معرفی بهترین مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

در واقع نور یا لامپ رشد گیاه یعنی یک لامپ الکتریکی که به عنوان یک منبع نور مصنوعی شناخته شود و مورد استفاده قرار گیرد. حال این گونه کار می کنند که لامپ های رشد، نور خورشید را برای عمل فتوسنتز گیاهان و رشد آن ها، با تابش نور الکترومغناطیسی که دارند، فراهم می کنند.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

اصولا این لامپ های رشد گیاهان را در گلخانه ها یا باغ هایی که سرپوشیده هستند، (چرا که نور خورشید یا نور طبیعی در آن جا وجود ندارد یا کمبود آن وجود دارد.) استفاده می کنند. البته این تنها موردی نیست که استفاده می شود، چرا که برای مثال در بعضی از فصول مانند زمستان که تابش کمتری وجود دارد و یا در بعضی از مناطق که نور خورشید در آن جا بسیار کم و یا بسیار زیاد است استفاده می شود.

لامپ های رشد به طور رسمی توسط یک گیاه شناسی روسی در سال 1868 به دو دلیل که یکی از آن ها فراهم نمودن انواع طیف نورهای طبیعی خورشید و دیگری تنظیم و ساطع نمودن طیف نوری که برای گیاه و رشد آن مناسب است، مورد استفاده قرار گرفت.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

هر یک از انواع لامپ های رشد گیاه برای ویژگی های خاص و فضاهای خاص طراحی شده اند. برای مثال تفاوت در نور آن ها و دارا بودن انواع طیف های رنگی نور خورشید بی دلیل نیست. انواع طیف رنگ ها برای تقلید از شرایط به خصوص یک محیط باز مانند رنگ، دما، نور و… استفاده قرار می گیرند.

گیاهان دوره های مختلفی که از کاشت تا ثمره دادن، می‌ گذارند، عکس العمل های متفاوتی را در برابر گذر زمان و یا شدت نور نشان می دهند. در نتیجه برای رشد و تحریک گیاهان و افزایش کارایی و عملکردی (رشد بهتر سبزیجات و میوه ها) که دارند، می توانیم از لامپ های رشد گیاهان و چراغ های آن برای شبیه سازی انواع طیف نور خورشید استفاده کنیم.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

افراد می توانند انواع لامپ های رشد گیاهان و یا پروژکتور رشد گیاه را از مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج ایران سان لایت سفارش دهند و به طور کل افراد می توانند این خرید را به صورت اینترنتی نیز انجام دهند. به همین صورت است که افراد می توانند به راحتی انواع لوازم و وسایلی که برای پرورش گیاهان و گلخانه خود نیاز دارند، از ایران سان لایت در هر کجای ایران هستند، سفارش دهند.

ایران سان لایت مشتریان عزیز خود را با تضمین کیفیت و قیمت به خرید انواع لامپ رشد گیاه و محصولات عالی در زمینه رشد گیاهان و تجهیزات گلخانه ها دعوت می کند. مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج ایران سان لایت در تلاش است، با ارائه بهترین قیمت و کیفیت لامپ رشد گیاه همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش در کنار مشتریان خود بماند و پاسخگویی 24 ساعته نسبت به خواسته ها و سوالات آن ها داشته باشد.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

ایران سان لایت به طور کل دارای کارشناسان متخصص و ماهر است که بتوانند به سوالات و ابهام های افراد پاسخ دهند و در زمینه رشد‌ گیاهان آن ها را راهنمایی کنند.

انواع لامپ رشد گیاه

1. لامپ های رشد گیاه متال هالید

کارایی این نوع لامپ رشد گیاه به گونه ای است که با عبور جریان برق از طریق یک لوله که درون آن پر از گاز است، نور تولید می شود. نکته حائز اهمیت آن است که نور بسیار زیادی را تولید می کند. این نوع لامپ رشد گیاه به خاطر تولید نور بسیار زیادی که دارد در گلخانه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این لامپ را از مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج تهیه نمایید

نوری که این نوع لامپ های رشد گیاه منتشر می کند، آبی رنگ هستند و حدودا 10 برابر از لامپ های رشته ای که معمولی هستند، کارآمد تر و مفید تر می باشند. لامپ های متال هالید خیلی بیشتر از لامپ های سدیم فشار بالا کارایی دارند.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

می توان گفت تنها عیبی که دارد هزینه زیادی است که برای نصب و راه اندازی آن صرف می شود. البته این نوع لامپ ها را می توان با قیمت مقرون به صرفه تری در مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج ایران سان لایت خرید.

2. لامپ رشد گیاه سدیم فشار بالا

یکی از لامپ های رشد گیاهان که از معمول ترین انتخاب ها می باشد، سدیم فشار بالا است. این لامپ ها بیشتر در بین تولید کنندگان با نور مصنوعی در دهه های اخیر و در عصر جدید بسیار معمول است. این نوع لامپ بیشتر در طیف نور های زرد به قرمز و با بازه 565_700 نانومتر را انتشار می دهد و برای خرید آن می توان در مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج ایران سان لایت اقدام نمود.

طول موج نور زرد 560_590 نانومتر می باشد. نکته مهم درباره طول موج نور نارنجی است که بازه 590 تا 625 نانومتر را به خود اختصاص می دهد و طول موج قرمز نیز 625 تا 700 نانومتر می باشد.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

لامپ های رشد گیاه مدل سدیم دارای طول عمری با 10 هزار ساعت و درصد بهره آن نیز 25 تا 30 درصد است. به طور کل انرژی اضافی به صورت گرما از سطح لامپ به بیرون خارج می شود و باعث می شود تا دمای سطح لامپ افزایش پیدا کند. گاهی نیز این دما تا سطح 842 درجه فارنهایت هم می رسد که بسیار زیاد است.

در نتیجه این نوع لامپ های رشد گیاه را به هیچ عنوان نزدیک گیاه قرار ندهید. چرا که امکان دارد باعث سوختن گیاه شود. (البته می توان آن را تنظیم کرد، ولی برای اطمینان خاطر کمی از گیاه دور تر آن را قرار دهید.) این نوع چراغ ها بیشتر به عنوان یک مکمل نور طبیعی برای رشد گیاه استفاده می گردد که افراد می توانند آن ها را از مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج تهیه نمایند.

3. لامپ های رشد گیاه LED

این نوع از لامپ ها برای انواع تولید کنندگان غیرحرفه ای و حتی حرفه ای در زمینه رشد گیاهان با نور مصنوعی مناسب می باشند. این نوع لامپ ها می توانند یک طول موجی بین 250 تا بیشتر از 1000 نانومتر انتشار دهند. بیشتر گیاهانی که استفاده می شود، در زمانی که نوبت گلدهی آن ها شروع می شود، نیاز به نوری با طیف 450 تا 730 نانومتر دارند که این نوع طیف، طیف آبی رنگ را تشکیل می دهد.

در نتیجه این نوع لامپ های رشد گیاه می توانند به راحتی نور ابی مورد نیاز را فراهم کنند و باعث بازدهی و ثمره با کیفیت تر و بیشتر گیاهان شوند. از مهم ترین ویژگی هایی که می توان در رابطه با لامپ های LED نام برد، می توان به طول و عمر و کارایی بی نظیر آن ها اشاره کرد.

مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج

در واقع یکی از مهم ترین کارایی و ویژگی های لامپ های ال ای دی، طول عمر و بازدهی آن ها می باشد. به طوری که طول عمری بیشتر از 50000 ساعت و بازدهی 30 درصد تا 50 درصد به بالا را دارا هستند.

این نوع لامپ ها طول موج مورد نیاز گیاه را انتشار می دهند و همین امر باعث می شود تا میزان جذب نور توسط گیاه افزایش پیدا کند و در نتیجه نیز نوری که از لامپ ها تولید می شود کمتر هدر برود و به طور کل از هدر رفتن نور تولید شده جلوگیری می کند. اما محبوبیت استفاده از این نوع لامپ ها بسیار پایین است، چرا که قیمت آن ها نسبتا زیاد است و همین امر باعث شده تا تمایل زیادی در به کار گرفتن آن ها وجود نداشته باشد.

افراد می توانند در مرکز فروش لامپ رشد گیاه در کرج و یا در سایت ایران سان لایت قیمت ها را مشاهده کنند و با مقایسه قیمت ها از خرید خود مطمئن شوند و با برآورد کردن سود و زیان دست به خرید بزنند.

به طور کل کارایی لامپ های رشد چیست؟

لامپ های رشد، نور خورشید را برای عمل فتوسنتز گیاهان و رشد آن ها، با تابش نور الکترومغناطیسی که دارند، فراهم می کنند.

لامپ های ال ای دی چه کارایی دارند؟

کارایی آن ها بسیار است و مهم ترین کارایی آن ها لامپ های ال ای دی، طول عمر و بازدهی آن ها می باشد. به طوری که طول عمری بیشتر از 50000 ساعت و بازدهی 30 درصد تا 50 درصد به بالا را دارا هستند.

برای رشد گیاه چه می توان کرد؟

گیاهان دوره های مختلفی که از کاشت تا ثمره دادن، می‌ گذارند، عکس العمل های متفاوتی را در برابر گذر زمان و یا شدت نور نشان می دهند. در نتیجه برای رشد و تحریک گیاهان و افزایش کارایی و عملکردی (رشد بهتر سبزیجات و میوه ها) که دارند، می توانیم از لامپ های رشد گیاهان و چراغ های آن برای شبیه سازی انواع طیف نور خورشید استفاده کنیم.

4.5/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *