معرفی و خرید گلدان پارچه ای

برای خرید گلدان پارچه ای ابتدا لازم است که با این نوع از گلدان ها آشنا شوید و دلیل خرید این نوع گلدان ها و ارجحیت آن نسبت به سایر متریال ها را بدانید. سپس در ادامه مطلب به بیان این موضوع خواهیم پرداخت که برای خرید گلدان پارچه ای به چه نکاتی باید توجه کنید.

گلدان های پارچه ای به گلدان های از پلی پروپیلن دو لایه و فاقد BPA و با قابلیت گردش هوای عالی گفته می شود که بافت نرمی دارند. این نوع گلدان ها در دو نوع موجود هستند: یک نوع از آنها را برای رشد و پرورش گیاهان کوچک و نهال استفاده می کنند و یک نوع از آنها را هم برای رشد گیاهان بزرگتر استفاده می کنند.

در مقابل گلدان های پلاستیکی را داریم که در بازار بسیار زیاد و پرفروش هستند اما در حقیقت چندان مفید نیستند. برای برخی از گیاهان لازم است که خاک زهکشی خوبی داشته باشد اما در گلدان های پلاستیکی به علت وجود سوراخ های بزرگ، خاک نیز شسته شده و از آن خارج می شود و با فرسایش خاک و خارج شدن، مواد مغذی مورد نیاز رشد گیاه نیز دفع می شود.

اگر همچنین گلدان های سوراخ های بسیار ریزی داشته باشند یا سوراخ زهکشی نداشته باشند، آب در داخل گلدان راکد مانده و سپس پوسیدگی ریشه می شود، ضمن اینکه رطوبت زیاد زمینه ساز بیماری های قارچی گیاه و گرم شدن بیش از حد خاک می شود.

با  گلدان پارچه ای چنین مشکلی نخواهید داشت چون آب اضافی از داخل بافت آن خارج می شود و فرسایش خاک نخواهید داشت و چون گردش هوای بسیار خوبی دارد از پوسیدگی ریشه و تجمع رطوبت جلوگیری می شود.

 

 مشاهده و خرید گلدان پارچه ای  

 

خرید گلدان پارچه ای بهترین انتخاب برای کاشت گیاهان

خرید گلدان پارچه ای بهترین انتخاب برای کاشت گیاهان

 

چرا خرید گلدان پارچه ای انتخاب بهتری است؟

شاید تا الان به طور کامل قانع نشده باشید که چرا  گلدان پارچه ای لازم است یا اینکه مزیت های خرید این نوع گلدان ها نسبت به سایر گلدان ها چیست و به طور کلی چه فوایدی دارند؟

در این بخش به چند مورد از مهمترین مزایای  گلدان پارچه ای می پردازیم:

  • ریشه های سالم: خرید گلدان پارچه ای به دو دلیل باعث سالم ماندن ریشه های گیاه می شود:
  • در گلدان ها وقتی ریشه ها رشد می کنند به سمت دیواره های گلدان رفته و در آن دور می زنند تا راهی به سمت سطح و دریافت اکسیژن پیدا کنند و این پیچیدن به دور هم در ریشه ها باعث خفگی و از بین رفتن گیاه خواهد شد اما با  گلدان پارچه ای چون جریان هوای خوبی برقرار است چنین اتفاقی رخ نمی دهد.
  • بخاطر زهکشی مناسب گلدان های پارچه ای، پوسیدگی ریشه و فرسایش خاک و هدر رفتن مواد غذایی رخ نداده و ریشه ها سالم باقی می مانند.
  • کنترل دما:

    بخاطر جریان داشتن بسیار مناسب هوا در گلدان های پارچه ای دمای داخل خاک بالا نمی رود و گرما به دام نمی افتد چرا که از طریق روزنه های بافت آن به بیرون می رود.

برای مشاهده و خرید خاک و بستر کشت  کلبک کنید .
  • وزن کم:

    وزن کم باعث شده  گلدان پارچه ای برای همه افراد مناسب باشد چون جابجایی را راحتتر کرده و ذخیره سازی خاک و گیاه در آنها وزن زیادی نمی گیرد.

  • اکسیژن رسانی:

    در تمامی انواع گلدان ها مثل سفالی، پلاستیکی، سرامیکی و غیره، هوارسانی فقط از سطح انجام می شود اما با  گلدان پارچه ای در همه جای آن جریان هوا وجود دارد.

  • مقاومت به شکستگی و سرمای شدید:

    با خرید گلدان پارچه ای نه استرسی باب سرمای زیاد و شکننده شد

    ن آن دارید و هم اینکه اگر از دستتان بیافتد، اصلا شکستگی معنایی ندارد. حتی بیرون نگه داشتن مداوم گلدان در معرض نور خورشید آسیب به آن نمی زند چرا که ساختار آنها مقاوم به UV است.

  • قیمت مناسب:

    قیمت  گلدان پارچه ای بسیار مناسب است و با توجه به طول عمر بسیار بالا و مقاومت مثال زدنی، بهترین گزینه برای خرید محسوب می شود.

و غیره.

 

 

خرید گلدان پارچه ای با رعایت نکات مختلف بهترین گزینه است

خرید گلدان پارچه ای با رعایت نکات مختلف بهترین گزینه است

 

 

چه نکاتی باید هنگام خرید گلدان پارچه ای رعایت شوند؟

تا اینجا با ضرورت و فواید  گلدان پارچه ای بزرگ و کوچک برای نهال ها آشنا شدید و کاملا می دانید که از جنبه های مختلف خرید هوشمندانه ای محسوب می گردد و حتی در صورتی که نیاز به خرید مجدد پیدا کنید، هزینه زیادی متحمل نمی شوید چرا که توصیه می شود این گلدان ها را هر سال تعویض کنید.

اما سؤال اینجاست که  گلدان پارچه ای کافیست و می توان در هر نوعی گیاه خود را بکاریم؟ خیر. برای خرید این نوع گلدان ها حتما باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • جنس یا متریال: برخی از گلدان های پارچه ای از مواد بازیافتی ساخته شده اند که ماده خام تشکیل دهنده چنین گلدان هایی می تواند پارچه، پارچه کتان و پلی پروپیلن بدون BPA باشد. برخی از آنها هم از مواد تجزیه پذیر ساخته شده اند و به همین دلیل داخل خاک فرو می برند که قابلیت استفاده مجدد را ندارند پس به نوع متریال سازنده یا جنس آن دقت کنید.
  • کیفیت ساخت: برخی از گلدان های پارچه ای قسمت های اضافه هم دارند مثل زیپ، دستگیره، نوار چسب های ولکرو و غیره. اگر قصد دارید دائما گلدان خریداری شده را جابجا کنید پس خرید نوع دسته دار بهترین گزینه است. در مقابل انواعی که چسب ولکرو دارند، روی عملکرد این گلدان ها اثر منفی خواهند داشت.
  • روش ساخت: در  گلدان پارچه ای به روش ساخت نیز توجه کنید. برخی از این گلدان ها تحت فرایندهای شیمیایی قرار می گیرند که به کمک آنها نسبت به موارد مختلف مقاومت بیشتری خواهند داشت اما روی کیفیت خاک اثر منفی می گذارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای خرید چنین گلدان هایی، مواردی است که فاقد BPA باشد.
  • سایز: سایز و حجم نگهداری خاک نیز بسیار مهم است و اینکه ظرفیت نگهداری آب در آنها چقدر است. به عنوان مثال برای کاشت فلفل و سایر گیاهان مثل کاهو و نخود باید نوعی را انتخاب کنید که ظرفیتی حدود 12 لیتر آب دارد. انواعی که حدود 30 لیتر آب ظرفیت دارند تقریبا برای کاشت هر چیزی مناسب هستند مخصوصا برای سیب زمینی، فلفل، گل ها، گیاهان دارویی، سیب زمینی، درختان با دوره میوه دهی و غیره.

 گلدان پارچه ای با ظرفیت حدود 40 لیتر آب که به نحوی طراحی شده اند که به آنها باغچه قابل حمل گفته می شود.

  • قابلیت شستشو: اگر پس از برداشت محصولات، به دنبال تغییر هستید، پس ابتدا کثیفی های نشان داده شده را از بین ببرید و سپس با خرید نوع مقاوم به ماشین لباسشویی آن را شتستشوی کامل بدهید.

گلدان پارچه ای از کجا بخریم؟

برای خرید گلدان پارچه ای بسیار مهم است که فروشگاه انتخاب شده کاملا معتبر باشد و کلیه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه شوند. فروشگاه ایران سان لایت در زمینه فروش گلدان پارچه ای بهترین تنوع محصولات و قیمت را دارد که تماما از مواد کاملا سازگار با محیط زیست تشکیل شده اند و فاقد BPA هستند.

شما عزیزان می توانید از طریق شماره تماس درج شده در سایت، از مشاورین حرفه ای ما به شکل رایگان کمک بگیرید و با انتخاب بهترین مدل و اطلاع از قیمت گلدان پارچه ای، بهترین گزینه را متناسب با گیاه و مرحله رشد آن، انتخاب نمایید.

 

 

خرید گلدان پارچه ای با بهترین کیفیت و بیشترین کاربرد

خرید گلدان پارچه ای با بهترین کیفیت و بیشترین کاربرد

 

 

منابع:

https://www.grassrootsfabricpots.com/what-are-fabric-pots/

4.4/5 - (107 امتیاز)

1 دیدگاه در “خرید گلدان پارچه ای| قیمت گلدان پارچه ای| نکات و راهنمای خرید گلدان پارچه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *