بهترین گیاهان و گلهای آپارتمانی کم نور

گیاهان آپارتمانی که اکثر افراد در منزل هایشان استفاده می کنند نیز نیاز به نور داشته و در صورتی که از این نور بهره مند نگردند به مرور از بین می روند ولیکن برخی افراد با وجود علاقه مندی به نگهداری از گیاهان نگران فضای خانه شان می باشند که نور کمی دارد چرا که نمی دانند چه نوع گیاهانی را در منزلشان پرورش دهند که بدون اینکه آسیب ببینند با وجود نور کم به خوبی رشد کنند‌.

به همین سبب قصد داریم به برخی از گل ها و گیاهان آپارتمانی کم نور اشاره کنیم که افراد می توانند به پرورش و نگهداری آن ها در محیط خانه بپردازند.

گیاهان آپارتمانی که به نور کمی نیاز دارند

1.نخل شامادورا

این نخل از محبوب ترین نخل های آپارتمانی می باشد که می تواند سازگاری خوبی در محیط های متنوع داشته باشد.
این گیاه سازگاری مناسبی با نور کم دارد و حتی می تواند در گوشه های کم نور هم به خوبی رشد کند.

تنها مسأله ای که حائز اهمیت است این می باشد که این نخل به مراقبت بسیار کمی نیاز داشته و زمانی که خاک نخل خشک است می توان آن را آبیاری نمود در غیر این صورت گیاه می میرد و از بین می رود.

2.سانسوریا

از دیگر گیاهان و گلهای آپارتمانی کم نور نیز سانسوریا می باشد که می توان آن را گیاهی بدون نور دانست.

توانایی این گیاه برای سازگار شدن با محیط های کم نور بسیار زیاد بوده و می تواند به خوبی هوای محیط را تصفیه کند که بدین سبب بسیار محبوب می باشد.

گیاهان آپارتمانی کم نور

3.برگ انجیری

این گیاه هم از جمله گل های آپارتمانی کم نور است که می تواند به خوبی با نور کم سازگار شود ولیکن به خاک غیر خیس و تقریبا مرطوبی نیاز دارد.

نحوه نگهداری از این گیاه راحت بوده و می توان شاهد رشد آن حتی در نور کم بود..ولیکن این نکته حائز اهمیت است که ممکن است بریدگی های برگ انجیری به سبب نور کم کاهش یافته و یا حذف شوند.
خوب است که خاک برگ انجیری بین دو آبیاری تقریبا خشک باشد.

4.سرخس

از دیگر گیاهان آپارتمانی کم نور نیز سرخس می باشد که همیشه سبز بوده و به نور مستقیم خورشید نیز حساس می باشد.

نیاز است که جهت تامین رطوبت این گیاه خاک را اندکی مرطوب نگه داشت و بدین جهت باید از زهکشی گلدان مطمئن باشید زیرا خاک نباید غرقابی شود.

گیاه سرخس شرایط مرطوب را دوست داشته و می‌توان از روش جزیره جهت افزایش میزان رطوبت آن استفاده نمود.چه بسا گیاه سرخس می تواند به خوبی در خاک های اسیدی رسد نماید.

5.گیاه گندمی

گیاه گندمی که به آن گیاه عنکبوتی هم می گویند برگ های باریکی داشته و می تواند با قرارگیری در یک گلدان آویز ظاهر بسیار خوبی را در محیط فراهم سازد.

مقاومت این گیاه در برابر نور کم خوب است و همچنین می توان با قرار دادن گیاه گندمی در کنار پنجره یا حتی نزدیک درب ورودی نیز در نور غیر مستقیم خورشید نیاز گیاه به نور را تامین نمود.

این گیاه از جمله گیاهانی است که می تواند به خوبی هوا را تصفیه کرده و بدین سبب برای اتاق خواب بسیار مناسب است.
مهم ترین نکته در نگهداری از این نوع گیاهان و گلهای آپارتمانی کم نور نیز است که به هیچ عنوان نباید گیاه گندمی را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید چرا که این نور سبب سوختگی برگ های گیاه می گردد.

6.گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا از جمله مقاوم ترین گیاهان می باشد که می تواند در نور کم هم به خوبی دوام آورد.چه بسا این نوع گیاه نیاز به نگهداری زیاد خصوصا آبیاری زیادی ندارد و با قرار دادن آن در خانه محیطی بسیار لوکس ایجاد می گردد.

اگر این گیاه از آبیاری زیادی بهره مند گردد به مرور از بین رفته و می میرد.

7.برگ عبایی

این گیاه برگ های نسبتا پهن و البته کشیده دارد که می توان آن را در هر محیطی نگهداری نمود چه بسا این گیاه مقاومت بالایی داشته و به سبب این میزان مقاومت به آن گیاه فولادی هم می گویند.

چنانچه گیاه برگ عبایی از جمله گل های آپارتمانی کم نور محسوب می گردد که در نور کم رشد خوب اما نسبتا کندی دارد.

8.گیاه بروملیاد

این گیاه هم از جمله گیاهان کم نور در آپارتمان محسوب می گردد که به راحتی در گلدان و همچنین سایه و نور کم رشد می کند.با وجود بومی بودن گیاه در مناطق استوایی، به خوبی در همه جا حتی منزل می تواند پرورش یابد.

9.گیاه قاشقی

گیاه قاشقی که به آن پپرومیا هم می گویند برگ هایی شبیه به قاشق و البته رنگ بندی های متعدد دارد.خاک گیاه قاشقی مرطوب می باشد چرا که این گیاه رطوبت را دوست دارد.

این گیاه در نور کم رشد کرده و انتخاب خوبی برای اماکن خصوصا دفاتر اداری کم نور می باشد‌.اسپری کردن آب مورد نیاز گیاه بر روی برگ های آن می تواند جهت حفظ رطوبت بسیار موثر باشد.

گیاهان و گلهای آپارتمانی کم نور

10.دیفن باخیا

از دیگر انواع گیاهانی که به نور خیلی کمی نیاز دارد و به نوعی سایه دوست می باشد دیفن باخیا است که از جمله گیاهان مقاوم به نور کم محسوب و شناخته می گردد.

این گیاه هم برای منزل و هم محیط های اداری بسیار مناسب می‌باشد ولیکن باید در نظر داشت گیاه دیفن باخیا سمی بوده و ممکن است برای کودکان و حتی حیوانات خانگی خطر آفرین باشند بنابراین توصیه می گردد حتی افراد برای نگهداری از این گیاه سعی کنند پوست دستشان با گیاه برخورد نکند.

11.گیاه پتوس

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی کم نور نیز پتوس می باشد که گیاهی بی آزار بوده و مقاومت خوبی در برابر نور کم و سایه دارد و همچنین از ماندگاری خوبی هم برخوردار می باشد.این گیاه نگهداری آسانی داشته و می توان هم در منزل و هم در محل کار نگهداری نمود.

12.گیاه اژدها

گیاه اژدها که به آن دراسنا هم می گویند از جمله گیاهانی است که نگهداری راحت و انواع متعددی هم دارد.

فرضا نوع بزرگ تر گیاهان اژدها نیز دراسنای بلالی هستند که ظاهری شبیه به درخت داشته و از جمله زیباترین و مناسب ترین گل های آپارتمانی کم نور محسوب می گردد.

چه بسا بهترین روش برای نوردهی به این گیاه نور زیاد و البته غیر مستقیم خورشید می باشد ولیکن با وجود نور متوسط و کم نیز این گیاه به خوبی رشد می کند که می توان بدین سبب آن را گیاه مقاومی در برابر نور کم دانست.

حائز اهمیت است که یکی از علل محبوبیت این گیاه قابلیت تصفیه کردن هوا در محیط می باشد به همین سبب می توان به نگهداری این گیاه پرداخت و هرگونه سوالی از آن را داشتید می توانید به خوبی از اطلاعات مورد نظر بهره مند گردید.

13.هدرا انگلیسی

این گیاه نیز از جمله گیاهان سایه دوست رونده می باشد که ظاهر بسیار جذابی را تداعی می سازد.

یکی از راه های رشد خوب و پوشش کاملا سبز این گیاه این است که آن را در نزدیکی نرده و فنس نگهداری نمود چرا که فضای کافی برای رشد گیاه هدرا انگلیسی تامین و فراهم می نماید.

14.گیاه زنبق صلح

از جمله گیاهانی که به نور نیازی ندارند زنبق صلح می باشد که گونه ای از گل آنتوریوم نمی باشند.میزان نور مناسب گیاه زنبق صلح نیز نور کم یا متوسط می باشد که باید به نبود نور خورشید توجه داشت.

این گیاه نیز می تواند با نور فلوئوریست هم رشد نماید و هر چه میزان نور بیشتری به اسپاتی فیلوم ها یا زنبق صلح بتابد نیز گیاه تعداد کل های سفید بیشتری را داشته و همچنین می تواند به خوبی به تصفیه هوا بپردازد.

از جمله زیبایی های این گیاه، گلبرگ سفیدی است که به مانند به ای دور گل زرد رنگ احاطه گردیده است.این گیاه علاوه بر مقاوم بودن در برابر نور کم نیز نگهداری راحتی دارد و نیاز است به اندازه کافی آبیاری شود تا پژمرده نگردد.

بنابراین توجه داشته باشید که نور به صورت مستقیم نیز به این گیاه نخورده و از دسترس حیوانات و کودکان هم دور باشد چرا که این گیاه سمی است.

15.گیاه لاکی بامبو

این گیاه دوستدار سایه می باشد و نیاز به خاک نداشته و می توان آن را مستقیما در آب قرار داد تا سرسبز بتواند.

مهم است که از قرارگیری این گیاه در برابر سوز سرما جلوگیری شود و توصیه می گردد از دسترسی حیوانات خانگی دور بماند چرا که اگر حیوانات این گیاه را بخورند سبب بروز مسمومیت در آن ها می گردد.

و..

گیاهان و گلهای آپارتمانی کم نور

تهیه لامپ رشد گیاه

چه بسا برخی گیاهان متعددی که نیاز به نور کمی دارند را پیشتر معرفی نمودیم و باید بیان داریم افراد می توانند پس از مشورت با کارشناس مربوطه با توجه به نوع گیاه نیز میزان نور مناسب، نور مناسب را با استفاده از لامپ رشد گیاه برای گیاهان خود فراهم سازند.

چنانچه باید بیان داشت می توان جهت کسب اطلاعات تخصصی بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نمود و لامپ رشد گیاه مناسب گیاهان آپارتمانی کم نور را به خوبی تهیه نمود و شاهد رشد و حفظ سلامت و رشد برگ های گیاهان بود.

جهت کسب اطلاع از اینکه لامپ رشد گیاه چیست؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

آیا می توان از لامپ رشد گیاهان آپارتمانی استفاده نمود؟

بله بهره گیری از این لامپ می تواند میزان نیاز نوری گیاه را تامین کند تنها کافیست با ایران سان لایت تماس حاصل نموده و با بیان نوع گیاه خود از بابت تهیه لامپ رشد گیاه اطمینان حاصل یابید.

آیا گیاهان آپارتمانی کم نور باید در نور مستقیم خورشید قرار بگیرند؟

خیر به هیچ عنوان نباید این گیاهان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد چرا که برگ های گیاهان دچار سوختگی می گردد ولیکن بعضی گیاهان به سبب نوع متفاوتی که دارند باید در نور مستقیم خورشید باشند که می توانید جهت کسب اطلاعات تخصصی با شماره درج شده تماس حاصل نمایید.

4.5/5 - (106 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *