راه های افزایش پاجوش زاموفیلیا

یکی از گیاهان آپارتمانی که می توان به راحتی از آن نگهداری نمود و علاوه بر زیبایی مقاومت مطلوبی هم دارد نیز زاموفیلیا می باشد.

گیاهانی مثل زاموفیلیا نیز با پاجوش زدن تکثیر شده و این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. دلایل متعددی می توانند سبب گردند که گیاه زاموفیلیا پاجوش نزند که در ادامه نیز قصد داریم به این علل اشاره کرده و به راه های افزایش پاجوش زاموفیلیا بپردازیم.

منظور از پاجوش زدن چیست؟

در واقع پاجوش همان جوانه های گیاه می باشد به سبب آن ها گیاه تکثیر می شود. زمانی که گیاه پاجوش بزند یعنی به خوبی از گیاه نگهداری شده است.

افزایش پاجوش زاموفیلیا

علل پاجوش نزدن زاموفیلیا

چرا زاموفیلیا پاجوش نمی زند؟ باید بیان داریم دلایل متعددی می توانند باعث پاجوش نزدن زاموفیلیا شوند که در این بخش قصد داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم.

1.نور خورشید

بسیار مهم است که برای اینکه زاموفیلیا بتواند به خوبی پاجوش بزند، از حداقل 6 تا حداکثر 8 ساعت نور خورشید بهره مند گردد.

البته تابش نور خورشید بر زاموفیلیا نباید به صورت مستقیم باشد فرضا خوب است پرده پنجره مانع تابش مستقیم نور به گیاه شود. در صورتی که زاموفیلیا نتواند تا این مقدار لازم از نور خورشید به خوبی بهره مند گردد به جای افزایش پاجوش زاموفیلیا، شاهد رشد نکردن آن خواهید بود حتی در برخی مواقع زاموفیلیا به سبب عدم بهره مندی مناسب از نور خورشید باز نمی شود.

2.آفات

در صورتی که لکه هایی قهوه ای را بر روی برگ های زاموفیلیا که از قضا چسبنده هم بودند مشاهده کردید، احتمالا گیاه شما مورد حمله آفات قرار گرفته است.

وجود آفات سبب بروز بیماری بر زاموفیلیا می گردد، بدین سبب گیاه انرژی لازم را از دست داده و فرایند رشد به کندی انجام می گیرد، به همین دلیل گیاه پاجوش نمی زند.

3.بیش از حد آبیاری کردن

طبیعتا هر گیاهی به اندازه ای خاص نیاز دارد که آبیاری شود و آبیاری کمتر و بیشتر از حد لازم می تواند سلامت گیاه را مختل سازد.

در صورتی که میزان آبیاری گیاه بیش از حد باشد نیز ریشه زاموفیلیا دچار پوسیدگی می گردد و حتی ممکن است به مرور زاموفیلیا از بین برود..بنابراین زمانی که گیاه از بین رود دیگر نمی توان شاهد پاجوش زدن زاموفیلیا بود.

4.مناسب نبودن دمای محیط

از مهم ترین دلایل عدم افزایش پاجوش زاموفیلیا نیز مناسب نبودن دمای محیط می باشد. زاموفیلیا برای پاجوش زدن به دمایی حدودا 18 تا حداکثر 24 درجه سانتی گراد نیاز دارد و اگر این میزان دما برای زاموفیلیا تامین نگردد، گیاه نمی تواند پاجوش بزند.

5.سنگین بودن خاک

سنگین بودن خاک زاموفیلیا می تواند سبب گردد که گیاه پاجوش نزند. خصوصا زمانی که خاک سنگین بوده و زهکشی مناسب و کافی نداشته باشد نیز گیاه باز نشده و پاجوش نزدن زاموفیلیا طبیعی جلوه می کند.

6.مناسب نبودن سایز گلدان

سایز گلدان باید با زاموفیلیا در تناسب باشد در صورتی که میزان اندازه گلدان بزرگتر از چیزی که باید باشد، آب در گلدان باقی مانده و سبب غرقاب شدن خاک و ریشه زاموفیلیا می گردد. این فرایند باعث می شود به جای افزایش پاجوش زاموفیلیا، این گیاه پاجوش نزده و با عدم بهره مندی از عناصر مورد نیاز پاجوش گیاه رشد نکند.

افزایش پاجوش زاموفیلیا

نکات مهم افزایش پاجوش زاموفیلیا

مهم است که گیاه دارای بستر مناسبی برای رشد بوده و نور لازم و به اندازه برای آن تامین گردد.

به اندازه گلدان توجه داشته باشید و از کودهای مناسب که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم برای افزایش پاجوش زاموفیلیا استفاده کنید.

کود مخصوص پاجوش زدن زاموفیلیا

  • کود آهن
  • کود نیتروژن
  • کود فسفر
  • کود پتاس
  • و..

1.کود آهن برای زاموفیلیا

استفاده از کود آهن علاوه بر کمک به افزایش پاجوش زاموفیلیا نیز کمک می کند ریشه گیاه تقویت شده و میزان سبزینگی زاموفیلیا افزایش یابد.

همچنین از این کود برای پر و بیشتر شدن برگ ها و حتی افزایش طول ساقه های گیاه استفاده می شود.

افزایش پاجوش زاموفیلیا

می توان جهت تهیه کودهای آهن بر روی تصویر کلیک نمود

2.کود سه بیست

آیا می دانید کود سه بیست چیست؟ یکی از بهترین کودها برای زاموفیلیا کود سه بیست می باشد که می تواند مهم ترین عناصر مورد نیاز گیاهان اعم از فسفر، نیتروژن و پتاسیم را به اندازه ای یکسان تامین سازد.

این کود برای رشد گیاه زاموفیلیا تاثیر بسیاری دارد..توصیه می گردد در استفاده از کود سه بیست حتما از متخصصین مربوطه کمک گرفته و متناسب با نیاز گیاه از این کود بهره گیرید تا افزایش پاجوش زاموفیلیا به خوبی انجام گیرد.

می توان جهت تهیه بر روی کود سه بیست کلیک نمود.

کود نیتروژن

میزان سبزینگی گیاه و همچنین رشد آن به سبب کود نیتروژن افزایش می یابد. بنابراین می توان از این کود به خوبی استفاده نمود.

کود فسفر

با بهره گیری از این کود برای زاموفیلیا می توان سبب گشت میزان برگ های گیاه پرتر شده و زاموفیلیا با سرعت بیشتری رشد کند.

جالب توجه است که گیاه زاموفیلیا ریشه نداشته و دارای ریزوم می باشد که با بهره گیری از کود فسفر به اندازه کافی این ریزوم ها در خاک بیشتر شده و به همین سبب شاهد افزایش پاجوش زاموفیلیا خواهید بود.

کود پتاس برای زاموفیلیا

کود پتاس یا همان پتاسیم نیز سبب می گردد میزان ایمنی گیاه زاموفیلیا افزایش یابد همچنین رشد گیاه به مراتب بیشتر می گردد. کود پتاس سبب می گردد رشد زاموفیلیا با سرعت بیشتری انجام گیرد. همچنین می توان از کود پتاس در کنار کود فسفر با مشورت متخصصین استفاده شود تا میزان رشد گیاه بیشتر گردد.

افزایش پاجوش زاموفیلیا

چرا پاجوش زاموفیلیا زرد می شود؟

در راستای ارائه اطلاعات لازم در خصوص افزایش پاجوش زاموفیلیا، شاید این سوال ایجاد گردد که چرا پاجوش این گیاه زرد می شود؟

علل متعددی بر این امر تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

  • محیط از دمای مناسب برخودار نبوده فرضا دمای هوا زیاد است
  • فرایند کوددهی گیاه زاموفیلیا به خوبی و به شیوه ای صحیح انجام نمی گیرد
  • آبیاری گیاه کم یا زیاد می باشد
  • نور خورشید به صورت مستقیم به گیاه بتابد یا میزان نور به اندازه کافی نباشد
  • و..

افزایش پاجوش زاموفیلیا

چگونه زاموفیلیا را تقویت کنیم؟

بسیار مهم است که به هنگام تهیه این نوع گیاه دقت لازم را داشت فرضا خوب است که برگ گیاه پر بوده و به نوعی حالت بوته ای داشته باشد.

علاوه بر گیاه نیز خوب است به تهیه گلدانی مناسب پرداخت که می توانید با مشورت متخصصین به تهیه گلدان برای زاموفیلیا بپردازید تا فرایند افزایش پاجوش زاموفیلیا به خوبی انجام گیرد.

لازم است که عناصر و نیازهای گیاه به خوبی تامین گردد فرضا نور کافی و غیر مستقیم، بستر مناسب، آبیاری به اندازه، خاک و کود مورد نیاز و…همچنین نیاز است در بازه های زمانی معین به هرس کردن گیاه پرداخته و به مراتب به سایز و اندازه گلدان توجه زیادی داشت.

این نکته مهم است که در نگهداری از گیاه زاموفیلیا باید مراقب آفات و حشرات بود زیرا حملات آفات سبب می گردد گیاه زاموفیلیا دچار بیماری گردد.

تهیه کود مناسب برای زاموفیلیا

حائز اهمیت است که علاوه بر رعایت نکات نگهداری از گیاه، حتما در تهیه کود برای افزایش پاجوش زاموفیلیا دقت لازم را داشت. کود مناسب می تواند سبب گردد که گیاه زاموفیلیا به خوبی رشد کرده و مقاومت لازم را حفظ کند همچنین فرایند افزایش پاجوش زاموفیلیا با کوددهی مناسب به خوبی انجام می گیرد.

بنابراین اگر قصد دارید به تهیه کودهای مناسب برای زاموفیلیا بپردازید کافیست با کارشناسان ایران سان لایت مشورت کرده و مناسب ترین نوع کود را برای گیاه خود تهیه کنید. کافیست تماس حاصل نمایید.

آیا ایران سان لایت کیفیت محصولات و تجهیزات خود را تضمین می کند؟

بله کیفیت تمامی محصولات ایران سان لایت تضمین شده می باشند.

ایران سان لایت در کدام مناطق تهران ارسال دارد؟

می توان از سراسر ایران به تهیه محصولات مورد نیاز از ایران سان لایت پرداخت.

هزینه کود سه بیست چقدر است؟

لینک قیمت و تهیه انواع کودهای سه بیست در بین مطالب ارائه شده قرار داده شده است می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر بر لینک درج شده در صفحه کلیک نمود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *