کود آهن برای سانسوریا خوبه یا بد؟

طبیعتا می دانید که یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی سانسوریا می باشد.

سانسوریا از جمله گیاهانی است که دارای ظاهر بسیار زیبایی بوده و به همین سبب طرفداران خاص خود را دارد..برخی تصور می کنند که گیاهان آپارتمانی فرضا سانسوریا نیازی به کوددهی ندارند در حالی که از مزایای کود آهن برای سانسوریا آگاه نیستند.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در خصوص کود آهن برای سانسوریا کسب کنید می توانید مطالب ذیل را مطالعه نمایید.

کود آهن برای سانسوریا

منظور از کود آهن چیست؟

تمامی گیاهان به عناصر متعددی برای رشد یا سرسبزی و طراوت و..نیاز دارند..یکی از عناصر مهم و مورد نیاز برای گیاهان نیز کود آهن می باشد که در صورتی که گیاهان از این عنصر کم بهره باشند نیز ممکن است اختلالی در میزان شکوفایی حتی رشد گیاهان حاصل گردد.

لذا با بهره مندی از کود آهن، می توان شاهد حفظ کیفیت و سلامت گیاهان بود. از آنجا که سانسوریا از جمله گیاهانی است که نیاز است همیشه سرسبزی خود را به خوبی حفظ نماید، نیاز است برای حفظ زیبایی خود از کود آهن بهره مند گردد زیرا کود آهن برای سانسوریا می تواند سبب گردد زیبایی گیاه به خوبی تداوم پیدا کند.

این عنصر ریز مغذی نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی گیاه سانسوریا داشته باشد که در ادامه به برخی از مزایای کود آهن برای سانسوریا اشاره می کنیم.

کود آهن برای سانسوریا

مزایای کود آهن برای سانسوریا چیست؟

زمانی که به نگهداری از گیاهان آپارتمانی می پردازیم از این مساله مطلع هستیم که گیاهان برای حفظ مقاومت و زیبایی خود نیز علاوه بر نور و خاک مناسب، به کوددهی نیاز دارند. از جمله کودهای لازم برای سانسوریا نیز کود آهن می باشد که در این بخش قصد داریم به برخی از مزایای آن برای سانسوریا اشاره کنیم.

1.کم شدن استرس گیاه

طبیعتا زمانی که فرضا جای گیاه را عوض می کنیم، ممکن است گیاه شوکه شده و به سبب این شوک و تغییر ناگهانی محل قرارگیری نیز، برگ های گیاه دچار تغییر رنگ شده و در نهایت از بین برود.

یکی از مزایایی که کود آهن برای سانسوریا دارد این است که باعث می شود مقاومت گیاه نسبت به تغییرات ناگهانی افزایش یابد، فرضا اگر خاک گلدان در حال تغییر بود، میزان دمای محیط دچار تغییر شد، تغییر محل قرارگیری گیاه و..میزان مقاومت گیاه در برابر این عوامل افزایش می یابد.

به طور کل کود آهن کمک می کند میزان فعالیت های مفید سانسوریا افزایش یافته و به همین سبب به مرور میزان استرس گیاه کاهش یابد.

2.افزایش سرسبزی گیاه

کود آهن کمک می کند کلروفیل فرایند فتوسنتز گیاه را به خوبی طی کند. مسلما زمانی که فتوسنتز به خوبی انجام گیرد، انرژی گیاه به اندازه کافی تامین می گردد و همین امر باعث می شود گیاه سرسبزی خود را به خوبی حفظ نماید.

در صورتی که اگر کود آهن برای سانسوریا و هر گیاه دیگری به اندازه کافی تامین نگردد، کلروفیل نمی تواند انرژی لازم برای گیاه را به خوبی برقرار کرده و سرسبزی گیاه از بین می رود.

3.جذب بهتر عناصر مورد نیاز

زمانی که از کود آهن برای سانسوریا استفاده شود می توان شاهد جذب بهتر عناصر توسط گیاه بود فرضا عناصری مثل فسفر، نیتروژن و..بود.

در صورت عدم بهره مندی گیاه از کود آهن، سانسوریا نمی تواند این عناصر را جذب کرده و به همین سبب ممکن آسیب ببیند..بهره مندی از کود آهن تنها برای گیاه سانسوریا نبوده و نیاز است همه گیاهان به حد نیاز با این نوع کود، کوددهی شوند.

کود آهن برای سانسوریا

نشانه های کمبود آهن در گیاه سانسوریا

جهت تشخیص کمبود آهن در سانسوریا، لازم است که ابتدا به برگ های جوان تر نگاهی بیندازید. تغییر رنگ برگ های جوان می تواند نشان دهنده این باشد که سانسوریا به کود آهن نیاز دارد.

در صورتی که برگ گیاهان جوان رو به زردی زده یا سبز کم رنگی بوده است ولیکن رگ برگ ها همچنان سبز بود نیز یعنی گیاه دچار کمبود آهن می باشد.

یکی دیگر از نشانه هایی که می توانید تشخیص دهید استفاده از کود آهن برای سانسوریا بسیار لازم و ضروری است، وجود لکه های قهوه ای رنگ بر روی حاشیه برگ ها یا رگه های برگ ها می باشد.

به یاد داشته باشید که وجود این لکه ها باعث می شوند برگ های گیاه خشک شده و به مراتب میزان رشد سانسوریا کاهش یابد.

این نکته حائز اهمیت است که تشخیص کمبود آهن در سانسوریا بر عهده متخصصین می باشد زیرا همیشه نمی توان زردی برگ ها را به دلیل کمبود آهن دانست چرا که کمبود سایر عناصر مورد نیاز و یا بروز ویروس و..بر گیاه می تواند سبب زرد شدن برگ گیاهان گردد.

زمان استفاده از کود آهن برای سانسوریا

شاید با خود بگویید بهترین زمانی که می توان از کود آهن برای سانسوریا استفاده نمود چه وقت است؟ باید بیان داریم زمانی که سانسوریا در حال رشد کردن می باشد، زمانی که گیاه در فصل رشد است و یا برگ های گیاه رشد نکرده و در حال زرد شدن می باشند نیز لازم است که از کود آهن برای سانسوریا استفاده نمود.

مجددا اشاره می کنیم که تشخیص نیاز گیاه به کود آهن بر عهده متخصصین مربوطه می باشد، همچنین نباید بیش از حدی که گیاه نیاز دارد از کود آهن استفاده نمود.

زمانی که از کود آهن برای سانسوریا بیش از حد استفاده شود، برگ های گیاه استحکام خود را از دست داده و به شکلی نرم می شوند.

کود آهن برای سانسوریا

چگونه کود آهن را به سانسوریا اضافه کنیم؟

باید توجه داشت که کوودهی به سانسوریا بستگی به نوع آن و همچنین میزان نیاز گیاه دارد. علاوه بر آن ها نباید از اهمیت نوع کود در مقوله کوددهی غافل شد.

می توان کود آهن برای سانسوریا را هم به صورت آبیاری و هم محلول پاشی به گیاه اضافه نمود.

فرضا میزان دوام کود آهن برای سانسوریا از نوع کوودهی به صورت آبیاری بیشتر است ولیکن این امر زمان زیادی صبر را می طلبد.

کود با آبیاری از طریق ریشه نیز به سانسوریا می رسد.

در کوددهی به صورت محلول پاشی آهن مورد نیاز گیاه از طریق برگ ها جذب می شود و بر خلاف شیوه آبیاری، تاثیرگذاری کود آهن بر گیاه سانسوریا با سرعت بیشتری انجام می شود.

آیا کود آهن برای سانسوریا خطرآفرین است؟

این نکته حائز اهمیت است که کود آهن برای گیاهان ابلق مناسب نبوده و در صورتی که اگر افراد از سانسوریا در نوع ابلق نگه داری می کنند در صورت نیاز به کود آهن حتما از متخصصین مربوطه کمک بگیرند زیرا استفاده بیش از حد کود آهن برای گیاهان ابلق می تواند سبب گردد سبزینگی گیاه افزایش یافته و به همین سبب برگ گیاه تماما سبز گردد و این نیز می تواند زیبایی گیاه سانسوریا را از او بگیرد.

تهیه کود آهن از ایران سان لایت

بسیار مهم است که کود آهن خریداری شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اصیل باشد، به همین سبب از آنجا که ایران سان لایت به رضایت خاطر مشتریان خود اهمیت زیادی می دهد این کود را در بالاترین میزان کیفیت فراهم نموده و می توان با تهیه کود آهن برای سانسوریا و سایر گیاهان نیز زمینه ای بهتر برای رشد و سرسبزی فراهم نمود.

می توان جهت تهیه انواع کودها اعم از کود آهن و..از طریق سایت اقدام کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

کود آهن برای سانسوریا

برای تهیه انواع کود آهن بر روی تصویر کلیک نمایید

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله کیفیت تمامی محصولات ایران سان لایت تضمین شده می باشند.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

می توان از سراسر ایران جهت تهیه محصولات مورد نیاز خود اقدام نمود.

هزینه کود آهن چقدر است؟

کافیست بر روی تصویر قرار داده شده در بین مطالب کلیک نموده و از میزان هزینه انواع کودهای آهن مطلع گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *