بهترین زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته:

درخت پسته یکی از درختان مهم باغی برای کشور ایران است. از این رو باید با استفاده از کود های مناسب این درخت، بهترین پسته ها را برداشت کرد. بهترین راهکار برای مراقبت از درختان و گیاهان باغی استافده از کود برای ان هاست. با کوددهی به موقع به درختان شاهد از بین رفتن کک و افات خواهیم بود همچینن باعث می شود تا ثمره و میوه درختان به خوبی رشد کرده و طعم خوبی بدهد.

زمان استفاده از کود اوره برای هر درخت متفاوت است از این رو می توانید برای اطلاع بیشتر از نحوه استفاده از کود اوره برای دیگر درختان کلیک کنید.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته

کود اوره برای چه چیزی خوبه؟

کودهای شیمیایی بر اساس مواد سازنده (عمدتا نیتروژن، فسفر و پتاسیم) به صورت های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که معمولا برای رساندن مواد مغذی و عناصر مورد  نیاز درختان می باشد. در هنگام انتخاب یک کود شیمیایی بایدب ه موارد مختلفی توجه شود باری مثال بعضی از خاک ها دارای نیتروژن و فسفات به اندزاه هستند اما بعضی دیگر این موارد را ندارد از همین رو برای رشد بهتر ریشه و درختان باید از کود شیمیایی استفاده کنیم. به دلیل اینکه کشاورزان و باغداران گرامی زا کود اوره برای درختان بسیاری استافده می کنند و این کود می تواند نیتروژن و پتاسیم مورد نیاز درخت را فراهم اورد در ادامه به نحوه مصرف و مقدار مصرف کود اوره برای هر درخت می پردازیم. در ادامه زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته را بیان می کنیم.

اوره دارای 46 درصد نتروژن یم باشد که به شکل بلور های سفید ساخته شده است . اوره از امونیاک ساخته شده است که می تواند مقدار مورد نیاز نیتروزن هر درخت را فراهم اورد. جالب است بدانید که اوره یک حلال سات و می توان با حل نمودن ان و اب پاشی بر روی درختان از طریق برگ ها و شاخه ها نیز جذب شود.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته: نحوه مصرف:

دو روش برای استفاده از این کود وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد :

 محلول پاشی:

در این روش کود اوره که یک حلال است را در اب حل می کنند و بر روی درختان و شاخه ها اسپری می کنند. این روش برای گیاهانی که می توانند کود اوره را از طریق شاخ و برگ جذب کنند ،کاربرد دارد.

تزریق به خاک: 

در این روش مانند دیگر کود های جامد می توانیم کود اوره را بر روی خاک ریخته تا نیتروژن و پتاسیم موجود در کود اوره جذب خاک شود. البته لازم به ذکر است که امونیوم و نیتروزن ممکن است پس از مدتی جذب خاک شوند زیرا دیر جذب هستند.. در ادامه به زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته می پردازیم.

بدایند که استفاده بیش از حد از کود اوره سبب می شود تا گیاهان بسوزند و گل دهی خوبی نداشته باشند از این رو بهتر است پیش از مصرف کود اوره خاک خود را ازمایش کنید.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته

مزایای استفاده از این کود:

1- تولید مقادیر بالای نیتروژن برای گیاه و راندمان بالا در مقایسه با دیگر کود ها
2-ذخیره سازی به دلیل عدم آتش گیری و انفجار
3- امکان استفاده به صورت پاشیدن ان به درختان و یا کود جامد
4- امکان ترکیب با سایر کودها.

5- برای مواردی که خاک اسیدی باشد استفاده از این کود توصیه می شود.

زمان استفاده از کود اوره برای رشد بهتر درختان پسته:

درخت پسته یکی از مهمرین صادرات ما به دیگر کشور ها می باشد و جزو مهمترین درخت ها به حساب می اید. برای رشد بهتر و محصولات بهتر اسن درخت باید از کود اوره که حاوی نیتروژن است استفاده کنیم.. با اطلاع از زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته می‌توانید به رشد سریع‌تر و بهتر درختان پسته کمک کنید. مهمترین نکته این سات که زمان کوددهی درختان پسته بسیار حساس هستند و باید به ان ها توجه نمود.

یکی زا کود های خوب اوره برای درختان پسته کود شوک ایکس 10 می باشد که در دو دوره  از سال به محصولاتی مانند درختان پسته تزریق می شوند. در واقع یکی اول بهار و دیگری اول تابستان می باشد.

در واقع پس از فلص زمستان که تمامی نیتروژن موجود در خاک از بین رتفه است درختان پسته نیاز به نیتروژن دارند. زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته به میزان صحیح در این دوره، می‌تواند رشد سریع‌تر، برگردهای سبزتر و سالمتر، و در در نتیجه بهترین محصولات را برای شما فراهم می اورند.

در فصل تابستان، دوره دوم زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته به دلیل موجود بودن نیتروژن و نبود فسفر و پتاسیم در خاک درختان پسته نیاز به کود اوره دارند. باید دقت کنید که میزان کود شوک ایکس 10 باید به اندازه باشد تا گیاه و درخت شما اسیب نبیند.

به طور کلی درختانی که کمبود نیتروژن و فسفر دارند و حاوی خاک اسیدی هستند می توان از کود اوره برای ان ها استفاده نمود. علاوه بر این موارد می توان گفت که کود اوره اگر در شرایط و به مقدار مناسب از ان استفاده شود سبب بهبود محصولات می شود.

یکی از بهترین زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته، زمانی است که این درخت در حال گلدهی و پسته دادن می باشد. به همین دلیل بهترین زمان استفاده از کود ها در بهار و تابستان می باشد.

زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته

کود مناسب برای درخت پسته

قطعا می دایند که میزان سن درختان بر مقدار کود مورد نیاز ان ها تاثیر زیادی دراد در واقع درخت های مسن تر نیاز بیشتری به کود دارند تا درختان جوان. همچنین بهتر است میزان اسیدیته خاک خود  را بسنجید و سپس کوددهی کنید. شما می توانید از کود های دامی زمانی که درختان در خواب زمستانی هستند استفاده کنید. زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که استافده از کود اوره در زمستان و زمانی که درخت به خواب زمستانی رفته است هیچ تاثیری ندارد.

مواردی که باید در کود دهی ازت درختان پسته مورد توجه قرار گیرند

  • در صورتی که محصولات درخت پسته شما بسیار کم بود باید نوبت دوم کود دهی حذف و یا کود استفاده شده خیلی کم شود.
  • خاک های شور و قلیایی بهتر است در هر سه مرحله فوق  فقط از کود سولفات آمونیوم استفاده کرد و یناز نیست از کود اوره استفاده نمود. چراکه زمان استفاده از کود اوره برای درخت پسته مانع مسمومیت شوری خاک می‌شود.
  • باری کوددهی درختانی که بسیار جوان هستند باید در ابتدای اسفند ماه کود اوره به همراه ابیاری به درختان داده شود.
  • در صورتی که نیتروژن به صورت ماده الی در خاک برای درخت پسته قرار بگیرد دیگر نیاز نیست چند نوبت در سال به گیاه داده شود و فقط سالانه با یک نوبت مصرف نیاز گیاه برآورده می‌شود.
3.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *