بهترین کود برای درختان میوه در بهار کدام است؟

شاید برای اکثر افراد این سوال پیش بیاید که بهترین کود برای درختان میوه کدام است و در چه فصولی از سال می توان از این کود ها استفاده کرد؟ در واقع باید گفت که برای هر درخت باید از یک کود استفاده نمود و نمی توان یک کود دقیق برای استفاده از درختان را نام برد. هر گیاه ممکن است به یک نوع مواد معدنی و ویتامین نیاز داشته باشد و ممکن است گیاه دیگر به این مواد نیاز نداشته باشد از همین رو باید نسبت به درخت مورد نظرتان کود آن را تهیه نمایید.

بهترین کود برای درختان میوه در بهار

تشخیص بهترین کود برای درختان میوه در بهار:

ابتدایی ترین کار برای تشخیص کود مورد نیاز برای هر گیاه، آزمایش خاک آن منطقه می باشد. در نتیجه آزمایش مطلع می شوید که خاک این منطقه چه مواد معدنی نیاز دارد و چه مواد معدنی کم دارد. در نتیجه نسبت به هر درخت و یا گیاهی که رد آن میکارید می توانید یک کود مناسب تهیه نموده و به خاک اضافه کنید. در واقع در فصل بهار درختان و گیاهان جان دوباره ای می گیرند و به گونه ای متولد می شوند. در این زمان باید نیتروژن خاک زیاد باشد. پس باید کودهایی تهیه نمایید که دارای نیتروژن بالا باشند.

اکنون مطلع شدیم که بهترین کود برای درختان میوه در بهار کودی است که دارای نیتروژن بالایی باشد. به هیچ عنوان در مصرف کود زیاده روی نکنید. این امر نه تنها منجر به تسریع در رشد درختان نخواهد شد بلکه ریشه درختان خواهد سوخت. باور اشتباه در میان برخی از باغداران این است که بهترین کود برای درختان میوه در بهار باید در بیشترین مقدار اعمال شود.

تاثیر بهترین کود برای درختان میوه در بهار در چرخه زندگی:

ابتدایی ترین مرحله زندگی درختان مرحله رویش می باشد. مرحله رشد رویشی، مرحله گلدهی و در آخر مرحله میوه دهی است. در هر مرحله نیاز گیاه متفاوت بوده اما در مرحله میوه‌دهی میزان نیاز درخت به عناصر مغذی بیشتر است. در اینجا کودهای مقوی را معرفی می‌کنیم که در هر مرحله به گیاه برای رشدی بهتر کمک کند.

در شروع فصل بهار باید از کودهای استفاده‌ کنیم که هم به فاز رویشی و هم به فاز زایشی گیاه کمک کند. برای مرحله رشد رویشی گیاه باید از کودی با نیتروژن زیاد استفاده کرد. در مرحله گلدهی باید از کودی که فسفر زیاد دارد استفاده کرد. اما در مرحله میوه دهی از کودی با پتاسیم زیاد استفاده می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که کلسیم نیز در طعم و بزرگ شدن میوه تاثیر بسیاری دارد. بهتر است از بهترین کود برای درختان میوه در بهار به گونه ای استفاده کنید که حاوی کلسیم باشند.

بهترین کود برای درختان میوه در بهار

استفاده از بهترین کود برای درختان میوه در بهار چه تاثیری دارد؟

در واقع در آغاز بهار، به دلیل رشد دوباره تمامی درختان و گیاهان باید توجه داشته باشید که کودی که استفاده می کنید باید تمام ریز مغذی ها و مواد معدنی را به گیاه شما برساند. زیرا در این دوره گیاهان جان دوباره ای گرفتند و رشد آن ها سریع تر و رشد برگ های آن ها افزایش می یابد. بهتر است از کود هایی که حاوی نیتروژن و کلسیم و فسفر دارند بیشتر استفاده شود و بهتر است در طریقه مصرف این کود ها دقت لازم را داشته باشید.

در دوره زمستان استفاده از کود ها با بهار تفاوت زیادی دارد. شما می توانید از روش چالکوده در زمستان استفاده نموده و به گیاهان خود کود برسانید.  در روش چالکود، شما باید چاله‌هایی در اطراف درختان میوه حفر کنید و کود را در آن ریخته و روی آن را خاک بریزید. از آنجا که در زمستان گیاهان در خواب زمستانه به سر می‌برند. در کوددهی به این روش مواد و عناصر مغذی مورد نیاز گیاه به آرامی آزاد شده و هنگامی که گیاه از خواب زمستانه بیدار شود، عنصر های مورد نیازشان تامین شده و بعدا از آنها استفاده می کنند.

لازم است بدانید که کود هایی که در تابستان و بهار به گیاه افزوده می شود تاثیر بسیاری در رشد و نموی گیاه دارد. در واقع در تابستان و بهار به دلیل اینکه گیاهان رد خواب زمستانی قرار ندارند، ویتامین را به سرعت جذب نموده و روی درختان تاثیر می گذارد.

بهترین کود ها برای رشد سریع درختان:

در قسمت بالا به بهترین کود برای درختان میوه اشاره نمودیم در این قسمت قصد داریم تا از بهترین کود هایی که تاثیر به سزایی در رشد سریع دارند اشاره کنیم.

کود نیتروژن:

در واقع تمامی گیاهان نیاز به نیتروژن و ازت دارند و این امر سبب افزایش گل دهی و رشد بیشتر گیاه می شود. عنصر نیتروژن محرک رشد رویشی گیاه است و در نتیجه در زمانی که هنوز گیاه وارد فاز زایشی نشده است لازم است از این کود استفاده شود. نکته ای که باید باغداران مد نظر داشته باشند این است که اگر چه نیتروژن به عنوان بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه شناخته شده است اما اگر در زمان صحیح اعمال نگردد، نتیجه عکس خواهد داشت. در واقع زمانی که شما از این کود در دوره شکوفه دهی استفاده شود، درخت رشد سریع تری نسبت به قبل خواهد داشت و به مرور سبب می شود شکوفه دهی به تاخیر بیفتد.

شما می توانید انواع کود ازت بالا را در سان لایت تهیه نمایید.

بهترین کود برای درختان میوه در بهار

کود های گوگرد:

وجود گوگرد در خاک سبب می شود تا سبزینگی درخت و گیاهان به طور کامل انجام شود در واقع وجود گوگرد مانند نیتروژن لازم است. پس می توان گفت بهترین کود برای درختان میوه در بهار نیازمند گوگرد نیز است.

کود های آهن:

در واقع مهمترین عنصر برای رشد طبیعی و سالم گیاه آهن می باشد. شما باید دقت داشته باشید که گیاه شما از آهن کافی برخوردار باشد . در صورتی که قصد دارین رشد گیاه شما بیشتر شود باید از کود هایی استفاده نمایید که در آن از اهن به مقدار کافی استفاده شده باشد.بهتر است در فصل های گلدهی و شکوفه دهی گیاهان از بهترین کود برای درختان میوه در بهار استفاده نمایید که حاوی آهن باشند.

شما می توانید انواع بهترین کود برای درختان میوه در بهار را از ایران سان لایت تهیه نمایید اما ابتدا خاک منطقه مورد نظر خود را ارزیابی کنید تا نسبت به آن یک کود مناسب تهیه کنید.

3.2/5 - (38 امتیاز)

1 دیدگاه در “بهترین کود برای درختان میوه در بهار

  1. کود از ت بالا خوب است موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *