روش رشد سریع پتوس در آب:

پتوس یکی از گیاهان اپارتمانی می باشد که قادر است در هر شرایطی رشد کند و با تمامی محیط ها سازگرا است. این گیاه با تلفیق رنگ های سبز زرد و سفید، زیبایی خاصی به خانه شما می بخشد در این قسمت قصد داریم تا روش رشد سریع پتوس در آب را به شما بگوییم تا به راحتی ان را در خانه خود رشد دهید.

باید نکات زیر را در هنگام قلمه زدن رعایت نمایید تا به راحتی رشد سریع پتوس در آب را شاهد باشید:

انتخاب قلمه مناسب:

برای رشد سریع پتوس در آب باید در هنگام قلمه زدن دقت کافی را داشته باشید. رد واقع انتخاب قلمه مناسب و قطع درست قلمه یکی از نکات مهم است. برای قلمه زدن این گیاه باید دقت لازم را به عمل بیاورید. باید رد این ساقه یک عدد گره برگی وجود داشته باشد .سعی کنید از ساقه ای قلمه زدن را انتخاب کنید که دارای ساقه و برگ کمی باشد تا در مدت زمان کمتری ریشه بزند.

رشد سریع پتوس در آب

استقرار پتوس در اب:

در ابتدا بهتر است از اب تصفیه برای پتو خود استافده کنید و در ادامه در صورتی که از اب شهری استفاده می کنید ان را در جایی ساکن قرار دهید تا کلر خود را از دست بدهد.در این زمان کار شما شروع می شود به چند نکته باید توجه داشت:

هر یک هفته تا دو هفته اب گیاه خود را عوض کنید ریشه این گیاه نیاز به اکسیژن دارد که اکسیژن در اب جدید و تصفیه شده بیشتر موجود است. از تعویض اب ان غافل نشوید.

تغذیه گیاه در این دوره بسیار مهم است در غیر این صورت شروع به ریشه زایی نمی کند. هر دو هفته یکبار می توانید به گیاه خود کود مایع یا مخلوط کود پودری تزریق کنید. این کار باعث میشود گره هایی که وجود دارند سریع تر ریشه بزنند.

تمیز نگه داشتن بستر:

یکی دیگر از نکات رشد سریع پتوس در آب، تمیز نگه داشن بستر ان می باشد.باید اب گیاه خود را تمیز نگه دارید تا از بروز افت ها و مشکلات جلوگیری کنید.بهتر سات در همان ابتدای ریشه زایی از یک ظرف شیشه ای برای گیاه خود استفاده کنید تا روند رشد ریشه ها را ببینید.

گیاهان نیز مانند حیوانات نیاز به مکانی تمیز دارند بهتر است ابتدا ظرف مورد نظر را بشویید تا ضد عفونی شود. . با این کار میتوانید پتوس خود را از بروز افت ها و مشکلات دیگر حفظ نماییدانواع مختلفی پتوس وجود دارد که بعضی از انها را بازگو می کنیم

  • پتوس ابلق
  • پتوس یخی ارتشی
  • ملکه مرمر
  • نوع طلایی
  • پتوس جید و … اشاره کرد.

رشد سریع پتوس در آب

گیاه پتوس

پتوس با نام علمی Epipremnum aureum  یکی از ساده ترین و زیباترین گیاهانی می باشد که می توان ان را در اپارتمان و مکان های دیگر قرار داد این گیاه گرمسیر می باشد.

این گیاه گرمسیر دارای نوع های مختلف و برگ های مختلف می باشد که چشم نواز هستند. لازم به ذکر است که اگر تاکنون گیاه اپارتمانی نگهداری نکرده اید می توانید این گیاه را به راحتی در منزل خود نگهداری کنید. عملا این گیاه حتی در مکان هایی با نور کم و درب بسته به راحتی قابل زنده ماندن و رشد می باشد می توانید دز محل کار خود نیز از ان استفاده کنید.

در واقع زیبایی و جذابیت پتوس به دلیل داشتن ساقه های بلند ان می باشد که به هر شکلی که بخواهید می توانید ان را قرار دهید.. به‌راحتی می‌توان با روش‌های تقویتی، حتی با استفاده از تقویت کرن ان در اب می توانید ان را اویزان کنید و ساقه های ان را از جایی به جای دیگر ببرید. از همه بهتر، پتوس با انرژی مثبتی که دارد سبب می شود محل کار و یا منزل شما هوای پاکیزه داشته باشد.

ویژگی‌های پتوس

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده پتوس یک گیاه مناسب برای نگهداری در محیط‌های اتاق و خانه باشد:

  • سطح مراقبت:آسان
  • الزامات نور: نور غیر مستقیم نیاز دارد و حتی می تواند در شرایطی با نور کم زنده بماند بهتر است از تابش مستقیم نور خورشید که سبب سوختگی برگ های پتوس می شود استافده نکنید.
  • نرخ رشد:ممکن سات سریع باشد و یا کند باشد در واقع هرچه برگ های تن بیشتر باشد روند رشد کمتری دارد.
  • شاخ‌ و برگ: طول برگ‌های براق گیاه ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر ، به شکل قلب و یا نیزه می باشد که بر روی برگ ها خطوط مختلفی وجود دارد.
  • گل ها: گل‌های سفید و بسیار کوچکی دارد که در محل اصلی ان رشد می کند اما لازم به ذکر است گیاهانی که در محیط خانه و بدون نگهداری رشد می کنند گل نمی دهند.
  • سمیت: تمام قسمت‌های گیاه کمی سم دارند با این حال تهدید جدی برای انسان و یا کودکان ندارند. برای رشد سریع پتوس در آب باید به نکات بالا توجه داشته باشید.

رشد سریع پتوس در آب

بیماری یا آفات پتوس

پتوس مشکلات حشرات یا بیماری‌‌های کمی دارد. اگر متوجه آفت یا بیماری در گیاه خود شدید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

  • برگ‌ های قهوه‌ای یا زرد: اگر شاهد زرد شدن و یا قهوه ای بودن برگ های گیاه خود هستید احتمالا مشکلی در ابیاری شما وجود دارد. ممکن است بیش از اندازه به ان ها اب می دهید. ابتدا برگ های زرد و قهوه ای را جدا کنید تا برگ های جدید جایی برای زنده ماندن داشته باشند.
  • ازبین‌رفتن رنگ شاخ‌وبرگ: اگر دیدید که برگ های پتوس شما کمرنگ شدند و در حال زرد شدن هستند احتمالا به نور کافی نیاز دارند.
  • برگ‌های کم‌رنگ یا قهوه‌ای: ممکن است به دلیل وجود نور بیش از اندازه باشد بهتر است گیاه را به مکان کم نور تری ببرید.
  • برگ‌ها یا ساقه‌های سیاه شده یا ریزش ناگهانی گیاه: به دلیل ابیاری بیش از حد و اصولی نبودن ان می باشد. شاخه ها و برگ های اسیب دیده را جدا کنید و در صورت لزوم مقداری کود برای گیاه خود تهیه کنید.
  • لبه‌های چروکیده، زرد، پژمرده یا قهوه‌ای روی برگ‌ها: به دلیل کم ابی این اتفاق رخ می دهد. تعداد دفعات ابیاری را بیشتر کنید
  • برگ‌های سیاه شده و یا رشد کند گیاه: ممکن است به دلیل سرما زدگی گیاه باشد بهتر است شاخ و برگ اضافی را جدا کنید و به مکان گرمتری منتقل کنید.

 

4/5 - (142 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *