ایده های ساخت گلخانه کوچک در منزل

از آنجایی که تعداد افراد بسیاری علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و دلشان می خواهد در محیط خانه به کاشت گل و گیاه بپردازند و از آن ها نگهداری کنند تصمیم گرفتیم درباره ساخت گلخانه کوچک در منزل یا روی پشت بام صحبت کنیم.

ساخت گلخانه کوچک می تواند با ایده های بسیاری به دست ساخت رسیده و زیبایی خود را داشته باشد.

فرض کنید یک گلخانه کوچک گوشه حیاط خانه یا روی میز کارتان است و با دیدن این گلخانه کوچک در طی روز لذت می برید.

ساخت گلخانه کوچک در خانه می تواند یکی از موثرترین و بهترین راه های نگهداری از گیاهان باشد که سبب می گردد هر آنگونه که دلتان می خواهد آن را ساخته و به پرورش گیاهان مورد علاقه خود بپردازید..

فرض کنید با استفاده از یک لامپ رشد گیاه در کنار گلخانه کوچکی که بر روی میزتان است دیگر نگران میزان نور مورد نیاز گیاهانتان هم نیستید و می توانید هم در محیط خانه و هم در حیاط و پشت بام خانه تان از گیاهان دوست داشتنی خود نگهداری کنید.

در طی روز با نور خورشید رشد کرده و در ساعاتی از شبانه روز به واسطه نور مصنوعی به حفظ سلامت رشدی گیاهان خود اهمیت دهید و نگرانی از بابت پرورش گل هایتان با ساخت گلخانه کوچک خود نداشته باشید.

لذا در ادامه پیشنهاداتی برای ساخت گلخانه کوچک خانگی تان ارائه می دهیم؛ همراه ما باشید.

اقدامات لازم بر ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان

باید در نظر داشته باشید ساخت گلخانه کوچک خود را به چه منظور در نظر دارید؟ آیا برای اوقات فراغت خودتان می خواهید این گلخانه را بسازید یا قصد دارید کسب و کار خود را در پرورش و فروش گل ها و گیاهان آغاز کنید.

به طور کل به نسبت دغدغه و هدفی که دارید گلخانه تان را بسازید.

بهره گیری از باکس رشد گیاه در ساخت گلخانه کوچک و خانگی

اگر قصد دارید در محیط داخلی خانه یک گلخانه کوچک داشته باشید یا یک گلخانه ای که کوچک و نقلی باشد ولی در پشت بام یا حیاط خانه تان باشد می توانید از باکس رشد گیاه به آن گروباکس Grow Box هم می گویند استفاده کنید.

بله باکس رشد گیاه یا به طور کل تجهیزات باکس رشد گیاه یکی از بهترین ایده هایی است که می توانید به سبب آن به ساخت گلخانه کوچک ولی انحصاری خود بپردازید و هر گیاهی که به آن علاقه دارید را درونش پرورش داده و به سبب این تجهیزات به بهترین شکل ممکن به نگهداری از گیاهان بپردازید.

ساخت گلخانه کوچک

جهت مشاهده نمونه های بیشتر به همراه قیمت بر روی تصویر کلیک نمایید.

مزایای تهیه باکس رشد گیاه در ساخت گلخانه

  • رشد سریع گیاهان در باکس
  • راحتی در مدیریت و کنترل رشد گیاهان
  • نصب ساده باکس رشد گیاه
  • سیستم تهویه و فن های مطلوب داخلِ باکس
  • فضای امن باکس در جهت رشد گیاهان
  • تکمیل بودن تجهیزات باکس در ساخت گلخانه کوچک خانگی
  • محدود نبودن در پرورش انواع گیاهان و نوع کشت آن ها
  • و..

بنابراین این 7 دلیل برای خرید باکس رشد گیاه بسیار منطقی و قابل قبول می باشند.

چادر رشد گیاه، منعطف ترین گلخانه کوچک و کاربردی

حال یکی دیگر از ایده هایی که می توان در ساخت گلخانه کوچک و منحصر به فرد خود داشته باشید بهره گیری از چادر رشد گیاه است.

چادر رشد گیاه با نام انگلیسی Grow Tent یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توان برای ساخت گلخانه و نگهداری از گیاهان داشت.این چادر نیز یکی از تجهیزات باکس رشد گیاه می باشد

لذا چادر رشد گیاه پارچه ای بوده و می توان در هر زمان آن ها را جا به جا کرد و در هر مکانی که مد نظر است از آن استفاده نمود.

ولیکن باکس رشد گیاه را بر خلاف چادر رشد گیاه نمی توان جا به جا نمود و تنها می توان در یک نقطه به صورت دائمی قرار داد بنابراین تهیه باکس رشد گیاه برای افرادی که قصد دارند برای همیشه در یک گوشه خاص از حیاط یا پشت بام خانه شان به پرورش گیاهان متنوعی بپردازند مناسب می باشد.

همانطور که بیان شد:

چادر رشد گیاه را افراد می توانند در هر گوشه به طور موقت قرار داده و هر زمان که بخواهند آن را جا به جا کنند.

و نیز باید دقت داشت که کیفیت چادر رشد گیاه در تکمیل ساخت گلخانه کوچک آپارتمانی و بر روی پشت بام و..نیز بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا اگر این چادر از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد گلخانه کوچک شما فضایی ایمن و عاری از آفت های مزاحم و دردسر ساز می باشد.

از دیگر ویژگی هایی که تهیه چادر رشد گیاه در ساخت گلخانه ای کوچک و دوست داشتنی را به صرفه و مناسب می دارد عبارتند از:

  • کاهش بیماری های گیاهان
  • کاهش ایجاد بوهای نامطبوع در فضای چادر به سبب نم دار بودن خاک گیاهان و..
  • بهره مندی گیاهان از نور کافی به سبب تابش به اندازه نور

ساخت گلخانه کوچک

هزینه ساخت گلخانه کوچک با چادر رشد گیاه

چادر رشد گیاه هزینه بسیار مناسبی دارد و برای افرادی که قصد دارند به تازگی به ساخت گلخانه کوچک منحصر به فرد خود بپردازند بسیار مناسب می باشد.

باید اذعان داشت افراد می توانند هر نوع گیاهی که می خواهند را در چادر رشد گیاه پرورش داده و از نگهداری آن ها لذت ببرند.لذا در ادامه بیشتر به توضیحاتی از چادر رشد گیاه اشاره می کنیم.

نکات مبتنی بر تهیه چادر رشد گیاه در ساخت گلخانه خانگی و آپارتمانی

پیش از خرید چادر رشد گیاه به جهت ساخت گلخانه کوچک آپارتمانی و خانگی خود نیاز است که به نکاتی توجه داشت که می توانند تاثیر بسزایی بر کیفیت نهایی این چادر داشته باشند.

? میزان وزن چادر رشد گیاه

وزن چادر رشد گیاه بسیار مهم می باشد.لذا هر چه وزن چادر رشد گیاه سنگین تر باشد نشان از مقاومت و استحکام بالای چادر می باشد.

چنانچه در چادر رشد گیاه تجهیزات نگهداری و پرورش گیاهان نصب می گردد نیاز است که این چادر در برابر اتفاقات احتمالی مثل وزش باد شدید و..مقاوم باشد و به سبب وزن بالای چادر می توان از این استقامت مطمئن بود.

? میزان ضخامت چادر

همانطور که می دانیم هر چه ضخامت شی ء بیشتر باشد یعنی استقامت بالاتری دارد.

معنای ضخامت در چادر رشد گیاه هم به همین شکل تعریف می شود.هر چه ضخامت چادر بیشتر باشد یعنی چادر مقاومت و استقامت بالایی در برابر برخورد ضربه، طولانی بودن عمر استفاده از چادر و پاره شدن به سبب ضرب چاقو یا برخورد یا تنه و شاخه درخت و..دارد.

? میزان سایز چادر

توجه به میزان سایز چادر در ساخت گلخانه کوچک در منزل و پشت بام، حیاط خلوت آپارتمان و..بسیار مهم می باشد.

افراد باید پیش از تهیه چادر رشد گیاه به تعداد گیاهان و سایز آن ها فکر کرده و تصمیم گیری نمایند.

در صورتی که گیاهان بزرگی مد نظر دارند و یا گیاهان کوچک باید به تعداد گیاهان مورد نیاز هم فکر کنند و در نهایت به تهیه چادر رشد گیاه متناسب با تعداد و سایز گیاهان بپردازند.

? نوع چادر تهیه شده

چادرهای رشد گیاه به دو دسته تقسیم می شوند:

  • چادر رشد گیاه با تقسیم بندی داخلی
  • چادر رشد گیاه جداگانه

که باید اذعان داشت:

افراد باید میزان رشد گیاهان خود را بسنجند.چنانچه اگر گیاهان رشد زیادی داشته باشند ممکن است در چادری که دارای تقسیم بندی می باشد اذیت شده و فضای مناسبی را برای رشد مناسب خود نداشته باشند و این نوع چادر بیشتر مناسب گیاهان کوچک می باشد.

همچنین برخی چادرهای رشد گیاه دارای پنجره هستند که تهیه این نوع چادرها به مراتب بسیار موثرتر و مفیدتر می باشد زیرا می توان با تماشای گیاهان از پشت پنجره بر رشد آن ها نظارت داشت و دما و رطوبت فضای داخلی چادر به سبب ورود و خروج تغییر نکند.

? تجهیزات تکمیلی

بسیار مهم است که تجهیزاتی مثل لامپ رشد گیاه و سیستم تهویه ای مطلوب و.. به همراه چادر رشد گیاه وجود داشته باشند تا با بهره گیری از آن ها بتوان به ساخت گلخانه کوچک با امکاناتی بی نظیر پرداخت.

گلدان پارچه ای یکی دیگر از ایده های ساخت گلخانه کوچک

گلدان پارچه ای که به آن Fabric Pot یکی دیگر از ایده های ساخت گلخانه کوچک در آپارتمان یا حیاط منزل و..می باشد.

این گلدان هم یکی از تجهیزات باکس رشد گیاه می باشد که به سبب بهره گیری از آن می توان به خوبی در هر گوشه از پشت بام و آپارتمان به نگهداری و پرورش گیاهان پرداخت.

گلدان پارچه ای به سبب اینکه در تامین نیازهای گیاهان هیچ گونه استفاده ای از مواد شیمیایی ندارد بسیار در پرورش گیاهان و تامین نیازهای آن ها مثل:

  • تامین خاکی مناسب بدون فرسایش
  • زهکشی مطلوب
  • و به طور کل فراهم آوردن بهترین فضای نگهداری از گل ها و گیاهان در هوای آزاد

محبوب بوده و همچنان علاوه بر این ویژگی های بی نظیر دارای قیمت مناسبی برای تهیه می باشد بنابراین می توان با خیال راحت اقدام به خرید گلدان پارچه ای ارزان قیمت نمود.

بنابراین شما می توانید جهت ساخت گلخانه کوچک خود علاوه بر تهیه باکس و چادر رشد گیاه، با تهیه گلدان پارچه ای هر نوع گیاهی حتی نهالی کوچک را در آن کاشته و پرورش دهید.

باید اذعان داشت گلدان پارچه ای در انواع متعددی به عرضه می رسند و افراد می توانند بنا به نیاز خود این گلدان ها را تهیه کنند فرضا این گلدان ها هم به شکل زیپی هم دسته دار و هر شکل دیگری به فروش رسیده و نیاز افراد را در پرورش گیاهان در پشت بام و گوشه ای از حیاط خلوت و تراس آپارتمان تامین می کنند.

چه بسا این گلدان ها وزن بسیار سبکی داشته و  می توان هر زمان که نیاز بود آن ها را جا به جا نمود.

ساخت گلخانه کوچک

جهت مشاهده نمونه های دیگر همراه با قیمت بر روی تصویر کلیک نمایید.

تهیه گلدان پارچه ای، باکس و چادر رشد گیاه

افراد می توانند جهت ساخت گلخانه کوچک خود به تهیه گلدان پارچه ای و یا باکس و چادر رشد گیاه از ایران سان لایت با بالاترین کیفیت تضمینی بپردازند و جهت تهیه با گارانتی بدون شرط یکساله و مناسب ترین قیمت می توانند با شماره درج شده تماس حاصل کنند.

آیا گلخانه را می توان با تجهیزات آماده ساخت؟

بله می توان با تهیه تجهیزاتی که مناسب برای رشد گیاه در منزل هستند گلخانه کوچک و انحصاری خود را ساخت.بدین سبب افراد می توانند این محتوا را مطالعه و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ایران سان لایت تماس حاصل کنند.

آیا ساخت گلخانه در پشت بام امکان پذیر است؟

بله امروزه می توان با بهره گیری از به روزترین تجهیزات موثر بر رشد گیاهان به پرورش گل ها و گیاهان مورد علاقه خود پرداخت.و نیز فرقی نمی کند در حیاط خلوت آپارتمان باشد یا پشت بام یا حتی بر روی میز کار و..

قیمت خرید چادر رشد گیاه چقدر است؟

این چادر به طور کل هزینه مناسبی دارد ولیکن بر اساس میزان تجهیزات و نوع امکانات و..ممکن است قیمت های متعددی داشته باشد.پیشنهاد می گردد جهت کسب اطلاع از قیمت روز چادر رشد گیاه با ایران سان لایت تماس حاصل شود.

4.6/5 - (41 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *