بهره گیری از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

از آنجا که گیاه بنفشه آفریقایی بسیار حساس می باشد نیاز است که از نوری مناسب بهره مند گردد لذا نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی می تواند تاثیر خوبی بر رشد و گلدهی آن داشته باشد..

زیرا به سبب حساسیت گل بنفشه آفریقایی با استفاده از لامپ رشد گیاه و نور مصنوعی حاصل از آن می توان میزان تابش نور را کنترل نموده و از آسیب رسی به گیاه جلوگیری نمود.

بنابراین این گل آپارتمانی نیز با بهره گیری از نور مصنوعی می تواند علاوه بر حفظ رشد خود گلدهی خوبی داشته باشد.

چنانچه در طی چندین سال اخیر این گیاه بیش از آنکه از نور طبیعی خورشید برای رشد استفاده کند از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی استفاده شده و این گیاه واکنش مثبتی به این نور داده است.

نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

مزایای بهره مندی از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

از آنجایی که بنفشه آفریقایی به سبب نور مصنوعی رشد خوبی دارد و به خوبی گل می دهد به همین سبب لازم دانستیم به مزایای نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی اشاره کنیم:

  • رشد بی نظیر گیاه بنفشه آفریقایی به سبب نور مصنوعی
  • گل دهی بسیار مطلوب بنفشه آفریقایی
  • عدم سوختن برگ های گیاه بنفشه آفریقایی به سبب نور مصنوعی(در فاصله مناسب لامپ رشد گیاه و تابش نور مصنوعی بر گل)
  • لامپ رشد گیاه تکمیل کننده فرایند نوردهی خورشید می باشد.
  • عدم وابستگی نور مصنوعی به شرایط آب و هوایی (بارش برف و باران و کمبود نور طبیعی خورشید) در نوردهی
  • شدت تابش نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی قابل کنترل است.
  • مدت زمان تابش نور مصنوعی بر گیاه بنفشه آفریقایی قابل کنترل است.
  • رشد و طراوت گیاه بنفشه آفریقایی به سبب بهره گیری از نور مصنوعی
  • به سبب تابش مناسب نور مصنوعی و لامپ رشد گیاه برای بنفشه آفریقایی، این گیاه رنگ خود را از دست نمی دهد.(البته اگر در فاصله مناسبی قرار داشته باشد)
  • و..

حال در ادامه به برخی از مزایای نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی اشاره بیشتری می کنیم.

رشد گیاه بنفشه آفریقایی به سبب نور مصنوعی

چنانچه گیاه بنفشه آفریقایی آپارتمانی می باشد خوب است که علاوه بر بهره گیری از نور طبیعی از نور مصنوعی لامپ رشد هم بهره گیرد تا فارغ از زمان هایی که خورشید بر گیاه می تابد هم بتوان با این نور مصنوعی میزان رشد گل بنفشه آفریقایی را افزایش داد.

نور مصنوعی سبب می گردد گل بنفشه آفریقایی هر میزان نوری که نیاز دارد را بهره مند شده و به واسطه این نور در هر ساعت از شبانه روز که انحصار رشد گیاه می باشد رشد کند.

بنابراین دیگر نگرانی از بابت اتمام روز و رشد دیرهنگام گیاه آپارتمانی بنفشه آفریقایی نخواهد بود.

عدم سوخته شدن برگ های گیاه بنفشه آفریقایی

اگر نور مصنوعی در میزان فاصله مناسبی از بنفشه آفریقایی قرار داشته باشد برگ های این گیاه نه تنها سوزانده نشده بلکه به خوبی رشد می کنند.

باید توجه داشت:

پس از دریافت راهنمایی از متخصصین این امر در زمینه میزان تابش نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی، فاصله نور مصنوعی از گیاه به خوبی تعیین گردد زیرا اگر نور مصنوعی به میزان زیاد و در فاصله نزدیک و مستقیم بر گیاه تابیده شود برگ های بنفشه آفریقایی می سوزند.

چنانچه این عدم سوختگی مزیت بسیار بزرگی در برابر نور خورشید می باشد زیرا تابش نور طبیعی خورشید بر خلاف لامپ رشد گیاه می تواند سبب سوختگی برگ گیاه شود.

نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

قابل کنترل بودن شدت نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

شدت نور مصنوعی که به گیاه بنفشه آفریقایی تابیده می شود قابل کنترل می باشد و بدین سبب می توان به هر میزان نیاز گیاه به آن نور تابیده شود و این نیز باعث می گردد بنفشه آفریقایی نه کمتر از حد لازم و نه بیش از آن که سوخته شود از تابش نور مصنوعی بهره مند نگردد.

قابل کنترل بودن مدت زمان تابش نور مصنوعی بر گیاه بنفشه آفریقایی

از مزایای بهره گیری از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی قابل کنترل بودن مدت زمان تابش نور است.

به سبب فراهم بودن کنترل دستی دیگر نگرانی از بابت نوردهی به گیاه بیش از حد لازم یا کمتر وجود نداشته و نور به اندازه استاندارد و در مدت زمان مناسب به گیاه تابیده می شود.

به سبب این مزیت دیگر نیازی به نگرانی و چرخاندن مداوم گیاه نیست و نور مصنوعی به هر طرف بنفشه آفریقایی به مدت زمان مناسب تابیده می شود.

چرا به بهره گیری از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی توصیه می گردد؟

همانطور که پیشتر اشاره شد بنفشه آفریقایی گیاهی حساس است که برای رشد و گلدهی نیاز به بهره مندی از نور به میزان مناسب و کافی دارد.

چنانچه این گیاه آپارتمانی می باشد نیاز است که علاوه بر بهره مندی از نور طبیعی خورشید با استفاده از لامپ رشد گیاه هم از نور مصنوعی به اندازه کافی بهره گیرد تا مدت زمان رشد و گلدهی این گل طولانی نشده و به بهترین نحو ممکن رشد کند.

لذا همچنین از آنجایی که این گیاه در فصل های بهار و تابستان که میزان نوردهی خورشید بیش از هر زمان دیگری می باشد بهتر است که این گیاه در فضایی با هوای خنک قرار گیرد و همچنین با تابش نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی، از میزان رشد این گیاه کم نگردد.

در فصل سرد زمستان هم داشتن یک لامپ رشد گیاه برای بنفشه آفریقایی لازم می باشد زیرا به سبب سردی هوا در این فصل و تابش کم نور خورشید در طی روز، نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی می تواند نتایج موثر و مفیدی برای گیاه به ارمغان آورد.

لذا باید توجه داشت:

هر گونه تصمیم و اقدامی که در استفاده از لامپ رشد گیاه برای نوردهی به گیاه صورت می گیرد بهتر است با مشورت و تایید متخصصین باشد تا نور مصنوعی به حد لازم و به شیوه درست بر گیاه بنفشه آفریقایی تابیده شود.

استفاده از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی می تواند تاثیر بسیاری بر سرسبزی و زیبایی این گیاه داشته باشد.

لذا اگر میزان نور مصنوعی بر اساس نیاز گیاه باشد و در حد استاندارد باشد گیاه به خوبی رشد کرده و همخوانی بالایی بین رشد گیاه به سبب نور مصنوعی با نور طبیعی خورشید وجود دارد.

نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی

چگونه دریابیم میزان نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی مناسب است؟

به جهت بررسی مناسب بودن میزان نور مصنوعی باید به رنگ برگ های بنفشه آفریقایی دقت نمود چنانچه:

  • اگر برگ های گیاه رنگ روشنی زیادی داشته باشد و به زردی بزند
  • اگر برگ ها دارای لک بوده و به نوعی لک های سوختگی محسوب گردند
  • اگر برگ های گیاه بنفشه آفریقایی شکننده باشند.
  • اگر برگ ها خمیده و رو به پایین مشاهده شوند.

یعنی نور مصنوعی به میزان زیادی بر گیاه تابیده می شود.

  • اگر برگ های بنفشه آفریقایی دچار ریزش شده باشند.
  • اگر رنگ برگ های گیاه تیرگی زیادی داشته باشند.
  • گل بنفشه آفریقایی گلدهی نداشته باشد و با وجود گلدهی گل های گیاه دچار ریزش شوند.
  • اگر برگ های گیاه بنفشه آفریقایی به سمت نور مصنوعی حاصل از لامپ رشد گیاه متمایل شوند.

نشان می دهد میزان تابش نور مصنوعی به گیاه کم است.

بنابراین بسیار مهم است که میزان نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی که تابیده می شود مناسب و کافی باشد و گیاه نیز دچار مشکل و آسیب نگردد.

باید توجه نمود برگ های گیاه همیشه تمیز بوده و گرد و غباری بر روی گیاه بنفشه آفریقایی نباشد زیرا در صورت وجود گرد و غبار، نور مصنوعی نمی تواند به خوبی بر گیاه تابیده و میزان تابش و تاثیر نور بر گیاه کاهش می یابد.

در نتیجه باید از میزان نوردهی لامپ رشد گیاه با رعایت حد تناسب نور با بنفشه آفریقایی نیز توسط مشورت با متخصصین اطمینان حاصل نمود و پس از راهنمایی های لازم گیاه را با تابش نور به حد کافی شاداب و پرطراوت نمود.

تهیه لامپ رشد گیاه با تضمین کیفیت

لذا افرادی که قصد دارند از نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی خود استفاده کنند می توانند با تهیه لامپ رشد گیاه با بالاترین کیفیت از ایران سان لایت گیاهی بسیار سرسبز و بانشاط را داشته باشند.

 تهیه این لامپ از ایران سان لایت با گارانتی یک ساله بدون شرط همراه بوده و نیز کیفیت و قیمت این لامپ تضمین می گردد.

افراد می توانند جهت تهیه این لامپ با ایران سان لایت تماس حاصل کرده یا بر روی لینک کلیک نمایند.

آیا نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی مضر است؟

خیر نور مصنوعی تاثیر بسیاری بر رشد این گیاه دارد چنانچه بر اساس تحقیقات به عمل آمده طی چندین سال اخیر واکنش مثبت بنفشه آفریقایی به نور مصنوعی در رشد بیشتر از واکنش به نور طبیعی خورشید می باشد.

آیا نور لامپ رشد گیاه باید به طور مداوم روشن و فعال باشد؟

خیر از آنجا که مدت زمان تابش نور مصنوعی بر بنفشه آفریقایی قابل کنترل می باشد نیازی به روشنایی و تابش در هر زمان نبوده و می توان در مواقعی که گیاه نیاز به نور دارد لامپ رشد گیاه را روشن نمود.

آیا گیاه بنفشه آفریقایی باید از میزان نور مصنوعی زیادی بهره مند گردد؟

خیر نور زیاد و مستقیم می تواند سبب روشنی برگ ها و سوختگی آن ها گردد.توصیه می گردد از میزان نور مورد نیاز این گیاه توسط متخصصین مطمئن شده و سپس به نوردهی آن با نور مصنوعی لامپ رشد گیاه پرداخت.

4.2/5 - (32 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *