می دانیم که بسیار مهم است گیاهان برای رشد بهتر از میزان رطوبت خوبی از سوی خاک و هوا بهره مند گردند.  یکی از راه هایی که می توان رطوبت مورد نیاز گیاهان خصوصا گیاهان آپارتمانی را تامین نمود، خرید دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی است.

آیا می دانید چرا گیاهان برای رشد و نمو به رطوبت کافی نیاز دارند؟ زمانی که رطوبت مورد نیاز گیاهان به خوبی فراهم گردد نیز ساقه ها و حتی برگ های گیاهان آپارتمانی طراوت و زیبایی خود را حفظ می کنند، این در حالیست که اگر نتوان رطوبت لازم را فراهم کرد و از دستگاه رطوبت ساز گیاهان آپارتمانی استفاده نکرد نیز علاوه بر خشکی برگ های گیاه نیز آن گیاه ممکن است از دست برود.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی

چرا دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی؟

همانطور که اشاره نمودیم استفاده از دستگاه رطولت ساز گیاهان آپارتمانی در فصل های تابستان و زمستان و..نیز می تواند از میزان احتمال خشکی برگ های گیاهان جلوگیری کرده و سبب گردد شادابی گیاه به خوبی حفظ گردد چرا که این دستگاه کمک می کند گیاه همان میزان رطوبتی که نیاز دارد را دریافت کند.

دستگاه های رطوبت ساز نیز می توانند در محیط خانه و محل نگهداری گیاهان نیز میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان را به خوبی تامین کند و لازم است که این دستگاه را حتما از سایت های معتبر تهیه نمود که بدین جهت کافیست به سایت ایران سان لایت سر زد.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی

انواع دستگاه رطوبت ساز گیاهان

در این بخش به برخی از این دستگاه های رطوبت ساز اشاره می کنیم که می توان با توجه به نوع نیاز به تهیه هر یک از این دستگاه ها از ایران سان لایت با قیمتی معقول پرداخت.

1.دستگاه بخور سرد

این نوع دستگاه رطوبت ساز خانگی نیز در فرایند تولید و ایجاد رطوبت در محیط نقس بسیاری دارد زیرا با استفاده از تبخیر آب، رطوبت در محیط را تامین می سازد.

2.دستگاه بخور گرم

از دیگر انواع دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی نیز دستگاه بخور گرم می باشد که در ایجاد بخار با استفاده از گرم کردن آب نقش دارند.

اگر قصد دارید در اتاقی کوچک از این دستگاه استفاده کنید بهتر است بگوییم گزینه مناسبی را بدین منظور انتخاب نکرده اید زیرا بهترین دستگاه برای فضاهای کوچک، دستگاه بخور سرد است و میزان صدای کمتری هم دارد.

اما از آنجا که میزان تامین رطوبت از سوی دستگاه رطوبت ساز یا بخور گرم نیز بیشتر می باشد خوب است که از این دستگاه برای اتاق ها و فضاهای بزرگتر استفاده نمود.

3.رطوبت ساز مه گرم

این نوع دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی نیز پس از به جوش آوردن آب، آن را به گاز تبدیل می نماید و میزان رطوبت محیط بدین سبب افزایش یابد و عملکرد سریعی هم دارد.

توصیه می شود اگر خانواده پر جمعیتی هستید یا عضو کوچکی در خانه دارید از استفاده از این نوع دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی خودداری کنید زیرا به سبب جوشیده شدن آب، احتمال بروز هر نوع خطر سوختگی وجود دارد.

4.دستگاه رطوبت ساز تبخیری

این نوع دستگاه مه های خنکی ایجاد می کند و باعث تبخیر شدن آب و تبدیل آن به بخار آب می گردد. در نتیجه بخار ایجاد شده میزان رطوبت محیط را افزایش می دهد.

کافیست پس از گذشت مدت زمانی معین فیلتر دستگاه تعویض گردد.

5.رطوبت ساز التراسونیک

عموما در استفاده از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک برای فعالیت نیازی به فیلتر نیست همچنین این نوع دستگاه آب را به قطرات و ذرات خیلی کوچک و ریز تبدیل می سازد و این ذرات با کمک فن در هوا پخش می شوند.

و..

دستگاه های رطوبت ساز متعددی وجود دارند که می توان از آن ها برای تامین رطوبت در محیط برای گیاهان آپارتمانی و حتی گلخانه ای استفاده نمود البته دستگاه های رطوبت ساز خانگی برای این گیاهان مناسب نبوده و لازم است از رطوبت سازهای صنعتی استفاده نمود.

توصیه می کنیم جهت خرید بهترین دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان حتما از مشاورین ایران سان لایت مشورت گیرید.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی

نشانه های کمبود رطوبت در گیاهان آپارتمانی

در این بخش به برخی از نشانه های نیاز به رطوبت در گیاهان اشاره می کنیم.

  • جوانه های گیاه دچار ریزش می شوند
  • برگ ها خشک می شوند
  • لبه برگ ها نیز قهوه ای می شود
  • گیاه به خوبی رشد نمی کند و می توان شاهد بی جون شدن آن بود
  • و..

لذا می توان با تهیه دستگاه دماسنج و رطوبت سنج محیطی نیز میزان رطوبت محیط را بررسی کرده و در صورتی که گیاهان نیاز بیشتری به مرطوب بودن محیط داشتند نیز به ساخت و یا خرید دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان پرداخت.

دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی

می توانید جهت تهیه انواع دستگاه های رطوبت سنج بر روی تصویر کلیک نمایید

بهترین دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که پیشتر تاکید کردیم لازم است که این دستگاه را از سایت ها و مراکز فروش معتبر و مورد اطمینان تهیه نمود. لذا از جمله برخی ویژگی های بهترین دستگاه تامین کننده رطوبت گیاهان عبارتند از:

1.نداشتن صدای زیاد

بسیار مهم است که دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی صدای کمی داشته باشد زیرا به هنگام فعالیت و روشن بودن ممکن است به سبب صدای زیاد افراد حاضر در محیط را اذیت سازد بنابراین کم صدا بودن دستگاه از اهمیت بالایی برخودار است.

2.ابعاد و اندازه متناسب برای محیط

باید دستگاهی را تهیه نمود که متناسب با فضای مورد نظر باشد تا به هنگام فعالیت دستگاه، رطوبت حاصله به خوبی در محیط پخش شده و گیاهان به خوبی از این رطوبت بهره مند گردند.

3.قابل تمیز کردن

مهم است که دستگاه پس از مدتی استفاده سرشار از رسوب نشود و در صورت وجود آلودگی بر دستگاه بتوان به تمیزی و شستن آن پرداخت بنابراین قابل شست و شو بودن رطوبت ساز گیاهان خانگی بسیار مهم می باشد.

و..

گیاهان آپارتمانی که به رطوبت بالایی نیاز دارند

در این بخش به معرفی برخی گیاهان آپارتمانی که به بهره مندی از رطوبت در محیط نیاز دارند اشاره می کنیم چه بسا توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر حتما با کارشناسان ایران سان لایت در تماس بوده و نکات مهم و ضروری که باید در اینباره بدانید را جویا شوید.

از جمله برخی از این گیاهان عبارتند از:

بنابراین اگر علاقه زیادی به نگهداری از این گیاهان در محیط خانه دارید توصیه می کنیم ابتدا روش نگهداری و نکات لازم را از کارشناسان مربوطه جویا شده و برای تامین نیاز رطوبت در این گیاهان به تهیه و خرید دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی بپردازید.

ساخت دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی

لازم به ذکر است که تهیه دستگاه رطوبت ساز نیز می تواند به خوبی و در بهترین شرایط، نیازهای گیاهان را رفع سازد اما اگر به هر دلیلی شرایط لازم برای خرید دستگاه رطوبت ساز گیاهان وجود نداشت می توان با مشورت از کارشناسان از روش های ذیل استفاده نمود:

  • آبپاشی کردن گیاه با اسپری
  • گذاشتن ظرف آب کنار یا زیر گلدان
  • ایجاد جزیره 
  • استفاده از پلاستیک برای پوشاندن گیاه (لازم به مشورت با متخصصین بر اساس نوع گیاه)
  • دو گلدان
  • و..

لذا استفاده از بخورهای گرم و سرد و یا دستگاه رطوبت ساز برای گیاهان آپارتمانی انتخاب بسیار بهتری خواهد بود زیرا با یکبار هزینه می توانید در هر زمان که گیاه به رطوبت کافی نیاز داشت به استفاده از این دستگاه بپردازید..

خرید بهترین دستگاه رطوبت ساز گیاهان خانگی

از جمله بهترین دستگاه های رطوبت ساز گیاهان آپارتمانی نیز بخور سرد آلتیما مدل AT_250 می باشد.

این دستگاه بدون اینکه دمای محیط را افزایش دهد می تواند میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان را تامین سازد و به سبب زیبایی ظاهری که دارد از جمله لوازمی که می توان در دکوراسیون خانه برای زیبایی بیشتر استفاده نمود، محسوب می گردد.می توانید از این دستگاه در مدت زمان طولانی استفاده کرده و به صورت دستی به تنظیم نمودن میزان بخار آب دستگاه بپردازید.

می توانید برای تهیه بهترین دستگاه های رطوبت ساز گیاهان خانگی با ایران سان لایت تماس حاصل نمایید.

هزینه دستگاه رطوبت ساز چند است؟

هزینه این دستگاه وابسته به نوع آن، میزان تهویه و رطوبت دما، کیفیت عملکرد و..متغیر می باشد به همین سبب می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

آیا دستگاه رطوبت ساز به کنترل دما می پردازد؟

اکثر مدل های این دستگاه می توانند به خوبی دمای محیط را کنترل سازند بنابراین خوب است پیش از تهیه دستگاه مشورت های لازم با کارشناسان فروش صورت گیرد.

چرا گیاهان آپارتمانی نیاز به دستگاه رطوبت ساز دارند؟

گیاهان با توجه به نوع خود نیازهای متفاوتی به رطوبت دارند بنابراین اگر در محیط موجود دما و رطوبت مورد نیاز گیاهان تامین نشود سبب از بین رفتن آن می شود همچنین رطوبت زیاد و بیش از حد به گیاهان آسیب می زند، وجود دستگاه رطوبت ساز و تنظیم آن متناسب با نیاز گیاه بهترین راهکار برای جلوگیری از پژمردگی و..گیاهان می گردد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *