کود هیومیک اسید مایع چیست ؟

هر موجود زنده ای برای ادامه حیات خود باید تغذیه مناسب داشته باشد و از انسان تا حیوان و حتی گیاهان باید از بستر مناسب خود تغذیه کنند تا بتوانند بهترین روند رشد خود را در پیش بگیرند. علاوه بر اینکه خاک این مواد مغذی را در اختیار گیاهان قرار می دهد ، برای پرورش هر چه بهتر گیاهان استفاده از کود نیز احتیاج می باشد. یکی از بهترین انواع کود ها ، کود هیومیک اسید مایع است که ما در این مطلب قصد داریم آن را برای شما معرفی کنیم.

کود هیومیک اسید مایع چیست و چه مزایایی دارد ؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوال های خود در مورد این کود با ما در این مطلب همراه باشید.

کود هیومیک اسید چیست ؟

پیش از آنکه کود هیومیک اسید مایع را برسی کنیم خوب است در مورد خود این ماده و نحوه تولید آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که می دانید بسیاری از مواد مغذی موجود در جهان مانند نفت از باقی مانده جانوران و بقایا جانداران به دست می آید. اسید هیومیک یا هیومیک اسید نیز یکی از کود هایی است که از طریق به دست می آید.

این کود که گاها به اسم گیاخاک نیز نامیده می شود از باقی مانده گیاهانی که در خاک دفن شده است به وجود می آیند و نوع جامد آن ها به رنگ قهوه ای می باشد. این کود حاوی از مواد مغذی بسیار زیادی می باشد که برای رشد و پرورش گیاهان خواص بسیار زیادی دارد. خوب است بدانید که مواد مغذی که به طور طبیعی در خاک وجود دارد نیز از این طریق به وجود می آید با این تفاوت که پس از مدتی توسط گیاهان زنده مصرف می شوند و اصطلاحا خاک فرسوده می گردد.

کود هیومیک اسید مایع

انواع کود هیومیک اسید را می توان به این چند قسم تقسیم کرد :

  • کود هیومیک اسید خاکی که به طور طبیعی به دست می آید و در طبیعت قابل جمع آوری است. (کاربرد کشاورزی ندارد و بیشتر برای گیاهان آپارتمانی مناسب است)
  • کود هیومیک اسید پودری که به صورت محلول در آن مورد استفاده قرار می گیرد که البته جذب آن آسان تر است.
  • کود اسید هیومیک مایع که به صورت محلول مورد استفاده قرار می گیرد و می توان بسته به شیوه استفاده آن ها را در زمان آبیاری یا در زمان های دیگری مورد استفاده قرار داد.

اما هیومیک اسید مایع چیست ؟ شرکت های تولید کود کشاورزی با پی بردن به خاصیت این نوع کود طبیعی ، اقدام به ساخت این کود به صورت مایع کردند. اما چرا کود مایع ؟ کود مایع برای انواع روش های کشت مانند سنتی یا هیدروپونیک مناسب می باشد. همچنین کود مایع بهتر و سریع تر توسط گیاه جذب می شود و در نتیجه سرعت اثر گذاری آن بهتر می باشد.

اسید هیومیک مایع برای چه گیاهانی مناسب می باشد ؟

به طور کلی این کود برای انواع گیاهان مناسب می باشد. همچنین برای انتخاب این کود باید به نوع خاک دقت کرد. برای خاک های خشک و فرسوده که مواد مغذی خود را از دست داده اند این کود انتخاب بسیار مناسبی می باشد چرا که هم موجب مرطوب گشتن خاک می شود و هم مواد مغذی مورد نیاز گیاه را به آن می رساند. در ادامه در مورد مزایا این خاک به تفصیل توضیح خواهیم داد.

مزایا کود هیومیک اسید مایع چیست ؟

به طور کلی مهم ترین مزایا و خواص این کود را می توان به این شرح توضیح داد :

افزایش سرعت رشد و جوانه زدن دانه ها

از بهترین مزایایی که این کود از آن برخوردار می باشد افزایش سرعت رشد گیاهان و جوانه زدن بذر هاست. به همین علت تاکید می شود که بهترین زمان برای استفاده از این کود اول فصل بهار می باشد چرا که در این زمان گیاهان شروع به جوانه زنی می کنند. همچنین در زمان کاشت گیاه و در شروع رشد آن نیز بهترین زمان برای استفاده از کود هیومیک اسید مایع می باشد.

کاهش سدیم خاک و از بین بردن شوری آن

همانطور که فوقا گفتیم این کود برای خاک های شور بسیار مناسب می باشد. چرا که این خاک ها به طور کلی از شوری بسیار زیادی برخوردار می باشند که به هیچ عنوان مناسب رشد و پرورش گیاهان نمی باشند. استفاده از این کود این شوری را کاهش می دهد و بستر مناسب پرورش گیاهان را فراهم می کند.

افزایش فعالیت های مفید باکتریایی

تمامی باکتری ها فعالیت های مضر ندارند و برخی از آن ها در طبیعت و برای رشد گیاهان نیاز می باشند. هرچند که این باکتری ها به طور طبیعی فعالیت می کنند اما تطریق این کود می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فعالیت این باکتری ها داشته باشد و در نتیجه روند رشد گیاهان را تسریع ببخشد.

ریشه زایی

در این کود نه تنها موادی مانند نیتروژن و فسفر زیاد می باشد بلکه هیومیک اسید در افزایش جذب این مواد آلی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. این مواد به طور مستقیم در ریشه زایی تاثیر گذار می باشند و حتی در کود های ریشه زایی نیز از آن ها استفاده می شود. به همین علت است که در مراحل ابتدایی رشد گیاه استفاده از این کود می تواند تاثیر بسیار زیادی در ساخت ریشه های محکم داشته باشد.

کود هیومیک اسید مایع چیست

افزایش کلروفیل های گیاهی

کود هیومیک اسید در افزایش فتوسنتز گیاه نقش زیادی دارد و این عملکرد دو نتیجه بسیار مهم دارد. اولا که با افزایش فتوسنتز میوه دهی گیاهان نیز بهتر می شود. دوما که از زردی گیاه کاسته شده و به سبزی آن ها افزوده می گردد.

آسان تر شدن جذب مواد مغذی موجود در خاک و کود ها

سرعت جذب این مواد به طور کلی در گیاهان پایین می باشد. اما استفاده از کود هیومیک اسید مایع نه تنها جذب مواد مغذی را تسریع می کند بلکه خود نیز سریع جذب می شود و در نتیجه سرعت اثر گذاری این مواد مغذی را در خاک چندین برابر می کند. به همین علت استفاده از این کود حتی در کنار سایر کود های تخصصی بسیار مفید و نیاز می باشد.

قیمت مناسب

خوب است بدانید با وجود این همه مزایایی که این کود از آن برخوردار می باشد قیمت آن نسبتا مناسب تر است و به خوبی قابل خریداری توسط کشاورزان و باغداران می باشد. شما می توانید برای خرید کود هیومیک اسید مایع از طریق گروه ایران سانلایت اقدام کنید و این محصول را با بهترین قیمت و کیفیت از برند های مختلفی تهیه نمایید.

حفظ محیط زیست

در آخر خوب است بدانید این گیاه به شدت با محیط زیست سازگار می باشد. استفاده از این کود طبیعی برای خاک ضرری ندارد و شیوه به دست آمدن آن تا حدودی طبیعی است در نتیجه ماده ای که از طبیعت به دست آمده است به طبیعت باز می گردد. خوب است بدانید که این کود به علت مایع بودن خود برای استفاده در سیستم کشت هیدروپونیک نیز مناسب می باشد و می تواند از طریق بستر کشت آبی مورد استفاده قرار بگیرد.

در کود هیومیک اسید مایع چه موادی وجود دارد ؟

این کود با مواد آلی زیر غنی شده است :

  • ازت
  • نیتروژن
  • فسفر
  • گوگرد
  • کلسیم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • مس
  • روی

قیمت کود هیومیک اسید مایع به چه صورت می باشد ؟

ابتدا شایان ذکر است که این کود از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. همچنین این کود به طور طبیعی در طبیعت وجود دارد و شما می توانید برای گیاهان آپارتمانی خود از آن استفاده کنید. با این وجود پیشنهاد ما استفاده از کود اسید هیومیک مایع می باشد چرا که اولا جذب آن بهتر است و دوما میزان مواد آلی در آن کاملا تنظیم شده می باشد.

قیمت کود هیومیک اسید مایع بر اساس ظرفیت آن ، برند و شرکت تولید کننده آن و همچنین میزان مواد آلی موجود می تواند متفاوت باشد. پیشنهاد ما این است که همین حالا از طریق تماس با گروه ایران سان لایت به کسب اطلاعات کامل در مورد قیمت کود هیومیک اسید بپردازید.

کود هیومیک اسید مایع

خرید کود هیومیک اسید مایع

خوشبختانه این محصول در کشور ما موجود می باشد و خرید آن از طریق فروشگاه های تجهیزات گل و گیاه میسر شده است. شما می توانید کود هیومیک اسید را به شکل مایع ، پودری و جامد تهیه کنید و از آن بهره مند شوید. اما پیش از آن حتما در مورد شیوه مصرف و میزان مواد موجود در کود به کسب اطلاعات لازم بپردازید. شما می توانید این اطلاعات را از طریق مشاوره رایگان گروه ما به دست آورید. کافیست همین حالا تماس بگیرید.

در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل به کود هیومیک اسید مایع بپردازیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

4.3/5 - (14 امتیاز)

1 دیدگاه در “هیومیک اسید مایع چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *