کود رشد چیست؟ کودهای رشد به محصولاتی می گویند که فرمولاسیون آنها متناسب با دوره رشد گیاه تنظیم شده تا میزان پوشش برگی، رشد طولی ساقه ها و شاخه ها افزایش پیدا کند. عناصر میکرو و ماکرو و ریز مغذی ها صرفا برای رشد گیاه در مراحل رشد رویشی (Vegetative Growth) مهندسی شده است. قبلا در رابطه با بهترین کودهای ریشه زایی صحبت کردیم در ادامه این مطلب قصد داریم نزدیک به 20 نوع بهترین کود رشد مختلفی که مخصوص رشد گیاهان و درختان و گل ها هستند را معرفی کنیم که از بین بهترین برندها گلچین شده اند.

بهترین کود رشد سریع گیاهان و درختان

بهترین کود محرک رشد کودهایی هستند که تمامی عناصر و مواد غذایی موجود در آنها مختص همین دوره فرموله شده و تمامی منابع آنها ارگانیک هستند. این کودها در صورتی که به درستی مصرف شوند بیشترین تأثیر مثبت را بر روی رشد سریع گیاهان و درختان خواهند داشت:

  • کود اکستریم گاردنینگ آزوس

ترکیب اصلی این مدل بهترین کود رشد باکتری های تثبیت کننده نیتروژن هستند که کمک مضاعفی برای کلونینگ و کاشت و رشد گیاهان به حساب می آیند. کود آزوس کمک می کند تا نیتروژن خاک به فرم قابل استفاده تبدیل شود که به نوبه خود به رشد حداکثری پوشش گیاهی و رشد سریع گیاهان کمک می کند. نحوه مصرف این کود را در صفحه محصول به طور کامل مشاهده نموده و سپس استفاده کنید. این محصول برای مراحل و گیاهان و محیط های مختلف شیوه مصرف متفاوتی دارد.

بهترین کود رشد اکستریم گاردنینگ آزوس

  • کود گروتک مانستر گرو پرو

کود گروتک مانستر گرو پرو جزو بهترین کود برای رشد گیاهان آپارتمانی است که با استفاده از آن از اواسط دوره رشد تا قبل از فاز گلدهی نتایج فوق العاده ای به همراه خواهد داشت. سازگاری این کود با محیط کشت های مختلف و تأمین نیاز گیاهان نسبت به عنصر نیتروژن باعث شده تا در بین بهترین ها قرار بگیرد. نحوه مصرف این کود به میزان 3 گرم در 19 لیتر آب به شکل هفتگی در طی دوره گفته شده است. این محصول نباید بر روی برگ ها اسپری شود.

مانستر گرو پرو از شرکت گروتک

  • کود فیدینگ شورت فلاورینگ

این مدل بهترین کود رشد برای دوره رشد و گلدهی گیاهان تا قبل از برداشت استفاده می شود و می توان بهترین کود محرک رشد برای گیاهانی دانست که دوره گلدهی آنها حداکثر 8 هفته است. با کود فیدینگ شورت فلاورینگ نمک محیط کشت تنظیم خواهد شد و نیاز به شستشوی نهایی نیست. مصرف همزمان این کود با کود فیدینگ کلسیم نتیجه عالی خواهد داشت. این کود با همه محیط های کشت سازگاری دارد و تمام مواد مغذی گیاه را در اختیارش قرار خواهد داد. حتما توصیه می کنیم قبل از مصرف، شیوه استفاده آن را در صفحه محصول مطالعه کنید.

بهترین کود رشد شورت فلاورینگ

  • کود فیدینگ هیبرید

بهترین کود برای رشد سریع گیاهان و درختان از نوع گرانولی، کود فیدینگ هیبرید است که قابل استفاده در کلیه محیط های کشت و برای تمامی گونه های هیبریدی گیاهان نیز هست که بخاطر منیزیم بالاست.. این کود برای این دسته از گیاهانی که دوره گلدهی آنها بین 8 تا 10 هفته باشد مناسب است. تمامی مواد غذایی و عناصر اصلی NPK به میزان لازم قرار داده شده اند و نیاز به استفاده محصول دیگری نیست. دقت داشته باشید که روش ترکیب، نحوه و میزان مصرف قبل از استفاده مطالعه شود که در صفحه اختصاصی این محصول قرار داده شده است.

کود هیبرید از شرکت فیدینگ

  • کود فیدینگ بایو گرو

اگر به دنبال کود برای رشد سریع نهال هستید، کود فیدینگ بایو گرو، محصولی همه کار با انواع مواد مغذی معدنی و خام ارگانیک یکی از بهترین ها محسوب می شود. این محصول با انواع عناصر اصلی NPK، کلسیم، منیزیم و ریز مغذی های فراوان به رشد حداکثری گیاهان کمک می کند. با کمک این محصول نیازی به تنظیم pH نخواهید داشت و نمک های مختلف هم تشکیل نخواهند شد. حتما شیوه و میزان مصرف کود رشد فیدینگ بایو گرو در صفحه محصول مطالعه نمایید.

بهترین کود رشد بایو گرو فیدینگ

  • کود آتامی کال مگ

بهترین کود رشد درخت و گیاهان مختلف با انواع مواد مغذی ثانویه نظیر کلسیم و منیزیم، کود آتامی کال مگ است. این یون ها تأثیر مستقیم در متابولیسم و رشد گیاه دارند و نقص این عناصر را در آبیاری با آب های نرم و آب های تصفیه شده رفع می کنند. کود آتامی کال مگ با تمامی محیط های کشت سازگاری دارد و به طور خاص برای کوکوپیت فوق العاده است چون گیاهان با فقر این عناصر مواجه می شوند. این محصول علاوه بر اینکه بهترین کود تقویت رشد گیاه نیز هست بر روی کیفیت گل ها و قدرت گیاهان و افزایش EC آب و جلوگیری کردن از بیماری های مختلف گیاهی نیز تأثیر مستقیم دارد. نحوه مصرف در صفحه محصول گذاشته شده است.

کود کال مگ از برند آتامی

  • کود هسی سوپر ویت

کود هسی سوپر ویت ترکیبی فوق العاده ای از 15 مدل ویتامین گیاهی و ده ها نوع آمینواسید است که با تبدیل شدن به هورمون های سیتوکینین و جیبرلین، رشد برگ و گلدهی را بیشتر می کنند. از طرفی با فعال تر کردن فتوسنتز و تأمین انرژی به رشد رویشی گیاه کمک می کنند. علاوه بر اینکه بهترین کود رشد مرکبات نیز محسوب می شود، مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماری ها را نیز افزایش می دهد. با تمامی محیط های کشت سازگاری دارد و قدرت جذب مواد غذایی را نیز افزایش می دهد. برای استفاده کافیست 2 قطره از کود هسی سوپر ویت را با 10 لیتر آب یا یک سی سی از کود را با 65-50 لیتر آب ترکیب نمایید.

بهترین کود رشد هسی سوپر ویت

  • کود پلاگرون بت گوانو

کود پلاگرون Bat Guano از مدفوع خفاش ها ساخته شده که سرشار از پروتئین، ترکیبات نیتروژنی، باکتری های مفید خاک و آمینواسیدهای مورد نیاز برای رشد گیاهان است. بنابراین بهترین کود برای رشد گلهای آپارتمانی کود بت گوانو شرکت پلاگرون است. تمامی عناصر به اندازه نیاز گیاه در دوره رشد (و البته گلدهی و میوه دهی) فرموله شده اند اما می توان با احتیاط کامل از کودهای مکمل فسفر و پتاسیم استفاده کنید. حتما قبل از استفاده، شیوه مصرف را در صفحه محصول مطالعه کنید.

کود بت گوانو از شرکت پلاگرون

  • کود اکستریم گاردنینگ کال کرب

بهترین کود رشد برای درختان میوه و گلدار، کود اکستریم گاردنینگ کال کرب است که سرشار از کلسیم و کربن دی اکسید می باشد. کلسیم این کود سبب تنظیم مصرف مواد غذایی و تقویت دیواره سلولی و بهبود کیفیت محصولات است و استرس های گیاهی را کاهش می دهد. ترکیبات این کود می توانند از غشای برگ عبور کرده و وارد دیواره سلولی شوند که کربن دی اکسید آن فتوسنتز را سه برابر می کند بنابراین با رشد سه برابری گیاه مواجه خواهید شد. شیوه مصرف کود در صفحه محصول به طور اختصاصی توضیح داده شده است.

بهترین کود رشد اکستریم گاردنینگ کال کرب

  • کود جنرال هیدروپونیک مکسی گرو

بهترین کود برای رشد گیاه به فرم کنسانتره خشک یا پودر، مکسی گرو است که تمامی ریز مغذی و ماکرو مغذی ها را دارد و اصلا pH خاک را تغییر نمی دهد و با حلالیت بالا تمامی آن توسط گیاه جذب می شود. بهترین کود برای رشد سریع نهال و قلمه های گیاهی نیز هست و با تمامی گیاهان و سبزیجات و درختان گلدار و میوه دار سازگار است. همچنین کود جنرال هیدروپونیک مکسی گرو با همه محیط های کشت نیز سازگاری دارد. نحوه استفاده این کود در محیط داخلی و خارجی و به شکل ترکیبی با محصول مکسی بلوم که مختص دوره گلدهی است متفاوت بوده و حتما شیوه مصرف را مطالعه کنید.

کود مکسی گرو از شرکت جنرال هیدروپونیک

  • کود بایو کانا بایو وگا

کود بایو کانا بایو وگا ترکیبی از 17 نوع آمینوسید و ویتامین و بتائین است که همگی کاملا ارگانیک و طبیعی است به همین دلیل لقب کود رشد سریع گیاهان را به یدک می کشد. این کود علاوه بر رشد بیشتر برگ ها، نمو ریشه و ساقه های قوی را به ارمغان می آورد. ویژگی خاص این کود این است که آزادسازی مواد مغذی و نیتروژن بتائین براساس نیاز گیاهان خواهد بود. سازگاری این کود با تمامی محیط کشت ها نیز باعث شده تا بتوان به راحتی در همه جا استفاده کرد. نحوه مصرف این نوع بهترین کود رشد در صفحه محصول توضیح داده شده است.

بهترین کود رشد بایو کانا بایو وگا

  • کود استارتر کیت بایو تب

استارتر کیت بایو تب هلندی بهترین کود رشد برای درختان و گیاهان و نهال ها بوده و حاوی 5 محصول شامل قرص های بایوتب، کود آلی باکترکس، کود آلی مایکوترکس، کود آلی استاترکس و کود آلی ارگاترکس هستند که مجموعا استفاده می شوند و برای تمامی مراحل رشد گیاه مناسب هستند از جمله رشد رویشی که مورد بحث ما نیز هست. نحوه مصرف به شکل مرحله ای و همراه با مصرف تمامی کودهاست که در صفحه محصول به طور کامل همراه با شیت توضیح داده شده است.

استارتر کیت از شرکت بایو تب برای رشد و گلدهی

  • کود ادونس ایگوانا جویس گرو

این کود به عنوان کود تقویت رشد گیاه ترکیبی از عصاره مواد مختلف مثل کریل، یوکا، کرم خاکی، خاکستر آتشفشانی، کتانجک و عصاره یونجه است که علاوه بر رشد رویشی گیاه و افزایش چندین برابری آن به مقاومت هر چه بیشتر گیاهان در برابر آفات و بیماری ها کمک می کند. این کود با محیط کشت خاک سازگاری کامل دارد، ماندگاری بسیار بالایی داشته و برای استفاده نیاز به زدن ماسک نیست، کلیه افزودنی و تقویت کننده های طبیعی را هم دارد. نحوه مصرف کود Iguana Juice Grow را حتما در صفحه محصول سایت مطالعه کنید.

کود ایگوانا جویس گرو از شرکت ادونس

  • پک کود فلورافلکس

فلورافلکس کود کامل رشد و به عبارتی یکی از بهترین کود رشد در بازار داخلی و خارجی است که برای تمام دوره های رشد و گلدهی مناسب است و با خرید این پکیج نیاز به هیچ محصول مکمل دیگری نخواهید داشت. اگر صرفا به دنبال دوره رشد گیاه هستید، محصولات V1 و V2 مناسب هستند. این کودها قیمت مقرون به صرفه و اثربخشی و راندمان بالایی دارند، نیاز به تنظیم pH نیست، صد در صد قابلیت انحلال دارند بنابراین تمامی آن توسط گیاه جذب می شود و با کلیه محیط های کشت هم سازگار هستند. چارت زمانی و نحوه استفاده از کودهای فلورافلکس در صفحه محصول آورده شده است.

بهترین کود رشد فلورافلکس

  • کود ادونس سنسی گرو کوکو A&B

اگر به دنبال کود هورمون رشد برای محیط کشت کوکوپیت هستید، کود ادونس سنسی گرو کوکو A&B برای شما مناسب است. این کود نه تنها pH محیط کشت را تغییر نمی دهد بلکه طعم و بو و تعداد گل و میوه ها را نیز بهتر می کند. همچنین محیط کشت کوکوپیت فاقد یون های کلسیم و منیزیم است و این یون ها برای گیاه جذب نخواهند شد. همچنین کوکوپیت پتاسیم زیادی دارد که اگر به کود مصرفی دقت نکنید مسمومیت با پتاسیم ایجاد خواهد شد. به طور خلاصه این محصول به دلیل داشتن کلیه عناصر و مواد ریز مغذی و ماکرو مغذی ها کود کامل رشد است. شیوه مصرف در صفحه محصول به طور کامل آورده شده است.

سنسی گرو کوکو از شرکت ادونس

  • کود ادونس کانیشر گرو A&B

از کودهای رشد عالی برای گیاهان که با تکنولوژی pH Perfect ساخته شده تا پس از استفاده pH تغییر نکند و نیاز به تنظیم مجدد نداشته باشد. بهترین کود رشد قطعا کانیشر گرو نیز هست که با داشتن ترکیبات مختلف و عناصر گوناگون و مواد مغذی از همه نوع، عامل wetting، هیومیک اسید و آمینواسیدهای مختلف و فولویک اسید رشد چند برابری گیاهان را رقم زده است. ضمنا با تمامی محیط های کشت هم سازگاری دارد. شیوه مصرف کانیشر گرو A&B را در صفحه محصول مطالعه کنید.

بهترین کود رشد کانیشر گرو شرکت ادونس دو پارتی A&B

  • کود بایوبیز بایو گرو

بهترین کود رشد با عصاره آلی چغندر قند هلندی و شیلمپه که رشد گیاهان را چند برابر می کند و بهره وری محیط خاک را بیشتر می سازد. پتاسیم و قندهای طبیعی آن فعالیت باکتری ها را بیشتر می کند و قدرت جذب ریشه ها و دسترسی پذیری مواد بیشتر می شوند. بایوبیز بایو گرو طعم و بو و مزه محصولات را بهتر می کند. شیوه مصرف را قبل از استفاده حتما مطالعه کنید که در صفحه محصول با جزئیات کامل آورده شده است.

کود بایو گرو از شرکت بایوبیز

خرید بهترین کود رشد سریع گیاهان آپارتمانی و درختان

برای خرید کود جهت رشد درخت، نهال و گیاهان آپارتمانی و به طور کلی هر نوع گیاهی که قصد دارید رشد سالم و زیادی داشته باشد، باید کود مخصوص و قوی تهیه کنید. کودهای رشدی که در این قسمت معرفی کردیم از برندهای معتبر دنیا انتخاب شده اند که با قیمت مناسب به فروش می رسانیم.

نحوه استفاده هر کود در صفحه محصول به طور کامل و با جزئیات دقیق توضیح داده شده اند. با این حال چنانچه در مورد شیوه مصرف کود رشد انتخابی خود سوال داشتید یا متوجه نشده بودید می توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید. مزیت بزرگ این محصولات که بهترین کود رشد به حساب می آیند کاملا ارگانیک بودن آنهاست چرا که از تحت لیسانس و ساخت بهترین برندهای دنیا هستند.

قیمت بهترین کود رشد

قیمت بهترین کود رشد که در ایران سان لایت به فروش می رسد به دلیل عرضه مستقیم و بی واسطه و وارد شدن به کشور بسیار مناسب است. ضمنا شما مطمئن هستید که محصولی اورجینال و با کیفیت دریافت خواهید کرد و از نتیجه آن کاملا رضایت خواهید داشت. تنها دقت داشته باشید که خرید بهترین کود رشد به تنهایی تضمین کننده نیست و باید کلیه اصول مراقبتی، تهیه بهترین بستر کشت و سیستم کاشت گیاهان و شیوه درست استفاده هم رعایت شوند.

4.5/5 - (39 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *