهان و درختان تاثیر خوبی داشته باشند که می توان به تهیه آن ها از ایران سان لایت پرداخت.

از دیگر کودهای خانگی مناسب برای رشد گیاه عبارتند از:

  • پوست موز
  • آب و نمک
  • فضولات حیوانی
  • پودر ژلاتین
  • و..
برای رشد گل چی خوبه

می توان جهت تهیه این کود بر روی تصویر کلیک نمود

11.آب جوشیده تخم مرغ

از دیگر ترفندهایی که نیاز است در پاسخ به سوال برای رشد گل چی خوبه؟ معرفی نمود نیز استفاده از آب جوشیده تخم مرغ آب پز می باشد تنها نیاز است که حداقل هفته ای یکبار از آب جوشیده به گیاهان داد. لذا زمانی که آب جوشیده تخم مرغ آب پز پس از سرد شدن برای گیاهان مورد استفاده قرا گیرند میزان رشد گیاهان بهتر می گردد.

12.آبیاری گل با یخ

می توان جهت افزایش میزان رشد گیاهان جهت آبیاری کردن نیز از تکه های یخ استفاده نمود. لازم است تکه های یخ را از ساقه گیاه دور نگه داشته و بر روی خاک قرار داد. بدین نحو یخ به آهستگی آب می شود و ریشه گیاه آن را جذب می کند.

برای رشد گل چی خوبه

13.استفاده از خاک مناسب برای گلدان

خاک مناسب برای گلدان خاکی است که آب به خوبی درون آن نگه داشته شود..خاک مناسب سبک بوده و در داخل آن مواد ارگانیکی مثل خاک اره وجود دارد.

این خاک شباهت زیادی با خاک های طبیعی دارد ولیکن با آن ها متفاوت است به همین سبب جهت تهیه خاک با توجه به نوع گیاه (آپارتمانی یا گلخانه ای و..) و مشورت متخصصین اقدام کنید.

14.اهمیت به کنترل آفات

حتی اگر گیاهانتان تا به حال در معرض خطر آفات نبوده اند بهتر است از این موضوع به سادگی عبور نکنید و مراقبت های لازم جهت عدم حملات آفات را پیش گیرید و در صورت خطر گیاهان در برابر آفات سریعا به درمان گیاه برای حفظ میزان رشد بهتر بپردازید.

15.مشورت با کارشناسان مربوطه

بسیار مهم است که برای نگهداری و افزایش رشد گیاه به هنگام مواجه شدن با سوال برای رشد گل چی خوبه؟ از کارشناسان مربوطه اطلاعات مورد نیاز را جویا شوید تا بر اساس نوع گیاه بهترین و مناسب ترین کود را تهیه و از موثرترین روش نگهداری گیاه بهره مند گردید.

می توان بدین جهت با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

میزان هزینه کودهای آپارتمانی چقدر است؟

هزینه این کودها وابسته به نوع آن ها اعم از خانگی یا شیمیایی بودن و مدل های متعدد آن ها می باشد که می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

آیا لامپ رشد گیاه برای رشد سریع تر گیاهان موثر است؟

بله این لامپ در کنار نور مستقیم خورشید به عنوان مکمل سبب افزایش رشد گیاهان می شود که می توان جهت تهیه با ایران سان لایت تماس گرفت.

دمای مورد نیاز گیاهان آپارتمانی چقدر است؟

هر یک از گیاهان نیازهای متفاوتی با یکدیگر دارند و بدین سبب میزان احتیاج آن ها به نور و دما و حتی میزان خاک و کود و آبیاری با یکدیگر متفاوت است از همین رو جهت کسب اطلاع از دمای مورد نیاز گیاهتان با شماره درج شده تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *