بهترین زمان کود دهی درخت انگور

طبیعتا می دانید که فرایند و زمان کود دهی درخت انگور به مانند سایر درختان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

چرا که وقتی درخت انگور از کود مناسبی بهره مند گردد خاک درخت حاصلخیز بوده و به سبب حاصلخیز بودن خاک درخت نیز درخت انگور به همراه میوه هایش رشد بیشتر و سریع تری خواهند داشت.

چه بسا زمانی که زمان کود دهی درخت انگور و میزان کوددهی به درخت نیز به صورت درست و به اندازه سبب می گردد بهره روی محصولات و میوه های درخت بیشتر گردد و رعایت نکات مهم کود دهی درخت انگور و سایر انواع درخت ها نیز باعث می شود از بروز بیماری های احتمالی برای درخت کم گردد.

زمان مورد نیاز درخت انگور برای کوددهی

همانطور که بیان نمودیم بسیار مهم است که به زمان کود دهی درخت انگور اهمیت زیادی داد.

در ابتدا نیاز است که خاک درخت مورد آزمایش قرار گرفته تا با بررسی های موجود نیز دریافت که میزان نیاز آن به کود چقدر است.

لذا مهم است که در فصول مناسب کوددهی به درخت انگور را آغاز نمود.

فرضا اگر قصد دارید از کودهایی که دارای پتاسیم هستند استفاده کنید نباید این کود را در فصول گرما به خاک درخت انگور اضافه کنید به همین سبب خوب است که از این خاک در اوایل فصل پاییز بهره گرفته شود زیرا دمای هوا نیز کم تر است.

این نکته حائز اهمیت است که کودهای حیوانی به خودی خود سبب تولید گرما می شوند و در صورتی که از آن ها در فصول گرم استفاده شود ریشه های گیاهان دچار سوختگی می شوند.

دیگر نکته لازم برای زمان کود دهی درخت انگور این است که بهتر است با برنامه ریزی های لازم جهت کوددهی به درخت نیز باغ تنها دو بار در سال کوددهی شود.

فرضا یکی از کودهای ارگانیک که بهره گیری از آن در طول سال ممکن است به اندازه یک بار هم کافی باشد نیز کود مرغ می باشد.

جالب توجه است که اگر قصد دارید از کودهای ارگانیک برای درخت انگور استفاده کنید می توانید در اوایل فصل بهار به خاک درختان کود اضافه کنید چرا که روند رشد گیاه پس از خواب زمستانه نیز بسیار بیشتر می گردد.

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است به آن توجه داشت این است که مناسب ترین زمان کود دهی درخت انگور نیز برای بار دوم، گذشت حداقل 120 روز از اولین کوددهی درخت می باشد که بدین نحو زمان مناسب کوددهی در اواخر فصل تابستان و اوایل پاییز می باشد.

مهم است که توجه کنید نباید فاصله بین بازه های زمانی کود دهی درخت کم باشد زیرا این مساله سبب می گردد ریشه و خاک گیاه دچار سوختگی گردد.

مناسب ترین کودها برای درخت انگور چیست؟

چگونه می توان میزان رشد و باروری درخت انگور را بهتر کرده و افزایش داد؟ نیاز است که علاوه بر رعایت نکات پرورش درخت انگور نیز از کودهای مناسبی استفاده کرد که بر پربار کردن درخت انگور نقش اساسی و مهمی دارند. جهت کسب اطلاع از اینکه چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟ کلیک کنید.

در ادامه نیز قصد داریم به انواع کودهای مناسب برای درخت انگور اشاره کنیم.

1.کود اسید هیومیک

این نوع کود از جمله کودهای آلی محسوب می شود به سه شکل کارایی دارد، مایع، گرانوله و پودری

با بهره گیری از کودهای اسید هیومیک نیز میزان رشد گیاه و درخت انگور افزایش می یابد. خاک تصفیه شده و میزان عناصری مثل آهن، اکسیژن و نیتروژن و..افزایش می یابد.

همچنین درخت انگور محصول با کیفیت تری داشته و میزان مقاومت درخت انگور هم بیشتر می گردد.چه بسا مهم است که این کود از کیفیت بسیار خوبی بهره مند باشد که تنها زمانی می توان این کود را در کیفیت بالا تهیه نمود که از مراکز فروش معتبر تهیه گردد.

✅ می توانید برای تهیه این کود بر روی تصویر ذیل کلیک نمایید.

زمان کود دهی درخت انگور

2.کود اسید آمینه

در راستای اشاره ای که به برنامه کوددهی یا زمان کود دهی درخت انگور نمودیم نیاز است بدانیم که تنها زمان مناسب برای کوددهی نتیجه مطلوبی به همراه نمی آورد بلکه مهم است از کودهای مناسبی مثل کود اسید آمینه استفاده شود.

این کود هم از جمله کودهای آلی بوده و می تواند به جذب بیشتر عناصر مغذی و همچنین گلدهی بیشتر کمک کند. به سبب استفاده از این کود می توان شاهد مقاومت بیشتر درخت انگور و افزایش رشد و باردهی آن بود.

3.کودهای حیوانی

یکی از قدیمی ترین انواع کودها که می توان از آن برای درخت انگور استفاده نمود کودهای حیوانی می باشد.

این نوع کودها از فضولات پوسیده شده مرغ، گوسفند، گاو و در اغلب مواقع اسب نیز به دست می آیند.جالب توجه است که نحوه بهره گیری از این نوع کود برای درخت انگور نیز به روش چالکود می باشد.

چه بسا نیاز است با توجه به نوع گیاه و در نظر داشتن مناسب ترین زمان کود دهی به درخت انگور نیز از انواع کودهای حیوانی برای درخت استفاده شود. چنانچه بدین جهت می توان برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران سان لایت تماس حاصل نموده و ابهامات خود را جویا شد.

4.کود آهن

با استفاده از این کود می توان از فقر آهن گیاه جلوگیری نمود و همچنین به درمان آن پرداخت. همچنین بهره گیری از این کود می تواند میزان رشد گیاه را افزایش داده و سبب کاهش بیماری های درخت انگور شود.

✅ می توانید جهت تهیه بر روی تصویر ذیل کلیک نمایید.

زمان کود دهی درخت انگور

درخت انگور چه نیازهایی دارد؟

علاوه بر ارائه توضیحاتی که در خصوص زمان کود دهی درخت انگور ارائه گردید لازم است که به نیازهای این درخت هم اشاره کنیم.

می دانیم که درخت انگور به خودی خود از جمله درختان مقاوم محسوب می شود ولیکن با این حال برای حفظ مقاومت و افزایش میزان بهره وری نیز نیاز است که از عناصری مثل روی، بور، نیتروژن و پتاسیم بهره مند گردد.

همچنین وجود دیگر عناصری مثل آهن، فسفر، منیزیوم و..تاثیر زیادی در میزان بهره روی و تقویت درخت انگور می شود.

? شاید با خود بگویید فواید این عناصر برای درخت انگور چیست؟ و این عناضر چطور می توانند به بهتر شدن رشد و بهره وری درخت انگور کمک کنند؟

لذا در ادامه به این مساله اشاره می کنیم..

وجود پتاسیم سبب می گردد میوه های درخت انگور تقویت گردند. در حالی که در صورت کمبود پتاسیم خاک نیز می توان شاهد کوچک و ضعیفی برگ ها و میوه های درخت انگور بود. چه بسا کمبود پتاسیم سبب می گردد برگ ها به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز دچار سوختگی شوند و در نهایت بدین سبب برگ های درخت از بین روند.

زمانی که میزان عنصر نیتروژن زیاد باشد گیاه شاداب تر شده و شاخه های درخت نیز قوی تر می گردد به طور کل وضعیت درخت بهتر می شود..در حالی که کمبود نیتروژن می تواند سبب کوچکی و زرد شدن برگ های درخت انگور گردد.

چگونه به درخت انگور کود دهیم؟

علاوه بر زمان کود دهی درخت انگور و بهره گیری از بهترین کودها نیز نحوه کوددهی به درخت انگور بر میزان باروری و رشد آن تاثیر بسزایی  دارد.

چنانچه می توان از روش های زیر برای کوددهی این درخت استفاده نمود.

محلول پاشی

این روش نوعی تغذیه برگی محسوب می شود که سبب می گردد درخت انگور به طور مستقیم از عناصر مورد نیاز خود بهره مند شود.

حال زمان کود دهی درخت انگور با روش محلول پاشی نیز وقتی است که میزان کود مصرفی کم باشد و یا ریشه درخت نیز عمیق باشد.

سیستم آبیاری

این روش راندمان بسیار زیادی دارد چرا که آب به همراه یون های محلولی که در آن وجود دارد نیز از طریق ریشه گیاه جذب می گردد.

چال کود

این روش را می توان پیش از آغاز فصل رشد در پایان فصل خواب پیش گرفت چنانچه بسیار ساده بوده و نیاز است در اطراف گیاه چندین چاله در مسیر عبور آب کنده شده و نیز با کود پر گردد.

می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر از زمان کود دهی درخت انگور و سایر نکات مربوطه با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود.

میزان هزینه کودهای درخت انگور چقدر است؟

با توجه به نوع و میزان هر یک از کودها هزینه نهایی متغیر است ولیکن در مطالب پیش رو برخی لینک تهیه برخی از کودهای مناسب درخت انگور را قرار داده ایم که می توانید به آن ها رجوع کرده یا با شماره درج شده تماس حاصل نمایید.

چه میزان کود به درخت انگور دهیم؟

بر روی جلد هر کود میزان استفاده از آن به خوبی ذکر شده است که این نیز با توجه به انواع کودها متغیر می باشد ولیکن می توان برای کسب اطمینان با ایران سان لایت تماس حاصل نمود.

چگونه میزان باروری درخت انگور را افزایش دهیم؟

علاوه بر رعایت نکات پرورش درخت انگور نیاز است از کود مناسب در زمان مناسب به میزان اندازه و صحیح استفاده نمود تا شاهد نتیجه مطلوبی بود.

Rate this post

1 دیدگاه در “زمان کود دهی درخت انگور

  1. عباس بشکردی گفت:

    با سلام سال نو مبارک
    من ۴ بوته انگور دارم توی باغ خونه حرس کردم داره جوانه و گلدهی میکنه الان از چه کودی میتوانم استفاده کنم که بار دهیدی خوبی داشه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *