نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی چگونه است؟

میدانیم که گیاهان برای اینکه بتوانند به خوبی رشد کنند نیازهایی دارند که باید به خوبی تامین شوند مثلا نور مناسب و کافی پرورش در محیط بسیار مناسب خاک مطلوب و بستر کافی بنابراین باید برای اینکه شاهد رشد گیاهان آپارتمانی باشیم به تمام این نیاز ها توجه کنیم

یکی از مهمترین نیاز های گیاه های آپارتمانی کود دهی مناسب میباشد که نباید از اهمیت کود دهی غافل شد..چه بسا در ادامه نیز قصد داریم به توضیحات بیشتری در خصوص نحوه استفاده کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی و سایر کودها اشاره کنیم.

گیاهان برای اینکه بتوانند به خوبی رشد کنند نیاز دارند که تغذیه مناسبی داشته باشند و گیاهانی که خارج از خانه در حال پرورش هستند مواد مغذی مورد نیاز خود را به صورت طبیعی دریافت میکنند فرضا از باران و ….

ولیکن افرادی که گیاهان آپارتمانی دارند نیاز است که توجه بسیاری به مواد مغذی مورد نیاز گیاه داشته باند تا گیاه به خوبی رشد کند.

هر گیاه برای اینکه به رشد خوبی برسد نیاز دارد که شونزده عنصر غذایی برایش تأمین شود چه بسا سه نوع از این عناصر اکسیژن ،هیدروژن،کربن هستند و سیزده عنصر دیگر از طریق خاک برای گیاه فراهم و تأمین میشود..

فرضا عناصری مثل نیتروژن ، کلسیم ، پتاسیم ، آهن و…. عناصری هستند که از طریق کود به گیاه میرسد از کود های متعددی میتوان برای تأمین مواد مغذی گیاهان استفاده نمود.

مثل کود مایع کود پودری کود قرصی و گرانوله ولیکن کودهای مایع از بهترین کودهایی هستند که میتوان برای گیاهان استفاده نمود چرا که سایر کود ها قابلیت توزیع یکنواخت را ندارند و برای گیاهان آپارتمانی هم متناسب نیستند..

میزان استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی

برای اینکه گیاهان خانگی و آپارتمانی به خوبی رشد کنند نیاز است بدانیم چگونه از کود مایع استفاده کنند جالب توجه است که کود مایع از طریق ریشه جذب میشود و نیاز است که پنج میلی متر از کود مایع در آب ترکیب شده و گل و گیاه توسط آن آبیاری شود.

چه بسا این امر باید در فصول بهار و تابستان و حتی پاییز هر هفته به انجام برسند و در فصل زمستان هم ماهی یک بار بدین نحوه گیاهان را آبیاری نمود.

توصیه می شود جهت کسب اطلاعات دقیق تر متناسب با نوع گیاه خود با شماره درج شده تماس گیرید.

نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی

مزایای استفاده از کود مایع برای گل های آپارتمانی چیست؟

  • ریشه دهی گیاهان سریعتر میشود
  • سلامت گیاهان آپارتمانی بهبود می‌یابد
  • کمبود مواد مغذی در خاک با استفاده از کود مایع جبران میشود
  • گل و گیاه تحریک می‌شوند که رشد رویشی داشته باشند
  • ظرفیت تبادل کاتیونی در خاک گلدان گیاهان خانگی و آپارتمانی بهبود می‌یابد
  • کود مایع کمک خوبی برای شوک ناگهانی گیاه از بابت جا به جایی گلدان میباشد

بهترین زمان استفاده از کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

در راستای پاسخ به نحوه استفاده از کودهای گیاهان آپارتمانی نیاز است اشاره کنیم به بهترین زمان استفاده از این کود..

حائز اهمیت است که برای کود دهی گیاهان آپارتمانی باید به سن گیاهان توجه داشت چرا که توجه به سن و نوع گیاه برای انتخاب زمان کوددهی بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بسیاری بر آن دارد..

فرضا اگر گیاهان جوانتر باشند کود دهی برای این نوع گیاهان کمتر است ولیکن اگر گیاهان رشد بسیاری داشته باشند کود دهی بیشتری را هم نیاز دارند..

چرا تاکید می‌کنیم که کود مایع باید در میزان مناسب به گیاه داده شود؟  چرا که در استفاده از کود نباید به گیاه ضربه وارد شود و با بهره گیری از کود مناسب و به اندازه کمک می‌شود که گیاه آسیب نبیند.

بنابراین اگر گیاهی را تهیه کردید و یا آن را جا به جا نموده اید باید صبر کنید یک ماه بگذرد و سپس به گیاهتان کود بدهید و کود دهی را برایش شروع کنید

چرا که اگر کوددهی به صورت اصولی و درست انجام نشود و به زمان مناسب آن توجه نگردد سلامتی گل و گیاه آپارتمانی به خطر میوفتد مثلا برگ های گیاه تغییر رنگ داده و نوک‌ برگ ها زرد می‌شود یا برگ ها به اندازه کافی رشد نمیکنند و …. که اینها نشانه های کوددهی نادرست به گل و گیاه آپارتمانی میباشد

بنابراین توصیه می کنیم اگر نیاز دارید که اطلاعات مناسبی از کودهای مایع داشته باشید میتوانید با ایران سان لایت تماس حاصل فرمایید.

برخی کود های مایع ایران سان لایت

در این بخش قصد داریم به برخی از کودهای مایع موجود در ایران سان لایت اشاره کنیم ولیکن تنوع کودهای مایع در ایران سان لایت بسیار زیاد است و ما ترجیح دادیم تنها به معدود تعدادی از این کودهای مایع اشاره کنیم.

چه بسا کودهای مایع در انواع متعددی به عرضه می رسند و اگر توضیحات هر یک از این کودها را در سایت ایران سان لایت مطالعه کنید در می یابید که هر یک از این کودها برای چه گیاهانی، در چه نوع کشت و پرورشی و..به خوبی به کار می روند.

بنابراین اگر بخواهیم چندی از این کودهای مایع را نام ببریم به موارد ذیل اشاره می کنیم:

( کودهای زیر تنها به عنوان نمونه های موجود ذکر شده اند و توصیه می کنیم جهت استفاده از کود مایع برای گیاهان آپارتمانی خود حتما با ایران سان لایت تماس گیرید )

کودهای مایع دیگری هستند که میتوانید با کلیک بر روی لینک مربوطه در صفحه ایران سان لایت با آنها آشنا شوید چه بسا اگر قصد دارید بدانید بهترین نوع کود مایع برای گیاهان آپارتمانی شما چیست؟ و به تهیه آن در بالاترین سطح کیفیت بپردازید میتوانید به شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید..

آیا کود مایع را بر روی گیاه اسپری کنیم یا خیر؟

پیشتر اشاره نمودیم که کود مایع از طریق ریشه جذب گیاه میشود بنابراین زمانی که از محلول پاشی و اسپری برای انتقال کود مایع به گیاه استفاده شود مواد مغذی مورد نیاز گیاه کمتر جذب میشود

به طور فرض زمانی که از کود های مایع که دارای فسفر نیتروژن و پتاسیم هستند برای گیاهان آپارتمانی استفاده میشوند میزان جذب این مواد که از طریق برگ گیاه انجام گیرد به نصف خواهد رسید..

بنابراین محلول پاشی کود مایع بر روی برگ های گیاهان باعث می‌شود که عناصر پتاسیم فسفر و نیتروژن به میزان کافی و مناسب جذب گیاه نشود همچنین اسپری کردن کود مایع بر روی برگهای گل و گیاه آپارتمانی سبب مسمومیت و آسیب رسیدن به گیاه میشود!

چرا که مواد مغذی که دارای غلظت بالایی هستند از راه برگ‌ جذب میشوند و اینها باعث سوختگی برگ های گیاه میشوند به همین دلیل توصیه میکنیم که کوددهی خصوصا کود مایع را از طریق آبیاری ریشه گیاه به انجام برسانید تا میزان آسیب به گیاه به حداقل ممکن برسد.

نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی

عناصر موجود در کود مایع چه نقشی دارند؟

اشاره نمودیم که اغلب کود های مایع دارای عناصری مثل فسفر نیتروژن و پتاسیم هستند که هر کدام از اینها نقش ویژه ای در رشد و نموی گل و گیاه آپارتمانی دارند به همین سبب قصد داریم در راستای صحبت از نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی به نقش عناصر کودهای مایع اشاره کنیم..

پتاسیم در کودهای مایع

پتاسیم نقش بسیار اساسی در رشد گیاهان و تولید مثل آنها دارد اگر این عنصر در گیاه کم باشد گیاه خشک شده و مقاومتش در برابر آفات و بیماریها کاهش می یابد.

چه بسا پتاسیم باعث میشود که رنگ شکل و اندازه گیاه بهبود یابد و این عنصر از مهمترین عناصر مورد نیاز گیاهان آپارتمانی میباشد.

فسفر

عنصر فسفر تاثیر بسیار زیادی در رشد گیاه دارد که وجود آن در کود مایع اهمیت بالایی را به همراه دارد چه بسا استفاده از کود مایع که فسفر بالایی هم داشته باشد باعث میشود که رشد ریشه گیاه تحریک شده و در خاک هم با ثبات باشد.

نیتروژن

عنصر نیتروژن از موثر ترین عناصر رشد شاخ و برگ گیاهان آپارتمانی میباشد که سبب بیشتر شدن رشد و فتوسنتز گیاهان میگردد

تهیه کود مایع از ایران سان لایت

میتوان برای تهیه بهترین و مناسب ترین کود های مایع متناسب با گل ها و گیاهان آپارتمانی خود با ایران سان لایت تماس حاصل نمود چه بسا کارشناسان ایران سان لایت هرگونه ابهام و سوالی را که در خصوص استفاده از کود مایع و تهیه آن داشته باشید رفع می‌کنند..

چرا ایران سان لایت؟

تمامی کارشناسان فروش ایران سان لایت دارای تخصص بالا در حوزه های کشاورزی و پرورش گیاه، باغ داری و..هستند و می توانند بهترین نوع و نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی را به خوبی به مشتریان ارائه دهند.

تمامی محصولات ایران سان لایت دارای گارانتی و تضمین کیفیت بالا و تضمین میزان قیمت هم می باشد..از آن جهت که افراد می توانند با خیال راحت به تهیه محصولات ایران سان لایت خصوصا کودهای مایع آن بپردازند و از کیفیت این محصولات خاطر جمع باشند.

افراد می توانند از هر نقطه ایران جهت تهیه محصولات ایران سان لایت خصوصا کودهای مایع برای گل و گیاه آپارتمانی یا زراعی با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نموده و ابهامات و سوالات خود را هم جهت کسب اطلاع از نحوه استفاده از کود مایع برای گل و گیاه آپارتمانی جویا شوند و از پشتیبانی همه روزه ایران سان لایت بهره مند شوند.

کافیست تماس حاصل نمایید.

چرا از کود مایع برای گیاهان استفاده کنیم؟

بهره گیری از کود مایع دارای مزایای بسیاری می باشد که در مطالب پیش رو به آن ها اشاره شده فرضا از جمله مزایای این محصول این است که ریشه دهی گیاهان سریع تر می گردد.

میزان هزینه کود مایع چقدر است؟

قیمت کود مایع با توجه به ویژگی ها و عناصری که در بر دارد و..متغیر است می توان با مشاهده قیمت این کودها در محتوا بر روی لینک ارائه شده کلیک نموده یا با ایران سان لایت جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمود.

4.7/5 - (49 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *