شدت نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد؟

همه ما می دانیم که رشد گیاهان از دیرباز علاوه بر بهره مندی از دیگر شرایط لازم بر رشد نیز به سبب تابش نور افزایش می یابد. ولیکن علت نیازمندی رشد گیاه به نور چیست؟ آیا اگر گیاهان از میزان نور کافی برخوردار نگردند از بین می روند؟ آیا حقیقتا نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد؟

نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

علت نیازمندی رشد گیاه به نور چیست؟

اینکه نور چه تاثیری بر رشد هر نوع گیاهی دارد به زیست شناسی آن ها باز می گردد.

گیاهان به سبب میزان تابش نور سرعت بیشتری در رشد کردن پیدا می کنند البته این میزان سرعت به میزان نوری وابسته است که به گیاه تابیده می شود و گیاه به همان میزان تابش نور نیازمند است.

برخی گیاهان نباید به صورت مستقیم با تابش نور خورشید رو به رو شوند زیرا نه تنها این نور به رشد گیاهان کمک نمی کند بلکه سبب از بین رفتن ایشان می گردد ولیکن برخی گیاهان وابستگی زیادی به میزان نور موثر بر رشد خود دارند که به آن ها کمک می کند در طی زمانی ایده آل نیز به رشد و زیبایی انحصاری خود دست یابند.

نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

عوامل موثر بر تاثیر نور بر رشد گیاه

پیشتر دریافتیم که میزان تابش نور بسیار بر رشد گیاه موثر است و به طور کل یکی از اساسی ترین نیازهای گیاهان برای رشد می باشد.

در پاسخ به اینکه نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد باید اذعان داشت که تابش نور به گیاهان نیز لازمه برخی عوامل موثر و مهم است که باید به آن ها توجه نمود تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند و صدمه نبیند زیرا می دانیم که حیاتی ترین عنصر رشد گیاه علاوه بر آب، نور است.

  • میزان شدت تابش نور
  • میزان مدت تابش نور
  • میزان کیفیت تابش نور

شدت نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

شدت تابش نور می تواند برای هر گیاهی متفاوت باشد از آنجا که برخی گیاهان به سبب نیاز کمتر به نور برگ های روشن تری دارند و نیز طول شاخه هایشان بلند است ولیکن برخی از گیاهانی که به میزان شدت نور زیادی وابسته هستند طول شاخه کوتاه تری داشته و تیره رنگ تر می باشد.

البته این هم بسته به نوع گیاه فرضا میزان نیاز سانسوریا به نور با دیگر گیاهان متفاوت می باشد و نمی توان ویژگی های هر گیاه را به همه گیاهان نسبت داد مخصوصا گیاهان آپارتمانی که هر یک ممکن است به میزان متفاوتی به شدت نور تابیده شده بر خود وابسته باشند.

پس در پاسخ به شدت نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد باید به میزان روشنی و تیرگی برگ گیاه، شاخه های کوتاه تر و بلندتر و..نیز اشاره نمود که می تواند بسیار بر رشد گیاه موثر باشد.

نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

مدت زمان تابش نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

مدت زمانی که گیاهان به نور برای رشد احتیاج دارند متفاوت از هم می باشد و به این سبب هر یک از گیاهان دارای سرعت رشد متفاوتی بوده و رنگ برگ ها و طول شاخه هایشان هم متفاوت از هم می باشد.لذا نور با هر میزان تابش می تواند تاثیر بسیار خوبی بر رشد گیاهان داشته باشد.

ولیکن به سبب مدت زمان تابش نور، هر یک از گیاهان ممکن است سریع تر و یا دیرتر از دیگر گیاهان رشد کند که این از ویژگی هایی است که گیاهان را به نوع خود منحصر به فرد می سازد و سبب زیبایی و جذابیت آن ها می گردد.

پس در پاسخ به مدت زمان تابش نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد می توان به سرعت رشد و افزایش و کاهش آن اشاره نمود که سبب جذابیتی بسیار فراوان بر گیاهان می گردد.

میزان کیفیت تابش نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

کیفیت تابش نور تاثیر بسیار متفاوتی بر رشد گیاه دارد چنانچه اگر برخی گیاهان نیاز داشته باشد بدون دخالت هیچ مانعی به صورت مستقیم از نور تابیده شده تغذیه کرده و رشد کنند در نوع خود به سبب کیفیت بالای نور رشد می کنند.

همچنین برخی گیاهانی که به سبب وجود مانع در مقابل تابش مستقیم نور بر روی خود به نوع خود از میزان کیفیت نور تابیده شده استفاده کرده و رشد می کنند زیرا هر گیاه به اندازه انحصاری خود به نور مستقیم یا غیر مستقیم نیاز دارد.

بنابراین در پاسخ به میزان کیفیت نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد باید اذعان داریم هر گیاه به سبب میزان نیاز خود به نور از آن بهره برده و تغذیه می کند و این نیز بسیار بر رشد گیاهان تاثیر مستقیم دارد.

نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

تاثیر نور مصنوعی یا لامپ نور بر رشد گیاه

گیاهان آپارتمانی نیز به سبب اینکه تمام مدت در گوشه ثابت و مشخصی در خانه یا محل کار و..قرار دارند نیازمند بهره مندی از نور مصنوعی لامپ هایی هستند که به سبب رشد گیاهان به دست ساخت رسیده اند.

پس به سبب تکمیل نمود سوال نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد، باید به نوع تابش نور هم اشاره کرده و این فکر که تنها نور خورشید مسبب رشد گیاه می شود را باید جایگزین تفکری دیگر نمود و آن این است که نور مصنوعی هم یکی از مهم ترین عناصر رشد گیاهان آپارتمانی می باشد و سبب نشاط و سلامتی گیاه می گردد.

ولیکن باید توجه نمود که میزان نیاز گیاهان آپارتمانی از نور هم بسیار متفاوت می باشد و پیش از تهیه گل ها نیز باید به این نکته توجه بسیاری نمود و حداقل امکان گیاهانی را خریداری نمود که از لحاظ میزان نیاز به نور شرایط تقریبا یکسان و مشابهی با یکدیگر داشته باشند و بتوان به خوبی از شرایط ایده آل آنها در بهره گیری از میزان نور مصنوعی و میزان رشد گیاهان اطمینان حاصل نمود.

مزایای نور مصنوعی بر رشد گیاهان آپارتمانی

اینکه مصنوعی بود نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد نیازمند اطلاعات تخصصی از این نور یا لامپ های مختص رشد گیاهان می باشد که افراد می توانند از طریق تماس با ایران سان لایت به پاسخ خود به صورت تخصصی نیز دست یابند.

لذا باید لحاظ نمود نور مصنوعی علاوه بر تاثیر بر رشد گیاهان نیز می توانند سبب شادابی این گیاهان شود همچنین اگر میزان نور تابیده شده به اندازه لازم باشد می تواند بر میزان ماندگاری گیاه موثر واقع گردد.

حتی برخی گیاهان به سبب میوه دهی با بهره مندی از نور مصنوعی نیز می توانند به خوبی میوه دهند.پس بهتر است پیش از تهیه گل های آپارتمانی به میزان تاثیر نور مصنوعی بر رشد گیاه علاوه بر تاثیر نور خورشید هم توجه نمود.

نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد

تهیه لامپ رشد گیاه از ایران سان لایت

با توضیحاتی که از اینکه مصنوعی بودن نور چه تاثیری بر رشد گیاه دارد احتمالا علاقمندان به گیاهان آپارتمانی از این پس بیشتر به این مسئله توجه می کنند تا گیاهی سرزنده تر و ماندگارتر که در بازه های مشخصی از روز علاوه بر نور خورشید با لامپ نور رشد می کند، داشته باشند.

لذا افراد می توانند برای تهیه انواع لامپ رشد گیاه با گارانتی بدون شرط و یکساله بر روی لینک کلیک نمایند و برای اطلاعات دقیق تر هم تماس حاصل کنند.

آیا گیاهان تنها به نور خورشید نیازمند هستند؟

خیر.برخی گیاهان آپارتمانی نیز به سبب بهره گیری از نور مصنوعی یا لامپ رشد گیاه رشد کرده و ماندگارتر می گردند.لذا این لامپ ها علاوه بر تاثیر بر رشد گیاه بر روی میزان ماندگاری و شادابی گیاهان نیز تاثیرگذار هستند.
برای اطلاعات بیشتر می توان با ایران سان لایت تماس حاصل نموده و به اطلاعاتی تخصصی دست یافت.

ارزان ترین و بهترین نور های مصنوعی چه نوع نورهایی هستند؟

نورهای مصنوعی ال ای دی که دارای نانومتر هایی انحصاری و مخصوص برای رشد گیاه هستند ارزان ترین نورهای مصنوعی محسوب می شوند که در انواع گوناگون در ایران سان لایت موجود بوده و افراد می توانند بر حسب نیاز هر یک از این انواع نورهای ال ای دی را تهیه کنند.

آیا همه گیاهان به خصوص گیاهان آپارتمانی به یک میزان تابش نور نیازمند هستند؟

خیر.هر گیاه بر حسب ویژگی های منحصر به فرد خود نیازمند شرایط نگهداری خاص خود به خصوص نیازمندی به نور می باشد بنابراین نمی توان میزان نیاز گیاهان به تابش نور را با یکدیگر یکسان دانست.

4.6/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *