چادر رشد گیاه، عالی و مناسب برای گیاهان زراعی، گل و سبزیجات

چادر رشد گیاه (Grow Tent) که از جنس پارچه است فرصتی عالی برای ساخت محیطی سالم و کاملا امن مخصوص رشد گیاهان زراعی و مخصوصا سبزیجات، گل ها و میکروگرین (Microgreen) است که هم تنوع زیادی دارند و برخلاف گروباکس ها می توان آنها را جمع کرد و دوباره در مکان دیگری آنها را دوباره برپا کرد.

چادر رشد گیاه تقریبا می توان گفت که مشابه با گروباکس ها هر تجهیزاتی که برای رشد گیاه یا سبزیجات خود نیاز داشته باشید را در اختیار شما می

گذارد و چون راه اندازی و هزینه تهیه آن بسیار مناسبتر است برای افراد مبتدی نیز بسیار عالی است و می توانید بسیاری از گیاهان را داخل آن پرورش دهید.

معمولا گیاهان و سبزیجات بسیار زیادی را می توان در چادر رشد گیاه پرورش داد که در این قسمت به 13 مورد اشاره می کنیم:

 

چادر رشد گیاه با بخش های پنجره ای برای کنترل و بررسی راحتتر گیاهان

چادر رشد گیاه با بخش های پنجره ای برای کنترل و بررسی راحتتر گیاهان

 

اتاق کشت گیاه چیست ؟

 

 

  • سیب زمینی: امکان پرورش تعداد مناسبی سیب زمینی وجود دارد و شاید در سایز بزرگ بتوانید 10 تا 20 سیب زمینی هم بکارید.
  • فراموش نکنید که با توجه به محیط داخلی کنترل شده چادرهای رشد گیاه نگران فصل زمستان هم نخواهید بود.
  • هویج: امکان رشد به صورت بذر یا نهال هم وجود دارد و باید در زیر خاک قرار داده شوند و گلدانی به طول و عمق 30 سانتیمتر در این چادرها برای رشد هویج کافیست.
  • قارچ: قارچ ها هم بهترین گزینه برای پرورش پیدا کردن در چادرهای رشد گیاه هستند اما خیلی سریع رشد می کنند.
  • مثلا سایز کوچک آنها در طی 2 یا 3 روز و قارچ های سایز بزرگ طی 10 تا 15 روز به تعداد زیاد رشد می کنند.
  • نخود سبز: این گیاهان هم رشد سریعی دارند هم خیلی بلند می شوند پس به چادری با ارتفاع یا سایز بزرگ نیاز دارید.
  • فلفل دلمه ای: بهترین انتخاب بذر این گیاه نسبت به خرید نهال آن است چون در زمستان امکان خرید ندارید و ضمن اینکه گونه های مختلف آن با نهال قابل کشت نیستند اما با کاشت بذر بهترین مکان برای پرورش و رشد فلفل دلمه ای، چادر رشد گیاه است.
  • زنجبیل: پرورش این گیاه در چادرهای مخصوص رشد گیاه خیلی ساده است فقط توجه داشته باشید که نباید به این گیاه زیاد آب بدهید و قبل از کاشتن هم حتما آن را بشویید.
  • پیاز: به پیاز ابرغذا یا سوپرفود هم گفته می شود که باید برای رشد آنها در چادرهای رشد گیاه از کیسه رشد (گروبگ یا Grow Bag) گیاهان استفاده کنید. طول گیاه که به 15 سانتیمتر رسید برداشت کنید.
  • چغندر: فقط به یک گلدان بزرگ و عمیق نیاز دارید و بقیه کارها مشابه رشد سایر گیاهان است.
  • تربچه: بهترین مکان برای رشد تربچه، چادر رشد گیاه است که در طی 25 تا 30 روز گلدان شما پر از محصول می شود. فقط برای رشد این گیاه باید رطوبت آن همیشه حفظ شود و لذا آب دادن منظم آن را فراموش نکنید.
  • کاهو و اسفناج : کاهو و اسفناج را حتی توصیه می شود که در یک گلدان با همدیگر در چادرهای رشد گیاه بکارید که به رشد همدیگر کمک کرده و خیلی سریع هم رشد می کنند. مخصوصا کاهو که پس از مصرف می توانید دوباره با ریشه زایی انتهای آن، دوباره کشت دهید.
  • کلم پیچ و اسفناج: دقیقا مشابه با کاهو و اسفناج فقط با این تفاوت که گلدان حاوی کلم پیچ و اسفناج باید بزرگتر باشد و کلم پیچ همیشه باید خاک آن مرطوب نگه داشته شود.
  • رزماری: بهترین مکان برای رشد گیاه رزماری است فقط باید پس از خرید قلمه های ریشه دار رزماری، برگ های آن را به جز چند برگ در نواحی رأسی بکنید و آن را در یک لیوان پر از آب بگذارید تا ریشه های آن مشخص شوند سپس در خاک مناسب داخل چادر رشد گیاه بگذارید.
  • آویشن: بهترین گزینه استفاده از بذر آن است و شیوه خاصی ندارد. اصلا هم بیش از حد به آن آب ندهید.

 

 

باکس رشد گیاه یک در یک (1*1)

 

 

نکات خرید چادر رشد گیاه

قبل از اینکه از طریق سایت ما به عنوان معتبرترین مرکز فروش چادر رشد گیاه اقدام به خرید کنید حتما این نکات را مطالعه کنید تا بهترین گزینه را خریداری کنید.

چرا که برخی افراد سؤال می پرسند که چرا نتیجه خوبی از رشد گیاهان نمی گیریم با اینکه تمامی موارد رشد گیاه و مراقبت از آنها را انجام داده ایم. با رعایت این نکات تجربه بسیار خوبی در رشد گیاهان و سبزیجات داشته باشید:

  • سایز:

مهمترین عاملی که در سایز چادر رشد گیاه اثرگذار است، تعداد گیاهان و سایز آنهاست.

به عنوان مثال برخی افراد تمایل دارند گیاهانی با سایز کوچک ولی به تعداد زیاد در گلدان ها یا فضای بزرگ پرورش دهند و یا گیاهانی با سایز بزرگ به تعداد کم، در هر دو مورد نیاز به چادر رشد با سایز بزرگ دارید.

برخی افراد هم تمایل دارند که برای هر یک از مراحل رشد گیاه مانند رشد رویشی، گلدهی و برداشت محصول و خشک کردن چادری جداگانه تهیه کنند که توصیه ما به خرید چادر رشد گیاه با بخش بندی های داخلی مختص مراحل مختلف رشد گیاهان است که نیاز به فضای بزرگی دارید.

  • نوع چادر:

نوع چادر رشد گیاه هم هست. همانطور که گفتیم برخی ترجیح می دهند چادرهای جداگانه تهیه کنند و برخی نیز چادرهایی با تقسیم بندی داخلی که البته برای گیاهانی که در اثر رشد فضای زیادی اشغال می کنند چادرهای با بخش بندی داخلی مناسب نیست چون محفظه مخصوص مرحله رشد رویشی گیاه در آنها کوچک است.

  • ضخامت و استحکام پارچه:

هر چقدر ضخامت پارچه بکار رفته در ساخت چادر رشد گیاه ضخیم تر و تراکم بیشتری داشته باشد مقاومت بسیار بیشتری در مقابل استفاده طولانی مدت، ضربه دیدن و پارگی خواهد داشت.

ضمنا هر چقدر ضخامت بیشتر باشد گرما و رطوبت را بهتر نگه خواهد داشت. در چادر های رشد گیاه ایران سان لایت از پارچه رفلکتور وارداتی 85 درصد استفاده می گردد.

معمولا هنگام خرید میزان ضخامت چادر رشد گیاه را برحسب دنیر (Denier) بیان می کنند (واحدی برحسب وزن 9000 متر نخ یا الیاف بکار رفته برحسب گرم که بیانگر وزن کل و میزان ضخامت است) که بر این اساس از 210D تا 1680D متغیر است.

اگر چادر رشد مخصوص گیاه را در محیط داخلی قرار خواهید داد نیاز به خرید ضخامت بالای آن نیست.

  • وزن:

فریم های داخلی فلزی در داخل این چادرها استفاده می شود تا آنها را سرپا نگه دارد که بسته به جنس و ابعاد، روی وزن کلی چادر اثرگذار خواهد بود.

هر چقدر وزن چادر بیشتر باشد نشان دهنده ساختاری مستحکم برای نصب تجهیزات در داخل آن و مخصوصا مقاومت در برابر باد و نیروهای خارجی در محیط بیرون است.

  • تجهیزات:

میزان و نوع تجهیزاتی که توسط فروشگاه های مختلف همراه با چادر در قالب پک به فروش می رسند متفاوت است .

لذا حتما توجه داشته باشید که لامپ رشد گیاه مخصوصا ال ای دی رشد گیاه که مقرون به صرفه بوده و انرژی خوبی نیز دارد همراه آن وجود داشته باشد تا نور مصنوعی مورد نیاز گیاهان به خوبی فراهم شود. سیستم تهویه ای مانند فن هم وجود داشته باشد. ضمنا چادرهای پنجره دار نیز انتخاب بهتری هستند چرا که بدون نیاز به باز کردن چادر و اتلاف گرما و رطوبت و دما امکان چک کردن گیاهان را فراهم می کند.

قیمت چادر رشد گیاه

 

فروشگاه ایران سان لایت به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش چادر رشد گیاه با کیفیت عالی و تضمین کالا تا یکسال  محبوبیت بسیار زیادی در بازار داخلی دارد. در این فروشگاه چادر رشد گیاه قیمت کاملا رقابتی داشته و با بهترین و کاملترین تجهیزات خدمت شما عزیزان ارائه می گردد.

با توجه به فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت نهایی چادر رشد گیاه اعم از سایز، تجهیزات، ضخامت روکش و غیره بهتر است برای کسب اطلاع از قیمت دقیق، پس از دریافت مشاوره رایگان از آن مطلع شوید. رضایت شما عزیزان افتخار کاری ماست.

 

 

4.5/5 - (110 امتیاز)

4 دیدگاه در “چادر رشد گیاه برای چه گیاهانی کاربرد دارد؟

  1. حمیده رنجگر گفت:

    سلام وخسته نباشید. من میخواستم بدونم میشه یه چادر30 متری براپرورش قارچ توحیاط خونه استفاده کرد؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام حمیده عزیز بله حتما امکان پذیره لطفا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسنا ایران سان لایت در ارتباط باشید

  2. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای اینکه قلمه گل رز رو تکثیر کنیم میشه ازش استفاده کرد واینکه چه چیزی های دیگه ای رو برای پروش قلمه گل رز تو خونه پیشنهاد میکنید که خرید کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *