مزایای استفاده از پشم سنگ در کشت هیدروپونیک چیست؟ از کجا برای خرید پشم سنگ هیدروپونیک باید اقدام نمود؟ آیا قیمت پشم سنگ هیدروپونیک نسبت به سایر بسترهای کاشت بالاتر است؟ برای دریافت پاسخ سوالات بالا و سایر سوالات مربوط به قیمت و خرید پشم سنگ هیدروپونیک، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

از بهترین بستر های کشت در سیستم های هیدروپونیک می‌توان پشم سنگ را معرفی نمود که از سنگ‌های معدنی تولید شده و به دلیل ظرفیت بالایی که در نگهداری آب و نگهداری ریشه در انواع کشت های هیدروپونیک و هیدروپونیک تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین مواد باغبانی شده است. استفاده از پشم سنگ هیدروپونیک برای اولین بار در آمریکا اتفاق افتاد و بعد از آن به سایر نقاط جهان اتفاق یافت و خرید پشم سنگ هیدروپونیک با تقاضای بالایی رو به رو شد.

با خرید پشم سنگ هیدروپونیک این امکان را خواهید داشت که به روش هیدروپونیک در آپارتمان‌ها و هر مکان دیگری که هیچگونه باغچه یا پاسیویی در آن وجود ندارد، فضای سبزی زیبا تعبیه نمایید.

مزایا خرید پشم سنگ هیدروپونیک

مزایای استفاده از پشم سنگ در کشت هیدروپونیک

با وجود توصیفاتی که بالاتر از چشم سنگ خواندید بهتر است در اینجا با مزایای خرید پشم سنگ هیدروپونیک بیشتر آشنا شوید تا خریدی آگاهانه داشته باشید.

  • به خاطر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی‌اش  از بهترین بسترهای کشت هیدروپونیک به حساب می‌آید.
  • از آنجایی که پشم سنگ دارای هیچ ماده مغذی نیست و استریل می‌باشد،هیچ میکروارگانیسمی نمی‌تواند پشم سنگ را تجزیه نماید و تحت تاثیر ترکیبات شیمیایی قرار نگیرد.
  • پشم سنگ هیچ  ماده سمی تولید ننموده و کاملا خنثی می‌باشد.
  • شما با خرید پشم سنگ هیدروپونیک با ساختاری متخلخل رو به رو خواهی شد که همین ویژگی سبب کیفیت بالای هوادهی به ریشه گیاهان،  حفظ رطوبت کافی، محافظت گیاه در برابر کم آبی خواهد شد.
  • به دلیل کدر بودن پشم سنگ، نور قابلیت نفوذ به آن را ندارد.
  • ریشه گیاهان برای نفوذ به داخل شم سنگ چالشی نخواهند داشت و به راحتی در آن نفوذ خواهند نمود.
  • با خرید خرید پشم سنگ هیدروپونیک با محصولی قابل بازیافت رو به رو خواهید شد و این قابلیت چند بار استفاده و دوستدار محیط زیست بودن را به آن می‌دهد.
  • قیمت پشم سنگ هیدروپونیک پایین است و شما برای خرید پشم سنگ هیدروپونیک نیازی نیست هزینه بالایی پرداخت نمایید و این از جمله مزایای این محصل است.

ویژگی های فوق سبب شده است تا خرید پشم سنگ هیدروپونیک همیشه با تقاضای بالایی رو به رو باشد.

جهت اطلاع از کشت هیدروپونیک علوفه می‌توانید مقاله رو به رو را مطالعه نمایید👈کشت هیدروپونیک علوفه | آموزش، شرایط، مراحل و ‏تجهیزات

راهنمای خرید پشم سنگ هیدروپونیک

راهنمای خرید پشم سنگ هیدروپونیک

هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک این سوال در ذهن شما ایجاد خواهد شد که آیا تمام گونه های پشم سنگ برای طرح های هیدروپونیک و تولید محصولات کشاورزی مناسب می‌باشند؟ برای انتخاب مناسب ترین چشم سنگ هیدروپونیک چه مواردی را باید ملاک قرار دهیم؟ در ادامه ویژگی‌های شاخص پشم سنگ اشاره خواهد شد تا چالش شما برای تصمیم گیری در خرید پشم سنگ هیدروپونیک برطرف شود.

مقدار خلوص پشم سنگ گلخانه

اگر هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک به دنبال بهترین پشم سنگ هیدروپونیک باشید لازم است بدانید که پشم سنگ گلخانه که از سنگ بازالت خالص ساخته شده است بهترین گونه پشم سنگ هیدروپونیک است که نام آن دیاباز می‌باشد. از شاخص ترین و مهم ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای این نوع پشم سنگ هیدروپونیک نام برد، تعادل معدنی بی اثر و غیر واکنشی‌اش می‌باشد.

در پش سنگ‌هایی که برای تولیدشان از مقدار بالایی سرباره های فولادی استفاده شده است، دارای حجم زیادی از فلزات هستند و نکته‌ی مهم اینجاست که این فلزات هنگام برخورد با محلول های شامل مواد مغذی، واکنش خواهند داد به همین خاطر نمی‌توان آنها را پشم سنگ مناسبی برای کشاورزی هیدروپونیک دانست.

هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک برای کشاورزی از، پشم سنگی را انتخاب نمایید که دارای حجم بالایی از سنگ های بازالت و مقدار کمی سرباره باشد.

میزان یکنواخت بودن بافت پشم سنگ گلخانه

یکنواخت بودن بافت پشم سنگ گلخانه‌ای اهمیت بالایی دارد و از ویژگی‌هایی که هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک باید ملاک قرار دهید این است که  ضخامت صفحه‌های تولید شده و توزیع مواد در آن ها کاملا یکنواخت باشد. در این نوع پشم سنگ های با کیفیت چسب و گلوله های معدنی در بافت تنیده نشده‌اند و به صورت یکنواخت توزیع گردیده‌اند.

داشتن زهکشی مناسب پشم سنگ گلخانه

می‌توان گفت مهم ترین ملاکی هنگام انتخاب و خرید پشم سنگ هیدروپونیک، داشتن زهی کشی مناسب آن است بدین دلیل که اگر زهکشی مناسب نباشد آن بستر به صورت یکنواخت خیس نخواهد شد. یک پشم سنگ مرغوب باید این توانایی را داشته باشد که آب را در خود نگه دارد نه اینکه مانند اسفنج به طور کامل خیس شود. در نتیجه دقت داشته باشید هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک، پشم سنگی را انتخب نمایید که دارای زهکشی مناسبی باشد.

برای خرید پشم سنگ هیدروپونیک و استعلام قیمت بروز آن می‌توانید به ایران سان لایت مراجعه نمایید که با سابقه‌ای درخشان ارائه دهنده انواع محصولات و مصازف کشاورزی می‌باشد و شما می‌توان با اطمینان خاطر از مرغوبیت هر کالایی که از آن خریداری می‌نمایید، اقدام به خرید نمایید.

مراحل تولید پشم سنگ گلخانه ای برای کشاورزی هیدروپونیک

مراحل تولید پشم سنگ گلخانه ای برای کشاورزی هیدروپونیک

از مهم ترین ویژگی های بستر خوب برای کشاورزی، بستری است که بتواند محلول آب و املاح را در خود نگه دارد و شما باید این ویژگی را هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک مد نظر قرار دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید. از آنجایی که پشم سنگ به خاطر روغن‌های معدنی که دارد دارای خاصیت آب گریزی است به خوبی می‌تواند آب را در خود نگاه دارد و در واقع دارای خاصیت مرطوب کنندگی است. پشم سنگ به خاطر این خاصیتش همواره آب را دفع کرده و این سبب مناسب بودنش برای مصارف کشاورزی شده است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که وقتی صحبت از روغن‌های معدنی موجود در پشم شیشه می‌شود منظور مقدار بسیار کمی است و اگر پشم سنگ مرغوب باشد، بخش زیادی از روغن های معدنی از آن استخراج خواهد شد. در آخر مقداری مواد مرطوب کننده به مواد مذاب سازنده پشم سنگ کشاورزی اضافه خواهد شد. این عمل مقاومت پشم سنگ گلخانه ای در برابر جذب آب کاهش خواهد داد. به این صورت، پشم سنگ مناسبی که برای باغبانی و کشاورزی خریداری نموده‌اید می تواند به آسانی خیس شده و بستر مناسبی را برای رشد گیاه فراهم آورد.

تا به اینجا بیشتر به ترکیبات پشم سنگ پرداخته شد و شاید شما گمان کنید هنگام خرید پشم سنگ هیدروپونیک فقط باید به ترکیبات آن توجه نمایید اما لازم است بدانید که دقتی که در حین ساخت پشم سنگ به کار رفته است هم اهمیت بالایی دارد و باید آن را نیز ملاک قرار دهید. در واقع برای بالا بردن قدرت جذب پشم سنگ از روش‌های دیگری هم می‌توان بهره گرفت به عنوان مثال؛ برخی برندها برای اینکه مقاومت پشم سنگ در جذب آب و رطوبت کاهش یابد از صابون های مخصوصی استفاده می‌نمایند که این صابون های تصفیه شده به ایجاد این ویژگی مذکور در پشم سنگ کمک می‌نمایند.

از آنجایی که بعد از خرید پشم سنگ هیدروپونیک، با آب سر و کار خواهد داشت، لازم است ماده مرطوب کننده آن هر بار تمدید شود زیرا آبی که با پشم سنگ در تماس است سبب شسته شدن  ماده مرطوب کننده شده و در نهایت ، پشم سنگ این خاصیت خود را از دست خواهد داد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *