کود ریشه زایی چیست؟ منظور از کود ریشه زایی محصولاتی هستند که با کمک مواد مغذی شامل مواد غذایی میکرو و ماکرو و همچنین رفع نواقص و مشکلات محیط کشت های مختلف می توانند فرایند ریشه زایی گیاهان شما را بهبود بخشیده و سریعتر کنند. حتما می دانید که هر چقدر ریشه زایی بیشتر و بهتر انجام شود و گیاهان ریشه ها بیشتر و قویتری داشته باشند، بهتر قادر به جذب مواد غذایی از محیط کشت خواهند بود که به نوبه خود گیاه قویتر و مقاومتری خواهید داشت. اما سؤال اینجاست که بهترین کود ریشه زایی چیست؟ قبلا بهترین کود رشد را معرفی کرده ایم و در ادامه این مطلب قصد داریم ده ها نوع کود برای ریشه زایی درختان، گل و گیاهان مختلف معرفی کنیم که از بهترین برندهای حال حاضر دنیا هستند. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین کودهای ریشه زایی گیاهان و گل ها

بسیاری از شما عزیزان از ما پرسیده بودید که برای کود ریشه زایی گیاهان آپارتمانی، گل ها و درختان چه محصولی خریداری کنیم؟ ما در ایران سان لایت از برندهای معتبر دنیا بهترین کود ریشه زا را عرضه کرده ایم تا بتوانید محصول مدنظر خود را از برندی که با آن نتایج بهتری گرفته اید خریداری نمایید. دقت داشته باشید که برای خرید هر محصول و مطالعه اطلاعات کامل آن می توانید از طریق لینک های داده شده به صفحه مختص آن مراجعه نمایید.

  • کود ریشه زایی اکستریم گاردنینگ آزوس:

به این کود که به اختصار کود آزوس هم می گویند دارای باکتری های تثبیت کننده نیتروژن از نوع آزوسپیریلوم برازیلنس است که علت نامگذاری آن هم به همین دلیل می باشد. با کمک این کود نیتروژن خاک خیلی راحت در دسترس گیاه قرار می گیرد. کود اکستریم گاردنینگ آزوس با کلیه محیط های کشت سازگاری دارد و قابل استفاده با سایر کودهای ارگانیک و سنتزی هم هست. نحوه مصرف این کود برای قلمه ها، مرحله نشاکاری، محیط های کشت با بستر صاف یا مرتفع، زمان آبیاری، محیط کشت خاک و کوکوپیت، پشم سنگ یا راک وول متفاوت است که توضیحات کامل آن در صفحه کود وجود دارد.

کود آزوس

  • کود ریشه زایی بایو کانا بایو ریزوتونیک:

یکی از کودهای قوی ریشه زایی، محصول بایو ریزوتونیک از شرکت بایو کاناست که می توانید در مقیاس کوچک از این محصول استفاده نمایید. این محصول برای گیاهان تحت استرس، گیاهانی که به گلدان بزرگتر منتقل شده اند، ریکاوری قلمه ها، قوی سازی و ریشه زایی طبیعی گیاهان و گل ها بسیار مفید است. بایو کانا بایو ریزوتونیک در لیست بهترین کود ریشه زایی گل های آپارتمانی و گیاهان در مقیاس کوچک محیط های کشت قرار دارد که علاوه بر عناصر ضروری دارای ویتامین های B1 و B2 نیز هست. میزان مصرف حدود 4 میلی لیتر از کود با 1 لیتر آب است که اگر به شکل اسپری برگی باشد این میزان به نصف می رسد.

کود بایو ریزوتونیک

  • کود ریشه زایی ترا آکواتیکا روت بوستر:

کود ترا آکواتیکا روت بوستر ترکیبی از انواع ویتامین ها، آنزیم ها، هیومیک اسید و غیره و بدون PGR سنتزی است که رشد قوی و عالی ریشه ها را رقم می زند. این کود ریشه زایی برای گل و نهال های گیاهی قابل استفاده است و حتی می توان برای گیاهان بالغ هم استفاده نمود. سازگاری بالا با کلیه محیط های کشت و با سوبستراهای مختلف از مزایای مهم این محصول به شمار می روند. این محصول به شکل کود مایع  و اسپری برگی قابل استفاده است. شیوه استفاده از کود ترا آکواتیکا روت بوستر را می توانید در صفحه محصول مطالعه نمایید.

ترا آکواتیکا روت بوستر

  • کود ریشه زایی ترا آکواتیکا سیلیکات:

این کود ریشه زنی به شکل جامد و پودر سیلیسیم بوده و کاملا ارگانیک و طبیعی است که با ورود به درون گیاه، شیلد محافظتی در برابر بیماری هم تشکیل می دهد. همچنین کلوئیدهای طبیعی آن امکان تعویض کاتیونی برای مواد غذایی محیط کشت را فراهم می کنند تا بهتر توسط ریشه ها جذب شوند. مواد مغذی این کود ضمن کاهش استرس گیاه و تثبیت pH توسط میکروارگانیسم های همزیست هم جذب می شود که فرایند ریشه زایی را سریعتر می کند. شیوه مصرف کود ترا آکواتیکا سیلیکات بسته به اینکه در پای گیاه بریزید یا به شکل کود مایه یا پودر استفاده نمایید متفاوت است که در صفحه محصول می توانید مشاهده کنید.

ترا آکواتیکا سیلیکات

  • کود ریشه زایی فیدینگ بایو انهانسر:

یکی از بهترین نمونه های کود تقویت ریشه زایی، کود فیدینگ بایو انهانسر است که مخلوطی از هیومیک اسید، فولویک اسید و عصاره جلبک دریایی است. این کود علاوه بر ریشه زایی قلمه ها و کمک به جوانه زنی دانه ها، سبب تقویت و اصلاح وضعیت خاک نیز می شود. از ترکیبات این کود می توان به آمینواسیدهای مختلف و 62 نوع عنصر کمیاب اشاره کرد. این محصول با کلاته سازی مواد غذایی دسترس پذیری آنها را برای ریشه ها بهبود می بخشد. نحوه مصرف کود هورمون ریشه زایی بایو انهانسر بسته به اینکه در چه مرحله ای از رشد گیاه و به شکل کود مایع یا اسپری برگی استفاده گردد متفاوت است. توصیه می کنیم حتما قبل از خرید، شیوه مصرف را مطالعه کنید.

کود بایو انهانسر

  • کود رشد ریشه استارتر کیت بایو تب:

این پکیج تمامی مواد مغذی گیاهان از مرحله ریشه زایی تا برداشت محصول را دارد. محصولات این پکیج شامل 10 عدد قرص کود بایو تب، 25 گرم کود ارگانیک باکترکس، 50 گرم کود آلی مایکوترکس، 250 گرم کود ارگانیک استارترکس و 250 میلی لیتر کود ارگاترکس است. از بین محصولات این پکیج، کود استارترکس و باکترکس به فرایند ریشه زایی کمک زیادی می کنند و به عبارتی کود ریشه زا محسوب می شوند. با این حال محصولات این پکیج استارتر کیت بایوتب را نمی توانید با محصولات سایر برندها به شکل ترکیبی استفاده نمایید و حتما باید تمامی پکیج را خریداری نموده و از طریق مراحل شیوه مصرف یا ویدیویی که در صفحه محصول قرار داده ایم اقدام کنید.

کود بایو تب

  • کود ریشه زایی گل های آپارتمانی پلاگرون استارتر ست ارگانیک:

از بهترین نمونه های کودهای ریشه زایی که حتی افراد مبتدی هم از آن می توانند استفاده کنند و 100% طبیعی است. از این کود هم در محیط داخل و هم در محیط بیرون می توانید استفاده نمایید. این پکیج شامل سه کود Alga Grow، Alga Bloom و Power Roots است که محصول پاور روتس، کود رشد ریشه محسوب می شود. با این حال کل پکیج پلاگرون استارتر ست ارگانیک باید یکجا خریداری شود چون با محصولات سایر برندها سازگاری ندارد. کود پاور روتس برند پلاگرون باید در مرحله رشد رویشی و تا هفته چهارم گلدهی به مقدار 1 میلی لیتر در یک لیتر آب مصرف شود. شیوه مصرف سایر کودها در صفحه محصول موجود است.

پکیج پلاگرون استارتر کیت

  • کود آتامی روت بستیک:

یکی از قویترین نمونه های کود ریشه زایی گیاهان آپارتمانی، کود آتامی روت بستیک است که بخاطر درصد بالای عناصر NPK و عناصر کمیاب پرفروش شده است. این کود ریشه زایی با تمامی محیط های کشت سازگار بوده و با داشتن فسفر بالا، رشد بالا و سریع ریشه ها را تضمین می سازد. برای استفاده از این محصول باید 0.1 تا 0.3 میلی لیتر از کود را با 1 لیتر آب ترکیب نموده و به همین شیوه تا هفته سوم فاز رشد ادامه دهید.

آتامی روت بستیک

  • کود استارتر کیت ادونس 9 عددی:

لازم به توضیح نیست که بهترین کود برای ریشه زایی قطعا برند ادونس است که نسبت به سایر برندها شناخته شده تر است. این کود شیوه مصرف بسیار ساده ای داشته و افراد مبتدی هم به راحتی می توانند استفاده کنند. از بین محصولات این پکیج، کود ادونس وودو جویس مخصوص ریشه زایی است که با داشتن 12 نوع میکروب و باکتری مفید نه تنها ریشه زایی را بیشتر می کند بلکه ریشه ها نیز تقویت شده، رابطه همزیستی بهتری بین ریشه گیاه و قارچ های محیط کشت برقرار شده و گیاه سالمتر و قویتری خواهید داشت. این کود برای ریشه زایی گل، درخت و گیاهان آپارتمانی مناسب بوده و دوره مصرف از اول فاز رشد تا هفته دوم گلدهی است میزان مصرف 2 میلی لیتر از کود در یک لیتر آب است. پکیج 9 تایی ادونس به شکل هوشمندانه و کاملا سازگار انتخاب شده اما امکان ترکیب ساختن با سایر برندها وجود ندارد.

استارتر کیت ادونس

  • کود ریشه زایی ادونس B-52:

کود بی 52 از بهترین گزینه ها برای خرید هورمون ریشه زایی است که با ویتامین های گروه B غنی سازی شده و جذب مواد مغذی مختلف را بهبود می بخشد. کود بی 52 غنی شده با انواع ویتامین های خانواده B، فولیک اسید، هیومیک اسید، هورمون اکسین ریشه زایی و سایر مواد مغذی است. این کود چند منظوره بوده و علاوه بر قابلیت استفاده تا فاز گلدهی، رشد ریشه ها را نیز بهبود می بخشد. از این محصول باید از هفته سوم تا هفتم و یک هفته قبل از شستشو و برداشت محصول به میزان 2 میلی لیتر در یک لیتر آب به شکل رقیق شده استفاده نمود.

کود ریشه زایی B-52

  • کود ادونس تارانتولا:

کود تقویتی ریشه زایی Tarantula یکی از قویترین و بهترین کودهای بازار داخلی و خارجی جهت افزایش سایز، حجم و توان ریشه های گیاه است که به نوبه خود سبب جذب بیشتر مواد مغذی و افزایش تولید هورمون های گیاهی می شود. این کود با محیط کشت های مختلف سازگار بوده و یون های منفی اطراف ریشه را نیز دفع می کند. از این کود باید به مقدار 2 میلی لیتر در یک لیتر آب برای هفته اول و دوم فاز رشد رویشی و گلدهی استفاده نمایید.

کود ریشه زایی تارانتولا

  • کود ادونس پیرانا:

کود ریشه زایی پیرانا (Piranha) ساخته شده با قارچ های مفید جهت رشد عالی و بسیار زیاد ریشه هاست. این کود خانگی برای ریشه زایی علاوه بر تقویت رشد ریشه ها، گیاه را در برابر عوامل بیماری زا نیز تقویت می سازد و راندمان کاری ریشه ها و همزیستی با قارچ های مفید را چندین برابر می کند. این کود با کلیه محیط های کشت نیز سازگاری دارد. همچنین جزو بهترین محصولات کود برای ریشه زایی گل ها محسوب می شود. نحوه و میزان استفاده از کود پیرانا شرکت ادونس برای محیط های خاک و هیدروپونیک و برای قلمه و نهال متفاوت است که در صفحه محصول به طور کامل توضیح داده شده اند.

کود ریشه زایی پیرانا

  • کود استارتر پک بایوبیز 5 عددی:

از بهترین پکیج های کود ریشه زایی، استارتر پک بایوبیز است که شامل کود مایع بایو گرو و بایو بلوم به حجم 1 لیتر، تاپ مکس به حجم 500 میلی لیتر و کودهای بایو هون و روت جویس به حجم 250 میلی لیتر می باشد. کود ادونس روت جویس محرک ریشه زایی است که نه تنها رشد ریشه ها را بیشتر می کند بلکه قابلیت آنها برای جذب مواد غذایی را نیز چندین برابر می سازد. این کود با محیط کشت های مختلف سازگاری دارد. شیوه مصرف این کود در صفحه محصول به طور کامل توضیح داده شده است. دقت کنید کودهای ادونس را فقط می توانید به شکل ترکیبی با محصولات همین برند استفاده نمایید.

استارتر پک بایوبیز

  • کود ریشه زایی مایکوس میکوریزا 100 گرمی اکستریم گاردنینگ:

کود ریشه زایی Xtreme Gardening Mykos Mycorrhizae یکی از شناخته شده ترین کودهای موجود در بازار است که بی نقص محسوب می شود. این کود ترکیبی از قارچ خاک به نام مایکوس میکوریزاست که ضمن تسریع روند رشد ریشه ها، رابطه همزیستی آنها را با قارچ های خاک بیشتر کرده و دسترس پذیری مواد غذایی را افزایش می دهد. همچنین قدرت و سرعت جذب مواد غذایی را با قدرتمندسازی ریشه ها بیشتر می کند. کود مایکوس میکوریزا با کلیه محیط های کشت سازگاری دارد. به منظور استفاده از این کود برای ریشه زایی باید به حجم گلدانتان دقت کنید که در صفحه محصول به طور کامل توضیح داده شده است.

کود ریشه زایی مایکوس میکوریزا

خرید کود ریشه زایی برای گلها، گیاهان آپارتمانی و درختان

با توجه به توضیحات داده شده، می توانید هر کدام از محصولات معرفی شده را که از بهترین برندهای حال حاضر دنیا هستند انتخاب نموده و در حجم دلخواه خریداری نمایید. نحوه استفاده از کود ریشه زایی هر یک از محصولات در صفحه اختصاصی آنها به طور کامل همراه با عکس و شیت توضیح داده شده است. ترکیبات کود ریشه زایی برندهای مختلف با سایر محصولات همان برند سازگاری داشته و شما نمی توانید به شکل ترکیبی برندهای مختلف را با یکدیگر استفاده نمایید.

چنانچه برای خرید کود ریشه زایی برای درختان یا گیاهان و گل های خود نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. فروشگاه ایران سان لایت بزرگترین عرضه کننده کودهای ریشه زایی از برندهای معتبر است. ما تلاش کرده ایم با فروش کود ریشه زایی قدرتمند، 100% ارگانیک و کاملا بدون ضرر و سازگار با محیط زیست به تمام کسانی که با هدف تفریح یا کسب درآمد مشغول پرورش گیاهان هستند کمک کرده باشیم.

قیمت کود ریشه زایی

با توجه به اینکه ترکیبات کود ریشه زایی برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است قیمت این نوع کودها در برندهای گوناگون فرق خواهند داشت. همچنین حجم محصولات نیز تأثیرگذار هستند. شما می توانید ضمن مشاهده توضیحات هر محصول، قیمت کود ریشه زایی را در حجم های مختلف مشاهده نمایید.

4.7/5 - (38 امتیاز)

2 دیدگاه در “بهترین کود ریشه زایی چیست ؟ بررسی انواع کود ریشه زایی از برند های مختلف

  1. مهدی افاضلی گفت:

    درموردقیمت کودریشه زایی چیزی درمطلبتان ننوشته بودیدطبق فرمایشان.اگربنویسیدکدام کودریشه زاکارایی بیشتری نسبت به بقیه داردوقیمتش چند است وبه شماره ۰۹۰۱۵۱۴۷۰۱۶ افاضلی میسج کنیدوبفرماییدقیمت برای هر بسته چندگرمی؟!!چنده وایاباپست میفرستیدیااگرتهران هستیدرابفرماییدممنون میشوم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام جناب افاضلی ممنون از توجهتون لطفا برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت در ارتباط باشید .
      09107789405

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *