طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا:

کود 10 50 10 دارای فسفر بسیار زیاد است. در واقع این کود برای گیاهانی استفاده می شود که خاک آن ها حاوی مقدار کمی فسفر می باشد. درخت زاموفیلیا دارای ریشه غده ای مانند می باشد که در طول مدت باعث میشود نیاز به فسفر بسیاری کند. وجود فسفر برای گیاهانی همچون زاموفیلیا سبب می شود تا درخت به خوبی رشد کرده و نیاز های خود را برآورده کند.

کود های­ فسفر باعث ریشه زایی، افزایش گلدهی، افزایش تشکیل میوه و همچنین سبب افزایش کمی و کیفی محصولات می‌شود. بهترین زمان مصرف از کود های فسفر دار زمان قبل از رویش گل های گیاهان می باشد. بهترین جواب دهی را در ابتدای دوره برای افزایش ریشه زائی و تحریک گیاه برای گل دهی داراست.شما در این زمان می توانید از کود 10 50 10 استفاده کنید.

در ادامه قسمت به طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا اشاره می کنیم تا به بهترین شکل بتواید گیاه زاموفیلیای خود را پرورش دهید.

 

طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا

علائم کمبود فسفر و طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا :

ممکن است کمبود فسفر دارای نشانه های خاصی باشد برای مثال ممکن است برگ گیاهان زرد شده و رنگ قبلی خود را نداشته باشد.

یکی دیگر از علائمی که ممکن است به دلیل کمبود فسفر در این گیاه پیش بیاید، ترش شدن میوه ها می باشد.

مزایای استفاده از کود 10 50 10:

  • تحریک ریشه ­زایی دارای pH اسیدی،
  • مناسب جهت استفاده در خاک های آهکی افزایش قابلیت جذب عناصر غذایی غیرفعال خاک افزایش گلدهی،
  • کاهش گل ریزی و افزایش تشکیل میوه بهبود خاصیت انبارداری و بهبود رنگ پذیری فاقد فلزات سنگین،
  • کلر و سدیم

مواد تشکیل دهنده کود 10 50 10:

ازت یا نیتروژن (N) 10 %
فسفات (P) 50 %
پتاس (K) 10 %
آمینو اسید (Amino acid) 1200ppm
آهن (Fe-EDTA) 7000ppm
روی (Zn-EDTA) 500ppm
مس (Cu-EDTA) 500ppm
منگنز (Mn-EDTA) 500ppm
بور (B) 200ppm
مولیبدون (Mo)

کود NPK چیست؟

قطعا اگر جزو افرادی هستید که دارای باغ و گلخانه هستید، تا کنون اسم کود های ان پی کا را شنیده اید. این کود ها حاوی عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم می باشد که نیاز های اصلی گیاهان را برآورده می کند. جالب است بدانید که کود های ان پی کا با مقدار های متفاوتی از این عناصر درست شدند که شما می توانید انواع آن ها را نسبت به گیاهان خود خریداری کنید تا به بهترین شکل ممکن گلخانه و گیاهان خود را پرورش دهید.

ابتدا بهتر است چک کنید که گیاه شما نیاز به چه عنصری دارد و در ادامه می توانید کود مناسب گیاه خود را خریداری کنید.

در واقع کود 10 50 10 حاوی 50 درصد فسفر، 10 درصد نیتروژن و 10 درصد پتاسیم می باشد. طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا ممکن است با دیگر گیاهان متفاوت باشد شما می توانید در هنگام خرید کود ان پی کا ابتدا از مسئولین محترم طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا را متوجه شوید.

 

مزایای استفاده از کود NPK 10 50 10:

  • افزایش سرعت و توان جوان زدن دانه ها
  • بالابردن تعداد جوانه های رویشی و افزایش باردهی گیاه
  • کمک به بهبود عملکرد گیاه و مانع شدن از بیحالی آن
  • قابل استفاده برای درختان دارای میوه ترش
  • کمک به تولید میوه در درختان میوه
  • امکان استفاده همزمان با کود های آلی
  • تسریع فرایند ریشه زایی تا گلدهی گیاهان
  • مانع شدن از شوری خاک گیاه
  • کودی محلول در آب و قابل استفاده در سیستم های آبیاری تحت فشار یا غرق آبی
  • تامین تمام نیاز گیاه به فسفر

تاثیر فسفر در ریشه زایی گیاهان:

زمانی که فسفر کافی در خاک باشد، خورشید می تواند فسفر را تبدیل به فیبر و غذای مورد نیاز گیاه کند. در این صورت می تواند تاثیر بسیاری بر ریشه زایی بیشتر و متابولیسم قند ها همچنین ذخیره و انتقال انرژی داشته باشد. معمولا گیاهانی که حاوی فسفر کافی باشند، دارای ریشه های سالمی هستند. زمانی که ریشه گیاه سالم باشد ، برگ و گلدهی بهتری دارند. در واقع ریشه سالم سبب می شود تا گیاه در برابر آب و هوای نا مناسب خود را تقویت نموده و مقاوم باشد.

 

طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا

مقدار و طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا:

بهتر است در زمان خرید این کود حتما با مشاورین خرید صحبت نمایید و طریقه مصرف را دقیق بپرسید. کود های 10 50 10 برای هر گیاه متفاوت می باشد.

بهترین مقدار و طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا ، سه گرم که معادل یک قاشق چای خوری می باشد، در یک لیتر آب است. بعد از مخلوط کردن کود و آب، می توانید آن را به صورت محلول پاشی یا آبیاری پای ریشه ها، استفاده نمایید.

فواصل زمانی مصرف کود نیز هر 2 تا 3 هفته یکبار است اما باز هم بستگی به نوع گیاه و اندازه آن دارد. می توانید کوددهی را از اوایل بهار شروع کرده و تا اواسط پاییز ادامه دهید.

در زمان مصرف بهتر است حد وسط را در نظر بگیرید تا باعث وجود بیش از حد فسفر نشود و به هیچ وجه زیاده روی نداشته باشید چرا که اگر گیاه کود بیش از حد دریافت کند، باعث مشکلات زیادی در گیاه مثل سوختن برگ ها و لبه های آن، از بین رفتن برگ، گل و میوه گیاه، کم شدن تعداد شاخه ها و گل ها و … می شود.

روش نگهداری گیاه زاموفیلیا:

در واقع گیاه های زاموفیلیا جزو گیاهانی می باشد که به آسانی رشد کرده و در بیشتر شرایط به راحتی رشد می کند و که هر کسی به راحتی میتواند در خانه یا محل کار از آن مراقبت کند اما این گیاه نیز مانند گیاهان دیگر، دارای نکات کلیدی در نگهداری و پرورش میباشد که با دانستن آن ها میتوانید یک گیاه شاداب و همیشه سبز داشته باشید. طریقه استفاده کود 10 50 10 برای زاموفیلیا را در قسمت های بالا توضیح دادیم . امید است بتوانید گیاهان خود را با این کود به بهترین شکل پرورش دهید.

 

4.2/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *