چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

کاج مطبق جزو دسته درختان آپارتمانی می باشد که در فضای آپارتمان ها و خانه ها قادر است به راحتی رشد کند و فضای خانه را جذاب تر کند. حال چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ در ادامه این مقاله بهترین کود ها و روش نگهداری از کاج مطبق را بیان می کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن یک کاج مطبق در خانه خود پرورش دهید.

در این مطلب مهم ترین شرایط نگهداری و پرورش کاج مطبق را بیان می کنیم و بهترین نور و زمان آبدهی را برای شما بازگو می کنیم تا بتوانید رشد کاج مطبق خود را افزایش دهید.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

شرایط نگهداری از کاج مطبق در آپارتمان:

هر درخت و گیاهی نیازمند شرایطی برای رشد و نمو می باشد. درخت کاج نیز مانند دیگر درختان باید در شرایط خاصی در خانه ها نگهداری شود. برای مثال مهمترین فاکتور ، نور می باشد. برای رشد بهتر کاج مطبق باید مقدار نور مناسب برای کاج خود را مهیا کنید. یکی دیگر از نکات مهم و جواب چگونه رشد کاج مطبق خود را زیاد کنیم؟ هوای خنک و نیمه سرد برای کاج مطبق است.

کاج مطبق نیاز دارد تا همیشه خاک نیمه خیس داشته باشد و ریشه آن در خاک مرطوب قرار داشته باشد. حدود رطوبت مورد نیاز کاج مطبق، بین 50 تا 90 درصد است و باید این نکات حتما رعایت شود تا رشد کاج مطبق افزایش پیدا کند. درخت کاج مطبق نیز مانند انسان ها نیاز به مواد غذایی و ویتامین دارد . در هر 2 گرم یک لیتر ریخته شود. مقدار خاک باید همیشه اسیدی باشد و می توانید هر سه هفته یکبار از کود برای افزایش رشد کاج مطبق استفاده کنید.

نکته مهم: کاج مطبق به خودی خود رشد کندی دارد و اگر تمامی شرایط را برای آن مهیا نمودید اما باز هم رشد متوسطی داشت، نیاز نیست نگران باشید.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ نور مناسب:

نور مناسب این گیاه مستقیم نیست و باید بدانید که کاج مطبق در تابستان نباید به صورت مستقیم نور دریافت کند. برای مثال شما می توانید کاج مطبق را در پاسیو خانه و یا قسمتی که نور ملایم می تابد قرار دهید. در هر قسمتی از خانه که این گیاه را قرار دادید باید بدانید که هر چند ماه یکبار باید این گیاه را 80 درجه بچرخانید تا حالت طبیعی و رشد اصلی خود را از دست ندهد و تمامی قسمت های کاج نور ببیند.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

مقدار آبیاری مناسب، چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

یکی دیگر از نکاتی که باید برای رشد بهتر کاج بدانید این است که مقدار رطوبت خاک باید همیشه بین 50 تا 90 درصد باشد. کاج ها باید در تابستان هر هفته 2 بار آبیاری شود و در زمستان هر 7 تا 10 روز یکبار آبیاری شود. پیشنهاد ما به شما این است که از آب املاح زیاد برای این درخت استفاده نکنید. چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ با آبیاری مناسب.

اگر در شهر هایی زندگی می کنید که رطوبت پایینی دارد بهتر است به صورت روزانه مقداری آب را بر روی ساقه های درخت اسپری کنید.

علت افتادن برگ کاج مطبق:

کاج مطبق جزو گیاهانی است که به جا و مکان خود بسیار حساس است. در صورتی که مکان ان را تغییر دهید ممکن است ببینید که برگ های درخت در حال ریزش است.

یکی دیگر از علت هایی که ممکن است باعث افتادن برگ درخت کاج شود، نرسیدن هوای مناسب و رطوبت کافی است. بهتر است مقداری هوای تازه و گرم به درخت خود برسانید.

یکی دیگر از علت های افتادن برگ کاج، عمر و سن سال درخت است. ممکن است سن درخت کاج بالا رفته باشد و اکنون زمان این رسیده باشد که ریزش برگ ها شروع شود. در این صورت این امر طبیعی است. چگونه رشد درخت کاج مطبق را زیاد کنیم؟

می توانید بهترین شرایط را برای درخت کاج خود فراهم کنید و از آبیاری آن غافل نشوید.در صورتی که تمامی نکات را رعایت کنید ریزش برگ ها کمتر شده و بهتر شوند.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ با استفاده از کود:

همانطور که اشاره کردیم، کاج مطبق جزو دسته درختان حساس قرار دارد و باید به بهترین شکل ممکن از ان در آپارتمان نگهداری کرد. برای افزایش رشد کاج مطبق می توانید از کود های شیمایی استفاده کنید . برای اطلاعات بیشتر می توانید از افرادی که گلخانه دارند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یکی دیگر از جواب های سوال چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ استفاده و قرار دادن کاج در دمای مناسب است. در زمستان درخت کاج می تواند تا دمای 5 درجه را تحمل کند. در تابستان هم این گیاه بیشتر از دمای 16 درجه را نمی تواند تحمل کند و باعث پژمرده شدن آن شود.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟ برای رشد بهتر می توانید از کود هایی حاوی کمپوست سبک هستند استفاده کنید و املاح مناسب را به کاج خود برسانید.

چگونه رشد کاج مطبق را زیاد کنیم؟

معرفی درخت کاج مطبق:

خانواده: آراوکارینگواچس (آراوکاریایکی)

راسته: هتروفیلا

گونه: کاج نورفولک (آراوکاریا هتروفیلا)

نام های بی اهمیت: آراوکاریا هتروفیلا، کاج نورفولک ، کاج آندز

مبدا: جزیره نورفولک استرالیا

  • گرایش رشد مخروطی شکل هستند
  • تا 2 متر در کشت داخلی رشد می کند
  • پوست خاکستری – قهوه ای
  • مخروط های کاج ماده به 18 سانتی متر، مخروط نر حدود 4 سانتی متر می رسد
  • برگ های روشن تا تیره، سوزنی- مانند بلند 4 – 5 mm

کود مناسب کاج مطبق:

  1. کود تهیه شده دارای حداقل میزان رطوبت باشد بین حدود 50 تا 90 درصد و در نگهداری و حفظ رطوبت در خود به خوبی عمل کند
  2. ماسه مصرفی حاوی مقداری نفوذ پذیری و خلا باشد و به قولی شل باشد
  3. خاک از وزن سبک و خوبی برخوردار باشد
  4. به میزان کمی اسیدی باشد
  5. قابلیت زهکشی مناسب و قابل قبولی را داشته باشد

تمامی کود های گفته شده در ایران سان لایت به صورت اورجینال موجود است و می توانید نسبت به درخت کاج خود آن را خریداری نمایید. پیش از خرید کود بهتر است با مشاورین ما در تماس باشید تا بتوانید کود مناسب و مورد نیاز گیاه خود را تهیه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *