چرا باید چادر گلخانه خرید؟

چادر گلخانه   یا Greenhouse Tent که فرم دیگری از گروباکس یا Grow Tent محسوب می شود از جمله تجهیزات بسیار ضروری است تا بتوان با ایجاد کردن محیطی جدای از محیط بیرون، بتوان تحت هر شرایطی و هر فصلی به کاشت و پرورش گیاهان و گل های مختلف پرداخت ضمن اینکه با داشتن تجهیزات گسترده و حتی اتوماتیک بسیاری از هزینه ها را کاهش داد.

چادر گلخانه درست در مقابل گروباکس از لحاظ میزان فضا، محل استفاده و افرادی است که قصد استفاده از آن را دارند. چادر مخصوص گلخانه از لحاظ فضای مورد نیاز، مساحت بسیار بیشتری را اشغال می کند (در سایزهای مختلف موجود است)، برخلاف گروباکس در محیط بیرون قرار دارد و مناسب کسانی است که به فکر کاشت و پرورش گل و گیاهان در مقیاس بزرگ هستند.

اما هر دو محیط رشدی را فراهم می کنند که عوامل مختلف بیرونی نتوانند تأثیرگذار باشند و با خیال راحت بتوان هر محصولی را در هر موقعی از سال پرورش داد. با این حال مزایای خرید چادر گلخانه بسیار بیشتر از این موارد است که ما به چندین مورد بسیار مهم اشاره می کنیم:

 

جادر گلخانه

جادر گلخانه

 

برای مشاهده قیمت و خرید باکس رشد گیاه کلیک کنید

 

 

  • محافظت از گیاهان در برابر حشرات و موجودات مزاحم:

    علاوه بر محافظت گیاهان در برابر آب و هوای نامناسب، دمای بسیار بالا یا بسیار پایین و غیره، حشرات و موجودات مزاحم را نیز می توان به راحتی دور از دسترس گیاهان و گل ها قرار داد. لذا نیاز به استفاده از حشره کش های سمی هم نیست که با مواد شیمیایی خود اثر منفی زیادی روی کیفیت محصولات می گذارند.

  • سفارشی سازی راحت:

    چادر گلخانه را می توان به هر فرمی که بخواهید تبدیل کنید و هر نوع تجهیزاتی که نیاز دارید را به آن اضافه کنید. مثل می توانید متناسب با متراژ و سایر فاکتورهای مؤثر فیلتر کربن بوگیر و فیلتر هوای قوی نصب کنید، چراغ رشد گیاه مخصوص خریداری نمایید، پروژکتور رشد و پارچه مایلار قرار دهید و غیره.

  • سایزهای مختلف: 

    به سایزهای مختلف موجود هستند که می توان آنها را سفارش داد تا با هر متراژی که مایل بودید کار خود را شروع کنید.

  • نصب راحت:

    نصب چادرهای گلخانه ای کار سختی نیست و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و به راحتی می توان با صرف مقداری زمان آن را نصب کرد.

همانطور که مشاهده کردید مزایای خرید چادر گلخانه علاوه بر مواردی که در ابتدای صحبت ها اشاره کردیم زیاد هستند و به اندازه کافی دلایل قوی و محکمی وجود دارند که هر کسی را مجاب به خرید چنین تجهیزاتی کند ضمن اینکه راه اندازی چنین گلخانه هایی نسبت به فرم های سنتی هزینه به مراتب کمتری اما با همان میزان کاربری و راندمان دارد.

 

چادر گلخانه مزایای بسیار زیادی برای کاشت گیاهان در محیط بیرون دارد

چادر گلخانه مزایای بسیار زیادی برای کاشت گیاهان در محیط بیرون دارد

 

نکات ویژه خرید چادر گلخانه

تهیه چادرهای گلخانه به راحتی امکان پذیر نیست و باید قبل از خرید برخی نکات را آموزش ببینید تا هنگام ثبت سفارش به شکل آنلاین بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و موارد جانبی را به آن اضافه کنید در غیر این صورت هزینه ای که خواهید کرد، فایده چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل مهمترین نکات را گردآوری کرده ایم:

  • متریال:

    متریال ساخت چادرهای گلخانه ای معمولا از پلی استر، نایلون یا پارچه زبر درشت بافت است که در مقابل عوامل بیرونی مثل تابش مستقیم خورشید و تغییرات شدید آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند و ضمنا کمترین میزان هدر رفت انرژی را خواهند داشت. میزان ضخامت چادر گلخانه را می توان برحسب D تعیین کرد که هر چقدر این مقدار که بر روی بسته بندی درج شده بالاتر باشد ضخیم تر است. معمولا مقدار بین 200D تا 1680D عالیست.

ضمنا متریال سطح داخلی این چادرها نیز بسیار مهم هستند که خاصیت بازتاب دهندگی خوبی داشته باشند که جنس های مرغوب از نوع پارچه مایلار با قدرت بازتاب دهندگی بالای 90% هستند تا نور مصنوعی تولید شده از لامپ های رشد گیاه، کمتر جذب محیط شده و همه آن به گیاهان برسد. با این کار نیاز به تجهیزات نوررسانی کمتری است و گیاهان از نور موجود بیشترین استفاده را می برند و هزینه ها نیز به شدت کم می شود.

  • فریم و چارچوب:

    فریم بخش بسیار مهمی از ساختار کلی چنین چادرهایی را تشکیل می دهد چرا که تحمل وزن کلی ساختار بر روی آنهاست. هر چقدر چارچوب ها و میله های بکار رفته قطورتر باشند، تحمل وزن آنها بیشتر است. به همین دلیل برای افزایش مقاومت و قدرت کلی ساختار و همچنین ایمنی کار، از استیل ضد زنگ استفاده می کنند.

  • سایز:

    بسته به اینکه تا چه میزان قصد کشت و پرورش گل و گیاهان مختلف را داشته باشید، از چه سیستمی برای پرورش گیاهان استفاده خواهید کرد، فاصله مجاز بین گونه های مختلف چقدر باید باشد، تجهیزات نوررسانی مثل لامپ و پروژکتور رشد گیاه در چه فاصله ای از گیاه و در چه تعداد باید نصب و خریداری گردند به همراه سایر عوامل در سایز کلی چادر گلخانه تأثیرگذار است. در واقع مقیاس کاری مدنظر شما سایر عوامل را نیز مشخص خواهند کرد.

  • تجهیزات جانبی:

    هر محیط رشدی نیاز به تجهیزات تهویه، نوررسانی مصنوعی به کمک لامپ و پروژکتور و فیلتر کربن برای دفع بوی نامطبوع، گرد و خاک و آلودگی های موجود در هوا دارد. نیاز به پارچه مایلار جهت انعکاس نور و بالاتر بردن بازدهی میزان استفاده گیاهان از نور و سایر عوامل دارد. لذا باید نوعی را انتخاب کنید که هر نوع تجهیزاتی را بتوانید بدون مشکل به آن اضافه کنید.

  • زیپ های بسیار مقاوم:

    شاید در نگاه اول زیپ های چادر گلخانه خیلی بی ارزش به نظر برسند اما اتفاقا یکی از مهمترین بخش های آن است چرا که بیشتر از همه در روز با آن سروکار دارید و در صورتی که خراب بشود یا دائما مجبور به تعویض آن باشید، جدای از افزایش هزینه های جانبی، قسمتی است که جدا کننده محیط بیرون از داخل است و هنگامی که چنین مرز جدا کننده ای وجود نداشته باشد عملا چادر گلخانه نیز کاربردی نخواهد داشت. به همین دلیل مقاومترین زیپ ها را خریداری کنید تا فرسایش بسیار کمی داشته باشند.

 

 

باکس رشد گیاه یک در یک (1*1)

 

گروباکس با تجهیزات انتخابی

 

 

 

4.5/5 - (106 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *