بهترین کود جلوگیری از ریزش گل درختان کدام است؟

هر ساله بسیاری از کشاورزان و خانوار ها با ریزش بیش از حد گل های درختانشان مواجه می شوند. بسیاری از این ریزش این گل ها به دلیل موارد خاص و نگهداری نامناسب می باشد. در این قسمت به بررسی کود جلوگیری از ریزش گل درختان می پردازیم تا با این نوع از کود ها دیگر به مشکلاتی مانند ریزش میوه و گل ها دچار نشوید.

چرا گل های درختان می ریزند و تبدیل به میوه نمی شوند؟

علل مختلفی ممکن است باعث ریزش گل های درختان و به ویژه تبدیل نشدن آن ها به میوه می شود. می توانیم از کود های بسیاری برای جلوگیری از ریزش گل های درختان استفاده کنیم.علاوه بر کود ابتدا باید علت ریزش این نوع از گل ها را متوجه شویم.

عوامل زیست محیطی:

در صورتی که در فصل تابستان به گیاهان خود به مقدار کافی آب و مواد غذایی نرسانیم قطعا برای دفاع از خودشان و باری حفظ منابع خود و ساقه ها گلها را از دست می دهند. این ریزش به علت عوامل زیست محیطی می باشد. حتی ممکن است در فصول زمستان و شرایط سرد محیطی این مورد نیز اتفاق بیفتد. در صورتی که درختان شما از نظر عوامل زیست محیطی دچار مشکل نبودند، می توانید انواع کود جلوگیری از ریزش گل درختان را تهیه نمایید.

کود جلوگیری از ریزش گل درختان

کمبود مواد مغذی:

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا شما از کود جلوگیری از ریزش گل درختان استفاده کنید، کمبود مواد مغذی می باشد. در واقع زمانی که ریشه ها به مقدار کافی مواد غذایی نداشته باشند، برای زنده ماندن و نمو گل و میوه هایی که رسیده و نا رسیده هستند را از بین میبرند و باعث جدا شدن آنها می شوند تا بتوانند از همان مواد غذایی باقی مانده در خاک برای رشد خودشان استفاده کنند.

مشکلات در گرده افشانی:

در واقع زمانی که گرده افشانی به خوبی انجام نشود، گل ها به درستی رشد نکرده و نمی توانند باعث ایجاد میوه ها گردند. از همین رو درخت گل هایی که به خوبی رشد نکرده اند را از بین می برد و باعث ریزش آنها می شود.

شرایط استرس زا:

یکی دیگر از شرایطی که باعث می شود گل های درختان ریزش کند و از بین برود قطعا فراهم نمودن شرایط استرس زا می باشد. ممکن است شنیده باشید که کشاورزان می گویند: درختان سرما زده شده اند! این شرایط زمانی ایجاد می شود که آبیاری بیش از حد به گیاه رسیده باشد و یا ممکن است برعکس این موارد باشد. شما باید درختان خود را در برابر آفات و یا خشکی و آبیاری بیش از حد مراقبت کنید.

اگر درختان شما در حالت استرس زا بودند باید پیش از مصرف کود جلوگیری از ریزش گل درختان، از کود های درمانی استفاده کنید.

اهمیت استفاده از کود های ضد ریزش گل درختان:

کود ها سبب می شوند تا مواد مغذی به بهترین شکل ممکن به درختان و ریشه گیاهان برسد. در واقع زمانی که مواد مغذی به ریشه درختان نرسد، رشد و نموی درختان در خطر می افتد و ممکن است باعث از بین رفتن درختان شود. در واقع مواد غذایی مورد نیاز گیاهان توسط کود ها تامین می شود.در بسیاری از کود های ضد ریزش گیاه از فسفر و پتاسیم و نیتروژن استفاده می گردد.

کود ها علاوه بر رساندن مواد غذایی به گیاه سبب می شوند تا سلامت گیاه بهبود یابد. در بعضی از شرایط که گل های گیاهان از بین می روند و می افتند قطعا مواد غذایی کافی به ان ها نرسیده است. کود ها علاوه بر موارد بالا سبب می شوند تا گیاه در برابر حشرات و آفات مقاوم تر شوند و سیستم ایمنی گیاه را بالاتر می برند.

قطعا شنیده اید که کود ها می تواند باعث بهبود رشد میوه ها گردد. در واقع زمانی که مواد غذایی به ریشه گیاهان برسد محصولات نیز بهبود می یابند و به مرور زمان شاهد بهبود کلی درخت و محصولات ان خواهیم بود.

کود جلوگیری از ریزش انار:

در این قسمت به این موضوع می پردازیم که بهترین کود برای انار و محصولات فوق العاده کدام است. زمانی که درختان دارای سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم باشند شاهد محصولات فوق العاده ای از درختان خواهیم بود. برای درختان انار هم همین موضوع صدق می کند کود جلوگیری از ریزش انار باید دارای این سه عنصر باشد تا از ریزش گل های انار جلوگیری کند.

یکی دیگر از نکاتی که جلوگیری می کند از ریزش گل ها، زمان استفاده از کود ها می باشد. در صورتی که به موقع از کود ها استفاده شود شاهد محصولات بی نظیری خواهید بود. پس متوجه شدیم که کود جلوگیری از ریزش گل درختان باید در بعضی از فصول سال انجام شود.

کود جلوگیری از ریزش گل درختان

بهترین کود جلوگیری از ریزش گل درختان:

انواع مختلفی از کود ها برای رساندن مواد غذایی به درختان و بهبود وضعیت آن ها وجود دارد که باید سه عنصر اصلی رشد گیاهان را دارا باشند. شما می توانید نسبت به گیاهان خود و اطلاع از نحوه استفاده از کود ها ، بهترین کود جلوگیری از ریزش گل درختان را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که شما زمانی می توانید از این کود ها استفاده نمایید و شاهد بهبود وضعیت درختان باشید که درخت آفات نزده باشد و دارای بیماری نباشد. در این شرایط باید زیر نظر کشاورزان و متخصصین درخت خود را بهبود دهید.

  • کودهای حاوی فسفر و پتاسیم مثل سولفات پتاسیم جزء بهترین کود برای جلوگیری از ریزش میوه و گل هستند.
  • کودهای حاوی ازت، بور و روی مثل فروت ست
  • کودهای حاوی نیتروژن مثل نیترات‌ها

چه زمانی باید کود جلوگیری از ریزش گل درختان را استفاده کرد؟

در واقع هر گیاه و درخت نسبت به شرایط اقلیمی و رشدی که دارند در یک شرایط خاص نیاز به مصرف کود ها دارند. شما باید ابتدا گیاه و درختان خود را بشناسید و اطلاعات کافی در مورد ان ها داشته باشید تا بتوانید در زمان مورد نظر از این نوع کود ها استفاده کنید.

شما می توانید کود بایوبیز و کود های ادونس را خریداری نموده و از مشاوره های لازم برخوردار شوید.

 

3.9/5 - (42 امتیاز)

6 دیدگاه در “کود جلوگیری از ریزش گل درختان

  1. محمد گفت:

    کود جهت ریزش گل و شکوفه . انار . زرد آلو. آلوچه میخوام

  2. هوشنگ احمدی یاسوج گفت:

    شما فقط خواستید یه مطلبی نوشته باشید پای گل خالی نباشه اولا نگفتید چه کودی همه کودها دارای این سه عنصر هستن کدامیک کمتر یا بیشتر باشه بهتره چه موقع کود داده بشه بهار تابستان یا پاییز وزمستان ومهمتر اینه چه اندازه به هر درخت داده شود اینا مهم اند

  3. سعیدآریا گفت:

    الان‌۲۵دی‌ماه‌هست‌درختان‌بادام‌که‌فروردین‌ماه‌باید‌شکوفه‌بدهند‌درمنطقه‌کوهستانی‌الان‌شکوفه‌دادند‌آیا‌این‌کود‌می‌تواند‌کارایی‌داشته‌باشد؟

    1. نوبخت عوقی گفت:

      سلام من کودفروش نیستم اولا کشاورزم دوما مهندس کشاورزیم بهترین کود فروتست هست دردومرحله مرحله اول بعداز برداشت محصول مرحله دوم ۱۵ تا ۳۰ اسفند فقط بصورت محلول پاشی وکود مفید بعدی سولوپتاس بالا هستش اونم اسفد ماه بصورت چاه کود موفق باشی

  4. مراد تنیان گفت:

    همه حرفها تمیز و گل و بلبلیه مهم تو عمله تمام کود فروشان همگی همین ادعاهای شما رو دارن

  5. مسعودامیری گفت:

    سلام کود برای درشت شدن خرما وعدم ریزش میخواهم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *