نور گلخانه در زمستان

زمستان یکی از فصل های سرد است که برای اکثر گیاهان ( مثل درختان ) خواب زمستانی را به ارمغان می آورد. این فصل هم همانند دیگر فصل ها نیازمند رعایت اصولی است تا گیاهان ما آسیب نبینند و به صورت طبیعی رشد داشته باشند. با استفاده از گرولایت  شما می توانید در فصل سرما به گیاهان نور برسانید.تامین نور گلخانه در زمستان کار چندان ساده ای نیست اما با این لامپ امکان پذیر است.

ال ای دی رشد گیاه، با استفاده از تکنولوژی خاصی طراحی و ساخته شده است که می تواند نور کافی و با کیفیت را برای رشد گیاه، همانطور که از نامش پیدا است، فراهم کند. البته این لامپ در مواقعی استفاده می شود که گیاه یا نور کافی دریافت نکرده است تا می خواهیم گیاه با سرعت بیشتری رشد کند.
در زمستان به گونه ای است که برخی گیاهان که همیشه سبز هستند و به خواب زمستانی نمی روند، نیازمند نور هستند، چرا که این نور را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. گیاهان آپارتمانی عموما به این گونه هستند و باید مراقب آنها بود چرا که برای هوای سرد، خلق نشده اند.

یکی از نیازهای گیاهان که باید آن را تامین کرد و گیاه به شدت به آن نیاز خواهد داشت، نور می باشد که می توان با استفاده از لامپ رشد گیاه، این امر را برای گیاهان تهیه کرد تا بتوانند از این مولفه بهره کافی برده باشند و فرآیند فتوسنتز را بدون دردسر انجام دهند.

مراقبت های گیاهان در زمستان با گرولایت

تامین نور مناسب رشد گیاهان در زمستان با گرولایت

گیاهان در زمستان به این خاطر که سردترین فصل سال است، به مراقبت نیاز دارند. در برخی گلخانه ها و آپارتمان ها گیاهان و گل هایی استفاده می شوند که همیشه سبز هستند و برای اینکه زنده و سرحال بمانند باید شرایط برای همیشه بهار و تابستان باقی بماند. یکی از فاکتور های رشد نور است که می توان با لامپ رشد گیاه آن را فراهم نمود.

در زمستان به این علت که بارندگی زیاد است، نور خورشید کمتر می تابد. اگر هم بتابد، شما مجبورید گیاهان خود را در شرایطی امن و بیرون از هوای سرد نگه دارید، در اینصورت است که نور خورشید به گیاه مورد نظر ما نمی رسد و باید برای جبران این نور کاری کرد و نور گلخانه در زمستان را تامین نمود.

همانطور که به شما گفتیم، نور از مهمترین مولفه هایی است که باید برای رشد گیاهان فراهم باشد. هر موجود زنده ای برای این که بتواند زنده بماند، احتیاج به انرژی دارد که حیوانات از طریق خوردن غذا و گیاهان از طریق فتوسنتز تامین انرژی می کنند. نور عامل بسیار مهمی در فتوسنتز است، به همین دلیل است که استفاده از لامپ رشد گیاه در زمستان توصیه می شود.

فتوسنتز در کدام قسمت گیاه صورت می گیرد؟

فتوسنتز در قسمت هایی از گیاه که کلروفیل وجود دارد، صورت می گیرد. پس وقتی گیاهان در زمستان هم سبز هستند، یعنی به فتوسنتز خود ادامه می دهند. قسمت هایی که نور به آن برسد، می توانند فتوسنتز کنند اما قسمت هایی مانند ریشه نمی توانند فتوسنتز کنند، چون نور کافی به آنها نمی رسد.
لامپ رشد گیاه به این علت وجودش برای گیاهان آپارتمانی و گلخانه ای نیاز است که بتواند نور کافی برای فتوسنتز و تامین انرژی گیاهان را تامین کند. غیر از

آن که نور کافی برای گیاهان تامین می کنید، باید بدانید که دمای مناسب محیط را هم باید بر اساس نیاز گیاه تنظیم نمایید تا رشد آن به خوبی صورت بگیرد. دمای معمولی اتاق یعنی 18 تا 24 درجه برای این امر مناسب است. نور گلخانه در زمستان بسیار در این امر دارای اهمیت است

ویژگی های گرولایت به عنوان نور گلخانه در زمستان

لامپ گرولایت ، یک لامپ معمولی نیست، بلکه به گونه ای طراحی شده است که بتواند مفید باشد. اما شاید بپرسید که چگونه می تواند برای گیاهان مفید باشد؟

گیاهان برای اینکه رشد کنند به انرژی نیاز دارند و این انرژی را به وسیله فتوسنتز به دست می آورند که فتوسنتز هم از طریق نور خورشید صورت می گیرد. نور دارای طیف رنگی است که برخی از آنها مناسب گیاه هستند و جذب می شوند و بقیه مورد استفاده قرار نمی گیرند.

نور قرمز و آبی مهمترین ها برای رشد گیاهان هستند، برخلاف نور سبز و زرد که از سطح گیاهان بازتاب می شود. نور قرمز برای تحریک گلدهی و نور آبی برای رشد طولی گیاه و همچنین رشد شاخه و برگ ، جذب می شود.

برای همین گرولایت را با ال ای دی های قرمز و آبی طراحی کرده اند.

4.5/5 - (112 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *