راه های رشد انفجاری دیفن باخیا

یکی از گیاهان آپارتمانی که مورد علاقه اکثر افراد می باشد، دیفن باخیا می باشد. برگ های دیفن باخیا دارای لک های نامنظم در رنگ های کرم شیری یا زرد و.. بوده و بیضی شکل می باشند.

لازم به ذکر است که دیفن باخیا از جمله گیاهان آپارتمانی سمی می باشد ولیکن می توان از آن به راحتی نگهداری نمود. این گیاه می تواند به خوبی به تصفیه هوا بپردازد و مقاومت خوبی هم دارد.

در ادامه نیز قصد داریم به روش های رشد انفجاری دیفن باخیا اشاره کنیم. همراه ما باشید.

رشد انفجاری دیفن باخیا

نکات لازم بر رشد انفجاری دیفن باخیا

بسیار مهم است که تابش نور خورشید به دیفن باخیا، به صورت غیر مستقیم باشد و به هیچ عنوان نباید بیش از نیاز دیفن باخیا به آبیاری آن پرداخت، همچنین مهم است که به تهویه و دمای اتاق اهمیت داده و از خاک مناسب برای دیفن باخیا استفاده نمود. لازم به ذکر است که خاک انتخابی باید دارای زهکشی بالایی باشد.

در ادامه نیز به برخی از روش های رشد انفجاری دیفن باخیا اشاره می کنیم..

1.مناسب بودن خاک

همانطور که بیان نمودیم لازم است که از خاک مناسب و مرغوبی برای دیفن باخیا استفاده نمود تا بتوان شاهد رشد انفجاری دیفن باخیا با رعایت سایر نکات مربوطه بود..

خاکی که برای دیفن باخیا انتخاب می کنید، باید عناصر و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را به خوبی فراهم نماید، چرا که وجود و تامین این عناصر و مواد غذایی برای گیاه می تواند سبب رشد سریع تر دیفن باخیا گردد.

لازم است که خاک بافت خوبی داشته و زهکشی مناسبی داشته باشد همچنین بتواند به خوبی وزن میزان آب لازم را تحمل کند.

مهم است که خاک همیشه مرطوب باشد به همین سبب در مواقعی که باید، نیاز است که به آبیاری خاک پرداخت..نکته مهم دیگری که باید بیان داریم این است که HP خاک اهمیت زیادی داشته و باید حداقل 6 تا حداکثر 7.5 باشد.

رشد انفجاری دیفن باخیا

2.آبیاری کافی

این نکته ضروری است که به یاد داشته باشید حساسیت دیفن باخیا به کلر آب لوله کشی زیاد بوده و لازم است پیش از استفاده آن را 24 ساعت اجازه دهید که بماند.

آبیاری مناسب در رشد انفجاری دیفن باخیا تاثیرگذار می باشد. خوب است که وقتی سطح خاک دیفن باخیا خشک است به آبیاری گیاه پرداخت. باید در آبیاری گیاه دقت نمود زیرا اگر آبیاری بیش از حد و در مدت زمانی طولانی انجام گیرد، ریشه گیاه دچار پوسیدگی می گردد.

دمای آب برای آبیاری گیاه باید با دمای اتاق یکسان باشد، زیرا استفاده از آب سرد می تواند باعث ایجاد شوک در ریشه های گیاه شود.

جهت کسب اطلاع از بهترین زمان آبیاری گیاه می توانید به برگ های گیاه نگاه کرده و پژمرده شدن یا عدم پژمردگی آن ها را بررسی کنید همچنین می توانید به چسباندن انگشت خود به خاک بپردازید تا میزان رطوبت خاک مشخص گردد.

رشد انفجاری دیفن باخیا

3.مرطوب بودن محیط

یکی از راه های رشد انفجاری دیفن باخیا، مرطوبت بودن محیط می باشد که لازم است رطوبت در محیط حداقل 60 و حداکثر 70 درصد باشد.

زمانی که محیط تاحدودی مرطوب باشد، می توان شاهد رشد بسیار گیاه دیفن باخیا بود. می توان با قرار دادن مرطوب کننده در اطراف گیاه میزان رطوبت گیاه را افزایش داد.

4.دمای مناسب

زمانی می توان شاهد رشد انفجاری دیفن باخیا بود که دمای محیط حداقل 18 تا حداکثر 29 درجه سانتی گراد باشد. لازم به ذکر است که نباید به طور ناگهانی سبب تغییر دمای محیط شد زیرا این امر سبب می گردد گیاه رشد نکرده و به همین دلیل به گیاه استرس وارد می شود.

همچنین این گیاه می تواند دمای محیط تا 10 درجه را تحمل کند ولیکن نباید دمای محیط به طور طولانی این مقدار باشد زیرا برگ های پایینی گیاه بدین سبب دچار ریزش می شوند.

لذا زمانی که دمای محیط بالاتر از 24 درجه باشد باید حتما به ساخت جزیره برای گیاه پرداخت. همچنین غبارپاشی را فراموش نکنید.

در برخی مواقع لازم است که دیفن باخیا هوای تازه بخورد به همین سبب می توانید زمانی که هوا گرم نبود آن را در بالکن قرار دهید.

5.نور مناسب برای دیفن باخیا

نور مناسب برای دیفن باخیا تاثیر بسیاری بر رشد انفجاری آن دارد. دیفن باخیا به نور قوی ای نیاز داشته و لازم است آن را در محیطی قرار داد که دسترسی مناسبی به خورشید داشته باشد.

لازم است نور خورشید به طور مستقیم به گیاه تابیده و در مدت زمان مناسب نیاز گیاه به نور را تامین نماید. همچنین می توان از لامپ رشد گیاه برای تامین نور استفاده نمود. می توانید برای کسب اطلاع از اینکه لامپ رشد گیاه چیست؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

رشد انفجاری دیفن باخیا

6.مکان قرارگیری دیفن باخیا

خوب است دیفن باخیا در محیطی قرار گیرد که میزان تهویه هوا مناسب باشد. می توانید با توجه به نیاز گیاه جهت کسب اطلاع از محل مناسب قرارگیری دیفن باخیا، با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

7.کود مناسب

رشد انفجاری دیفن باخیا، علاوه بر سایر عوامل به کوددهی مناسبی نیاز دارد. می توان از کود سه بیست برای دیفن باخیا استفاده نمود. لازم است با توجه به نیاز گیاه از کود بهره گرفته شود زیرا در صورتی که بیش از حد یا کمتر از نیاز دیفن باخیا از این کود استفاده گردد ممکن است سلامت گیاه به خطر افتاده و رشد گیاه مختل گردد.

فرضا می توان هر دو هفته از کود سه بیست با مشورت متخصصین استفاده نمود. علاوه بر کود سه بیست، کود هیومیک اسید از جمله کودهای مناسب برای رشد انفجاری دیفن باخیا می باشد که می توان هر سه ماه یکبار از آن برای گیاه استفاده نمود.

رشد انفجاری دیفن باخیا

می توان جهت تهیه انواع کودهای سه بیست بر روی تصویر کلیک نمود

بسیار مهم است که جهت رشد انفجاری دیفن باخیا از متخصصین مربوطه مشورت گرفت زیرا بدین سبب می توان با بهره گیری از کودهای مناسب و فراهم نمودن شرایط لازم، در فرایند رشد سریع گیاه دیفن باخیا تاثیرگذار بود.

بدین جهت می توان از کارشناسان ایران سان لایت مشورت گرفته و از بهترین روش ها برای رشد انفجاری دیفن باخیا استفاده نمود..کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت برای کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نموده و از طریق سایت به تهیه محصولات مورد نیاز خود اقدام نمود.

رشد انفجاری دیفن باخیا

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله کیفیت تمامی محصولات ایران سان لایت تضمین شده می باشد.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

می توان از سراسر ایران به تهیه محصولات مورد نظر پرداخت.

هزینه کود سه بیست چقدر است؟

می توان بر روی لینک قرار داده شده در بین مطالب کلیک نموده و از میزان هزینه انواع کود سه بیست مطلع گردید.

2.7/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *