چرا گیاه اگزالیس محبوب است ؟

یکی از گیاهانی که می توانید آن را در منزل خود نگهداری کنید، گیاه اگزالیس یا گیاه پروانه ای است.این گیاه دارای برگ های یکدست به رنگ قرمز یا بنفش است و شرایط نگهداری آن در آپارتمان راحت است و می توان از ال ای دی رشد گیاه و استفاده از نور مصنوعی هم  در صورت عدم وجود نور کافی استفاده کرد.

اگزالیس همچنین دارای گلهای سفید رنگی است که در بهار و تابستان رشد می کنند. و در میان برگهای زیبای یک هارمونی بسیار زیبا را از زیبایی ها پدید می آورند. این گیاه قطعا دارای شرایطی از جمله نور مصنوعی یا طبیعی مناسب، خاک مرغوب، دمای متعادل، رطوبت کافی و غیره می باشد.

دلیل نامگذاری به نام گیاه پروانه ای چیست ؟

گیاه پروانه ای ، دارای برگ هایی به شکل بالهای پروانه است، و احتمالا دلیل نامگذاری آن هم به دلیل شباهت برگها به پروانه می باشد.

این برگها در طی ساعات شب بسته می شوند و به نام دیگری نیز به نام شبدر زینتی معروف است.

یکی دیگر از علت های این نامگذاری باز و بسته شدن برگ های این گیاه  در شب و روز است.

به این صورت که گیاه اگزالیس در طول روز باز می شود و با غروب خورشید و درشب برگ های ان به صورت بسته در می اید .

در زمینه نور مصنوعی یا تامین نور گیاه، می توان از ال ای دی رشد گیاه استفاده نمود.

این ال ای دی دارای سیستمی است که می تواند نور طبیعی را همانقدر که برای گیاهان مفید است، شبیه سازی کند

. شبیه ساز نور خورشید، با استفاده از طیف نوری که گیاهان با استفاده از آن تامین انرژی می کنند، به گیاهانی از جمله اگزالیس نور می تاباند.

در ادامه می خواهیم در مورد اصول نگهداری گیاه اگزالیس در منزل، نکاتی را خدمت شما ارائه دهیم که می توانید آن را مطالعه نمایید.

ال ای دی رشد گیاه اگزالیس

نور مصنوعی با ال ای دی رشد

نور مصنوعی با ال ای دی رشد

نکات نگهداری گیاه اگزالیس با ال ای دی رشد گیاه

همانطور که گفتیم، نگهداری از گیاه اگزالیس یا پروانه ای در منزل بسیار راحت است و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده، این گیاه را رشد و پرورش دهید. مواردی که باید در مورد رشد این گیاه به آن اشاره کرد:

·          دمای مناسب گیاه اگزالیس یا پروانه ای

در صورتی که دمای این گیاه مناسب نباشد، برگ های آن تغییر رنگ می دهند و از این راه می فهمیم که دما را باید تنظیم کنیم. بهترین دما برا نگهداری از گیاه اگزالیس، دمای 16 الی 24 درجه یا دمای اتاق است.

این گیاه همانند دیگر گیاهان دارای خواب زمستانی است و باید دوره ان را بگذراند، اما پس از زمستان و بیدار شدن از خواب زمستانی، شاهد گلدهی این گیاه به رنگ سفید خواهیم بود.

درست است که این گلها زیبا هستند و باعث زیباتر شدن گلدان می شوند، اما جلوی رشد گیاه را می گیرند، پس بهتر است پس از مدتی آنها را از گیاه جدا کنید.

·          نور مناسب گیاه اگزالیس

این گیاه طالب نور زیادی است، اما نباید مستقیما آن را در برابر نور خورشید قرار دهیم، چون در اینصورت برگهای آن تغییر رنگ خواهند داد.

رسیدن نور غیر مستقیم به آن کفایت می کند ولی اگر نور گیری محیط، زیر زمین یا آپارتمان شما کافی نیست، می توانید از ال ای دی رشد گیاه استفاده نمایید.

ال ای دی رشد، دارای نور های قرمز و آبی است، به همین دلیل است که می گوییم با لامپ های معمولی بسیار متفاوت است، چون طراحی رنگ بندی آن به گونه ای مفید برای رشد گیاهان انجام شده است.

ال ای دی رشد گیاه اگزالیس

ال ای دی رشد گیاه اگزالیس

 

·          رطوبت و آبیاری گیاه اگزالیس

گیاه اگزالیس باید رطوبت کافی داشته باشد، بنابراین توصیه می کنیم که هم خاک آن را مرطوب نگه دارید و هم اینکه از غبارپاشی بر روی برگها، دریغ نکنید. اگر غبار پاشی برایتان سخت است، ظرفی را پر از سنگ ریزه کنید و تا نصفه روی آن آب بریزید و سپس در زیر گلدان قرار دهید.

آبیاری گیاه باید به صورت منظم صورت بگیرد و میزان و مقدار آن هم باید متعادل و میانه باشد. توصیه می شود که نهایتا هفته ای یکبار در فصلی که گیاه در خواب زمستانی نیست، اگزالیس را آبیاری نمایید. یادتان باشد که آبیاری زیاد می تواند منجر به سوختن پیاز و خفه شدن ریشه های اگزالیس شود.

·          خاک و کوددهی مناسب گیاه اگزالیس

خاک در کنار نور مصنوعی می تواند ترکیبی بسیار مفید برای رشد گیاه در آپارتمان رقم بزند. استفاده از ال ای دی رشد گیاه و خاک غنی ( مثل خاک برگ، پرولیت، خاک باغچه و غیره ) برای رشد این گیاه در شرایط آپارتمانی الزامی است. همچنین می توانید برای تغذیه این گیاه از کود کامل ( موجود در فروشگاه ها ) استفاده نمایید.

4.6/5 - (105 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *