نور کافی برای سانسوریا چقدر می باشد؟

در ابتدا باید گفت سانسوریا یکی از مقاوم ترین گیاهان است که زیبایی منحصر به فردی دارد. و همچنین به دلیل مقاومتی که دارد برای آپارتمان بسیار مناسب است و یک گیاه آپارتمانی نیز می باشد که افراد در منزل از آن مراقبت می کنند. همچنین مراقبت از سانسوریا در آپارتمان ها بسیار با صرفه و رایج می باشد. گیاه سانسوریا را با نام های زبان مادر شوهر و یا گیاه شمشیری نیز می شناسند. این گیاه از زیبایی خاصی برخور دار می باشد و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است. حال این پرسش مطرح است که نور کافی برای سانسوریا چقدر است؟

گیاه سانسوریا همیشه سبز می باشد و در محیط های کسب و کار نیز می توان از آن نگهداری نمود زیرا در برابر سایه و خشکی مقاوم است و و نور کافی برای سانسوریا مقدار نور زیادی نمی باید. به همین دلیل می توانید در آرایشگاه ها و مغازه ها و همچنین اداره ها از آن استفاده کنید و اکسیژن این محیط ها را با استفاده از گیاهان به خصوص سانسوریا تامین نمایید. زیرا در محیط های کاری که انرژی و تشعشات منفی زیاد است وجود گیاهان می تواند خیلی تاثیر گذار باشد البته که در نظر داشتن نور کافی برای سانسوریا حائز اهمیت فراوان است.

نور کافی برای سانسوریا

دریافت نور کافی برای سانسوریا

گیاه سانسوریا یک گیاه زیبای آپارتمانی می باشد که اکثر افراد می توانند از آن نگهداری کنن اما سوال این است. سانسوریا باید چقدر در روز نور دریافت کند؟ سانسوریا یک گیاه کم نور می باشد یعنی نیاز کمتری به نور دارد و احتیاج به نور مستقیم ندارد و نور غیر مستقیم برای آن کافی است. نور غیر مستقیم یعنی نوری که پشت پنجره یا توسط لامپ ها مانند لامپ فلورسنت یا لامپ رشد گیاه تامین شود.

به همین دلیل بهتر است سانسوریا را پشت پنجره جنوبی قرار دهید زیرا سانسوریا در تمام روز می تواند از پشت پنجره نور دریافت کند.زیرا نور باعث می شود اگر گیاه آب زیادی دریافت کند این آب تبخیر شود و به ریشه گیاه آسیب وارد نشود. اما لازم به ذکر است در روز های تابستانی که خورشید مستقیم می تابد بهتر است نصف روز پشت پنجره باشد زیرا نور زیاد منجر به خشک شدن نوک برگ های سانسوریا می شود.

علت خشک شدن برگ سانسوریا

  • ندادن آب کافی به سانسوریا
  • دریافت نور بیش از حد سانسوریا
  • درمای بالای محیط

بهتر است بدانید در صورت دریافت بیش از اندازه نور توسط سانسوریا این گیاه به مرور خشک خواهد شد. نور بیش از اندازه به این معناست که سانسوریا را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید در این صورت سانسوریا از بالای برگ ها شروع به زرد شدن و خشک شدن می کند.

بنابراین تابش نور مستقیم خورشید سبب بالا رفتن دمای محیط می شود و آب دریافتی سانسوریا را تبخیر می کند بدین ترتیب سانسوریا شروع به خشک شدن می کند و از بین می رود. برای جلوگیری از نابود نشدن سانسوریا باید شرایط نور کافی برای سانسوریا فراهم شود.

نور کافی برای سانسوریا

بهترین شرایط نوری برای سانسوریا

جالب است بدانید سانسوریا در هر شرایط نوری خودش را وقف می دهد به همین دلیل است که گیاه مناسبی برای آپارتمان ها می باشد. اما بهترین شرایط برای رشد بهتر سانسوریا قرار گرفتن این گیاه در پشت پنجره در تمام روز می باشد. پس نور کافی برای سانسوریا به این شکل است این گونه سانسوریا بهتر رشد می کند و تمام نور مورد نیاز خود را دریافت می کند. با اینکه گیاه کم نوری است اما این شرایط  نوری کاملا ایده آل برای سانسوریا می باشد.

  • تابش نور غیر مستقیم خورشید به سانسوریا در روز
  • دریافت آب مناسب توسط سانسوریا به مقدار هر دوهفته و در صورت خشک شدن خاک
  • متعادل ساختن شرایط دمای هوا برای سانسوریا

رعایت موارد بالا منجر به سلامت گیاه سانسوریا می شود زیرا دمای بالا منجر به خشک شدن برگ های سانسوریا می شود. و آب زیاد منجر به پوسیدگی برگ های سانسوریا می شود. این گیاه بسیار مقاوم است اما نه در صورتی که این موارد بیش از اندازه رعایت نشوند. نور کافی برای سانسوریا نور بسیار است

نور کافی برای سانسوریا

دما و رطوبت مورد نیاز برای سانسوریا

علاوه بر دریافت نور کافی برای سانسوریا همان گونه که گفته شد دمای محیط و رطوبت نیز برای رشد سانسوریا بسیار مهم است. و دما نیز به دریافت نور بستگی خواهد داشت زیرا اگر نور دریافتی زیاد باشد دمای محیط نیاز بالا می باشد.

  1. سانسوریا در شرایط دمایی گرم بهتر رشد می کند
  2. سانسوریا در شرایط دمایی زیر 10 درجه آسیب می بیند
  3. در هوای بسیار سرد سانسوریا برای بقا مبارزه می کند
  4. بهترین محدوده دمایی برای این گیاه بین 21 تا 32 درجه سانتی گراد است
  5. این گیاه در نور کم و تاریکی مقاومت می کند اما رشد خوبی ندارد

نتیجه گیری نور کافی برای گیاه سانسوریا

در انتها بهتر است نتیجه بگیریم سانسوریا با مقاومتی که دارد سعی می کند در شرایط دیگری زنده بماند اما بهترین شرایط برای سانسوریا آب دهی در صورت خشک شدن خاک و قرار دادن سانسوریا در نور غیر مستقیم یا به اصطلاح پشت پنجره ای اینگونه می توانید از گیاه سانسوریا مراقبت کنید و نگهداری کیند. و همچینین نور کافی برای سانسوریا را مهیا سازید.

گیاه سانسوریا در چه شرایطی بهتر رشد می کند؟

گیاه سانسوریا یک گیاه بسیار مقاوم است به همین دلیل در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و یک گیاه آپارتمانی می باشد. این گیاه نیاز به آب و نور زیادی ندارد و خودش را با شرایط وقف می دهد. اما بهتر است در نور غیر مستقیم قرار گیرد و در صورت خشک شدن خاک آبیاری شود.

آیا سانسوریا با لامپ رشد گیاه رشد می کند؟

باید گفت بله به این دلیل که سانسوریا با هر شرایط نوری کنار می آید و حتی در تاریکی نیز برای بقا می جنگد. اما اگر نور مورد نیاز اش مهیا شود بهتر رشد می کند. و می توان جایگزین نور طبیعی نور های مصنوعی مثل لامپ رشد گیاه را برای سانسوریا قرار داد.

برگ های سر سانسوریا زرد و خشک شده است مشکل از چیست؟

در صورت قرار دادن سانسوریا در نور مستقیم خورشید سر برگ های این گیاه به مرور خشک و زرد می شود و از بین می ردو به همین دلیل بهتر است سانسوریا را پشت پنجره قرار داد.

4.3/5 - (33 امتیاز)

5 دیدگاه در “نور کافی برای سانسوریا

  1. نفیسه گفت:

    سلام یعنی نور خورشید باید از پشت پنجره به برگهای سانسوریا بتابه تا سالم و ابلق بمونه؟یا صرف اینکه محیط روشن باشه کافیه ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام نفیسه عزیز با توجه به نیاز نوری کم این گیاه روشنایی ملایم پشت پنجره و محیط روشن برای زنده ماندن گیاه کافی هست اما برای ابلق ماندن به نور بیشتری احتیاج داره و بهتره کنار پنجره باشه و نور بگیره

  2. امین گفت:

    سلام، گذاشتن لامپ ال ای دی که تمام روز به غیر از موقع خواب روشنه جفت یا پشت گیاه ایرادی نداره؟ البته لامپ نور معمولی داره و لامپ کوچیکی هست و نور زیادی نداری (نور سفید )
    ممنون.

  3. امین گفت:

    سلام گذاشتن لامپ ال ای دی که نور متوسطی داره و کوچیکه و تمام روز به جز شب موقع خواب خاموشه پشت گیاه و خیلی جفت به او ایرادی نداره ؟ (نور سفید و نور زیادی نداره )
    ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *