نحوه مصرف کود 12 12 36 چگونه است؟

هر گیاهی نسبت به خاکی که در آن قرار می گیرد نیازمند یک سری مواد مغذی و غذایی می باشد. رشد و نموی گیاهان مانند انسان ها نیازمند مواد معدنی و مغذی می باشد. مواد مغذی از طریق کود به گیاه می رسد و باعث بهبود در رشد و میوه دهی گیاه می شود. کود 12 12 36 دارای مقدار زیادی پتاسیم می باشد. بعضی از گیاهانی که کمبود پتاسیم دارند می توانند از طریق کود 12 12 36 به بهترین مقدار پتاسیم برای گیاه برسند.

این ترکیب خاص از عناصر غذایی باعث می‌شود که این کود برای مراحل خاصی از رشد گیاهان، به ویژه برای تقویت گلدهی و میوه‌دهی، بسیار مفید باشد.

فواید و نحوه مصرف کود 12 12 36 چیست؟

  1. تقویت گلدهی و میوه‌دهی: بالا بودن میزان پتاسیم در این کود باعث تقویت گلدهی و میوه‌دهی در گیاهان می‌شود.
  2. افزایش کیفیت محصول: پتاسیم موجود در این کود به بهبود کیفیت محصولات کمک می‌کند، میوه‌ها درشت‌تر و خوش‌طعم‌تر می‌شوند.
  3. تقویت سیستم دفاعی گیاه: این کود به تقویت سیستم دفاعی گیاهان کمک کرده و آن‌ها را در برابر بیماری‌ها و آفات مقاوم‌تر می‌کند.
  4. افزایش تحمل گیاه به تنش‌های محیطی: گیاهان با استفاده از این کود، توانایی بیشتری برای تحمل تنش‌های محیطی مانند خشکی و شوری خاک پیدا می‌کنند.

نحوه مصرف کود 12 12 36

مقدار و نحوه مصرف کود 12 12 36 :

  1. زمان‌بندی: بهترین زمان برای استفاده از این کود در زمان گلدهی و شروع رشد میوه‌ها است.
  2. مقدار مصرف: مقدار مصرف بستگی به نوع گیاه و شرایط خاک دارد، اما به طور کلی باید از مصرف بیش از حد این کود اجتناب کرد تا از آسیب رساندن به گیاهان جلوگیری شود.
  3. روش مصرف: این کود را می‌توان به صورت محلول در آب حل کرده و از طریق آبیاری به گیاهان داد.
  4. محلول‌پاشی: کود پودری 36-12-12 را می‌توان به صورت محلول در آب حل کرده و از طریق اسپری بر روی برگ‌ها و ساقه‌های گیاهان پاشید. این روش به ویژه برای گیاهانی که نیاز به جذب سریع مواد مغذی دارند، مناسب است.
  5. آبیاری: همچنین می‌توان کود را در آب حل کرده و از طریق سیستم آبیاری به گیاهان داد. این روش باعث می‌شود که مواد مغذی به طور یکنواخت در خاک پخش شوند و توسط ریشه‌های گیاه جذب شوند.

نحوه مصرف کود 12 12 36

فواید کود های پتاس بالا برای گیاه:

در واقع پتاسیم بالا در خاک گیاه سبب می شود استرس گیاه در برابر مواد دیگر افزایش پیدا کند. زمانی که گیاه دارای استرس باشد ممکن است برگ های خود را از دست بدهد و یا تاثیر مخربی بر روی گلدهی آن داشته باشد.

وجود پتاس در خاک گیاهان به مقدار کافی باعث می شود گیاه به ریشه زایی و افزایی ادامه دهد و به بهترین شکل ممکن بتواند آب و مواد مغذی را به گیاه جذب کند. پتاسیم نقش مهمی در فرآیند فتوسنتز دارد و باعث می‌شود گیاهان بهتر و کارآمدتر انرژی تولید کنند. در واقع می تواند به بهترین شکل فتوسنتز کند و دی اکسید کربن را بگیرد. به نحوه مصرف کود 12 12 36 دقت داشته باشید.

گیاهانی که دارای پتاسیم به مقدار کافی هستند، دارای گل های فوق العاده بهتری نسبت به دیگر گیاهان هستند. پتاسیم به تقویت سیستم دفاعی گیاهان کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های قارچی و ویروسی جلوگیری می‌کند.  پتاسیم به تقویت ساقه و برگ گیاهان کمک می‌کند، که باعث می‌شود گیاهان آپارتمانی با زیبایی بیشتری رشد کنند.در قسمت بالا به نحوه مصرف کود 12 12 36 پرداختیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *