7 روش نگهداری گل یوکا در منزل:

بسیاری از خانواده ها در عصر امروز به دنبال افزودن گل و گیاه به خانه خود هستند تا علاوه بر جلوه زیبایی که به منزل می دهد باعث بهبود انرژی مثبت در منزل نیز بشود. یوکا گیاهی از خانواده لیلیاسه می باشد که بیشتر در جنوب غربی قاره آفریقا یافت می شود. این گل به راحتی در منزل قابل پرورش می باشد و زیبایی بسیاری به سالن  شما اضافه می کند.

روش نگهداری گل یوکا در منزل بسیار آسان است در واقع این گیاه در برابر کم آبی و خشک شدن و حتی دیگر مسایل مقاوم می باشد و شما می توانید به راحتی این گیاه را در منزل خود نگهداری کنید.

روش نگهداری گل یوکا در منزل

خصوصیات و روش نگهداری گل یوکا در منزل:

در واقع این گیاه دارای برگ های کشیده و نوک تیز می باشد که به رنگ سبز و به صورت ایستاده می باشد. در ادامه رشد این گیاه شاهد افتاده تر شدن برگ و رشد کندی خواهید بود که به تدریج شاهد لخت شدن آن خواهید بود.  یوکا هایی که مناسب برای آپارتمان می باشند، دارای فاصله برگی زیاد بوده و گل نمی دهند.

اما نوع دیگر آن دارای فاصله برگ کمتری بوده و شامل گل هایی به شکل زنگوله واژگون و کرم و سفید می باشد و جهت کاشتن در باغچه مناسب می باشد. از آن جا که این گل گیاهی مقاوم بوده و نیاز به نگهداری زیاد ندارد، در اغلب آپارتمان ها دیده می شود. جهت کمک به رشد بهتر و وضعیت بهتر این گیاه می توانید با کود هایی آن را مقاوم سازید.

دمای مناسب گل یوکا:

گیاه های یوکا معمولا در برابر سرما و زمستان مقاوم هستند و در زمستان باید بین دمای 7 تا 8 درجه قرار بگیرند. در تابستان یوکا ها می توانند در دمایی بین 13 تا 27 درجه زندگی کنند و بهتر است در طول تابستان بیرون از خانه و در بالکن قرار بگیرند.

در واقع یوکا نیاز به نور زیادی دارد اما نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. در نتیجه برای نگهداری یوکا باید نور زیادی در منزل داشته باشید. در این قسمت به بعضی از روش نگهداری گل یوکا در منزل اشاره نمودیم.

شما می توانید هر دو یا سه روز یکبار این گیاه را آبیاری کنید و در زمستان می توانید هر ده روز یکبار آن را آبیاری کنید.

خاک سبک و شنی که شامل 50 درصد مواد آلی باشد برای این گل مناسب می باشد. خاک گل یوکا باید از نوع مرغوب بوده و به گلدان متوسط با زهکشی کامل نیاز دارد. در هنگام تعویض خاک باید دقت داشته باشید که در هنگام تعویض خاک را فشرده کنید. در قسمت بالا  روش نگهداری گل یوکا در منزل را برایتان شرح دادیم در ادامه به بررسی آفات و دیگر مشکلات گل یوکا می پردازیم.

روش نگهداری گل یوکا در منزل

آفات و مشکلات گل یوکا:

گل یوکا به شدت به گرما حساسیت نشان می دهد در واقع در زمستان باید آن را در محلی خنک قرار داد تا برگ های آن زرد و خشک نشوند. در صورتی که مشاهده کردید گل یوکا برگ هایش زرد و خشک شده است، باید آن را به محلی خنک انتقال دهید و در ادامه به آن مقداری کود مناسب دهید.

بهرت سات در کنار انتقال آن به محلی خنک، محل شما دارای نور کافی باشد. وجود نور کافی برای رشد و پرورش گل یوکا لازم است.

در بعضی از مواقع ممکن است شاهد سیاه شدن رنگ برگ ها باشید، زمانی که برگ گل یوکا سیاه شده باشد به دلیل آبیاری زیاد اتفاق افتاده است. در این زمان شما باید خاک آن را زهکشی نموده و مقدار آب را کنترل نمایید. رد ادامه برای بهبود رنگ گل یوکا باید کود مناسب به خاک آن بیفزایید.

روش نگهداری گل یوکا در منزل ممکن است با سایر گل ها تفاوت داشته باشد پس بهتر است در هنگام خرید این گل با متخصص گیاهان برای روش نگهداری آن صحبت های لازم را انجام دهید.

در بعضی از شرایط ممکن است شاهد تغییر رنگ برگ ها باشید خصوصا آن هایی که در داخل گلخانه هستند سفید شود که علت آن قارچ بیماری سفیدک می باشد و جهت جلوگیری از این مشکل باید از قارچ کش ها استفاده کرد.

هزینه گل یوکا:

در واقع هزینه خرید گل یوکا به شرایط مختلفی بستگی دارد برای مثال، سن و نوع گلدان و یا نوع قلمه زدن آن قیمت خرید گل یوکا را تعیین می کند. در ادامه لازم است که بگوییم روش نگهداری گل یوکا در منزل باید با دقت انجام شود و هزینه نگهداری آن صرفا برای گلدان و خرید کود های گل یوکا صرف می شود.

پاجوش گیاه یوکا:

در واقع پاجوش ها نوعی از همین گیاه یوکا می باشند که به صورت کوچک هستند و شما می توانید آن را در زمان قلمه کردن جدا نموده و به عنوان یک قلمه از گیاه اصلی استفاده نمایید. بهترین زمان استفاده از پاجوش ها در زمان تعویض گلدان می باشد. در این زمان شما باید گیاه را از گلدان اصلی خارج نموده و تمامی خاک کنار ریشه ها را جدا کنید در ادامه می توانید مقداری آب به ریشه های گیاه بزنید تا خاک به خوبی جدا شود.

هر گیاه یوکا دارای 4 برگ اصلی و مادری می باشد که شما می توانید آن را جدا نموده و به عنوان یک گیاه اصلی آن را بکارید و استفاده کنید.

روش نگهداری گل یوکا در منزل

کود دهی و روش نگهداری گل یوکا در منزل:

مهمترین بخش نگهداری از گل یوکا کوددهی به ان می باشد که رد ادامه به روش نگهداری گل یوکا در منزل اشاره می کنیم. هر گل و گیاهی نیاز به مواد معدنی و مغذی دارد. باری گل یوکا نیز چنین چیزی صدق می کند و باید به آن مواد مغذی برسد. در صورتی که مواد مغذی به اندازه کافی به گیاه نرسد قطعا رشد خوبی را نمی توانی انتظار داشته باشیم.

شما باید به گیاهان جوان یوکا نسبت به مسن تر ها کود بیشتری بدهید و بایستی در فصل تابستان هفته ای یک بار و در زمستان ماهی یکبار با کود مخصوص گیاهان آپارتمانی شوک و یا کودهایی که طبق نظر کارشناسان آل کود پیشنهاد میشود، تغذیه شوند. شما می توانید با تماس با مشاورین ایران سان لایت مناسب ترین کود برای گل یوکا را تهیه نموده و خریداری کنید.

یکی از کود های مناسب گیاهان آپارتمانی که باعث می شود مواد مغذی به گیاه برسد، کود هیومیک اسید می باشد. کود هیومیک اسید از تجزیه ی مواد ارگانیک و طبیعی به دست می آید.این کود وزن سنگینی دارد و به رنگ قهوه ای می باشد.

ترکیبات آن از تجزیه مواد مغذی در سطح طبیعت و دریاها و خاک‌ ها به دست می آید.این محصول در دو نوع مایع و پودری نیز تولید می شود. برای تقویت خاک و رشد گیاه از کود هیومیک استفاده می شود.این نوع کود را می توان به صورت روزانه یا دو روزی یک بار به خاک گیاه اضافه کرد. برای خرید کود هیومیک اسید می توانید به سایت ایران سان لایت مراجعه کنید.

روش نگهداری گل یوکا در منزل را بررسی نمودیم. با این اطلاعات می توانید به راحتی گل یوکای خود را پرورش داده و کود مناسب آن را خریداری نمایید.

 

3.4/5 - (34 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *