گیاه بنجامین گیاهی است که در خانه های خیلی از مردم دیده می شود، اما این نکته که آیا همه به نگهداری از آن واقف هستند، باید گفت افراد کمی به طور کامل از نگهداری این گیاه در نور و دمای مناسب اطلاع دارند. افراد مطلع با تهیه لامپ رشد گیاه، نوردهی را برای این گیاه تنظیم می کنند.

آیا شما در منزل و یا آپارتمان خود گیاه بنجامین نگهداری می کنید؟ آیا از اصول نگهداری آن مطلع هستید؟ آیا می دانید چه میزان نور باید به این گیاه برسد؟ آیا نکات نگهداری آن را رعایت می کنید؟

نور برای هر گیاهی نقش بسیار مهمی دارد مخصوصا که در عمل فتوسنتز، باید به خوبی از نور برخوردار باشد. لامپ led برای گیاه، علاوه بر اینکه دارای روشنایی لازم برای رشد گیاهان می باشد، از اشعه هایی برخوردار است که می تواند به صورت مفید برای عمل فتوسنتز گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد.

چراغ رشد گیاه، تنها یک چراغ معمولی نیست و به گونه ای طراحی شده است که بتواند نور مناسب و نه فقط صرفا نور معمولی را برای گیاهان فراهم آورد.

آشنایی با گیاه بنجامین

گیاه بنجامین، گیاهی است که دارای حساسیت های مخصوص به خودش می باشد. مخصوصا این مورد باید در هنگام آبدهی و نور رسانی به خوبی رعایت شود. ایننکتهرا هم بدانید که این گیاه، در آپارتمان رشد نمی کند، چون باید شرایط نوررسانی آن فراهم باشد. توصیه می کنیم که به تهیه لامپ رشد گیاه فکر کنید.

شرایطی که هر گیاه دارد، ممکن است با گیاهان دیگر متفاوت باشد. اگر چند روزی است که می بینید گیاهتان دیگر شادابی قبلی را ندارد و یا در حال پژمرده شدن است، باید فکری به حال آن بکنید تا گیاه به رشد و شادابی قبلی خود برگردد، مخصوصا بنجامین که دارای حساسیت در شرایط محیط و شرایط خاک می باشد.

اهمیت نور رسانی در رشد و تکثیر بنجامین و استفاده از لامپ رشد گیاه

گیاه بنجامین را عاشق نور می دانند. بنابراین نور کافی برای این گیاه نیاز است. مخصوصا گفته می شود این گیاه به نسبت دیگر گیاهان، حساسیت بیشتری به نور دارد و کمبود نور بر آن اثر می گذارد. اینجا است که اهمیت استفاده از چراغ رشد گیاه مشخص می شود.

لامپ led برای گیاه در واقع می تواند طوری تنظیم شود که نور کافی ( نه کم و نه زیاد ) را برای رشد فراهم کند. گیاه بنجامین، عاشق نور می باشد اما تحمل نور آفتاب را هم ندارد. یعنی باید نور به طور کاملا متعادل به آن بتابد.

اگر می خواهید بدانید که نور کافی به گیاه می رسد باید این علائم را بررسی کنید. اگر گیاه در حال پژمرده شدن است و برگ های آن به رنگ سوختگی در آمدند، نور زیادی دریافت می کند. برای این کار توصیه می شود که از جابجایی بنجامین بپرهیزید چون به تغییر محیط بسیار حساس است. توصیه می شود که یک وسیله در برابر نور حائل کنید.

همچنین، در صورتیکه برگ ها سالم هستند اما ریزش دارند، باید بدانید که نور گیاه کم است. در هرصورت از جابجایی گیاه بپرهیزید. لامپ رشد گیاه برای این مواقع ضروری است که بدون جابجایی بتوانید نور مناسب برای بنجامین را تامین کنید.

نکاتی که درباره تکثیر گیاه بنجامین باید بدانید:

• دمای مناسب برای رشد و تکثیر، همان دمای داخل منزل می باشد. پس نیاز نیست زیاد روی این مسئله حساس باشید.

• تکثیر این گیاه در منزل مشکل است، مگر اینکه از چراغ رشد گیاه استفاده شود تا میزان نور مناسب به آن برسد.

• بهترین موقع برای آب دادن گیاه بنجامین، موقعی است که سطح خاک آن کاملا خشک باشد. توصیه می کنیم در غیر اینصورت به گیاه آب ندهید.

• برای تکثیر می توانید از قلمه زدن از قسمت هایی که حداقل یک برگ سالم دارد، استفاده کنید.

• برای رشد بهتر، از خاک حاوی کود مناسب استفاده کنید. همچنین این گیاه، خاک مخلوط را بیشتر می پسندند که توصیه می شود از کود برگ استفاده کنید.

• از چرخاندن و جابجایی گیاه بنجامین بپرهیزید. تغییر مکان گیاه، به این خاطر که به تغییرات محیطی حساس است به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

• در هنگام رشد، باید نوردهی با استفاده از لامپ رشد گیاه به طور منظم صورت بگیرد تا تکثیر آن تسهیل گردد.

• استفاده از کود فراموش نشود که برای تکثیر و نگهداری این گیاه الزامی است.

4.7/5 - (110 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *