پروژکتور رشد گیاه به چه منظوری استفاده می شود؟

پروژکتور رشد گیاه یک نوع لامپ رشد گیاه محسوب می شود که بسته به نیاز کسانی که به فکر پرورش گیاه هستند می توانند به شکل فول اسپکتروم باشند یا حتی بخشی از طیف نوری آنها بیشتر از سایر طیف ها باشد که کمک به مراحل مختلف رشد گیاه  خواهد کرد.

هدف از تأمین نور مصنوعی مورد نیاز گیاهان بوسیله پروژکتور رشد گیاه این است که هم به کمک ال ای دی رشد گیاه که مقرون به صرفه ترین و بهترین گزینه برای نوررسانی هستند نور مورد نیاز مراحل مختلف رشد تأمین گردد و هم اینکه برای فضاهای بزرگ نیازی به خریدن تجهیزاتی با پرتاب نور ضعیف نباشد.

به عبارت دیگر پروژکتور رشد گیاه ال ای دی که هم اکنون در فروشگاه ایران سان لایت از توان 10 تا 900 وات به فروش می رسند می توانند تا 6 متر مربع را پوشش دهند که در مدل های 10 تا 900 وات برای شما عزیزان لنز پرتاب نور هم قرار داده ایم تا نسبت به سایر محصولات بازار، تا 2 متر پرتاب نوری بیشتری داشته باشد و به 8 متر مربع نیز برسد که قطعا هزینه کلی شما را بسیار کاهش خواهد داد.

اکنون که با ضرورت خرید پروژکتور رشد گیاه آشنا شدید قصد داریم 5 دلیل برای شما بیاوریم که چرا علاوه بر پوشش دهی فضای بیشتر و نوررسانی فول اسپکتروم به شکل متغیر باید این تجهیزات را خریداری کنید. در ادامه این مطلب با 5 دلیل اصلی همراه شما هستیم.

 

پروژکتور رشد گیاه گزینه ای هوشمندانه برای فضای بزرگ

پروژکتور رشد گیاه گزینه ای هوشمندانه برای فضای بزرگ

 

5 دلیل که به شما می گوید چرا به پروژکتور رشد گیاه نیاز دارید؟

 

پروژکتور رشد گیاه با سیستم خنک کنندگی برای افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی رشد گیاه

پروژکتور رشد گیاه با سیستم خنک کنندگی برای افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی رشد گیاه

 

 

همانطور که گفتیم یکی از دلایل خرید پروژکتور رشد گیاه در اوایل ایده ساخت و تولید این تجهیزات پوشش دهی فضای بیشتر با خرید یک نوع از وسایل بجای خرید عمده وسایلی با پرتاب نور ضعیف تر بود. اما در ادامه با پیشرفت تکنولوژی و بررسی دقیقتر رفتار و نیازهای رشد گیاهان متوجه شدند که گیاهان فقط به دریافت نور نیاز ندارند بلکه مسأله اصلی در مورد شدت نور دریافتی و طیف آن است.

در این قسمت 5 دلیلی که برای شما بیان می کنیم که شاید به عنوان مزیت خرید پروژکتور مخصوص رشد گیاه نیز باشند به شما می گویند که چرا به پروژکتور رشد گیاه مخصوصا از نوع فول اسپکتروم نیاز دارید:

  • فضا:

    برای فضاهای بزرگ اگر بخواهید از لامپ های ال ای دی رشد گیاه به شکل معمولی استفاده کنید که پرتاب نور زیادی هم ندارند هم باید تعداد زیادی از آنها را استفاده کنید و هم برای رسیدن میزان نور کافی باید توان بالا را خریداری کنید. نصب این همه تجهیزات قطعا فضای زیادی را از شما می گیرد اما اگر بجای اینکار پروژکتور مخصوص رشد گیاه خریداری کنید هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم همان میزان نوردهی و شدت نور را با صرف فضای کمتر تأمین خواهید کرد.

پروژکتور رشد گیاه 20 وات

 

  • طیف نوری:

    حتما شنیده اید که ال ای دی رشد گیاه معمولی که مخصوص رشد گیاه هستند به شکل ترکیبی از نورهای قرمز و آبی به کار می روند و به همین دلیل محیط را بنفش رنگ می بینیم که در مقالات این سایت در مورد آن صحبت کرده ایم. می دانیم که نور آبی برای گل دهی و نور قرمز با هدف مرحله رویشی گیاه استفاده می شود اما استفاده از پروژکتور رشد گیاه فول اسپکتروم هدف دیگری دارد که ناشی از شواهد علمی است.

پروژکتورهای رشد گیاه فول اسپکتروم همانطور که از نام آنها مشخص است تمام طیف نوری خورشید را دارند چرا که مشخص شده حتی نور UV (از نوع UVA) نیز برای برخی گیاهان مفید است و وجود آن برای رشد بهینه گیاه ضروری است. ضمن اینکه برخی از گونه های گیاهی نیاز به نسبت خاصی از نور آبی و قرمز و شدت خاصی از نور UV نیاز دارند که فقط با پروژکتور رشد گیاه می توان این نیاز را برطرف ساخت.

  • کنترل نور:

    در مورد قبلی متوجه شدید که که علاوه بر نوع طیف نوری باید شدت آن نیز تحت کنترل باشد و برخی گیاهان فقط به نور آبی و قرمز نیاز ندارند. مورد بعدی که با سیستم های پروژکتور رشد گیاه دست یافتنی است این است که میزان نوردهی نیز بازدهی بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال در مرحله جوانه زنی 16 ساعت نوردهی و 8 ساعت خاموشی، مرحله رویشی 18 ساعت نوردهی و 6 ساعت خاموشی و مرحله گلدهی نیز 12 ساعت نوردهی و 12 ساعت خاموشی مورد نیاز است. در این سیستم می توان به صورت خودکار تنظیمات مورد نیاز را اعمال کرد.

  • سیستم خنک کنندگی:

    یکی از دلایل کاهش عمر لامپ های رشد گیاه یا از بین رفتن آنها بخاطر داغ شدن در طی فعالیت و نوردهی است. اما اکثر این دستگاه ها مجهز به سیستم خنک کنندگی هستند که راندمان کاری و طول عمر آنها را به شدت افزایش می دهند و این مزیتی است که در سایر سیستم ها دیده نمی شود.

  • استفاده گسترده:

    با توجه به اینکه پروژکتورها متناسب با مراحل مختلف رشد گیاه طراحی و ساخته می شوند به همین دلیل با رعایت فاصله مناسب از تاج گیاه (حداکثر تا 1 متر) و شدت نور و میزان نوردهی مناسب، می توانید برای کشت های هیدروپونیک، ژئوپونیک و ایروپونیک نیز استفاده کرد. حتی گیاهان کوچک و میکروگرین ها نیز می توانند به خوبی توسط این دستگاه ها رشد پیدا کنند.

 

 

قیمت پروژکتور رشد گیاه

پروژکتور رشد گیاه بسته به توان و یا قدرت شدت نور و همچنین لنز دار بودن ال ای دی های مخصوص رشد گیاه و مساحتی که نیاز دارید قیمت متفاوتی پیدا می کنند. فروشگاه ایران سان لایت که معتبرترین و بهترین فروشگاه داخلی در زمینه فروش پروژکتور رشد گیاه می باشد، محصولات خود را متناسب با نیاز شما روانه بازار کرده و حتی کلیه محصولات 20 تا 50 وات خود را مجهز به لنزهای با قدرت پرتاب نور بیشتر تا 2 متر کرده است تا بتوانید با صرف هزینه کمتر همان کارایی و راندمان را دریافت کنید.

تمامی محصولات این فروشگاه دارای گارانتی 6 ماهه بوده و در خرید بالای 300 هزار تومان نیز مشمول ارسال رایگان خواهید شد. می توانید قبل از سفارش محصولات با شماره تماس درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

 

پروژکتور رشد گیاه مناسب برای تمامی گیاهان با هر شرایط کشت

پروژکتور  مناسب برای تمامی گیاهان با هر شرایط کشت

 

منابع :

  1. https://productiongrower.com/blogs/news/best-led-grow-lights-2018
  2. https://thegreensunshineco.com/7-myths-led-grow-light-companies-tell-you/
  3. https://101growlights.com/full-spectrum-led-grow-lights-reviews/
  4. https://www.lrc.rpi.edu/programs/nlpip/lightinganswers/fullspectrum/benefits.asp
  5. https://www.thelightbulb.co.uk/resources/what-kind-of-light-do-plants-need-all-about-indoor-grow-lights/
4.7/5 - (111 امتیاز)

1 دیدگاه در “5 دلیل برای استفاده از پروژکتور رشد گیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *