منظور از پارچه مایلار و ضرورت خرید آن چیست؟

پارچه مایلار (Mylar) که از یک نوع پلی استر ساخته شده از PET یا پلی اتیلن ترفتالات می باشد یکی از کاربردهای گسترده آن در محیط رشد گیاه مثل چادر رشد گیاه، گروباکس و حتی گلخانه هاست.

در کنار فراهم کردن پیش نیازهای دیگری که در رشد ایده ­آل و بهینه یک گیاه تأثیر دارند مثل انتخاب گونه گیاهی مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، فراهم کردن مواد مغذی کافی از طریق کود و مواد معدنی مناسب، آبیاری کافی، جریان هوای کافی و جلوگیری از افزایش بی رویه رطوبت و دمای محیط کشت باید نور کافی هم به گیاه برسد.

وقتی صحبت از تأمین نور کافی به گیاهان می شود همه به فکر خرید لامپ رشد گیاه بیشتر هستند تا میزان تولید نور مصنوعی مناسب رشد گیاه بیشتر شود اما غافل از اینکه هر لامپ رشد گیاه راندمان خاص خود را دارد و بخشی از نور تولیدی آن به گرما تبدیل می گردد و بخشی نیز پراکنده شده و وارد محیط می شود.

ضمن اینکه خرید تعداد زیادی لامپ رشد گیاه هزینه های جانبی و تهیه محیط رشد را بسیار بالا می برد و مقرون به صرفه هم نیست. در مطالب قبلی در مورد پارچه رفلکتور صحبت کردیم تا با تعداد مناسبی از لامپ های رشد گیاه، میزان نوری که به گیاهی می رسد را بیشتر کنید و راندمان رشد گیاه را افزایش دهیم.

اما در هر صورت باز هم بخشی از نور وارد محیط می شود که برخورد آن به سطوح مختلف مثل دیواره ها سبب جذب آن شده و به گیاه نمی رسد لذا پارچه مایلار در این مواقع بهترین گزینه است.

پارچه مایلار بخاطر خاصیت انعکاسی که دارد و جنس پارچه که از مایلار می باشد (پارچه های دیگری با چنین کاربرد و خاصیتی وجود دارند) جلوی جذب نور در محیط را می گیرد و با برگرداندن نور پخش شده در محیط به سمت گیاه، شرایط را برای رشد ایده­آل می کند ضمن اینکه در هزینه های جانبی شما نیز بسیار صرفه جویی می شود و مجبور به خرید تعداد زیادی لامپ رشد گیاه نیستید.

بررسی ها مشخص کرده که اگر نحوه نصب پارچه مایلار صحیح باشد تا 30% نور بیشتری به سمت گیاه می رسد که در کنار استفاده از پارچه رفلکتور رشد گیاه، سبب کاهش شدید هزینه ها و نیاز به خرید منابع نوری مثل لامپ رشد گیاه خواهد شد.

 

 

برای خرید پارچه رفلکتور کلیک کنید 

 

پارچه مایلار مناسب برای گلخانه ها

پارچه مایلار مناسب برای گلخانه ها

 

نکات خرید و نصب پارچه مایلار

پارچه مایلار را می توانید برای هر محیطی که در آن گیاه کشت می دهید استفاده کنید مثل دیوارهای چادر رشد گیاه، اتاق رشد گیاه و گلخانه ها که حتی برخی چادرهای رشد گیاه جنس روکش داخلی آنها از مایلار است. یا مثلا رفلکتورهای پارچه ای رشد گیاه نیز در برخی مدل ها دارای روکش داخلی از جنس مایلار هستند.

پس از اینکه پارچه مایلار را خریداری کردید که معمولا به شکل رول موجود هستند و باید با توجه به متراژی که دارید خریداری کنید، باید به خوبی آن را نصب کنید یعنی در واقع در چنین حالتی نصب این نوع پارچه ها از خریدشان مهمتر است.

نکات زیر را موقع خرید، استفاده و نصب پارچه های مایلار در خاطر داشته باشید:

  • از موقع خرید تا نصب دقت کنید که پارچه مایلار خریداری شده چین و چروک نداشته باشد و باید کاملا مسطح باشد
  • توصیه می شود دیواری که قرار است روی آن پارچه از جنس مایلار را نصب کنید کاملا صاف باشد و یا حداقل میزان قوسی و فرو رفتگی را داشته باشد
  • بهترین مکان برای نصب در داخل اتاق های رشد گیاه یا گروباکس و چادر رشد گیاهی است که روکش داخلی آنها از مایلار نیست، چرا که به طور استاندارد سطح آنها کاملا صاف است
  • بهتر است نوعی را خریداری کنید که پارچه آن طرح دار یا اصطلاحا Hammered Style Texture باشد چرا که طرح روی آن به بازتاب بهتر نور کمک می کند و شدت جذب را کمتر می کند
  • پس از نصب همیشه سطح مایلار را تمیز نگه دارید و همیشه پس از چند دوره رشد توصیه می شود آنها را عوض کنید و با توجه به اینکه قیمت ارزانی دارند هزینه کلی بسیار کمی دارند
  • حتما و تأکید می کنیم که حتما پارچه های مایلار وقتی روی دیوار نصب می شوند باید کاملا صاف باشند چون در پشت آنها حباب هوا تشکیل می شود و همین عامل باعث می شود در برخورد نور به آنها داغ شده و راندمان بازتاب دهندگی نور را در آنها کاهش دهد
  • برای قرارگیری بسیار مناسب پارچه های مایلار روی سطح دیوار یا محیط رشد گیاه توصیه می شود از چسب های ولکرو (Velcro) که به آنها چسبک یا بست قلابدار هم گفته می شود استفاده کنید تا کمترین میزان حباب در پشت آنها به دیوار تشکیل شود.

 

 

پارچه مایلار در کنار تهویه مناسب، کود و تأمین نور کافی برای رشد بهینه گیاه

پارچه مایلار در کنار تهویه مناسب، کود و تأمین نور کافی برای رشد بهینه گیاه

 

ویژگی ها و مزایای پارچه مایلار

پارچه های مایلار در بین انواع مختلف دیگر مثل Foylon، فویل های سیاه و سفید و غیره هم قیمت کمتری دارد و هم قدرت بازتاب دهی آن بین 92 تا 97% است که نشان دهنده راندمان بالای آن می باشد. اما ویژگی ها و مزایای این نوع پارچه ها محدود به این عوامل نیست و به همین دلیل حتما برای رشد بهینه گیاه و کاهش شدید هزینه های تأمین نور محیط رشد گیاهان توصیه می کنیم به فکر خرید پارچه مایلار باشید.

مزایای کلی پارچه های مایلار عبارتند از:

  • قدرت بازتاب دهندگی بسیار بالا
  • متریالی بسیار مقاوم و پایدار در برابر شرایط محیطی سخت
  • نگه داشتن گرما در داخل محوطه رشد گیاه که برای فصل زمستان عالیست اما در تابستان حتما باید به فکر تهویه مناسب باشید
  • قیمت کم و هزینه پایین آن، باعث شده تا خرید و حتی تعویض آنها هزینه مالی زیادی نداشته باشد
  • کاهش شدید هزینه های افزایش تعداد لامپ رشد گیاه
  • مواد سازنده آن با محیط کاملا سازگار هستند و خطراتی ندارند

سؤالات رایج در مورد پارچه مایلار:

سؤال: روی پارچه رفلکتور  رشد قارچ و کپک هم رخ می دهد؟

جواب: با توجه به اینکه جنس آن از پلی استر است به همین دلیل احتمال رشد قارچ بر روی آن هست به همین دلیل توصیه می شود برای جلوگیری از این اتفاق هم هر از گاهی سطح آن را تمیز کنید و هم اینکه از تهویه خوب استفاده کنید تا دما و رطوبت کنترل شده باشند.

سؤال: هر دو سمت پارچه های مایلار خاصیت بازتاب دهندگی دارند؟

جواب: برخی از مدل های آن در بازار در هر دو سمت خاصیت بازتاب دهندگی دارند و لذا پس از مدتی می توانید به جای دور انداختن این پارچه ها از سمت دیگر آن استفاده کنید.

قیمت پارچه مایلار

 

خرید چادر رشد گیاه با روکش داخلی پارچه مایلار

خرید چادر رشد گیاه با روکش داخلی پارچه مایلار

 

برای خرید پارچه مایلار با توجه به تنوعی که در بازار موجود هست و همه آنها کیفیت لازم را ندارند اما به اسم پارچه مرغوب مایلار به فروش می رسند، لازم است که فروشگاه معتبری را پیدا کنید.

فروشگاه ایران سان لایت به عنوان بهترین و معتبرترین مرکز عرضه و فروش پارچه های مایلار در کشور فعالیت می کند که نه تنها از لحاظ قیمت بلکه کیفیت محصولات نیز بی رقیب است و به سختی مشابه این محصولات را با چنین قیمتی پیدا کنید.

ضمنا در نظر داشته باشید که کلیه محصولات دارای 6 ماه گارانتی بوده و در خرید بالای 300 هزار تومان مشمول ارسال رایگان نیز خواهید شد و همه این خدمات جانبی و عرضه محصولات درجه یک جهت حفظ رضایت مشتریان ماست که رضایت شما عزیزان بزرگترین افتخار کاری ماست.

 

پارچه رفلکتور مناسب باکس ( عرض 140 سانتی متری)

 

پارچه رفلکتور (مایلار )دیواری ( عرض 120 سانتی متری)

 

 

منابع:

4.6/5 - (100 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *