روش های رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

از جمله زیباترین گیاهانی که افراد زیادی به تهیه و نگهداری آن می پردازند نیز نخل ماداسگار می باشد. شاید با خود بگویید افراد چگونه می توانند در خانه شان یک نخل را پرورش دهند! باید اذعان داریم این گیاه به سبب شباهتی که به نخل دارد نیز به نخل ماداگاسکار معروف شده است.

به سبب محبوبیتی که این گیاه دارد افراد زیادی جویای این هستند که چگونه به رشد انفجاری نخل ماداگاسکار برسند..به همین سبب در ادامه قصد داریم به بهترین روش های رشد دهی نخل ماداگاسکار اشاره کنیم.

رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار چیست؟

همانطور که بیان نمودیم نخل ماداگاسکار به سبب شباهت به نخل به این نام معروف شده است که می تواند مقاومت خوبی را از خود در برابر شرایط و موقعیت های سخت نشان دهد. این نخل ساقه هایی دارد که دارای تیغ های بلند و البته تیزی هستند. این تیغ ها در دسته های سه تایی نیز از ساقه نخل ماداگاسکار جدا شده اند.

شاید سوال پیش آید آیا نخل ماداگاسکار سمی است؟ باید بگوییم بله. این گیاه تماما سمی بوده و به هیچ عنوان نباید بلعیده شود.

از آنجایی که سوالات متعددی در خصوص نخل ماداگاسکار ایجاد می گردد در ادامه قصد داریم به برخی سوالات در اینباره اشاره کنیم.

علت رشد نکردن نخل ماداگاسکار چیست؟

بیان داشتیم که به سبب محبوبیتی که این نخل دارد افراد زیادی جویای رشد انفجاری نخل ماداگاسکار می باشند تا در اسرع وقت شاهد زیبایی این گیاه شوند اما در اغلب اوقات افراد متوجه می شوند که نخل ماداگاسکار دیگر به مانند قبل رشد نمی کند.

جالب توجه است که علل و عوامل متعددی وجود دارتد که می توانند سبب گردند نخل ماداگاسکار رشد نکند، در ادامه نیز قصد داریم به برخی از این عوامل موثر اشاره کنیم..

1.کوددهی نکردن

مهم ترین علت متوقف شدن رشد نخل ماداگاسکار این است که به کوددهی گیاه اهمیتی داده نمی شود در حالی که یکی از موثرترین راه ها برای رشد گیاه نیز کوددهی مناسب و اصولی می باشد.

فرضا می توانید با کمک کارشناسان مربوطه و مشورت با ایشان، همچنین توضیحاتی مرتبط با دستورالعمل کود مورد نظر، در فصول بهار و تابستان از کود مناسب برای رشد انفجاری نخل ماداگاسکار استفاده نمایید.

2.ناکافی بودن نور

بسیار مهم است که جهت رشد نخل ماداگاسکار به میزان نور لازم برای گیاه توجه نمود..تنها نکته لازم این است که میزان نور برای تابش زیاد باشد در این صورت خوب است که به جای نوردهی مستقیم، نور به صورت غیر مستقیم بر گیاه بتابد.

همچنین می توانید جهت رشد انفجاری نخل ماداگاسکار نیز از لامپ رشد گیاه استفاده کنید. این نوع لامپ می تواند میزان نور لازم برای گیاه را علاوه بر نور مستقیم و یا غیر مستقیم خورشید به خوبی تامین سازد.می توانید برای کسب اطلاع از اینکه لامپ رشد گیاه چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

3.عدم غنی بودن خاک به اندازه کافی

بسیار مهم است که از خاکی که برای این گیاه مناسب است استفاده شود تا با بهره گیری از آن، بتوان عناصر مورد نیاز گیاه را به خوبی فراهم نمود در غیر این صورت مواد مغذی که نیاز دارد نیز برای گیاه به خوبی تامین نمی گردد.

برای رشد بهتر نخل ماداگاسکار نیاز است که خاک به خوبی غنی باشد تا عناصر مورد نیاز گیاه به خوبی تامین گردد.

در غیر این صورت به مرور شاهد متوقف شدن فرایند رشد گیاه و نخل ماداگاسکار خواهیم بود..لذا می توان برای اینکه عناصر مورد نیاز گیاه به خوبی تامین شود هر سال بدون اینکه گیاه را از خاک خارج کنید، مقداری از خاک را تخلیه نمایید، این امر خوب است در فصل بهار انجام گیرد.

همچنین در بازه های زمانی 2 الی 3 ساله نیاز است که حتما به عوض کردن خاک گلدان پرداخت.

بسیار مهم است که فرایند تخلیه و تعویض خاک گلدان با مهارت کافی و دقت کامل انجام گیرد بنابراین به این اصل توجه ویژه ای داشته باشید.

4.وجود آفات

بسیار مهم است که در راستای رشد انفجاری نخل ماداگاسکار، از این گیاه مراقبت های لازم به خوبی انجام گیرد زیرا بیماری ها و آفات ممکن است سلامت گیاه را به خطر انداخته و سبب متوقف شدن رشد گیاه گردند.

5.عدم تناسب گلدان

یکی از راه های رشد انفجاری نخل ماداگاسکار، مناسب بودن اندازه گلدان می باشد.

بنابراین خوب است که به هنگام تهیه گلدان، گلدان را با توجه به میزان حجم گیاه انتخاب نمود. اندازه گلدان باید متناسب با حجم گیاه باشد یعنی نه بزرگتر و نه کوچکتر از حجم گیاه زیرا ممکن است فرایند رشد نخل ماداگاسکار مختل گردد. تنها می توان گلدان را یک سایز بزرگتر از حجم گیاه تهیه نمود.

به همین سبب به هنگام تهیه گلدان برای نخل ماداگاسکار، حتما از توصیه های کارشناسان مربوطه بهره مند گردید.

رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

نخل ماداگاسکار تا چه میزان نور لازم دارد؟

همانطور بیان گردید برای رشد انفجاری نخل ماداگاسکار نیاز است که از نورخورشید بهره مند گردد خصوصا در اوایل فصل بهار..زیرا گیاه می تواند در این فصل میزان نور مستقیم خورشید را به خوبی تحمل کند.

اگر قصد دارید گیاه به خوبی رشد کند نیاز است که نخل ماداگاسکار زمانی حدود 6 ساعت به طور کامل از نور خورشید بهره مند گردد.

یکی از نشانه های تشخیصی کم بودن نور خورشید، این است که نخل ماداگاسکار، برگ های قدیمی گیاه افتاده و نخل برگ های جدیدی نخواهد داد. بنابراین محلی را برای قرار دادن گیاه انتخاب کنید که میزان نور بالایی داشته باشد اما همانطور که اشاره گردید اگر میزان نور خورشید بسیار زیاد است باید نور به صورت غیر مستقیم بر گیاه بتابد.

توصیه می گردد جهت کسب اطلاعات دقیق تر با کارشناسان ایران سان لایت مشورت نمود و راهنمایی های لازم را اجرایی کرد.

رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

کود مناسب برای رشد انفجاری نخل ماداگاسکار

می توان از کود سه بیست برای رشد بهتر نخل ماداگاسکار استفاده نمود. جهت انتخاب کود نیاز است که عناصر مورد نیاز گیاه را بررسی و با کسب اطلاع از اینکه گیاه کدام عناصر را کم دارد، از کود مناسب استفاده نمود..کود سه بیست عناصر فسفر، پتاسیم و نیتروژن را در میزان یکسان 20 درصد به خوبی برای گیاه تامین می سازد.

به همین سبب می توان جهت تهیه با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله ایران سان لایت کیفیت تمامی محصولاتی که به عرضه می رساند را تضمین می کند بنابراین می توان با خیال راحت به تهیه محصولات مورد نظر پرداخت.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

افراد می توانند از هر نقطه ایران، سر تا سر کشور جهت تهیه محصولات خود از طریق سایت اقدام نمایند.

کود سه بیست را تا چه میزان استفاده کنیم؟

بهره گیری از این کود برای نخل ماداگاسکار وابسته به نیاز گیاه می باشد بنابراین باید ابتدا میزان نیاز گیاه را در نظر گرفته و سپس در زمان مناسب به کوددهی گیاه پرداخت.

4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *