اهمیت به کارگیری کود مناسب برای کاج مطبق

به کارگیری کود مناسب برای کاج مطبق از مهم ترین اصول نتیجه بخش بودن و زیبایی کاج مطبق می باشد زیرا سرسبزی و طراوت نهایی کاج مطبق و رشد بی نقص آن به یکی از مهم ترین عوامل موثر بر این رشد یعنی کود مناسب برای کاج مطبق وابسته است و در صورت عدم برقراری و استفاده از کود مناسب،کاج مطبق به رشد صحیح و کاملی دست نمی یاید از این رو لازم دانستیم درباره پرسش اساسی بیشتر افراد با عنوان چه کودی برای کاج مطبق مناسب است؟ بیشتر صحبت کنیم بنابراین شما عزیزان هم برای آگاهی بیشتر از ویژگی های کود مناسب برای کاج مطبق و دیگر اصول مهم و ضروری آن ادامه مطالب را مطالعه کنید.

مشاهده محصولات کود +قیمت روز

 

ویژگی های کود مناسب برای کاج مطبق

کاج مطبق گیاهی بسیار زیبا و دیدنی است که به عنوان درختچه ای آپارتمانی در عین حال لوکس و باوقار شناخته می شود.کاج مطبق برای رشد کامل و سرزندگی حود و همچنین حفظ سلامت ریشه و برگ ها،قد کشیدن ریشه و برگ هایش علاوه بر روش های اصولی نگهداریِ خود وابسته به تغذیه کودی مناسب می باشد و نیازمند بهره مندی از این کود در طی سال های متوالی است که در طی زمان به میزان مناسبی از رشد برسد.

کود مناسب برای کاج مطبق خصوصیاتی انحصاری دارد که این خصوصیات در رشد بی نقص کاج مطبق بسیار موثر می باشند از قبیلِ اینکه:

  1. کود تهیه شده دارای حداقل میزان رطوبت باشد و در نگهداری و حفظ رطوبت در خود به خوبی عمل کند
  2. ماسه مصرفی نیز از قابلیت نفوذپذیری بسیار بالایی برخوردار باشد و به قولی شل باشد
  3. خاک از وزن سبک و خوبی برخوردار باشد
  4. به میزان کمی اسیدی باشد
  5. قابلیت زهکشی مناسب و قابل قبولی را داشته باشد

کود مناسب برای کاج مطبق

شناختی از کود مناسب برای کاج مطبق

کاج مطبق برای حفظ طراوت و دستیابی به ظاهری سرسبز و چشم گیر به کودهایی از قبیل:

  • کود مولتی کمپلکس شوک
  • کود آهن
  • کود اسید هیومیک مایع
  • و..

وابسته می باشد که با بهره مندی و تغذیه کاج مطبق از این کودها؛کاج مطبق به ظاهر مناسب و رشدی بی نظیر در برگ ها و ریشه اش دست می یابد که علاوه بر حفظ زیبایی سبب می گردد سلامت برگ هایش هم حفظ گردند.

کود مولتی کمپلکس شوک یک نمونه کود مناسب برای کاج مطبق

این نوع کود به دلیل بهره مندی بسیار زیاد از مواد ریز مغذی در خود و همچنین داشتن عناصری اعم از پتاسیم و ازت و صد البته برخوردار از هورمون هایی که وظیفه تحریک رشد کاج مطبق را دارند سبب می گردد کاج مطبق در سریع ترین زمان ممکن به رشد بی نظیری دست یابد.این کود از مایع می باشد و یک لیتر حجم دارد و به عنوان کودی تقویتی در رشد کاج مطبق موثر می باشد.

کود آهن؛معرفِ کامل یک کود مناسب برای کاج مطبق

از مهم ترین نیازهای کاج مطبق بهره مندی از عنصر ضروری آهن می باشد که باید بر اساس تناسب سن،کاج مطبق و میزان قد و اندازه او برای کاج مطبق تهیه گردد.

کودهای:

  • آهن مایع شوک
  • کود کلات آهن(کود فونیکس آهن ارتو 4/8 و 3/8) که به صورت پودری هستند

در سلامت تغذیه کاج مطبق و رشد مناسب آن موثر می باشند زیرا با وجود بهره مندی کاج مطبق از کود آهن سرسبزی و سرزندگی کاج مطبق افزایش و حفظ می یابد.

از مهم ترین دلایل محبوبیت این درختچه آپارتمانی میزان سرسبزی برگ هایش می باشد و در صورتی که کود آهن به میزان مورد نیاز به گیاه کاج نرسد برگ های کاج مطبق کمرنگ می شوند و گیاه کاج زیبایی خود را به مرور از دست می دهد.

کود اسید هیومیک مایع

کود اسید هیومیک مایع،یک نوع کود مناسب برای کاج مطبق است که تاثیر بسزایی در رشد کاج مطبق دارد و سبب می گردد خاک تا حدودی اسیدی بوده و عنصر آهن را به خوبی در خود جذب کند.با وجود کود اسید هیومیک مایع تمامی عناصر و مواد مغذی که کاج مطبق برای رشد به آن ها نیاز دارد به خوبی جذب گیاه می شوند و کاج مطبق توسط این کود با بهره مندی از تمامی این مواد مغذی به رشد ایده آل خود می رسد.

این نوع کود بسیار در عبور راحت آب از خاک و زهکشی مناسب آن تاثیرگذار است و خاک را شل و سست می گرداند تا میزان آب موردنیاز و اکسیژن به راحتی و طور مشخص به خاک و گیاه کاج مطبق برسد.

دسترسی آسان به کود مناسب برای کاج مطبق

تمامی علاقمندان به کاج مطبق و کسانی که از این گیاه نگهداری می کنند حق دارند بهترین و مناسب ترین کود مصرفی را برای کاج مطبق خود تهیه کنند تا شاهد رشد روزافزون و افزایش سرسبزی و زیبایی برگ های گیاه خود باشند از این رو شرکت ایران سان لاین که در زمینه کشاورزی و پرورش گیاه بسیار تخصصی عمل می کند کود مناسب برای کاج مطبق را با بالاترین کیفیت ممکن و تخصصی؛همچنین قیمتی مناسب با ضمانت و گارانتی یک ساله عرضه نموده و تمامی محصولات خریداری شده را در زمان مقرر به دست خریداران محترم خود می رساند.

عزیزانی که تمایل به کسب اطلاعات دقیق تری در زمینه خرید کود مناسب برای کاج مطبق و یا خرید گلدان پارچه ای و.. هستند می توانند با شرکت ایران سان لایت تماس حاصل کنند.

کود مناسب برای کاج مطبق
4.4/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *