گلدان پارچه ای ارزان با کاربردهای گسترده

گلدان پارچه ای ارزان مشابه با سایر گلدان هایی است که از آنها برای رشد گیاهان استفاده می شود مثل گلدان های پلاستیکی اما نسبت به این نوع گلدان ها مزایای بسیار بیشتری دارد و یکی از دلایل ارزان تر بودن این نوع گلدان ها جنس یا متریال سازنده آن است.

داخل گلدان پارچه ای را با محیط کشت رشد مشابه با سایر گلدان ها پر می کنند اما معمولا خاک یا پوده (تورب)، چای کمپوست، تراشه های چوب برخی درختان یا ترکیبی از همه این موارد را استفاده می کنند. حتی در انواع سایزهای مختلف موجود هستند و حتی امکان یا قابلیت افزایش سایز در عرض و پهنا را هم دارند و به همین دلیل اکثریت گیاهان را در هر مرحله ای از رشد می توان در آنها کاشت.

گلدان پارچه ای ارزان که به آنها کیسه رشد (گروبگ) یا Grow Bag نیز گفته می شود برای رشد انواع سبزیجات و حتی گیاهان کوچک تا درختان با سایز متوسط نیز استفاده می شود و برای درختان و گیاهانی که ساختار ریشه آنها خیلی گسترده نیست گزینه فوق العاده ای به شمار می رود و کسانی که خاک ضعیفی داشته باشند و نتوانند در منزل یا حیاط خود گیاهی را بکارند یا فضای محدودی در اختیار داشته باشند، گلدان پارچه ای  قیمت بهترین گزینه است که طبق دانش و اصول علم کشاورزی ساخته شده اند.

10 گیاهی که به باغبانان و پرورش دهندگان گل و گیاه توصیه می کنیم که برای کاهش هزینه ها و رشد بهتر، آنها را در گلدان پارچه ای  بکارند عبارتند از:

  • توت فرنگی
  • کدو تنبل
  • گوجه فرنگی
  • کاهو
  • تربچه
  • فلفل قرمز
  • فلفل دلمه
  • هویج
  • خیار
  • کلم پیچ

در واقع بخاطر دلایل گفته شده و اینکه می توان این گلدان ها را به هر شکلی تبدیل کرد، آنها را در محیط داخل یا خارج از خانه بدون آسیب رسیدن به پارچه آن قرار داد و فضای بسیار کمی که اشغال می کنند، کاربرد و محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند.

 

خرید گلدان پارچه ای ارزان

 

مزایای خرید گلدان پارچه ای ارزان

تا بدین جای توضیحات متوجه شدید که گلدان پارچه ای ارزان یکی از بهترین محیط های کشت برای پرورش گل و گیاهان محسوب می شود که در آینده نزدیک به طور کامل جای گلدان های پلاستیکی را خواهد گرفت چون همانطور که می دانید در حال حاضر اکثر گلدان های موجود در بازار، از جنس پلاستیک هستند.

اما برای اینکه بیشتر با مزایای خرید گلدان پارچه ای ارزان آشنا شوید نگاهی به بزرگترین مزایای آن می اندازیم:

   1-  زهکشی عالی:

گلدان های پارچه ای چون از جنس پارچه هستند زهکشی بسیار خوبی دارند و این مورد برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه گیاهان بسیار مناسب است. برخلاف گلدان های پلاستیکی که در زیر آن سوراخی برای زهکشی قرار داده اند که باعث شسته شدن خاک و خارج شدن مواد مغذی هم می شود، در نوع پارچه ای به چنین کاری نیاز نیست و از منافذ ساختار آن آب کم کم خارج می گردد.

  2-   جریان هوای مناسب 

در صورتی که جریان هوا به خوبی در خاک برقرار نباشد باعث از بین رفتن ریشه ها و مرگ آنها می گردد و از طرفی ریشه ها برای رشد خود نیاز به اکسیژن زیادتری دارند و با حجیم تر شدن آنها، گردش هوا کمتر می شود به همین دلیل گلدان های پارچه ای با متریال خاص خود امکان جریان هوا را تحت هر شرایطی امکان پذیر ساخته اند.

  3- کنترل دما:

در طی فصل های گرم سال مثل تابستان چون نور خورشید مستقیما به گلدان ها برخورد می کند، فضای داخلی آن و درون خاک خیلی گرم می شود و چون جریان هوا نیز به خوبی برقرار نیست، گرما به دام افتاده و ریشه های گیاه می سوزند در صورتی که با خرید گلدان پارچه ای ارزان، گرمای خاک به راحتی از تمامی جهات به بیرون منتقل می شود.

 4- فضای ذخیره سازی:

گلدان های پارچه ای برای کسانی که فضای کمی در اختیار دارند گزینه عالی به شمار می رود مخصوصا که امکان افزایش سایز نیز دارند. ضمنا جنس آنها به گونه ای است که در نمونه های مرغوب و با کیفیت، با ضربه خوردن پاره نمی شوند.

5- تنوع:

گروبگ پارچه ای گلدان پارچه ای یا کیسه رشدها، هم سبک وزن هستند و هم برای اکثر آنها دسته ای تعبیه شده که حمل و نقل آنها را خیلی راحت می کند. در سایزهای مختلف به فروش می رسند و حتی می توان جنس پارچه مرغوب را انتخاب کرد که دوام بیشتری داشته و در برابر پاره شدن نیز بسیار مقاوم هستند.

 

 

نکات خرید گلدان پارچه ای 

قبل از اینکه به بررسی راهنمای استفاده از گلدان های پارچه ای بپردازیم ابتدا باید بلد باشید که کدام گلدان پارچه ای برای شما مناسبتر است چون همانطور که گفتیم از تنوع زیادی برخوردار هستند:

  • متریال: جنس یا متریال سازنده گلدان های پارچه ای متفاوت است و به طور کلی از مواد بازیافتی یا تجزیه شدنی تشکیل شده اند. به عنوان مثال برخی از آنها از مواد بازیافتی مانند پارچه کتان، پارچه معمولی و حتی بطری آب ساخته می شود. برخی از آنها نیز از مواد تجزیه شدنی ساخته شده اند که در داخل خاک قرار داده و قابلیت استفاده مجدد ندارند. بسته به هدف خود یکی از آنها را انتخاب کنید.
  • کیفیت ساخت و موارد جانبی: در خرید گلدان پارچه ای ارزان علاوه بر اینکه باید دقت کنید جنس پارچه مناسب باشد تا کیفیت و دوام بالای آن تضمین شده گردد، برخی از آنها دارای زیپ، دستگیره، چسب های ولکرو و غیره نیز هستند که نگهداری و حمل و نقل آنها را خیلی راحت می کند. موارد جانبی دیگر معمولا استفاده خاصی ندارند.
  • نحوه ساخت و مواد اولیه: برخی از انواع گلدان پارچه ای  به کمک مواد شیمیایی مثل BPA ساخته شده اند که باعث افت کیفیت خاک و کشته شدن میکروارگانیسم ها و میکروب های مفید خاک می گردد که باید به آن دقت داشته باشید تا لیبل عدم استفاده از این مواد شیمیایی درج شده باشد.

چطور از گلدان پارچه ای ارزان استفاده کنیم؟

اکنون که یاد گرفتید چطور به خرید گلدان پارچه ای ارزان بپردازید که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم متناسب با نوع گیاه مدنظر شما برای کشت و شرایط محیطی بهترین گزینه را انتخاب کرده باشید، به سراغ نحوه استفاده از این نوع گلدان ها می رویم تا گیاهان یا سبزیجات شما رشد خوبی داشته باشند:

  • خاک: بهترین خاکی که برای گلدان پارچه ای می توان استفاده کرد: ترکیبی از خزه، کمپوست و ورمیکولیت همگی به نسبت یک سوم، که رطوبت را به خوبی نگه می دارند. پس از آن باید بر روی آن مالچ بپاشید تا رطوبت سطحی خاک حفظ شده و گیاهان بهتر رشد کنند. هر سال باید خاک آن عوض شود.
  • آبدهی: پس از خرید گلدان پارچه ای، آبدهی فرایند چالش برانگیزی است چون آب دادن بیش از حد باعث رشد قارچ و کپک شده و کم آب دادن نیز باعث خشک شدن آن خواهد شد مخصوصا که این نوع گلدان ها زودتر خشک می شوند. به همین دلیل باید حواستان باشد و بسته به نوع گیاه نیز آبدهی خود را تنظیم کنید.

راه حل: می توانید از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید تا همیشه رطوبت خاک را حفظ کنید. یا اینکه می توانید سینی کم عمق حاوی آب را زیر گلدان پارچه ای قرار دهید تا گیاه همیشه بتواند آب مورد نیاز خود را از آن تأمین کند.

  • کوددهی: این نوع گلدان ها چون خاک کمتری دارند باید کوددهی و رساندن مواد معدنی به آنها به خوبی انجام شود به همین دلیل بهتر است که از کودهای آلی، چای کمپوست و نمک های اپسوم و پوسته تخم مرغ استفاده کنید.

بهترین مرکز خرید و فروش گلدان پارچه ای ارزان و با کیفیت

فروشگاه ایران سان لایت با سابقه درخشان در زمینه فروش انواع گلدان های پارچه ای ارزان ولی با کیفیت در کنار کلیه تجهیزات کاشت، رشد و پرورش گیاهان بهترین منبع برای خرید سری جدید گلدان ها محسوب می شود. چنانچه با توجه به شرایط و نوع گیاه خود نیاز به دریافت مشاوره رایگان داشتید می توانید از طریق تماس تلفنی یا واتس اپ با شماره تلفن درج شده اقدام کنید.

 

گلدان پارچه ای ارزان را طبق نکات گفته شده خریداری کنید

گلدان پارچه ای ارزان را طبق نکات گفته شده خریداری کنید

 

منابع:

https://farmingmethod.com/best-fabric-grow-pots/

4.6/5 - (102 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *