چرا پارچه باکس رشد گیاه به نوع پلاستیکی ارجحیت دارد؟

پارچه باکس رشد گیاه که برای این دسته از محیط های کشت استفاده می شود امروزه به جایگزین بسیار خوبی نسبت به استفاده از جنس پلاستیک تبدیل شده است و حتی برای باکس رشد گیاه و چادر رشد گیاه نیز از پارچه های رفلکتور استفاده می گردد تا با انتشار مجدد نور پخش شده در محیط به سمت داخل و گیاهان، رشد بهتری برای آنان رقم زده و بازدهی رشد را چندین برابر کند.

شاید انتخاب پارچه باکس رشد گیاه چندان برای کسانی که سال ها با متریال پلاستیک و غیره کار کرده باشند چندان مورد قبول نباشد چرا که از نظر آنها جنس پلاستیک پایداری و مقاومت بسیار بیشتری دارد و در برابر تغییر آب و هوایی نیز سد بهتری محسوب می شود اما دوستدار محیط زیست نیست که مناسب خاک نبوده و آلودگی هم ایجاد می کنند.

به همین دلیل شرکت های دنیا به سمت تولید پارچه چادر رشد گیاه هستند که از لحاظ محیط زیستی بسیار مناسب بوده و قیمت بسیار مناسبی هم دارند اما اینکه چرا باید پرورش دهندگان گل و گیاه به این سمت گرایش پیدا کنند سؤالی است که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد. ضمن اینکه بررسی خواهیم کرد که برای خرید پارچه باکس رشد گیاه چه نکاتی باید توجه شود و بهترین نوع پارچه کدام است؟

انتخاب بهترین پارچه باکس رشد گیاه + قیمت

 

پارچه باکس رشد گیاه چیست؟

پارچه باکس رشد گیاه که برای گروباکس ها استفاده می شود ساخته شده از متریال فاقد BPA هستند که عبور جریان هوا از آنها به خوبی صورت گرفته و گردش هوا محبوس نخواهد شد و معمولا از دو لایه پلی پروپیلن هستند.

هنگامی که بر روی آنها دست بکشید، احساس نرمی و صافی به شما خواهد داد و بسیار مشابه با پارچه هایی است که در محیط های رشد گیاه بر روی زمین پهن می شوند. استفاده از این نوع پارچه ها برای گروباکس هیچ مشکلی برای رشد گیاه در هیچ یک از مراحل رشد ایجاد نخواهد کرد.

با توجه به اینکه پارچه اتاق  رشد گیاه در سرتاسر محیط داخلی پخش می شود به عنوان یک سد فیزیکی در برابر انواع بیماری ها و آفات است و بخاطر بافت نرم خود هیچ آسیبی به ریشه های ظریف وارد نخواهد شد در واقع در گروباکس ها یا جعبه رشد گیاه یا اتاق رشد گیاه، شرایط کاملا کنترل شده و استریل شده است و چون این پارچه ها فاقد آلودگی هستند، امکان انتقال آلودگی به گیاه وجود نخواهد داشت.

با خرید پارچه باکس رشد گیاه نگران استفاده از آنها نباشید چرا که قابل شستشو هستند و حتی می توان آنها را بازیافت کرد و لذا نگرانی زیست محیطی نیز وجود نخواهد داشت و حتی از آنها می توان برای کشت سبزیجات نیز استفاده کرد.

در ادامه بیشتر با مزایای استفاده از پارچه باکس رشد گیاه آشنا خواهید شد مخصوصا که برخی از آنها مثل پارچه مایلار خاصیت انعکاس نور را هم دارند و در افزایش راندمان رشد گیاه بسیار مؤثر است.

باکس رشد گیاه یک در یک

باکس رشد گیاه یک در یک

 

قبل از اینکه اقدام به خرید پارچه باکس رشد گیاه کنید بد نیست با مزایای این دسته از محصولات و تجهیزات ضروری و بسیار مفید جهت رشد گیاهان مطلع شوید تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

  • بهترین گزینه برای کاشت در محیط داخلی با اکسیژن رسانی مناسب: از مطالب قبلی در مورد گروباکس ها می دانید که یکی از مزایای گروباکس ها تأمین شرایط رشد برای هر گیاه فارغ از شرایط محیط خارجی است که محیطی کاملا کنترل شده از هر لحاظ تأمین می گردد.

پارچه هایی که برای باکس رشد گیاه تولید می شوند طوری طراحی می گردند که امکان جریان داشتن هوا فراهم باشد و به عبارتی هوا با عبور خود داخل بافت آن به دام نمی افتد و این برای رشد ریشه ها مخصوصا در سیستم هایی که از آب حاوی مواد معدنی برای رشد گیاه استفاده نمی شود و ریشه ها معلق هستند بسیار مهم است.

  • سالم و کاملا استریل: بسیار مهم است متریالی که در محیط رشد گیاه اعم از اتاق رشد گیاه، گلدان، گروباکس، چادر رشد گیاه و غیره استفاده می شود متریال سمی نداشته باشد تا باعث آسیب به گیاهان شود. این محصولات فاقد BPA بوده و هیچ آسیبی به خاک و گیاهان وارد نمی کند و امکان انتقال آلودگی در آنها نیست. لذا با خیالی راحت می توان از آنها استفاده نمود.
  • کنترل گرما: این محصولات به دلیل ساختار خود که امکان جریان پیدا کردن هوا را می دهند و زهکشی بسیار خوبی نیز دارند، آب جذب متریال آن شده و لذا در اثر استفاده از لامپ مخصوص رشد گیاه که در اثر استفاده گرما ایجاد می کند (گرمای تولید شده نشان دهنده این است که هیچ یک از انواع لامپ رشد گیاه بازدهی 100% ندارند و بخشی از انرژی نورانی به گرما تبدیل می شود)، باعث سوخته شدن برگ ها و ریشه آنها نخواهد شد. ضمنا در این محیط های رشد تهویه هوا نیز به این مورد کمک زیادی می کند.

و غیره.

بهترین پارچه باکس رشد گیاه

پارچه باکس رشد گیاه

پارچه باکس رشد گیاه

 

اکنون که با مزایا و اهمیت خرید این محصول به طور کامل آشنا شدید بد نیست با چند مورد از بهترین گزینه های خرید نیز آشنا شوید که در فروشگاه ایران سان لایت بهترین گزینه به فروش می رسد.

  • مایلار دیاموند (DIAMOND): این نوع از پارچه ها که خاصیت رفلکتوری هم دارند برای تأمین شرایط رشد گیاه به شکل بهینه بسیار مناسب هستند که در گروباکس تا گلخانه ها استفاده می شوند. نوع ساده آن نیز در بازار موجود است و در نوع طرح دار که به آن طرح الماس هم گفته می شود خاصیت رفلکتوری بهتری دارد.

به طور کلی یکی از بهترین گزینه ها جهت خرید پارچه باکس رشد گیاه، پارچه های مایلار هستند که هم ظرفیت تحمل گرمایی بالایی داشته و آن را به گیاه منتقل نمی کنند، جلوی هدر رفتن نور منتشر شده توسط لامپ رشد گیاه را می گیرند و همچنین در برابر پارگی و ضربه خوردن بسیار مقاوم می باشند.

  • فویل های مشکی و سفید: فویل های مشکی و سفید به عنوان پارچه باکس رشد گیاه ارزانتر از نوع مایلار هستند اما ویژگی های آن با اختلاف کمی نسبت به این نوع وجود دارد و یکی از پرطرفدارترین هاست.

خرید پارچه باکس رشد گیاه با کیفیت و قیمت عالی

چنانچه برای باکس رشد گیاه خود به دنبال پارچه های مناسب، با کیفیت عالی و کاملا ایده آل هستید که در ضمن فراهم کردن شرایط مناسب رشد، قیمت خیلی خوبی هم داشته باشند، فروشگاه ایران سان لایت پایان جستجوهای شماست.

در فروشگاه ایران سان لایت تمامی محصولات با گارانتی 6 ماهه تعویض ارسال می شوند تا نسبت به کیفیت آنها اطمینان خاطر داشته باشید، ضمن اینکه قیمت آنها نیز بسیار مقرون به صرفه است و این مورد را به راحتی می توان در سایر فروشگاه ها مقایسه نمود.

چنانچه شما مشتریان عزیز در مورد خرید این دسته از تجهیزات باکس رشد گیاه نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید تا با توجه به نیاز خود خریداری کنید، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن های ثبت شده در انتهای مطلب یا برقراری تماس از طریق واتس اپ سؤالات خود را از کارشناسان حرفه ای ما در طی ساعات اداری بپرسید. ضمنا دریافت این مشاوره ها کاملا رایگان است!

فروشگاه ایران سان لایت با تضمین کلیه محصولات و قیمت بسیار مناسب در زمینه تجهیزات رشد گیاه قادر به کسب رضایت بالای مشتریان شده است.

 

منابع:

https://www.kellogggarden.com/blog/gardening/container-gardening/using-fabric-grow-bags-for-container-gardening/

4.7/5 - (94 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *