چگونه رشد انفجاری پتوس را فعال کنیم؟

یکی از سوالاتی که اغلب افراد در خصوص گیاه پتوس خود دارند نیز این است که چگونه و با بهره گیری از چه کاری می توانیم شاهد رشد انفجاری پتوس باشیم..؟

چنانچه نیاز است جهت رشد بیشتر گیاه پتوس یا Epipremnnum aureum نیز از نکات مهمی بهره مند گردید که قصد داریم در ادامه به برخی از آن ها کمک کنیم.

نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم تنها برای رشد انفجاری پتوس نبوده و برای رشد سایر گیاهان هم نتیجه خوبی را در بر خواهد داشت البته مهم است با کارشناسان مربوطه در این مورد صحبت کرده و مشورت های لازم را گرفت.

می توان جهت تهیه کود برای رشد سریع ریشه گیاه پتوس با کارشناسان ایران سان لایت مشورت گرفته و از سایت نیز به تهیه انواع کود ارگانیک به صورت آنلاین پرداخت.

روش های رشد انفجاری پتوس

1.نور مناسب و به اندازه کافی

بسیار مهم است که گیاه از نور مناسبی بهره مند گردد و به هیچ عنوان تابش نور به گیاه به صورت مستقیم نباشد.

عموما میزان نیاز گیاه برای دریافت نور در حد متوسط تا زیاد بوده و نیاز است این نکته را از کارشناسان مربوطه با اطلاعات تخصصی تر جویا شد.

2.پرهیز از آبیاری بیش از حد خاک گیاه پتوس

نیاز است تنها زمانی به گیاه پتوس آب داد که خاک خشک شده باشد و میزان خشکی خاک نیز حدودا 2 الی 3 سانتی متر باشد.

چرا که یکی از نکات مهم برای رشد انفجاری پتوس این است که بدانید این گیاه به سبب آبیاری زیاد و بیش از حد دچار پوسیدگی ریشه گیاه شده و در صورتی که گیاه از میزان آب کمی بهره مند شود نیز برگ های آن آسیب می بینند.

به همین سبب مهم است که از میزان آب کافی برای گیاه استفاده نمود تا بتوان شاهد رشد افزایش سرعت رشد پتوس و زیبایی و شادابی آن بود.

3.تغذیه مناسب گیاه با استفاده از کود

کودهایی که مهم ترین عناصر مورد نیاز گیاه از جمله پتاسیم، نیتروژن و فسفر را تامین می کند نیز می تواند به تقویت شدن گیاه پتوس کمک بسیاری کند.

لازم به ذکر است که باید در فصل رشد گیاه از کودهای مناسب استفاده شود که می توانید جهت تهیه انواع کودهای مناسب برای گیاه پتوس با ایران سان لایت تماس حاصل نمایید..

فرضا یکی از کودهای مناسب این گیاه کود سه بیست می باشد که علاوه بر آن جهت کسب آگاهی از انواع کود مناسب برای پتوس می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

رشد انفجاری پتوس

می توان جهت تهیه انواع کودهای سه بیست بر روی تصویر کیک نمود

4.استفاده از خاکی که زهکشی قویی داشته باشد

خوب است که برای مشاهده رشد انفجاری پتوس نیز از خاکی که زهکشی قوی ای داشته باشد استفاده نمود. پس از کاشت گیاه در خاک لازم است که توجه کنید میزان PH آن باید بین 6 الی 6.5 باشد.

زمانی که خاک نیز زهکشی قوی ای داشته باشد می تواند آب اضافی و بیش از حد آبیاری را خارج کرده و از غرقابی شدن خاک گیاه جلوگیری کند. در انتها این امر از پوسیدگی ریشه های گیاه نیز جلوگیری می کند.

5.حفظ دمای مناسب گیاه

از دیگر نکات مهم برای رشد انفجاری پتوس نیز این است که دما در محل نگهداری گیاه مناسب باشد. فرضا حفظ دمایی حدودا 25 درجه سانتی گراد یا 21 الی 30 درجه سانتی گراد نیز می تواند کمک کند گیاه پتوس به خوبی تقویت شده و رشد کند.

6.کنترل حملات آفات و درمان سریع

افرادی که از گیاه پتوس نگهداری می کنند مشاهده کرده اند که عموما این گیاه مورد حمله آفات قرار نمی گیرد..

ولیکن در اغلب مواقع برخی آفات اعم از تریپس، شپشک آردآلود و..نیز ممکن است سبب آلودگی گیاه پتوس شوند و گیاه را مورد تهاجم قرار دهند.

چه بسا از جمله مهم ترین نشانه هایی که می توان با وجود آن ها دریافت که گیاه با حمله آفات مواجه شده است تغییر رنگ و حالت برگ های گیاه پتوس می باشد.

لذا مهم است که در صورت مشاهده هرگونه تغییر حالت در برگ های گیاه پتوس در اسرع وقت جهت درمان گیاه اقدام نمود بدین سبب می توان مجددا در زمان مناسب شاهد بهتر شدن و افزایش سرعت رشد پتوس به مرور زمان بود.

7.تامین رطوبت مورد نیاز گیاه

گیاه پتوس عموما در محیط های مرطوب نیز رشد بهتری دارد. می توان جهت تامین رطوبت مورد نیاز گیاه نیز ظرفی آب را در کنار گلدان گیاه قرار داد.

همچنین می توان با ساخت جزیره میزان رطوبت کافی را به خوبی تامین نمود.

چه بسا جهت تامین رطوبت کافی گیاه پتوس با غبارپاشی نیز می توان هفته ای 3 بار برگ های آن را در زمانی که هوا گرم نبوده و خنک است غبارپاشی نمود تا بدین نحو از سوختن برگ های گیاه جلوگیری شود.

8.اهمیت به تعویض گلدان

نوع گلدان تاثیر زیادی بر رشد گیاه پتوس دارد چنانچه زمانی که گلدان گیاه کوچک باشد رشد گیاه بیشتر می گردد..زیرا زمانی که گلدان بزرگ تر باشد نیز انرژی پتوس بیشتر صرف ریشه زنی می شود و به همین سبب در بازه زمانی خاصی رشد گیاه تماما متوقف می گردد.

یکی از نکات دیگر برای رشد انفجاری پتوس نیز این است که وقتی ریشه های گیاه از زیر گلدان بیرون زدند باید به تعویض گلدان پرداخت. لذا به هنگام استفاده از گلدان جدید نیز دقت کنید که این گلدان تنها کمی از گلدان قبلی بزرگتر باشد، بدین سبب می توان از عدم کاهش رشد گیاه خاطر جمع بود.

9.عدم فراموشی سمی بودن پتوس

علاوه بر اهمیت به نکات رشد انفجاری پتوس نیز نباید فراموش کرد که گیاه پتوس گیاهی آپارتمانی اما سمی می باشد که نیاز است در نگهداری از آن دقت لازم را داشت. چنانچه باید مراقب کودکان و حیوانات خانگی بود زیرا بلعیدن برگ های این گیاه می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.

10.اهمیت به قلمه زدن گیاه

نیاز است جهت قلمه زدن پتوس نیز یکی شاخه بلند که دارای برگ های زیادی می باشد را از گیاه جدا نمود و پس از آن به جدا نمودن برگ های گیاه با ابزاری تیز اعم از چاقو و..پرداخت.

در این زمان نیاز است که به طور تقریبی 5 سانت از شاخه نیز متصل به برگ باشد. همچنین باید ساقه انتهایی برگ ها را در آب قرار داد تا در بازه زمانی چند هفته ای نیز ریشه دار گردد.

زمانی که قلمه ها ریشه دار شدند باید آنها را در خاک با زهکشی قوی قرار داد و برقراری میزان رطوبت مورد نیاز پتوس توجه داشت.

در نتیجه پس از چند هفته نتیجه قلمه زنی را دیده و گیاه توانسته به خوبی تکثیر شود.

رشد انفجاری پتوس

علل عدم رشد گیاه پتوس چیست؟

شاید با خود بگویید دیگر نمی دانم چه کار کنم که گیاه پتوسی که دارم به خوبی رشد کند، چرا با وجود رعایت همه نکات باز هم گیاه به خوبی رشد نکرده و رشد آن متوقف می شود یا چرا پتوس رشد نمی کند و چگونه می توانم باعث رشد انفجاری پتوس شوم؟ و..

در این بخش قصد داریم به عللی که سبب عدم رشد گیاه پتوس می شوند اشاره کنیم.

  • در اکثر مواقع علتی که سبب عدم رشد پتوس می شود این است که در خاک مورد استفاده برای گیاه نیز کود تجمع کرده است..این اتفاق زمانی ایجاد می گردد که از کودهای نامناسب استفاده شده و یا میزان کوددهی به گیاه پتوس بیش از حد لازم بوده است.

لذا توصیه می گردد جهت تهیه بهترین کودهای گیاه پتوس و کسب اطلاع از میزان نیاز گیاه برای کوددهی نیز با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

  • از دیگر دلایل عدم رشد مطلوب گیاه پتوس نیز نور زیاد یا عدم نور کافی و مناسب برای گیاه می باشد..برخی تصور می کنند چون پتوس در برابر نور کم مقاومت خوبی دارد نیز می توان منبع نور را از فاصله بسیار زیادی برای گیاه تامین نمود در حالی که مقاومت گیاه در برابر کم نوری دلیلی بر فاصله زیاد پتوس از منبع نور یا قرارگیری در کم نوری یا محلی تاریک و یا حتی بدون پنجره نیست.
  • زمانی که کوددهی انجام نشود نیز خاک پتوس نمی تواند مواد مغذی را برای گیاه تامین کند به همین سبب نمی توان شاهد رشد انفجاری پتوس بود.
  • عدم تعادل دما در محیط قرار گیری گیاه پتوس نیز می تواند از دلایلی باشد که سبب رشد ناکافی گیاه پتوس می شود زیرا گیاه پتوس علاقه ای به گرما یا سرمای بیش از حد نداشته  و نیاز است در دمایی که پیشتر به آن اشاره شد نیز قرار گیرد تا بتواند به خوبی رشد کند در غیر این صورت رشد پتوس متوقف شده یا کمتر می گردد.
  • زمانی که میزان آبیاری گیاه بیش از حد باشد گیاه دچار پوسیدگی می گردد و به هنگام کم آبی ریشه های پتوس دچار خشکی می شوند از همین رو خوب است که میزان نیاز پتوس به آب را از کارشناسان خصوصا ایران سان لایت جویا شد زیرا متخصصین در این امر با توجه به میزان رشد و قدمت گیاه نیز نیاز پتوس به بهره مندی از آب برای رشد را به خوبی تشخیص می دهند.

جهت رشد انفجاری پتوس نیز باید توجه زیادی به حفظ و رعایت نکات مراقبتی از گیاه نمود زیرا در صورت عدم مراقبت و نگهداری غلط از پتوس نیز این گیاه به مرور دچار آسیب می شود.

بنابراین خوب است جهت کسب اطلاع از میزان تغذیه مورد نیاز پتوس از کود، میزان آب و همچنین نوع کود مناسب برای رشد نیز با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل شود.

میزان هزینه کود برای پتوس چقدر است؟

هزینه کود برای پتوس بستگی به نوع کود دارد بنابراین می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

آیا می توان کود مناسب برای پتوس را به صورت غیر حضوری تهیه نمود؟

بله تنها کافیست با ایران سان لایت تماس حاصل کرده و پس از راهنمایی های لازم بهترین نوع کود را برای گیاه تهیه نمود.

آیا می توان برای رشد پتوس از قرص ال دی استفاده نمود؟

این امر شدنی است اما نیاز است که محیطی کاملا استاندارد جهت استفاده از قرص فراهم نموده و با مشورت از متخصصین به استفاده از این قرص پرداخت.

4.1/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *