کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید، که کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است؟ باید به شما در یک پاسخ کوتاه بگوییم که کود هیومیک اسید برای تمامی گیاهان مناسب است و افزودن این کود به دیگر گیاهان مشکلات خاصی برای گیاه ایجاد نمی کند. در صورتی که گیاه شما در حالت مناسبی قرار دارد و مشکلاتی ندارد شما می توانید از کود هیومیک اسید برای رشد بهتر گیاهان گلخانه ای، صیفی جات، سبزی و دیگر درختان مناسب می باشد.

کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است

آیا مصرف کود هیومیک اسید به تنهایی برای رشد گیاه کافی است؟

در واقع همانطور که در قسمت بالا نیز گفتیم، کود هیومیک اسید در صورتی برای گیاه مناسب است که گیاه رشد مناسب را داشته باشد و در حالت خوبی قرار داشته باشد. در واقع این کود باعث جذب بهتر مواد مغذی و محرک می باشد که گیاه بتواند به خوبی تمامی مواد مغذی را از طریق ریشه جذب نموده و در واقع این هیومیک اسید نیست که گیاهان را تقویت می کند و باعث پهن تر شدن برگ ها، افزایش قطر تنه در درختان و افزایش کیفیت گیاهان می گردد، کود هیومیک اسید محیط خوبی را برای میکروارگانیسم ها و بقیه مواد ریزمغذی فراهم می کند.

پس متوجه شدیم که کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است و در چه صورتی می توان از هیومیک اسید استفاده نمود.

پس متوجه شدیم که هیومیک اسید صرفا یک کود است که باعث جذب بیشتر مواد مغذی می شود و زمانی که خاک مناسب برای گیاه وجود داشته باشد ، گیاه نیز می تواند رشد و نموی خوبی داشته باشد. اما در صورتی که گیاه بسیاری از مواد مغذی را کم داشته باشد و ویتامین های مورد نیاز گیاه تامین نشده باشد، کود هیومیک اسید تاثیر به سزایی بر این نوع گیاهان نخواهد داشت.

کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است

کود هیومیک اسید چه تاثیری بر روی گیاهان دارد؟

در صورتی که می خواهید ریشه گیاهان خود را پرورش داده و بهبود رشد محصولات خود را شاهد باشید می توانید از کود هیومیک اسید استفاده نمایید. در قسمت بالا به کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است پاسخ کامل دادیم رد این قسمت تاثیر ای کود بر روی گیاهان را بررسی می کنیم.

در واقع کود هیومیک اسید سال های سال بر روی هم انباشته می شود و میزان مواد آلی در خاک را افزایش می دهد. از همین رو با استفاده از کود هیومیک اسید به مرور زمان شاهد ریشه دواندن گیاهان خود در خاک خواهید بود.

هر چه ریشه ها در خاک بیشتر شوند قطعا مواد آلی بیشتری را می توانند حمل کنند و به دیگر قسمت های گیاه برسانند تا محصولات و گلدهی بهبود پیدا کند. هیومیک اسید به دلیل ساختار خاصی که دارد مانع فرسایش خاک می‌شود. در واقع این ماده باعث می‌شود که ذرات خاک در کنار هم باقی مانده و خاک کیفیت خوب خود را حفظ کند. در این صورت اگر میزان بارش زیاد باشد، خاک دچار فرسایش نمی‌شود. در عین حال، با وجود هیومیک اسید و ایجاد انسجام در خاک، زمین ترک نمی‌خورد.

ممکن است بعضی از خاک ها دارای پی اچ کافی را نداشته باشند. در واقع هیومیک اسید می تواند پی اچ خاک را تنظیم نموده و سبب می شود خاک مواد آلی بیشتری در خود داشته باشد. در واقع زمانی که پی اچ خاک کنترل شود باعث می شود تا مقدار اسیدیته خاک تنظیم شود و از مسمومیت گیاه جلوگیری می کند.

امید است پاسخ خود را از سوال کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است را متوجه شده باشید.

شما می توانید انواع کود های هیومیک اسید را در سایت سان لایت برای گیاهان خود خریداری کنید.

 

3.8/5 - (72 امتیاز)

3 دیدگاه در “کود هیومیک اسید برای چه گیاهانی مناسب است؟

  1. علیرضا گفت:

    سلام اگر هیومیک اسید یک کود است لطفأ عناصر تشکیل دهنده ی آنرا اعلام فرمایید؟

    1. مجید ابراهیمی گفت:

      اینو هرگز نمیگن چون از مواد در دسترس بدست میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *