فواید نگهداری از گیاهان در منزل

گیاهان در زندگی انسان ها بسیار تاثیر دارند به صورتی که انسان ها، نیاز به اکسیژن خود را از آنها تهیه می کنند. اگر بخواهید از گیاهان در منزل خودتان استفاده کنید، علاوه بر اینکه به سلامت جسم و روح شما کمک خواهد کرد، باعث افزایش انرژی شما نیز خواهد شد. به همین علت همواره توسط دانشمندان پیشنهاد شده است که از گیاهان در محیط زندگی خود استفاده کنند به نگهداری از آن ها بپردازند و از فواید نگهداری از گیاهان در منزل بهره ببرند. 

ما در این مطلب قصد دارید تا به مهم ترین فواید نگهداری از گیاهان در منزل بپردازیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در این مطلب همراه باشبد.

فواید نگهداری گیاه در منزل + معرفی گیاهان

در خانه اگر گیاه استفاده شود ، همانطور که گفتیم بر سلامت روح و جسم شما تاثیر مفیدی خواهد داشت. اما غیر از ین تاثیر ، دارای فوایدی دیگر نیز می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

فواید نگهداری از گیاهان در منزل

1- تهویه هوای منزل و تراوش هوای تازه

یکی از مهم ترین فواید نگهداری از گیاهان در منزل به این شرح است :گیاهان می توانند هوای محیط را تهویه کنند و به پاکسازی آن بپردازند . اگر میخواهید گیاه سالمی داشته باشید و عملکرد طبیعی در پاکسازی هوا داشته باشد یا باید آن را در کنار پنجره بگذارید تا نور آفتاب به آن اصابت کند یا اگر آپارتمان نشین هستید، لامپ رشد گیاه می تواند این نیاز گیاه را برطرف کند. شما می توانید جهت تهویه هوای درست و مطبوع از این گیاهان در محیط آپارتمان خود استفاده نمایید :

گیاهان بامبو، فوفل و بنجامین بهترین گیاهان برای این کاربرد هستند، این امر طبق تحقیقاتی که دانشمندان گیاه شناسی صورت داده اند اثبات شده است.

مراقبت از این گیاهان آسان است و تصفیه هوای خانه را برای شما اجرا می کند. همچنین توجه داشته باشید که باید محیط مناسب برای پرورش این گیاهان را فراهم کنید و آن در مکانی مناسب در خانه قرار دهید تا به بهترین شکل ممکن بتوانند تصفیه هوا را انجام بدهند.

2- ایجاد حس شادی و خوشحالی

بدون شک از بهترین مزایا و فواید نگهداری از گیاهان در منزل ایجاد حس خوشحالی است. بسیاری از مردم، به خاطر اینکه در زندگی روزمره خود بسیار مشغول هستند، وقت برای تفریح کردن ندارند ، به همین دلیل افسردگی در بین مردم بالا رفته است.
شما میتوانید با رشد گیاهان در شرایط لازم  گیاهانی پرورش دهید که فضای خانه شما را تحت تاثیر قرار دهند و افسردگی را در منزل شما بزدایند.

گیاهانی از جمله بنفشه، پیچک، درفش گیاه به افزایش آرامش و کاهش اضطراب شما کمک می کنند و حس شادی را در منزل شما برقرار می کنند.

3- افزایش انرژی مثبت به شما

از دیگر مزایا و فواید نگهداری از گیاهان در منزل همین افزایش انرژی است .برخی از گیاهان منبع انرژی هستند و شما می توانید با استفاده از گیاهانی که این ویژگی را دارند، منزل خود را پر کنید. اسطوخودوس، سرخس و گل داوودی منبع انرژی مثبت هستند که شما می توانید آن ها را در منزلتان استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از رنگ سبز که رنگ اصلی گیاهان می باشد در محیط خانه می تواند این انرژی را تا حد غیر قابال باوری افزایش دهد.

4- کاهش سر و صدای اضافی در منزل

گیاهان به خاطر خاصیتی که دارند، می توانند از سر و صداهای اضافی در محیط بکاهند. برای همین خانه هایی که دارای گیاهان آپارتمانی هستند، دارای آرامش بیشتری هستند و کمتر سروصدا دارند. با توجه به آلودگی صوتی که یکی از مهم ترین مشکلات شهری می باشد این مورد از فواید نگهداری از گیاهان در منزل می تواند برای سلامت اعصاب بسیار مفید باشد.

5-کاهش اشعات مضر

شاید ندانید اما یکی از مهم ترین کاربرد و فواید نگهداری از گیاهان در منزل و محیط خانه کاهش اشعات مضر ساتع شده از سیستم های الکترونیکی می باشد. این اشعات که موجب تشویش ذهنی ، بهم ریختگی اعصاب ، بالا رفتن دمای بدن و … می شوند از طریق استفاده از گیاه مناسب کاهش پیدا می کند و فضای بهتری برای شما به ارمغان می آورد.

فواید نگهداری از گیاهان در منزل

شما می توانید از این گیاهان جهت کاهش این اشعه و امواج استفاده نمایید :

  • کاکتوس
  • گیاه مار
  • گیاه عنکبوتی
  • گیاه برگ بتل
  • گیاه لوتوس
  • گیاه آلوئورا
  • گیاه پیچک
  • و…

این گیاهان که در دسته گیاهان آپارتمانی نیز قرار میگیرند به خوبی در محیط خانه قابل پرروش هستند و حس فوق العاده ای را برای هر کسی به ارمغان می آورد.

چگونه فواید نگهداری از گیاهان در منزل را افزایش دهیم ؟

شما برای اینکه بتوانید از بهترین فواید نگهداری از گیاهان در منزل استفاده کنید باید گیاهانی سالم که به خوبی تغذیه می شوند استفاده کنید. بدین منظور برخی تجهیزات برای پرورش گیاهان مورد نیاز می باشد که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم.گیاه برای رشد در یک محیط نیازمند خاک، آب، هوا، نور مناسب و کود می باشد. در صورتی یک گیاه به خوبی رشد خواهد کرد که شما بتوانید از آن به خوی نگه داری کنید.

  •  نور : نور یکی از مهم ترین ملزومات رشد گیاهان است که بسته به نوع گیاه شما مقدار متفاوتی از آن نیاز می باشد. بدون نور کافی گیاهان به خوبی تغذیه نمی شوند و بدیهی است که مزایا و فواید خود را از دست می دهند. اگر از نور کافی برخوردار نمی باشید می توانید با ما تماس بگیرید و به خرید لامپ رشد گیاه بپردازید.
  • خاک :غیر از بحث نور ، شما باید خاک مناسبی برای گیاه مورد نظرتان تهیه کرده باشید. اصولا خاک باید دارای املاح لازم برای رشد گیاه داشته باشد. همچنین هنگامی که گیاه را می کارید، به هیچ عنوان با بیلچه روی آن نکوبید، چون خاک متراکم می شود و شرایط را برای رشد گیاه دشوار می کند..
  • هوا : دیگر موضوع مهم در رشد گیاه، هوا است. بسته به نوع گیاهی که میخواهید در آپارتمان نگه داری کنید، باید شرایط جوی را برای گیاه فراهم سازی کنید. مثلا برخی از گیاهان نیازمند کمی رطوبت هستند که شما باید آن را با استفاده از آبپاش تامین کنید. در چنین شرایطی است که می توانید یک محیط عالی را ایجاد کرده و از فواید نگهداری از گیاهان در منزل استفاده کنید.
  • نور رشد گیاه : چراغ رشد گیاه، همچنین می تواند نور مورد نیاز برای خاک و املاح سازی آن را فراهم کند. برخی از باکتری های مفید موجود در خاک فقط در صورتی رشد می کنند که نور کافی به آنها برسد.
  • کود: غذای خاک است که باید برای رشد گیاه استفاده شود که در گیاهان خانگی به میزان کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین کود ها برای تجزیه شدن نیز نیازمند نور هستند که می توانید از لامپ مخصوص رشد گیاه استفاده کنید.

فواید نگهداری از گیاهان در منزل

استفاده درست از این 5 ماده باعث می شود که به خوبی بتوانید گیاهان سالمی داشته و از فواید آن ها بهره مند شوید. ما به شما در ایران سان لایت در داشتن بهترین گیاهان کمک می کنیم امکان استفاده از فواید نگهداری از گیاهان در منزل را فراهم می کنیم.

آیا می توان از گیاه جهت کاهش امواج مضر استفاده کرد ؟

بله یکی از مهم ترین فواید گیاه جهت کاهش امواج است . شما می توانید بهترین گیاهان جهت کاهش امواج را از طریق این مطلب مشاهده کنید.

بهترین گیاهان آپارتمانی کدام می باشد ؟

بامبو ، بنجامین ، پیچک ، آلوئورا و ... فواید بسیار زیادی برای محیط خانه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما بقی گیاهان با ما در این مطلب همراه باشید.

چگونه می توانیم از فواید گیاهان بهره ببریم ؟

کافیست گیاهان سالمی را پرورش داده و آن ها را در محیط درستی در خانه قرار دهید و از انواع فواید گیاهان استفاده کنید.

4.5/5 - (104 امتیاز)

1 دیدگاه در “فواید نگهداری گیاهان در منزل

  1. از آسمان گفت:

    وقتی به گیاهی دلبسته می شی و یه روز می بینی داره می میره هرکاری می کنی که خوب شه فایده ای نداره با این غصه چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *