مزایای گلدان پارچه ای و استفاده از آن در کاشت و نگهداری گیاهان

مزایای گلدان پارچه ای در کاشت سبزیجات و گیاهان مختلف بسیار زیاد است به نحوی که از سال 1980 به بعد میلیون ها باغبان و کسانی که به کاشت و نگهداری گیاهان علاقه مند هستند، از آن استفاده می کنند. سبکی وزن، ماندگاری بالا، قابلیت استفاده مجدد تا چندین سال، امکان رشد و توسعه ریشه گیاهان بدون ایجاد خفگی، تولید گیاهان و سبزیجات به میزان انبوه و وضعیت سالم و غیره که به طور مفصل توضیح خواهیم داد باعث شده استفاده از گلدان های پارچه ای بسیار زیاد شود.

 برای خرید گلدان پارچه ای با قیمت مناسب کلیک کنید .

وقتی افراد به دنبال خرید گلدان مناسب هستند، معمولا گلدان های با ارزش خرید بالا، وزن مناسب و از همه مهمتر مفید برای سلامت گیاهان خود را انتخاب می کنند و اگر به فکر گلدان های سرامیکی و سنگی با ظاهر لوکس در خانه باغ های خود نباشند، قطعا خرید گلدان پارچه ای یکی از این گزینه ها خواهد بود.

کسانی که همیشه از گلدان های سفالی یا پلاستیکی استفاده کرده اند وقتی با تنوع زیاد گلدان های جدید بازار مثل گلدان پارچه ای مواجه می شوند شاید با کمی سردرگمی نتوانند انتخاب درستی داشته باشند و اگر فروشنده اطلاعات کاملی منتقل نکند احتمال اینکه با مزایای گلدان پارچه ای آشنا نشوند بسیار زیاد است.

 

مزایای گلدان پارچه ای نسبت به سایر گلدان ها باعث فروش بالای آن شده است

مزایای گلدان پارچه ای نسبت به سایر گلدان ها باعث فروش بالای آن شده است

 

در این مطلب همراه شما عزیزان همیشگی فروشگاه ایران سان لایت هستیم تا شما را با مزایای گلدان پارچه ای آشنا کنیم تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

  1. هوارسانی عالی:

    اگر تاکنون در گلدان های پلاستیکی گیاه کاشته باشید پس از چند مشاهده می کنید که کل ریشه های گیاه در یکدیگر فرو رفته اند و یک توده درست کرده اند که حتی منجر به مرگ ریشه ها به دلیل نرسیدن هوای کافی خواهد شد. در گلدان های پارچه ای چون امکان عبور و مرور هوا از بدنه گلدان وجود دارد وقتی ریشه ها به کنار دیواره می رسند، به خاطر برخورد هوا و از دست دادن آب، رشد نوک ریشه متوقف شده و با نمو ریشه های جانبی سعی می کند تا مواد غذایی و آب جمع کند. به همین دلیل از مزایای گلدان پارچه ای جریان هوای عالی و آسیب ندیدن ریشه و گیاه است.

  2. عدم ایجاد بیماری های قارچی ناشی از آبیاری بیش از حد: برخلاف گلدان های پلاستیکی و سفالی که رطوبت را در انتهای خود نگه می دارند و حتی با وجود سوراخ با سایز مناسب در کف گلدان باز هم این رطوبت حفظ می شود و در نتیجه بیماری های قارچی در ریشه ها بروز می کند برای گلدان های پارچه ای چنین نیست. یکی از مزایای گلدان پارچه ای این است که ساختار آن کاملا نفوذپذیر یا تراوا نسبت به آب است و امکان ماندگاری آب و ایجاد بیماری های قارچی وجود ندارد. حتی با این مزیت وقتی این گلدان ها درون خاک قرار داده می شوند رطوبت از بدنه به خاک می رسد و آن را مرطوب نگه می دارد.
  3. اکسیژن رسانی عالی: بسیاری از باغبانان معتقدند گیاهان نیاز به دی اکسید کربن دارند تا از طریق فتوسنتز اکسیژن تولید کنند اما این فرایند در برگ ها انجام می شود و اکسیژن رسانی به ریشه ها متفاوت است. در گلدان های پلاستیکی، سنگی، سفالی، سرامیکی و غیره اکسیژن رسانی فقط از طریق سطح انجام می شود اما در گلدان پارچه ای از بدنه هم اکسیژن وارد می شود در نتیجه سیستم ریشه کاملا سالم است.
  4. استرس گرمایی: در گلدان های مختلف مثل پلاستیکی و سفالی، گیاهان در معرض استرس گرمایی هستند و این مورد مخصوصا در فصل گرما مسأله ساز می شود. گیاهانی که در معرض شدید استرس گرمایی باشند نمی توانند ریکاوری کنند و بازدهی تولید محصول آن کاهش می یابد. اما مزایای گلدان پارچه ای در خنک سازی خاک و هوا این مشکل را کامل رفع کرده است.
از مزایای گلدان پارچه ای بی خطر بودن آن برای گیاهان است

از مزایای گلدان پارچه ای بی خطر بودن آن برای گیاهان است

 

  • جنس بدنه کاملا بی خطر: از مزایای گلدان پارچه ای که بسیار اهمیت دارد این است که جنس یا متریال سازنده آن هیچ خطری برای گیاهان ندارند. این گلدان ها هیچ ماده شیمیایی مضری مثل رنگ ندارند. ضمنا در ساخت آنها از BPA استفاده نشده است.
  • پایداری و قابلیت استفاده مجدد: از مزایای گلدان پارچه ای که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که دوام و ماندگاری آنها بسیار بالاست. این نوع گلدان ها در ضخامت های مختلف تولید می شوند که با طول عمر و ماندگاری آن ارتباط مستقیم دارد. ضمنا موقع تعویض گلدان نیز قابل شستشو هستند و می توانید برای گیاهان دیگر استفاده کنید. لذا تحت شرایط دمای بالا و پایین و در محیط بیرون کاملا پایدار هستند و برای جوندگان نیز هیچ ارزش غذایی ندارند.
  • ساخته شده از بطری های PET: حاصل بازیافت بطری های PET به فیبرهای پلی استری محصولات پارچه ای بسیار مقاوم و با کیفیتی است که یکی از آنها گلدان پارچه ای می باشد. لذا حتی اگر بعد از چندین سال، حداقل 5 سال، تصمیم به خرید گلدان جدید گرفتید، هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.
  • وزن و جابجایی: با اینکه وزن خاک، کود و آبیاری بر روی وزن کلی گلدان اثرگذار هستند و به آن اضافه می کنند، وزن گلدان نیز بسیار مهم است. گلدان های سرامیکی، سنگی، سفالی و پلاستیکی وزن اولیه زیادی دارند اما از مزایای گلدان پارچه ای این است که وزن اولیه آن بسیار پایین است پس موقع جابجایی اذیت نمی شوید.

 

 

از مزایای گلدان پارچه ای سازگاری کامل با کشت هیدروپونیک می باشد

از مزایای گلدان پارچه ای سازگاری کامل با کشت هیدروپونیک می باشد

 

  • بهترین گزینه برای کشت هیدروپونیک:

    از مزایای گلدان پارچه ای این است که برای کشت هیدروپونیک بسیار مناسب است و امکان جریان داشتن مواد غذایی را به راحتی فراهم می کند. لذا این مزیت خبر بسیار خوبی برای کسانی که از انواع روش های سیستم هیدروپونیک استفاده می کنند.

  • تولید محصول بیشتر و بازدهی بالاتر: با توجه به اینکه در گلدان های پارچه ای، جریان هوا و اکسیژن رسانی خیلی خوب انجام می شود و با رشد ریشه های جدید و سالم، جذب مواد مغذی و آب به خوبی انجام می گیرد، تولید محصول نیز بیشتر خواهد بود و بازدهی بالای آن باعث تولید محصولات سالم می گردد.
  • شستشوی راحت: تصور کنید قصد داشته باشید که بعد از تعویض گلدان یا از بین بردن بیماری های قارچی و آفات، گلدان خود را شستشو دهید. یقینا شستن گلدان های سرامیکی و سنگی و حتی پلاستیکی و سفالی بزرگ کار دشواری است و زمانبر نیز خواهد بود. از مزایای گلدان پارچه ای این است که خیلی راحت می توانید آنها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و بدون آسیب دیدن تمیز کنید. فقط خاک آن را خارج کنید و با آب سرد شستشو دهید.
  • ذخیره کردن: نگهداری گلدان های خالی پلاستیکی، سفالی و غیره نیاز به فضای زیادی دارند اما از مزایای گلدان پارچه ای قابلیت تا شدن آن است لذا می توانید خیلی راحت و با حداقل فضاگیری آنها را در منزل، انباری یا هر فضای دیگری نگه دارید.
  • انعطاف پذیری: از مزایای گلدان پارچه ای این است که اگر نیاز داشته باشید خاک بیشتری بریزید یا مایل نباشید بابت چند سانتیمتر فضای قطری بیشتر، گلدان جدید بخرید، قابلیت انعطاف دارد و کمی بزرگتر می شود و لذا همیشه حجم نهایی آنها مقداری بیشتر از سایز قابل مشاهده آنها خواهد بود.

فروشگاه ایران سان لایت، مرکز برتر فروش تجهیزات گلخانه و رشد گیاه

فروشگاه ایران سان لایت به عنوان فروشگاه بزرگ و معتبر در زمینه فروش تجهیزات مورد نیاز گلخانه ها و رشد گیاه در فضای داخلی و محیط بیرون با قیمت مناسب و کیفیت عالی در خدمت شماست. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

 

منابع:

 

 

4.4/5 - (104 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *